Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

soort voor dit klimaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    soort voor dit klimaat

    Korting op 420shop
    Hallow medegrowers

    Ik sukkel elk jaar met toprot, keer op keer. Al een keer autoflowers gezet die eind augustus klaar waren en tog nog altijd last gehad hiervan
    Kennen jullie goede buitensoorten (autoflower of niet, maakt niet veel uit) die een super korte bloeiperiode hebben en die niet gevoelig zijn aan toprot/ meeldauw.

    Grtz

    jooms88

    #2
    Re: soort voor dit klimaat

    hallow jooms,

    Dit jaar zal ik voor het eerst buiten wiet gaan kweken. Hiervoor heb ik 5 autoflowering Northern Lights zaadjes van Sensi seeds gekocht. Deze zaden zullen na iets korter dan een maand de bloei inzetten en bloeien ongeveer 2 maanden. Je kan deze zaadjes na het kweken dus binnen ongeveer 3 maanden oogsten. Ook hebben deze zaadjes weinig onderhoud nodig en kunnen zij goed buiten groeien. Daarom denk ik dat deze zaden voor jou geschikt zullen zijn.

    grtz.

    Comment


      #3
      Re: soort voor dit klimaat

      hoi jooms
      ak49 vision seeds AF had ik vorig jaar buiten bij regen binnen staan met zeer goeden resultaat
      groet

      Comment


        #4
        Re: soort voor dit klimaat

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...or-ons-klimaat
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: soort voor dit klimaat

          thx voor de link LR2. ik ben vertrokken

          iemand een idee bij welke seedbank je die NADIA kunt vinden ?
          Last edited by jooms88; 6 April 2016, 20:38.

          Comment


            #6
            Re: soort voor dit klimaat

            Augustus moet je al lang en breed binnen zijn met af en dan staat de 2e rond reg begin bloei n cm of 100 hoog..

            Amateur.
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


              #7
              Re: soort voor dit klimaat

              Ik dacht eerst dat ik dubbel zag, zojuist dat topic weer eens doorgenomen en echt veel input is er niet geweest.
              In m'n eigen buitentopic lees ik dat early girl van sensi wel interessant is, Kulu heeft ze ook (waarschijnlijk 1 op 1 gejat, da's niet erg want de prijs is lager).

              Verder ehh.. wordt het even kiezen wel topic de voorkeur heeft om er over door te gaan
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: soort voor dit klimaat

                misschien is
                dutch blue automatic iets voor je? ik ga ze dit jaar ook planten

                Comment


                  #9
                  Re: soort voor dit klimaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik dacht eerst dat ik dubbel zag, zojuist dat topic weer eens doorgenomen en echt veel input is er niet geweest.
                  In m'n eigen buitentopic lees ik dat early girl van sensi wel interessant is, Kulu heeft ze ook (waarschijnlijk 1 op 1 gejat, da's niet erg want de prijs is lager).
                  Verder ehh.. wordt het even kiezen wel topic de voorkeur heeft om er over door te gaan
                  Tsja, als er elke 3 maanden een nieuw topic voor eenzelfde onderwerp wordt gestart komt de informatie verspreid te staan.
                  Dan moet je jezelf ook wel blijven herhalen eigenlijk.

                  * alleen al de afgelopen weken zie ik 10+ topics met "welke soort".
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      -De Perfecte Guerilla Kweek
                      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                      Comment


                        #12
                        Re: soort voor dit klimaat

                        Kies gewoon een autoflower die snel gaat, hoe langer die moet, hoe groter de kans op meeldauw en toprot. Hou je planten droog, water bij de stam, en zet ze op de zonnigste plaats die je beschikbaar hebt, niet overvoeren, elke dag even checken. In de bloeifase beetje bijvoeren. Met zo`n zakmicroscoopje kijken wanneer je kan oogsten, dan meteen de schaar er in. Aanwezige toprot (je ontkomt er meestal toch niet aan)niet te zuinig er uit knippen, en drogen maar.

                        Rot kom je toch elk jaar wel weer tegen, welke plant je ook kiest. Helaas bestaan er geen rotvrije planten. De ene zal er iets beter dan de andere tegen bestand zijn, maar ik hou er gewoon rekening mee dat ik aan het eind zo 20% en soms meer, kan weggooien, dat voorkomt teleurstelling
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: soort voor dit klimaat

                          Sow, wauw! Ik had vorig jaar misschien 5% toprot buiten op m'n balkon, begrijp nu pas how lucky i was!

                          Comment


                            #14

                            Ik heb voor dit jaar de nodige research gedaan en mijn bevindingen zijn:

                            Holland's Hope

                            Frisian Duck

                            Early Skunk

                            De Early kweek ik op dit moment zelf en dit is de link naar mijn Kweekverslag voor 2017

                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...verslag-2017-|

                            Wat autoflowers betreft zou ik Northern light kiezen daar had ik 0% toprot maar wel 2x meeldouw maar dat valt goed te behandelen als je er op tijd bij bent

                            Je kunt ook de bloei vervroegen door zelf eerder te gaan te gaan verduisteren maar dat geld alleen voor regulier zaad en niet voor autoflowers.(volgens mij)
                            Ik hoop dat iedereen wat heeft aan deze post

                            Comment

                            Bezig...
                            X