Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner.!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: beginner.!

    Ik ben er ook niet helemaal zeker van. Ik zou voor de slak kiezen. Want dat kaarvet wordt ook hard en dat lijkt me niet echt handig bij een groeiende plant.

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: beginner.!

        ik heb er net een slak tegengehouden maar heb het denk ik een beetje erger gemaakt
        nu afwachten tot morgen..
        grtz

        Comment


          #34

          Comment


            #35
            Re: beginner.!

            De herstellende eigenschappen van slakkenslijm werd een aantal jaren geleden ontdekt:
            de huid van de mensen die op een slakkenkwekerij werkten, was opvallend gaaf en zacht, krassen en snijwonden genazen opmerkelijk snel en zonder littekenvorming.
            Bovendien zag de huid er zeer jong uit.
            Bron

            Ze maken er dezer dagen zelfs al hoestsiroopjes van en huidcremes.

            Kaarsvet werkt ook en misschien wel beter, ik ga da gewoon in de toekomst laten voor wat het is.
            De wonde laat ik zo, ik heb bij het toppen eigenlijk niet gedicht en ze leken er niet onder te lijden.
            Nougoed, ieder zijn methode he

            Als ik stekken nam heb ik wel -hoe grappig het mag zijn canna :p- met slakkenwonder de wonde gedicht.

            Comment


              #36
              Re: beginner.!

              ik heb nu de kaarsvet methode geprobeerd het plantje leeft nog altijd dus een goed teken
              ik hou jullie nog op de hoogte!
              grtz laurens

              Comment


                #37
                Re: beginner.!

                ik heb nog een vraagje
                bij mijn grootste plantje beginnen er zo al goede bladeren te komen en de stengel is al breder aan het worde:d maar is het normaal dar ik nog maar 3 blaadjes van het blad zi normaal zijn het er toch vijf? komen die nog?
                groetjes

                Comment


                  #38
                  Re: beginner.!

                  Das normaal.
                  Die stijgen per internode.
                  1 dan 3 dan 5 dan 7 dan 9 dan 11
                  meestal komen er 5 of 7 aan. Hangt af per soort. Maar hoe beter de plant zich voelt hoe meer er aankomen (9 en 11)

                  Grtz
                  Skanna

                  Comment


                    #39
                    Re: beginner.!

                    hallo iedereen.
                    als ik mijn gewond plantje zou overpotten zou ik dan het beste het zo diep steken dan de wonde mee in de grond zit of gewoon tot aan de lobblaadjes?
                    grtz

                    Comment


                      #40
                      Re: beginner.!

                      gewoon tot aan de lobblaadjes, op de plaats van die wonde groeit wel ne knobbel binnen afzienbare tijd

                      grtz
                      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                      Comment


                        #41
                        Re: beginner.!

                        oke bedankt

                        Comment


                          #42
                          Re: beginner.!

                          ik ben gistere nieuwe potgrond gaan kopen in een tuincentrum want ik zat zonder.
                          nu ik heb potgrond voor groente gekocht omdat dit de beste ph waarde had.
                          nu is de vraag zou deze potgrond goed genoeg zijn voor de plantjes?
                          mvg laurens

                          Comment


                            #43
                            Re: beginner.!

                            de zon vandaag heeft mijn plantjes heel goed gedaan!
                            de blaadjes zijn zeker met 1/4 tot de helft gegroeid.
                            ik heb ze vandaag nog maar binnen gelaten want er was wat veel wind.
                            mvg laurens

                            Comment


                              #44
                              Re: beginner.!

                              hello
                              ik heb vandaag weer wat meegemaakt.
                              sta ik in de keuken met uitzicht op de tuin waar mijn plantjes staan en zie ik inneens een rotkat in de bloempot gaan et begint te pissen op mijn plantje!!
                              ik heb hem maar direct weggejaagd maar nu is het probleem: gaat de grond niet te zuur worden?
                              grtz laurens

                              Comment


                                #45
                                Re: beginner.!

                                Een redelijk gezonde kluit aarde/grond beschikt over een buffer, dit houdt in dan de zuurgraad van de aarde niet na de eerste de beste kleine hoeveelheid urine (of wat voor kleinigheidjes zoals een beetje zure regen) niet op slag ook die waarde aanneemt van die zure stof, maar een behoorlijk lange tijd zijn eigen pH weet te behouden (jaja scheikunde centraal examen heb ik op vrijdag ) zolang het maar niet te gek wordt. Het kan hooguit een btje schadelijk zijn als het echt op je plant terecht is gekomen, misschien een beetje afspoelen.

                                Ltr
                                I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

                                Comment

                                Bezig...
                                X