Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf grond maken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf grond maken.

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,
    het is weer bijna April dus ik ga maar weer eens aan de slag.
    Nu ga ik dit jaar weer een guerilla kweek doen.
    Maar nu sta ik voor een keuze.
    Ga ik grond bij de shop kopen of ga ik de grond in het bos opwaarderen?
    Ik heb een website gevonden waar je behoorlijk goedkoop de volgende producten kan aanschaffen.
    Daar moet ik dan nog perliet bij aanschaffen.
    Ik kan ook bij de growshop bemeste grond kopen die voor wiet is gemaakt voor 8,50 per 70L.
    Wat denken jullie dat een beter idee is?
    Ik denk aan de ene kant dat de grond bij de shop handiger is want ja, je pleurt het de grond in en thats it.
    Maar aan de andere kant kan ik met deze spullen wel inspelen op de behoefte van de plant.
    Maar ik kan het ook zelf makkelijker verprutsen door onjuiste hoeveelheden.
    Beinvloed ik de PH door middel van deze stoffen erg?
    Last edited by BeginGrow; 11 May 2016, 12:46.
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

    #2
    Re: Zelf grond maken.

    Dit vind ik nou cool!
    Je vergeet echter: handschoenen en mondkapje.
    Wormenmest is redelijk veilig, maar vee-afval zoals bloedmeel, beendermeel, hoornmeel en biologische kippenmest kunnen ontzettend veel ziekmakers bevatten.
    Best dus buiten werken, en met bescherming. Een (duik)bril is ook geen overbodige luxe, een spuitfles met water (of vochtig werken) zodat het niet stuift is ook handig.

    Je grond kun je het beste van tevoren maken en een maand laten rusten. Maar zoals het er nu uit ziet - zonder hoeveelheden maar gewoon mengen van al die kilo's - ga je te zwaar bemesten.
    Cocos, veen, veenmos, turf, goedkope potgrond, stekgrond of een andere basis-substraat is altijd handig. Daar voeg je dan de rest aan toe. Cocos is vrij goedkoop, en vaak leeg qua voeding; ideaal om mee aan de slag te gaan.

    Als je professionele grondtypen ziet, dan kun je kijken hoeveel gewichtsprocent van het substraat bestaat uit N, P en K. Dat staat op de verpakking.
    Hier bijvoorbeeld een duiding over de samenstelling: https://nl.wikipedia.org/wiki/Potgrond
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Zelf grond maken.

      Hey LR2,

      Ik ga denk ik toch maar gewoon de grond van de shop kopen met wat standaard voeding denk ik.
      Dit kost mij te veel tijd. Maar wel bedankt voor je leuke en informatieve .
      Als er iemand anders is die dit wel uit wil gaan rekenen dan hoor ik natuurlijk altijd graag wat het resultaat was en
      wat het recept is. Maar zoals ik het nu bekijk ga ik dit niet gebruiken en houd ik het lekker simpel.

      Hmm terwijl ik dat dus net aan het typen was dacht ik.... hoe kwam ik ook al weer op het idee om dit te gebruiken?
      Oh ja!! Super Soil! Dat is het recept waar je dit spul voor nodig had. Dus dan hoef je het niet meer zelf uit te rekenen.
      Hier is het recept
      Link:http://www.hightimes.com/read/subcoo...soil-step-step
      8 large bags of a high-quality organic potting soil with coco fiber and mycorrhizae (i.e., your base soil)
      25 to 50 lbs of organic worm castings
      Last edited by BeginGrow; 29 March 2016, 23:10.
      -De Perfecte Guerilla Kweek
      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

      Comment


        #4
        Re: Zelf grond maken.

        Weet iemand waar ik erg goedkoop light mix kan krijgen?
        Ik heb even gekeken maar het goedkoopste wat ik kan vinden is 6,85 voor 50liter
        Bij de growshop 8,50 voor 70L bemeste grond.
        Dat is van hun eigen merk. Die was volgens de verkoper beter dan de meeste andere
        Hun gebruiken Russisch witveen en de meeste andere zouden zwart veen gebruiken dat klontert als het nat was geweest.
        -De Perfecte Guerilla Kweek
        -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

        Comment


          #5
          Re: Zelf grond maken.

          Ok eenderzeids "cool" idee. Maar is er aan guerrilla al meer dan genoeg werk. Laat staan zelf grond *maken*.
          Ps. Enigste tip die ik u kan doen. Cocosblokken, veel beter voor guerrilla

          Verstuurd van mijn A0001

          Comment

          Bezig...
          X