Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Belgische cannabiswetgeving

Ja, je krijgt volgens mij altijd een VPV.

Een Vereenvoudigd Proces-Verbaal bevat:
    - notitienummer
    - plaats en datum van de feiten
    - aard van de feiten (type en hoeveelheid van het product)
    - volledige identiteit van de dader
    - samenvatting van zijn versie van de feiten (optioneel?)

Hoewel ik al heb voor gehad dat ze toch mijn wiet in beslag hebben genomen, nadat ik uitdrukkelijk aan die agent heb uitgelegd hoe de wet ineen zit.
    Maar hij wou me niet geloven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ch1ll View Post
      Hoewel ik al heb voor gehad dat ze toch mijn wiet in beslag hebben genomen, nadat ik uitdrukkelijk aan die agent heb uitgelegd hoe de wet ineen zit.
      Maar hij wou me niet geloven...
      Kijk, voor zo'n verhalen heb ik wel schrik. De wet is er, de omzendbrieven zijn er, wat is er dan nog meer nodig voor een agent? Als ze dan niet willen aanhoren hoe de wet eigenlijk in elkaar zit... Dat gaat de foute richting uit lijkt me toch

Comment

dat is nu het probleem in de samenleving , wat d e wettetn ook mogen zijn ,je hebt in eerte plaats of tweede plaats altijd met iemand te maken en als dat niet ligt dan krijg je het kastje naar de muur verhaal of gewoon moedwillig tegenwerken etcetera . Het ambtelijke kwaad waar politiediensten maar een klein onderdeeltje van zijn alleen het meest nadrukkelijkst aanwezig in het straatbeeld . Hebben we een Comité P voor toezicht alleen zijn er van overheidswege gezien teveel toelatingen voor deontologische codes , de gedragsregels , wat al te vaak als excuus opgevoerd wordt . de agent wordt aangeraden zelf te kunnen oordelen daar er geen vervolging op wiet staat alleen is de agent zelf nog vrij om te bepalen of ie een nul-tolerantie hanteert of niet. wat je in je bericht opnoemt is de richtlijn geen verordening en zou het een verordening zijn dan kan het plaatselijk parket bepalen wat de modus operandi moet zijn, hoe te reageren en wat te doen.
        en waar sta je dan?
        inderdaad ,terug bij de mens en kijken of diens hart op de juiste plek zit in die situatie, ligt eraan hoe je het zelf aanpakt natuurlijk ook .

hier zullen wel profilers opzitten dus mijn reacties zullen erg beperkt blijven voortaan.

Van zodra we in een vrije maatschappij wonen spreek ik vrijuit

Comment

allemaal heel onduidelijk.
          Ik weet en ik spreek uit ervaring dat cannabis in belgie illegaal is.

Kben zelf gepakt met 5 vrienden en we hadden in totaal 1 joint mee, 1 JOINT !!! en nog deden die agenten moeilijk.
          Het was in een bos om 1 uur snachts dus geen verstoring van de orde ofzo

Uiteindelijk hebben ze ons gefouilleerd, joint afgepakt, blaadjes , tipjes, grinder allemaal afgenomen.
          Kregen we 2 maand later een brief in de bus dat we op verhoor mochten komen, alle 5 apart en hebben er dan uiteindelijk niets meer van gehoord. (de laadjes tipjes en grinder mochten we achteraf na 6 maanden ofzo wel terug ophalen. Yeey)
          Maar het is wel degelijk illegaal en kut, zeker als je aan je ouders mag uitleggen waarom je een brief van de politie ontvangt.

Zo ik dacht ik laat even mijn ervaringen weten zodat niemand denkt dat 3 gram gedoogd wordt in belgie. bij mij werd 0,3 gram zelfs niet gedoogd. (tis denkik 2 jaar geleden nu)

Grtz

Comment

Das wsl omdat je op een openbare plaats was. Thuis gaan ze je niet komen zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooffie View Post
              allemaal heel onduidelijk.
              Ik weet en ik spreek uit ervaring dat cannabis in belgie illegaal is.

Kben zelf gepakt met 5 vrienden en we hadden in totaal 1 joint mee, 1 JOINT !!! en nog deden die agenten moeilijk.
              Het was in een bos om 1 uur snachts dus geen verstoring van de orde ofzo

Uiteindelijk hebben ze ons gefouilleerd, joint afgepakt, blaadjes , tipjes, grinder allemaal afgenomen.
              Kregen we 2 maand later een brief in de bus dat we op verhoor mochten komen, alle 5 apart en hebben er dan uiteindelijk niets meer van gehoord. (de laadjes tipjes en grinder mochten we achteraf na 6 maanden ofzo wel terug ophalen. Yeey)
              Maar het is wel degelijk illegaal en kut, zeker als je aan je ouders mag uitleggen waarom je een brief van de politie ontvangt.

Zo ik dacht ik laat even mijn ervaringen weten zodat niemand denkt dat 3 gram gedoogd wordt in belgie. bij mij werd 0,3 gram zelfs niet gedoogd. (tis denkik 2 jaar geleden nu)

Grtz
              Jij was minderjarig?

Comment

Zal ook mijn ervaringen hieromtrent even delen :
                -Enkele jaren geleden, in Putte, bij het verlaten van de bus uit Bergen-Op-Zoom, door 2 agenten meegenomen naar hun combi die wat verder stond aan de halte. Alles moeten afgeven. Ikzelf had 5 gram min één joint, mijn maat 10g (2 shops), ik kreeg een vpv, mijn maat heeft een hele tijd in de combi zitten praten met de 2e agent. Ik weet niet of ze hem een pv of vpv gaven, maar hij heeft er alleszins nooit nog iets van gehoord. We konden achteraf gewoon beschikken.
                -Een jaar of twee later, in Antwerpen, terwijl ik een joint aan het roken was met een vriend op een plaats waar niemand normaal zou komen, door een agent betrapt. De joint heb ik nog weggegooid toen ik hem zag en mijn maat heeft z'n zakje wiet in de struiken gekeild. Die agent heeft dat gezien, heeft het opgeraapt en uitgekapt. Daarna trapte hij die joint en wiet de grond in zodat we die zeker niet meer konden oprapen. Tenslotte gaf hij ons een preek en konden we beschikken.
                -Zéér recent, op de trein van Amsterdam naar Antwerpen gecontroleerd door 2 (Belgische) agenten toen de trein al op Belgisch grondgebied was. Had 5 g in m'n reistas zitten. Ik zat hiermee in een tussencompartiment omdat ik de andere reizigers niet wou storen met de geur. Plots staan die 2 daar met leren handschoenen en al en vragen me of ik wiet bij me heb. Ik zeg natuurlijk ja, het hele compartiment rook ernaar. Ik zeg dat het in m'n tas zit. De agent opent alle ritsen en zakjes, vindt de wiet, haalt hem eruit en bekijkt hem even, en steekt hem daarna gewoon terug, zonder iets te zeggen of zelfs naar mij te kijken. Hij laat alle ritsen open behalve die waar hij de wiet terugsteekt. Daarna wandelen ze met z'n tweeën gewoon door. Door de glazen deur zie ik reizigers met open mond naar me kijken...LOL
                Last edited by Random; 7 December 2010, 06:32. Reden: Per ongeluk op enter geduwd, lol

Comment

Had 5 g in m'n reistas zitten. Ik zat hiermee in een tussencompartiment omdat ik de andere reizigers niet wou storen met de geur.

Je verhaal bevreemdt me enigszins: 5 gram wiet in een gripzakje in een reistas kan vermoedelijk alleen door een drugshond waargenomen worden en is zeker niet te ruiken in een heel compartiment.

Comment

in beveren zijn ze nog veel erger, daar hoef je niet eens op zak te hebben om tegengehouden en gefouilleerd te worden, die fukkers kome gewoon naar je toe zeggen dat ze wiet ruiken en fouilleren je! da gaat er gewoon over, waarom zijn ze er zo tegen in belgie? en die zatlappen laten ze hier maar bezig, rij je maar lekker kapot tegen een boom ofzo als je gedronke heb, maar durf geen joint aan te raken, want dan kom je ze wel tegen...

Comment

Je verhaal bevreemdt me enigszins: 5 gram wiet in een gripzakje in een reistas kan vermoedelijk alleen door een drugshond waargenomen worden en is zeker niet te ruiken in een heel compartiment.[/QUOTE]

Nou, ik had het niet begraven onder mijn kleren he. Het zat gewoon in een zijzakje, en wees maar zeker dat je dat kon ruiken. En de keren dat ik met wiet in m'n tas op de trein zat en níet in het tussencompartiment ging zitten, kreeg ik vaak afkeurende blikken en een enkele keer zelfs een opmerking in de trant van "drugstoeristje". Trouwens, als ik naar de shop ga, koop ik ook wel goede wiet, en die ruikt over het algemeen iets penetranter dan een doorsnee 8euro/g-wietje...

Voor alle duidelijkheid : ik heb het over een TUSSENcompartiment, dat betrekkelijk kleiner is en zich dus ook veel vlugger met een geur vult. En waarom gaven ze het terug? Heb ik me ook afgevraagd. Ik denk 1 : omdat ik eerlijk was en er keurig uitzag
                      2 : omdat het niet hun hoofddoel was om hier en daar een reiziger met 5 gram eruit te plukken. Misschien zochten ze iemand specifiek. Of misschien, ze droegen leren handschoenen, waren ze op zoek naar grote hoeveelheden en/of andere drugs.
                      Last edited by Random; 8 December 2010, 07:14.

Comment

Dan zal ik wel heel goede gripzakken hebben of heel slechte wiet: hoeveelheden van 100 gram of meer ruik je zelfs in mijn auto niet.

Comment

Mag niet he, rondrijden met zoveel wiet op zak

Ik ruik het toch ook als er een zakje met 2 gram in mijn auto ligt. Vorig jaar toen mijn planten in bloei stonden nam ik na het water geven de geur mee op café. Kruipt in uw kleren en al.

Comment

Als de auto langdurig in de zon staat ruik je het inderdaad. Dit was zo'n 30 jaar geleden een douanamethode om verborgen wiet op te sporen. Zo veel is een onsje wiet ook weer niet. Een stuk of 10 deftige buitenplanten leveren veel meer op. Alleen bij mij was het dit jaar klote: 9 Big Devils succesvol afgebloeid, met zo'n 30 gram per plant. De NLX en de Silverhaze zijn ten onder gegaan aan budrot.

Comment

Nou ja, geloof wat je wil. Ik had toch lekker m'n wietje terug.

Comment

Tzijn niet allemaal eikels die flikken
                                Ik zat eens met mijn vrienden om 1u 'snachts achter de bib een joint te roken, komen daar ineens twee gendarmes voorbij en zeggen: ziet dat het er nen dikke is eh, da paft beter!
                                5min Lachkick

Comment

Bezig...
                                X