Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem autoflower Spanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem autoflower Spanje

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    ik woon in Spanje en heb 2 xxl highrider autoflower staan.
    De plant doet er lang over voor een autoflower. Op de verpakking staat tot 120 dagen aangeven.
    nu zijn deze dagen bijna voorbij maar denk dat de toppen veel beter kunnen. Ik heb de planten in 18 liter potten staan en dat is misschien de reden van de vertraging. Er worden 11 liter potten aangeraden. Ik gebruik de voeding van botanicare pure blend pro bloom als bloeivoeding en ik vrees dat hier mijn probleem ook mee te maken heeft. Ik geef minder als de helft van de dosis die op de fles staat aangegeven maar zie dan toch aan het blad dat de plant het er moeilijk mee heeft. De bladeren krullen naar beneden en verkleuren en ik zie een aantal verbrande bladpunten. Omdat ik toch richting het einde ga heb ik besloten om alleen nog afgevuurd water te geven. Nou is mijn vraag of daar de toppen minder fluffy door zouden moeten worden en of ik misschien niet na een paar keer water toch weer een beetje voeding moet toevoegen. Het is hier natuurlijk erg warm en op dit moment krijgt de plant vanaf 12.00 tot 18.00 uur volle zon en daarna zakt ie achter de flat van de buren. Is dit nog wel genoeg om voor topvorming te zorgen? Om mijn planten te beschermen tegen vlinders/rupsen heb ik er een klamboe overheen staan. Geen last van rupsen maar blokt dit teveel licht/wind.
    Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft
    Attached Files

    #2
    Re: Probleem autoflower Spanje

    Graag foto/filmpje van het water afvuren op de plant, schiet haar niet dood he! Ik denk als ge er gaten in gaat schieten ze extra fluf word

    (Sorry moest effe, zodra ik dat las, zag ik u met een speciaal waterkanon op die plant mikken, 1 oog dicht, tongtop uit de mond...)

    Ivm u probleem, kan ik jammergenoeg niet veel nuttigs vertellen. Het lijkt me wat veel blad en op foto 1 wat weinig vingers aan dat blad, al is 5 nu ook niet speciaal weinig. het schijnt dat hoe meer vingers hoe beter de plant zich blijkbaar voelt.

    Wat een breeder opgeeft is vaak de kweek onder ideale omstandigheden en wat vroege oogst dus dat ze mogelijk wat langer nodig heeft is niet abnormaal. Beter ietske telaat oogsten dan tevroeg.
    Ff wachten op de meer ervaren mensen hun arendsoog!
    Last edited by ergonaut; 5 September 2016, 16:09.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #3
      Re: Probleem autoflower Spanje

      Die zijn wat overvoed ja. Maar die mogen nog wel een maand bloeien, op zijn minst. Ik zou even enkel water geven, en daarna kijken hoe het gaat. Zolang de verbranding niet uitbreidt, dan is het goed. Als dat wel gebeurt, zou ik meer water geven zonder voeding.
      Die planten drinken veel natuurlijk, daardoor daalt de hoeveelheid water per pot, terwijl de hoeveelheid voeding (die niet is opgenomen) per hoeveelheid water dus stijgt. Dan krijg je ook verbrandingsverschijnselen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Probleem autoflower Spanje

        Om mijn planten te beschermen tegen vlinders/rupsen heb ik er een klamboe overheen staan. Geen last van rupsen maar blokt dit teveel licht/wind.
        Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft
        Ja dat houd veel licht tegen en zorgt voor weiniger co2 uitwisseling rondom je blad. Doe die er maar vanaf. Rupsen vang je er gewoon vanaf. de echt moeilijk beestjes zijn kleiner als die mazen in dat ding.

        Comment


          #5
          Re: Probleem autoflower Spanje

          Er zit inderdaad erg veel blad in de toppen, waarschijnlijk door de klamboe.
          Toch staat het er niet slecht bij.
          Rustig aan, en een beetje geduld.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X