Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner.!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: beginner.!

    nog een foto van de 2 goede plantjes
    Attached Files

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: beginner.!

        een ramp!!
        vandaag kwam ik thuis en ging ik naar mijn plantjes zien en wat ik zag was dat een van de potjes van de 2 grote plantjes was omgevallen.(ik vermoed door de kat)
        het probleem is vooral dat nu alle blaadjes slap hangen dus ik denk dat deze verloren is.
        de andere grote ben ik van plan met het weekend te verpotten.
        grtz laurens

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Re: beginner.!

            hier heb ik een paar foto's van het plantje.

            Comment


              #21
              Re: beginner.!

              plantje
              Attached Files

              Comment


                #22
                Re: beginner.!

                Dat komt 100% zeker goed. Bied je jonge plantjes nu nog wat ondersteuning want je stammetjes lijken vrij zwak.

                Bij het overpotten iets dieper ingraven (tot onder de lobblaadjes) en je hebt een knaller van een wietje dit najaar .

                Greetz

                Comment


                  #23
                  Re: beginner.!

                  ik heb vandaag het grootste plantje al overgepot ik heb hem tot ongeveer een centimeter onder de lobblaadjes geplant.
                  diegene die gistere zo slap was ziet er vandaag al veel beter uit zijn blaadjes komen al terug recht en die ben ik van plan om morge te verpotte.
                  ik heb spijtig gng niet zo 10 liter potten ofzo is dit een probleem? als ik ze overpot doe ik ze gwn in een potje dat ongeveer 3 keer zo groot is als het vorige en dan binne 2 weken plant ik ze in de tuin.
                  grtz laurens

                  Comment


                    #24
                    Re: beginner.!

                    ik heb een oplossing gevonden voor mijn potten probleem.
                    ik was aan het zoeken in mijn garage voor grote plantpotten en zag toen veremmers staan van 4 liter die al op waren dus dacht ik waarom zet ik ze daar niet gewoon in..
                    dus toen ging ik aan de slag: gaatjes vanonder ingeboord voor teveel van water weg te alten lopen.
                    nu heb ik nog een vraag omdat de wortels nu redelijk diep onder de grond zitten hoe kan ik dan weten wanneer de planten water nodig hebben want boven is het sneller droog dan in het midden.
                    grtz laurens
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: beginner.!

                      Om dat te weten, moet je gewoon je vinger een paar cm in de aarde steken en voelen of ze nog vochtig is. Een andere manier is iedere dag een halve liter water geven, zeker met dit weer. Zo is je plantje zeker dat ze water opneemt.

                      Ik heb ooit eens ergens gehoort dat als je je plantjes een minimum aan water geeft, dat de wortels dat beter ontwikkelen omdat de wortelpin steeds dieper naar water gaat zoeken. Ik heb het nog nooit uitgetest, dus ik kan ook niks garanderen.

                      Kortom: geef ze minstens een halve liter water per dag en kijk dan wat er gebeurt .

                      Greetz

                      Comment


                        #26
                        Re: beginner.!

                        vandaag heb ik weer iets nieuws ontdekt aan het plantje dat was omgevallen. ik merkte aan het stammetje dat er een gat inzit. zou dit een groot probleem zijn? het plantje zelf ziet er wel beter uit dan gisteren.
                        grtz laurens
                        Attached Files

                        Comment


                          #27
                          Re: beginner.!

                          Ik zou als ik jou was de wonde aan het stammetje dichten met wat kaarsvet. Je weet maar nooit of zo'n gaatje schadelijk kan zijn bij zo'n jonge plantjes. Sommigen raken erdoor, anderen dan weer niet. Voor 100% zekerheid gebruik je het best kaarsvet.

                          Greetz

                          Comment


                            #28
                            Re: beginner.!

                            Ik dacht dat slakkenslijm het beste middeltje ertegen was?
                            Ik heb dat hier gedaan met er een slak over te wrijven lol

                            Just a thought!

                            Comment


                              #29
                              Re: beginner.!

                              ja ik heb ook wel eens gehoord dat slakenslijm een verzorgende werking heeft.
                              en met kaarsvet moet ik dan eerst een beetje late smelten en het erop laten vallen? maar gaat hierdoor de plant niet verbranden?
                              grtz laurens

                              Comment


                                #30
                                Re: beginner.!

                                euh kaarsvet op je plant? :s
                                Informeer je eerst goed voor je dat 'zou' doen

                                Grtz
                                Skanna

                                Comment

                                Bezig...
                                X