Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner.!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: beginner.!

    is een 25 liter pot genoeg voor buiten kweek?
    grtz

    Comment


      #62
      Re: beginner.!

      Ja hoor.
      Hoe meer ruimte de wortels hebben hoe groter de plant meestal word.
      25 Liter is zeker genoeg voor een lekker struikje.

      Peace

      Comment


        #63
        Re: beginner.!

        oke prachtig.
        ben dan maar emmers gaan halen bij men werk:d
        plantjes staan er nu mooi in en laat ze nu maar groeien!
        Attached Files

        Comment


          #64
          Re: beginner.!

          Krijgen ze op die plek wel genoeg zon? Ze hebben al een beetje te weinig zon gehad vroeger, maar dat kan je nog goed maken

          Comment


            #65
            Re: beginner.!

            ze krijgen van het begin in de dag tot een goede 15:00uur zonlicht. hoop dat dit genoeg is?
            ik heb spijtig genoeg geen andere plek op ze te zetten.
            ik hoor trouwens altijd dat als je ze in de bloei wilt late gaan dat het echt hellemaal donker moet zijn maar buiten is het toch ook nooit hellemaal donker alle toch niet hier.. straatverlichtin enzo..

            Comment


              #66
              Re: beginner.!

              Straat verlichting kan inderdaad een storende factor worden .

              Grtz

              Comment


                #67
                Re: beginner.!

                hee gasten ik ben ook een beginnende buitenkweker en ik heb eigenlijk een paar vraagjes . mijn plantjes doen het op zich vrij aardig heb ik me laten vertellen maar ik vroeg me af of ik de dode bladeren die onderin de plant zitten weg mag halen tijdens de groei? en is het goed om de plantjes aanhet einde van de dag als het warm en droog is geweest te benevelen. visemulsie is voor tijdens de groei van de plant heb ik me laten vertellen geld dat ook voor buitenplanten?
                en last but not least .. hebben jullie nog goede tips voor een kweeknoob als ik

                gr

                Comment


                  #68
                  Re: beginner.!

                  @@ ut groene hobbyistje
                  misschien is het handig om even je eigen topic aan te maken.
                  om te antwoorde op je vragen:

                  mijn plantjes doen het op zich vrij aardig heb ik me laten vertellen maar ik vroeg me af of ik de dode bladeren die onderin de plant zitten weg mag halen tijdens de groei?
                  normaal geen enkel probleem deze hebben toch geen functie meer.

                  en is het goed om de plantjes aanhet einde van de dag als het warm en droog is geweest te benevelen
                  ja zeker maar benevel nooit als de zon er nog vollop op staat. doe het enkel als ze in de schaduw staan of als de zon onder aan het gaan is. zo voorkom je brandwonden.

                  visemulsie is voor tijdens de groei van de plant heb ik me laten vertellen geld dat ook voor buitenplanten?
                  dit weet ik niet moet je wachten op een meer ervaren kweker voor een antwoord.

                  Comment


                    #69
                    Re: beginner.!

                    ok hardstikke bedankt

                    Comment


                      #70
                      Re: beginner.!

                      yow iedereen!!
                      @ leffe:
                      hij had me een product aangeraden tegen de beestjes op mijn plant in mijn kweekverslag: ''eerste kweek.""
                      heb dit niet gevonden in de aveve maar heb dan maar iets anders tegen bladluis en wittevlieg gekocht een spuitbus.
                      heb 3 planten ermee behandeld maar 2 ervan doen het niet goed lijkt alsof de plant er niet tegen kan.(zijn bladeren krullen en worden zo hdeel donker groen tot bijna zwart ziet er echt pijlijk uit..)
                      kan wel zijn dat er 1 plant gewoon verbrand is ook door vandaag: het begon inneens erg hard te onweren en erna weer beter weer dus door het water op de plant dat de plant beschadigd is geraakt. oordel zelf maar
                      grtz



                      7


                      verbrand?:


                      Comment


                        #71
                        Re: beginner.!

                        Juw Laurens,

                        Die spuitbus was dus al voorbereid en al?
                        Dat was kopen en erop spuiten?

                        Mijn plant heeft niets schade geleden van dat product in de Aveve.
                        Maar jij werkt met een ander product?
                        Welk product?

                        Btw, uw foto's zijn niet toonbaar.

                        Comment


                          #72
                          Re: beginner.!

                          wacht ik probeer ze er nog eens op te zetten plus een foto van het product.
                          ja het product was dus gwn een spuitbus als haarlak bevoorbeeld..
                          Attached Files

                          Comment


                            #73
                            Re: beginner.!

                            nog foto's
                            Attached Files

                            Comment


                              #74
                              Re: beginner.!

                              het product
                              Attached Files

                              Comment


                                #75
                                Re: beginner.!

                                Ja, maar daar heb ik niets van gezegd he

                                Ik werk met een product van Bayer tegen witte vlieg en bladluis dat langdurig werkt.
                                Het werkt zelfs zodanig extreem dat het opgenomen wordt door de plant en verspeid in de sapstromen en zo ook het ongedierte verjaagd.

                                Mss is uw productje iets te chemisch? Je ne sais pas mon ami, maar ik vind het jammer voor je.
                                Het is net zo'n mooi plantje.
                                Heb je dat product daarna terug uitgespoten met (regen)water?

                                Al bij al, ze zal dat wel overleven hoor. Maar gebruik het gewoon niet meer.

                                Regards,
                                Leffe

                                Comment

                                Bezig...
                                X