Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De mate van het verdampen van de terpenen (deze geven de geur) staat in rechtstreeks verband met de temperatuur. Dus dat reukonderzoek zal een momentopname zijn waar je verder weinig aan kan ontlenen. Raar verzoek om mensen aan te zetten tot vervoer van, door de wet illegaal verklaarde, planten.
Kan ik de 19de de deskundige al eens testen met een felle scheet? Dan eet ik de 18de wat bonensoep.
Als de rijdende rechter moet oordelen tussen twee buren waarvan er eentje buiten wiet kweekt dan kan de rijdende rechter wachten tot ze daar buiten staan ipv dat er iemand zijn planten naar daar moet brengen.
Je kan het ook nog anders regelen met de redactie... Vraag een "bezorg vergoeding", waarbij de bezorg vergoeding gelijk is aan de commerciele/coffeeshop voordeur waarde van de verwachte oogst. Je krijgt niet betaald voor de planten, want dan ben je immers strafbaar. (en de rijdende rechter als programma ook) Maar een bezorg vergoeding, zou wel kunnen. Zeker wanneer je ook meld dat je de planten daarna inlevert bij het dichtstbijzijnde politiebureau. Dan zal er vast een toestemming komen.
Had ik ook ooit eens met een lading oud vuurwerk. Wou in de zomer oud vuurwerk inleveren bij het politie bureau, en ben er toen eerst heen gegaan om te vragen of ik het mocht komen brengen. Dat mocht, dus kreeg ik ook toestemming om het te verplaatsen over de openbare weg. Zal net zo iets zijn als met een ongekeurde auto, een afspraak maken bij de garage voor b.v. een APK keuring.
De planten komen dan bij "een anonieme vriend" vandaan, die gewetensbezwaren kreeg en wou stoppen met kweken.
Voordat je trouwens op deze oproep in zou gaan, zou ik eerst contact zoeken met de redactie van "de rijdende rechter" via hun eigen website. Via het aangeleverde mail adres zou ik nooit contact zoeken.
Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.
Wettelijk zou je er misschien wel onderuit kunnen komen, maar zoals eerder al gemeld, zal dat hele onderzoek nietszeggend zijn, en van zoveel dingen afhankelijk.
Verder denk ik dat L2R, ook nog wel eens gelijk kan hebben.
Want wie laat het nu aankomen op de Rijdende Rechter met zijn wietplanten in de tuin?
Waarschijnlijk een tokkie inderdaad, die een gedoogbeleid niet snapt, en denkt dat ie in zijn recht staat.
En kunnen we waarschijnlijk zijn hele lijstje verwachten
Dus weinig redenen om hieran mee te werken, lijkt me.
Ook al zou je het in jouw geval voor de financiele vergoeding doen , kun je het nog beter ergens anders verkopen.
Of een aantal mensen neemt kweekt een amper geurend plantje, laat deze onderzoeken. Vervolgens komt op tv dat er weinig geur vanaf komt en de klachten vrij overdreven zijn. En dan kunnen we weer kweken
Comment