Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Belgische cannabiswetgeving

Oorspronkelijk geplaatst door Krisseep2 View Post
    et wiet is niks mis maart het probleem is dat je als je het rookt, je het verstand moet hebben om bv niet meer met de wagen te rijden. Dat ze daar straffen opzetten vindt ik logisch en normaal ook.
    De eerste keer dat ik mijn praktisch rijexamen ging doen was ik bloednuchter , en ik maakte de ene fout na de andere.
    Tweede keer had ik een klein jointje gerookt voor ik thuis vertrok, en ik haalde vlekkeloos mijn rijbewijs.

Comment

fuck belgie

Comment

@krisseep2
        agenten moeten steeds permissie krijgen een woning (privé-goed ) te betreden
        zonder toelating mogen ze niet binnen ,geeft procedurefout wanneer er iets ontdekt zou worden
        iedereen is baas in eigen huis
        met huiszoekingsbevel ligt dat anders , dan heeft de overheid beslist je dat recht te ontnemen
        hoewel het misschien steeds zo niet lijkt hebben we wel toch nog wel rechten hoor , niet alleen plichten

en neem van mij maar aan dat ze niet binnen mogen , spreek uit ervaring
        de wet is de wet en ne wetsdienaar moet die opvolgen
        wat niet wegneemt dat die agenten vrij zijn om jullie zoveel te intimideren als ze willen zou dat voor hen resultaat opleveren

@guerilliakweker
        graag gedaan
        das het vrije westen hè , controleren
        en vergeet niet , politieagenten zijn zoals vissers , soms weten ze dat er vis in de vijver zit en proberen ze iets te vangen oftewel men hengelt naar informatie

@k2toThe... het surrealistsich België , laat nog maar efkes sudderen , komt goed . peace

@shades of green : geweldig toch dat in dit geval een beetje cannabis je rust heeft gebracht , ideaal als stressbestrijder , 't hoef niet veel te zijn om positieve invloed te hebben
        alles begint bij jezelf

greetz
        Last edited by member10463; 25 June 2011, 22:43.

Comment

Het is eigenlijk heel simpel, er kan maar één wet tegenlijk actief zijn betrekkende het voorgeval. Op dit moment kun je kweken wat je wil.
          Het mag helemaal niet volgens europese normen om de keuze van wetgeving aan een ambtenaar (politie) over te laten. De enigste en volgens mij is dat zeker ook voor België zo die daar over mag beslissen zijn de rechters, in de vorm van jurisprudentie.
          Maar kweek jij overduidelijk commercieel, net zoals dat je thuis ook geen drank mag fabriceren en verkopen, zal de rechter je veroordelen. Heb jij 20 planten met duidelijk bewijs dat het voor alleen jou eigen medicinale gebruik is zonder overlast te veroorzaken of andere wetten met betrekking tot drugsbezit te overtreden (minderjarige in de huishouden, nog steeds lullig voor mensen die kinderen hebben en afhankelijk zijn van medicinale cannabis) dan zal de rechter je waarschijnlijk in je recht laten om dat voort te zetten. Dus stap naar de rechter, als ze je planten meenemen.

Daar naast vind ik voor mijzelf en vele andere, dat geen enkele overheid mij mag tegenhouden wat ik eet, drink of rook. Het is namelijk mijn eigen lichaam en geest.
          Zoals het er nu uitziet wordt het gebruik van cannabis gedestimuleerd, tegengehouden om vervolgens commerciële medicijnen, voor een groot deel gebaseerd op cocaplanten en papaver planten op doctorsadvies aan te bevelen, waarop zeer grove winsten worden gemaakt. Denk maar aan papaver uit Afghanistan, meer dan 90% van de papaver voor de hele heroïne wereld komt daar vandaan, voor bijna niks. Zelfde geld voor cocaplanten telers in Zuid America, die zwaar worden onderbetaald, zodat grote medicinale multinationals grove winsten kunnen maken.

Vandaar dat er vanuit het kakkertjes wereldje, de mensen met aandelen en winst voordelen in de medicinale industrie er flink voor lobbyen om de cannabis maar niet te legaliseren. Ze willen hun geldt niet kwijt raken, weed groeit immers als onkruid. Dat kunnen we allemaal in de tuin laten gaan, in princiepe geen omkijken naar.

Daarnaast is normaal geteelde cannabis ook veel minder verslavend dan commercieel illegaal geteelde cannabis, die wordt nog even de laatste week(en) opgefokt voor dat niet cannabis gerelateerde effect (ik weet niet wat het is). Als je die weed een paar dagen tot een week laat liggen (curen) zul je merken dat de smaak er goed op vooruit gaat, het goede effect kan daarentegen flink achteruit gaan. Het tegenovergestelde heb je met goed geteelde planten. Dat wordt met de tijd alleen maar beter, helaas, zoveel tijd heb ik meestal nooit.

Leuk voorbeeld over politie en irritant gedrag, vanaf nu ga ik aanklagen als ik nog één keer wordt lastig gevallen, wordt geïntimideerd, of erger nog, mijn universele rechten als mens worden geschonden.
          Paar jaar geleden kwam ik samen met broer thuis, van coffeeshop uit Sittard, vlak bij huis zeg ik tegen broer, zullen we even in dit bospad een joint roken, 50-100 meter van de weg af, het was immers super lekker lente avondje. We staan daar 20 tot 30 minuten, komt er een politie auto (politie Bree hoogst waarschijnlijk, geloof dat ik nog gevraagd had waarvan zij waren) het pad opgereden, hadden ons zien staan, of waren getipt door idioten. We werden behandeld als criminelen, zakken leeg maken, brommer werd helemaal doorzocht, weed afgenomen, ongeveer 2 gram per persoon, en wij beiden werden geïntimideerd. Broer vroeg nog of we ons bezit terug mochten krijgen, die 2 gram per persoon weed, dit mocht niet.
          2 dagen later heb ik naar het politiebureau in Bree gebeld, met de vraag of wij ons afgenomen bezit nog terug mochten krijgen, daarbij heb ik beschreven wat er gebeurd was die avond. De agent aan de telefoon, had niks binnen zien komen en had ook niks over het voorgeval vernomen, ook niet na navraag bij collega's
          Wat is hier nu aan de hand, houden deze agenten zich niet aan de wet? Zij hebben mij als overtreder van een wet behandeld, maar hier is geen officieel verslag van, er is niks binnengekomen, en ik kan ook hier niet informatie van krijgen?
          Zeer vreemd, volgende keer zien wij elkaar wel bij de rechter. Anders ga ik zelf politie agentje spelen.

Laat ik die andere keren dat ik door politiebureau Bree geïntimideerd ben geworden, mijn rechten als mens zijn ontnomen, en dat ze niet naar mijn verhaal hebben geluisterd, terwijl dat hun plicht is, maar niet beschrijven. Deze mensen hebben blijkbaar psychologische problemen, en dan zijn ze niet geschikt voor die functie, een functie die sociaal denkvermogen vereist.

Nee, kweek maar gewoon door, maak je maar niet druk want je bent geen crimineel, je bent een gewoon een normaal ontwikkeld (hopelijk voor meeste van jullie ) medicinaal gebruiker. Zij mogen jou niet dwingen levensduur verkortende medicijnen (cocaïne extracten, papaver extracten, en zelfs amfetamines) te gebruiken, terwijl jou lichaam en geest heel goed voelt wat het beste voor jou is.

Voorbeelden hypocriet beleid en sturen door de belanghebbende in de medische zaken wereld , de ontzettend dure medicinale nederlandse cannabis teelt en onderzoek. kan allemaal zonder overheids subsidie, en in principe zelfs onderzoek bijna gratis, immers vrijwilligers genoeg.
          Ander voorbeeld van mensen afhankelijk houden aan commerciële drugs, in America zijn er minsten 7 officiële medicijnen die voornamelijk worden voorgeschreven tegen ADH(D) waar amfetamine ( speed verwanten ) in zitten aan ook nog voornamelijk kinderen. Iedereen die ADHD heeft en wel eens speed of xtc heeft gehad, weet dat dit niet gedeeltelijk, maar volledig averechts werkt. Het maakt je namelijk levensloos in je hoofd, maar tegelijkertijd tijd hyperactief in voornamelijk communicatieve gedeelte van de hersenen, met andere woorden, je praat alleen maar bullshit.
          Duitsland is ook zo'n hypocriet land, en maar zuipen, maar een beetje cannabis, waar in de hele geschiedenis van de mensheid nog niemand aan dood gegaan is, staan duizenden euro's boete op een paar gram bezit, terwijl aan de andere kant mensen bij bosjes doodvallen door alcohol misbruik. Het plan is bevolkingsaantal vermindering? Duitsland, mij zien jullie nooit, vermijd ik ten zeerste.
          Alcohol is na langdurig onderzoek, in overmatig gebruik, de meest giftige drugs gebleken, ver aan boven aan de top. Met goede heroïne wordt je veel ouder dan alcohol. In kleine gedoseerde maten kan het medicinaal werken.
          Met alle stoffen die wij als voedingsstoffen of medicijnen zien, zelfs water, is er een grens in het gebruik, waar bij de goede effecten omslaan naar schadelijke effecten. Bij cannabis is die grens ergens aan de horizon.

Laat ze smaken.

Comment

Nog even dit:

Is het wel toegestaan dat deze informatie van overheids websites ( http://staatsbladclip.zita.be/wetten...005009061.html ) wordt afgehaald? Deze informatie betreft de verduidelijking van een wet belangrijk voor burgers, dan mag dit toch helemaal niet verwijderd worden, als het nog steeds van toepassing is? Is dit niet een vorm van desinformatie? Als het er nooit op had gestaan, dan mogen mensen die informatie altijd aanvragen. In dit geval heeft het op een overheids representerende website gestaan en is het verwijderd. Je mag zomaar informatie weghalen die de toepassing van een wet omschrift die nog steeds van kracht is? Dit is gerichte sturing van onwetendheid in de wet. Terwijl één van taken van de overheid is, om de wet duidelijk toegangbaar te houden voor het volk. Deze omzendbrief moet gewoon daar, http://staatsbladclip.zita.be/wetten...005009061.html , weer staan.
            Blijkbaar is het geen officiële overheids site, maar representeren ze wel een belangrijke bron van informatie voor belgische burgers omtrent de wet. Dus ze vertegenwoordigen een belangrijke functie voor de overheid en burger. De overheid zelf heeft geen alternatieve eigen site. Ze laten het aan derden over.

Wat is de motivatie van deze site om dat specifieke gedeelte weg te halen? Waar ligt voor hun het voordeel? Of zouden ze geld hebben ontvangen vanuit de lobby wereld? Het brengt gerechtvaardigde vragen met zich mee.
            Last edited by heaven; 29 June 2011, 05:01.

Comment

Als we de pure theorie van de Belgische wetgeving bekijken, geldt TOT OP VANDAAG (02/09/2011) het volgende:

2. Zoals onder het regime van de ministeriële richtlijn van 16 mei 2003 betreffende het vervolgingsbeleid inzake het bezit van en de detailhandel in illegale verdovende middelen, wordt het bezit van een hoeveelheid cannabis van maximum 3 gram of één geteelde plant, door een meerderjarige persoon, zonder dat enige aanwijzing inzake verkoop of handel aanwezig is, geacht te zijn voor persoonlijk gebruik.
              1. De vaststelling van het bezit, door een meerderjarige, van een hoeveelheid cannabis die 3 gram niet overschrijdt of van 1 cannabisplant, bestemd voor persoonlijk gebruik, zonder verzwarende omstandigheid noch verstoring van de openbare orde, zal enkel aanleiding geven tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal (VPV). In alle andere gevallen wordt een gewoon proces-verbaal opgesteld.

Een schoolvoorbeeld die deze wet heeft 'geforceerd' is VZW Trekt uw Plant.
              Zij houden tot op vandaag 1 plant/lid. Ze zijn hiervoor al 2 maal vervolgd, en ook al 2 maal vrijgesproken!

Comment

Mijn kop deed enorm veel pijn na het lezen van 3 topick pagina's.

mijn vraag: Is die omslagbrief nu geschrapt en vervolgens dus een nultolerantie ?

Comment

zal enkel aanleiding geven tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal (VPV).
                  Wat houdt dat dan in? Krijg je een boete? Of wordt je plant of <3g wiet 'gewoon' afgenomen zonder verdere gevolgen?
                  Het is zo fucking vaag >_<

Comment

@ easysativa: Zoals mijn laatste post aangeeft, wordt 3 gr OF 1 plant gedoogd.
                    Het probleem is, als een agent dit toch opeist, kun je er weinig tegen beginnen.
                    Als je het wettelijk wil uitvechten, voor de rechtbank, zou je je gelijk wel halen op papier...
                    Maar tegen dan is alles wat ze in beslag genomen hebben wel vernietigd.

trees: I know, dat is nu eenmaal hoe onze wet staat tegenover dit onderwerp...
                    Om cru te zijn: 'geluk hebben met de agent!'

Comment

amai was me dat even een avondje lezen.

ik interpreteer het zo. kweek maar, als je niet overdrijft kom je er nog goed van af wss
                      helaas kweker, gebruiker als ze je pakken en ze willen, rammen ze de stok der bullshit toch in je achterste ...

maar sowieso repect voor de wiet ...
                      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Gelukkig woon ik in Nederland

Comment

Eventjes mijn verhaal in deze thread, toen ik eergisteren nacht de slaap niet kon vatten door stress, heeft deze thread me goed bezig gehouden en beter geinformeerd als de warboel van wetgeving die je op www.ejustice.just.fgov.be kunt vinden me ooit had kunnen doen in de gegeven 12 uur voor ik voor verhoor mij moest melden bij onze locale politie....

wat mij gebeurde;
                          Vrijdag avond arriveer ik bij mij thuis na een paar dagen op stap te zijn geweest en vind een briefje op mijn deur met politiestikkers vastgekleefd waarop te lezen was dat mijn slot is veranderd en de sleutel 5 km verder op het locale bureel af te halen is. Tevergeefs probeer ik nog mijn sleutel (dure state of the art key) in het sleutelgat (ez-bump lame yale type slot) te stoppen tot ik, in doodsangst over wat er binnen allemaal gevonden kan zijn, de politie bel.

"ah, ja meneer, da kan zijn, daar weet ik zo niks van, wette wa, geft mij u nummer en ik bel u terug"
                          een kwartier verstrijkt tot ik wordt teruggebeld; "Ja meneer, ik vind hier toch niks terug op u naam ze" (WTF?!!?!) "Staat er toevallig ni ne naam op da bladje"
                          Ondanks dat ik die de 1e keer ook al had genoemd lees ik de man nogmaals het op mijn deur bevestigde bericht en de naam van de flik van dienst voor.
                          "Ah, ja, momentje he, ik zal bij 'm op den bureau is gaan zien ofzo, kunt gij anders ergens anders terecht?"
                          Ik antwoord met een vrij geagiteerde nee en slik enkele scheldwoorden in en besluit bij mijn onderburen na te vragen wat er gebeurt is.

Blijkbaar hoorden die de avond daarvoor rond etens tijd veel gestommel en een boormachine in de gang, toen ze polshoogte kwamen nemen vonden zij de recherche terug die mijn pand aan het kraken waren, zij werden gerust gesteld (min of meer) en gevraagd om naar hun woning terug te keren.
                          Een uur later konden ze door het raam zien hoe de agenten (in burger goddank) op en neer bleven komen met dozen met spullen. De gang lag naar het schijnt vol met grond en bladeren toen ze klaar waren maar dat hadden de onderburen al opgeruimd toen ik aankwam.

Eindelijk een half uur later werd ik gebeld door de flik dat ik mn sleutel kon komen halen, geen bus meer, dus ik te voet 5k heen en na een korte uitwisseling, 5km terug.

Ik kom mijn appartement binnen en zie dat ze mijn kweekhokje (60cm2) en stekkendoos (1/4 daarvan) hebben meegenomen, als mede electronica zoals mijn laptop en gsm.

Allemaal vol met persoonlijke videos, instant messenger logs, fotos van mn plantjes in alle stadia van hun leven, noem maar op....

Bij het overhandigen van de sleutel kreeg ik te horen dat ik de volgende dag om 12:00 op bureau werd verwacht voor verhoor....

Die nacht dus geen oog dicht gedaan, en buiten deze thread, nog vele andere op internet gelezen (deze toch het meest informatief De volgende dag kreeg ik te horen wat er gebeurt was en ging gebeuren.

Ja meneer, wij hadden een tip gekregen om is te komen kijken naar iets, en toen we op u balkon 2 planten zagen staan en een afgeplakt raam kregen we toestemming voor een huiszoeking, we hebben bij u toen een plantage aangetroffen en hebben de volgende goederen in beslag genomen.

Ik heb mijn verhaal gedaan, eigen gebruik kweker die jammer genoeg niet goed genoeg kan tuinieren om met de toegestane 1e plant genoeg opbrengst kan fabriceren om in zn eigen gebruik te volstaan en dat is ongeveer zo op papier gekomen.

Zij maken nu copies van de harde schijven van al mijn electronica en die krijg ik goddank dan al terug, al mag ik nu dus al mijn vrienden gaan verwittigen dat hun briefgeheim wellicht door de sterke arm der wet geschonden is, volgens de politiemeneer (zonder snor (echt)) komt het pas over enkele maanden voor de rechter en tot dan zit ik dus in spanning, de uitkomst kan geloof ik 1 van de volgende 3 zijn; vrijspraak/1 maand hechtenis/200-1000 euro boete, maar ik ben geen advocaat dus heb geen idee.

Van de paar huizen die mijn balkon kunnen zien is er maar 1 koppel wat zo zuur in het leven staat (zo'n trut die op zondag 'Ej tis zondag ze' moet schreeuwen als er iemand het gras wilt afdoen) dat ze de flikken zouden bellen zonder eerst normaal iemand te contacteren als ze ergens last van hebben.... dus ik heb er ook ineens een bron van negatieve energie bij elke keer dat ik uit mn raam kijk naar de lege plek waar eerst mn schatjes stonden te glimmen....

En mn oogst, aarde, voeding, lamp, ventilaters, ea? Die ben ik kwijt natuurlijk... evenals mijn attest van goed gedrag waarschijnlijk over een paar maanden..

kleinzielige verklikkertjes, dat ze allemaal in hun eigen zure strond mogen verstikken!

(oh, en hey, hoi, merci voor dit forum, long time reader, first time poster. ^^)

Comment

Het zal uiteindelijk altijd blijve afhange van de persoonlijke mening van de politieagent voor u of ze je weed afnemen of niet. En dit zal zo blijven tot er een duidelijke wetgeving ontstaat. Ikzelf ben 18 jaar, en heb al een paar keer mn stock mogen afgeven , en een paar keer hebben ze me het mee naar huis laten nemen. Het hangt af of je al dan niet aan het roken was op straat, wat de quantiteit is , hoe je je gedraagt tegen de agent en hoe hy er persoonlijk over denkt. Ik hoop dat er snel betering in de zaak komt want zo kan het niet verder

Comment

Mijn advokaat interpreteert de rondzendbrief op volgende manier:

Teelt voor eigen gebruik, op beperkte schaal (1m²), zonder overlast veroorzakend, niet vervolgd wordt.

Ach jah, wat baat het allemaal. Hier in België zou cannabisgebruik en teelt voor eigen gebruik en zonder overlast niet meer onderzocht worden. Definieer nu overlast voor mij... in mijn ogen hinder veroorzaken voor eender wie....

Niemand hier in de buurt wist van men plantjes, maar een vertrouwenspersoon die zen beroepsgeheim schend en ff een belletje doet rinkelen bij een bevriende politica, zorgt er toch maar voor dat de smurven men 5 plantjes en kweekmateriaal komen opruimen zijn. Ondertussen weet ik ook al dat ik toch niet vervolgd zal worden, en een boete zal krijgen van u gelooft het nooit:

15 tot 25 €uro

Als ik de rekening maak:

Laat ik niet overdrijven, bij ons reken ik een 45€ BTW excl./werkuur. Mijn advokaat rekent 120€/uur.
                              Laat ons zeggen een rechercheur (toch een onderofficier) 70€/u

* 2 rechercheurs zijn 3 x langsgeweest voor ze me thuis troffen 3x 2u.
                              * Die 2 hebben me een huiszoeking gepresenteerd, en mij van 9 tot 13.30 bezig gehouden 2 x 4.5u
                              * Ze hebben een andere ploeg opgeroepen om men kweekmateriaal naar hun depot te brengen 2x 2u
                              * Papierhandel en de uren die ze er misschien aan besteden voor en na hun contact met mij:

8u papierwerk
                              8u vooronderzoek
                              8u inventaris maken inbeslagname

zit ik nog maar aan een goeie 6 + 9 + 4 + 24 = 43u x 70 = 3010 pl€uro exclusief BTW uiteraard!!!!

Dit is dus de reden waarom die rondzendbrief er was. Het kost veel meer dan wat het opbrengt, en dan ben ik vast en zeker nog minstens 10 tot wel 100x zoveel kosten vergeten in te brengen aan brandstof, hoofd - recherche, hulp - agenten, procureurs, parket medewerkers, onderzoeksrechter, rechter, vernietiging planten (al zullen er wel agenten zijn die voor pleegouder zullen spelen) enz....

Als de overheid nu eens zelf coffeeshops zou uitbaten, ambtenaren genoeg op overschot die zitten te facebooken en twitteren uit verveling. 500.000 gekende gebruikers in Vlaanderen momenteel, 3x zoveel die het naar mijn inziens geheim houden. Wat een inkomsten missen ze toch. Samen met een controle op de kwaliteit , toch enkel maar een goeie zaak. Als België en Nederland hierin eenzelfde tred zouden nemen, zouden de andere buurlanden wel volgen.
                              Max 5g/verkoop zoals in NL en iedereen tevree. Vergunning voor een zelfkweker voor 5 planten, als ik zie hoe de scrog staat bij sommige meer dan voldoende om mee te toveren op 1m². En straat-dealers hard aanpakken. Al de mensen die hier mee zouden bezig zijn vanuit de overheid betalen henzelf grandioos terug.

Heb ook eens de volgende vraag: Op wie ga jij nog stemmen? Ik ben de weg al lang kwijt... Zij die willen legaliseren, zijn degene die ons sociaal stelsel zwaar op de proef stellen met hun ocmw van de wereld beleid.(Migranten met problemen in het thuisland en werkers zijn mijns inziens altijd welkom, maar krapuul en profiteurs moet je eruit gooien zodat je ruimte creëert voor nieuwe goede migranten die het echt nodig hebben) Degene die dat hard willen aanpakken zijn dan weer tegen legalisering van onze geliefde groene dame... Denk dat ik maar is ga thuisblijven, voor de allereerste keer, maar moedeloos wordt ik er van...

Een legalisering is volgens mij ver weg. Zelfs een gedoogbeleid hebben we hier niet, want het hangt heel sterk van de agent af. Als men je tegenhoud met een grammetje, zal zijn gemoed beslissen of die er al dan niet iets van maakt en het je afpakt. Jawel hoor, een politiestaat nabij. Democratie is nu al verdwenen, reeds 20 jaar hebben we niets maar dan ook niets meer te zeggen in ons landje. De elite slaat alles gade en duwt onze politiekers wel terug in het gareel. Ook onze koning doet zen best om zen dotatie niet te verliezen.

Met DiRupo Premier, toch een socialist ( en pro legalize) niet, moeten we hem mischien maar eens aanschrijven om hier werk van te maken in zen legislatuur. Dan doet die toch nog 1 goed ding buiten onze zakken leegmaken.
                              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

Belgie en Vlaanderen door de ogen van deze cannabis gebruiker:

Wat Nederland te veel heeft hebben wij te weinig en dat is kloten aan ons lijf.
                                Ken weinig Nederlanders die een debat of discussie uit de weg gaan.
                                Zap maar eens door 3 nederlandse tv zenders zowiezo dat ze wel iets tegen elkaar te zeggen hebben.

Nee wij wonen in het land van niemand stelt te veel vragen en moeten ook niet te veel verklaring geven.
                                Het minste wat op politiek vlak gebeurt en iemand wordt wel ontslagen of stapt zelf op.

Oh wat zijn we toch trots op onze cultuur van bier en sport en entertainment mensen die al lang zouden moeten stoppen.
                                Maar Belgen zijn een nostalgisch volk.Maak een plaat hoe het vroeger was en zowiezo goud.
                                We eten graag vettig en veel en drinken ons graag liefst zo zat dat we s morgens amper weten wat we gedaan hebben.
                                Bourgondiers noemen ze ons.Ja met een hele nauwe kijk op recreatief of medicinaal gebruik van cannabis.

Maar wie informeert ze?
                                Ik wil 1 uitzending zien op Belgische Televisie over cannabis dat niet crimineel gerelateerd is.
                                Zoek ze maar...vinden zal je ze niet.
                                Politiekers die zich voluit uitspreken en niet op pantoffels voorzichtig bevolking benaderen?
                                Wie?Wie van die apen in Brussel zei ooit:Mannekes, doe is gewoon tis mor ne plant ze.
                                Geen eene.
                                Wie heeft er wel een mening?
                                Zij die nog nooit geproefd hebben van een van moeders natuur haar beste vruchten.

3 Jaar geleden 26.507 doden door tabak alleen.
                                Gemiddelde leeftijd om te beginnen hier? 14!

18
                                procent van de min 15 jarige zuipt zich minstens in afgelopen 6 maanden te pletter.
                                19-24 jarigen is dat minimum 1 keer in de maand.
                                Tussen de 380 000 en 570 000 Belgen zijn alcohol verslaafd.
                                Dat is niet elke week op café zitten nee, dat is thuis drinken en voor je dag begint al zat zijn.
                                Kinderen van Alcohol verslaafde ouders lopen tot 4 keer meer kans op tot zelf verslaafd te geraken.

12.2 procent van Belgen tussen de 15 en 64 hebben ooit cannabis gebruikt.
                                1 procent van alle Vlaamse min 15 jarige gebruikt ocasioneel cannabis.
                                1.3 procent van de scholieren gebruikt dagelijks
                                19-24 en 25-34 jarige zijn met rond de 12 procent die dagelijks gebruiken.

Alles wat betrefd hard drugs ga ik met meeste akkoord.
                                We kunnen zonder.Ken niemand die zijn leven ineens rooskleurig werd na een intensieve crack kuur.

Realiteit check.
                                De vraag is er.
                                Aanbod is er.
                                Mensen die porno willen bannen worden uitgelachen en zij die onze vorm van ontspanning afnemen op handen gedragen?
                                Wat is er aan de hand?
                                Wel er is een Vlaamse uitspraak: Wat den boer niet kent,fret em ni(Wat de boer niet kent, eet hij niet op)
                                En té veel boeren of Belgen ja ook uw mammie en pappie,nonkel marc en janinne achter de hoek zijn gedisinformeerd.
                                Ze denken wiet en zien algerijnen op de straathoek met een vlindermes.En ja die zijn er met hopen spijtig genoeg.

Enigste manier om een Belg wakker te schudden en dat is een van weinige dingen die zowel een Waal als een Vlaming gemeen hebben is aan zijn portefuile komen.
                                Als Nederlandse cannabis handel 2 miljard opbrengt.Wat liggen ze dan nog te zoeken naar gaten op te vullen met besparingen?
                                We zitten met een verloedering en leegstand tot en met.Waarom niet plaats invullen met dingen die geld opbrengen inplaats van geld kosten?

Ik stel voor en zou graag veel hulp van mensen die goed kunnen uitleggen voor publiek en activist zijn in hart en nieren om een nationale tour te organiseren op markten,braderijen,festivals om bevolking bewust te maken hoe het land beter wordt en gevangenissen vol zitten met ondernemers.Wel die zonder wapens zijn opgepakt é.

Ik denk aan voorbeeld ontwerpen pakjes zoals sigaretten met waarschuwingen en bijsluiters zoals elk ander medicijn.
                                Als je beetje Belg bent of wat je ook wil zijn.Ben je dan nog beetje dapperste onder de Galiers?
                                Verenigt u dan en maak de plant vrij...

Comment

Bezig...
                                X