Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vader vergeef haar, ze weet niet wat ze zegt! Ze herhaalt enkel wat de West Europese scholen haar geleerd hebben.
    Onderzoek de kruistochten eens ruimer. Waarom zijn de kruistochten opgestart? Wat was het resultaat in Jeruzalem na de kruistochten?
    In welke status zou Europa verkeren zonder de kruistochten?

    Trots op onze kruisvaarders! #Heroes

    Comment


      #17
      https://m.youtube.com/watch?v=ZRXGsPBUV5g
      ​​​​​​​
      sigpic it is just a flower

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post

        Het verschil met het Christendom en de islam is toch significant groot? Wat het Christendom veroorzaakt heeft kan je niet rechtvaardigen met de bijbel. De kernwaarde van het Christendom is liefde. Niet enkel naastenliefde, maar ook liefde voor de vijand. Het onheil dat wij met de IS vandaag meemaken is wel perfect te rechtvaardigen met de koran.
        Jezus zegt: Hebt uw vijand lief.
        .
        Wat het christendom veroorzaakt heeft kan je perfect rechtvaardigen met de bijbel. Alleen zie je het precies niet omdat je verblind bent door je geloof. Er zijn geen vrouwelijke priesters tot op heden omdat het in de bijbel staat dat vrouwen geen les mogen geven.
        Recent nog in het nieuws, de broeders van liefde die geen euthanasie mogen verlenen aan mensen die psychisch lijden. Dan hebben we het nog niet over abortus. Of het preken in Afrika om geen condooms te gebruiken want seks is enkel voor het krijgen van kinderen. Maar jij ziet blijkbaar enkel wat een moslim verkeerd doet. De enige christen die zich zowat schuldig maakt aan 6 van de 7 hoofdzonden.
        Ken je de term cherry picking? Dat is wat alle godsdiensten, en ook jij hier, doen. Ja maar jezus zei bla bla bla. Ja, dat kan wel zijn. Maar dan zie je het groter geheel niet. Want ergens in de koran staat er ook dat mohammed bla bla bla. Waar ik je enkel in gelijk kan geven is dat het makkelijker is voor ismam om de koran te gebruiken voor terroristische doeleinden, daar zou een christen meer problemen mee hebben.. Maar een moslim kan aan de hand van simpele quotes uit de koran zijn geloof op net dezelfde manier verdedigen als jij hier doet met christendom en de bijbel en hippie jezus. Ik zie net als alle andere atheisten het groter geheel en heb geen jezus nodig om te bepalen wat goed of wat slecht is. En voor verklaringen over ons bestaan vertrouw ik op de wetenschap, die zichzelf durft te corrigeren.

        En er zijn trouwens 4 evangelisten, geen 3. Ik ben katholiek opgevoed en moest tot mijn 16 elke week naar de kerk. Ik walg van heel die hypocriete wereld. Dat was pas kindermishandeling.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door batmeid View Post
          https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

            Wat het christendom veroorzaakt heeft kan je perfect rechtvaardigen met de bijbel. Alleen zie je het precies niet omdat je verblind bent door je geloof. Er zijn geen vrouwelijke priesters tot op heden omdat het in de bijbel staat dat vrouwen geen les mogen geven.
            Recent nog in het nieuws, de broeders van liefde die geen euthanasie mogen verlenen aan mensen die psychisch lijden. Dan hebben we het nog niet over abortus. Of het preken in Afrika om geen condooms te gebruiken want seks is enkel voor het krijgen van kinderen. Maar jij ziet blijkbaar enkel wat een moslim verkeerd doet. De enige christen die zich zowat schuldig maakt aan 6 van de 7 hoofdzonden.
            Ken je de term cherry picking? Dat is wat alle godsdiensten, en ook jij hier, doen. Ja maar jezus zei bla bla bla. Ja, dat kan wel zijn. Maar dan zie je het groter geheel niet. Want ergens in de koran staat er ook dat mohammed bla bla bla. Waar ik je enkel in gelijk kan geven is dat het makkelijker is voor ismam om de koran te gebruiken voor terroristische doeleinden, daar zou een christen meer problemen mee hebben.. Maar een moslim kan aan de hand van simpele quotes uit de koran zijn geloof op net dezelfde manier verdedigen als jij hier doet met christendom en de bijbel en hippie jezus. Ik zie net als alle andere atheisten het groter geheel en heb geen jezus nodig om te bepalen wat goed of wat slecht is. En voor verklaringen over ons bestaan vertrouw ik op de wetenschap, die zichzelf durft te corrigeren.

            En er zijn trouwens 4 evangelisten, geen 3. Ik ben katholiek opgevoed en moest tot mijn 16 elke week naar de kerk. Ik walg van heel die hypocriete wereld. Dat was pas kindermishandeling.

            Comment


              #21
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                #22
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Ik ga het u niet helpen zien organisch, dat moet je zelf doen. Lees wat Sam Harris, Christopher Hitchens, Richard Dawkins.

                  Je begon het topic hier met de vraag waarom je geen uitzondering krijgt op wiet te smoren, gebaseerd op een quote uit het oude testament. En dan vraag je aan mij waar kerkelijke leiders de bijbel verantwoorden voor hun miserie en ik geef er je een aantal voorbeelden van. Meer kan ik ook niet doen. Ergens antwoordde je dan, 'ja, maar dat zijn conservatieven'.

                  Je vraagt je af waar zei jezus dit, waar zei jezus dat. Waar zei jezus dan kom Petrus, we gaan er ene smoren. Onze pa heeft hier net nen amnesia geschapen met 30% thc.

                  Als je dan toch quotes van jezus wil, hier zijn er.
                  Wie zijn vader of moeder meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig; wie zijn zoon of dochter meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig. En wie zijn kruis niet opneemt en Mij volgt, is Mij niet waardig.
                  Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

                  Etc, etc. Cherry picking dus. Gij moogt dat gerust doen. Maar waarom dat verantwoording zou moeten zijn om een uitzondering te krijgen voor wiet te smoren? Want jij gelooft dat mss wel, maar het staat tevens nergens geschreven.

                  https://www.gotquestions.org/sin-drugs.html

                  Comment


                    #24
                    Dit topic kan nog wel eens lang gaan duren dus ik pak de popcorn er even bij.....

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Ik ga het u niet helpen zien organisch, dat moet je zelf doen. Lees wat Sam Harris, Christopher Hitchens, Richard Dawkins.

                      Je begon het topic hier met de vraag waarom je geen uitzondering krijgt op wiet te smoren, gebaseerd op een quote uit het oude testament. En dan vraag je aan mij waar kerkelijke leiders de bijbel verantwoorden voor hun miserie en ik geef er je een aantal voorbeelden van. Meer kan ik ook niet doen. Ergens antwoordde je dan, 'ja, maar dat zijn conservatieven'.

                      Je vraagt je af waar zei jezus dit, waar zei jezus dat. Waar zei jezus dan kom Petrus, we gaan er ene smoren. Onze pa heeft hier net nen amnesia geschapen met 30% thc.

                      Als je dan toch quotes van jezus wil, hier zijn er.
                      Wie zijn vader of moeder meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig; wie zijn zoon of dochter meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig. En wie zijn kruis niet opneemt en Mij volgt, is Mij niet waardig.
                      Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

                      Etc, etc. Cherry picking dus. Gij moogt dat gerust doen. Maar waarom dat verantwoording zou moeten zijn om een uitzondering te krijgen voor wiet te smoren? Want jij gelooft dat mss wel, maar het staat tevens nergens geschreven.

                      https://www.gotquestions.org/sin-drugs.html
                      Last edited by Organisch; 26 August 2017, 06:32.

                      Comment


                        #26
                        Last edited by Organisch; 26 August 2017, 07:08.

                        Comment


                          #27
                          Wat heeft dit toch allemaal met de wietforum te maken.
                          Misschien een idee om op een godsdienst forum te verkondigen.

                          Comment


                            #28
                            Last edited by Organisch; 26 August 2017, 08:34.

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                              Wat heeft dit toch allemaal met de wietforum te maken.
                              Misschien een idee om op een godsdienst forum te verkondigen.
                              Last edited by Organisch; 26 August 2017, 08:32.

                              Comment


                                #30
                                Blijkbaar zie je als wandaden enkel pedofilie en seksueel misbruik. Ik had het oa ook over het recent nieuws van de broeders van liefde die in conflict zijn met het vaticaan wegens euthanasie voor mensen met psychisch lijden. Ruimer gezien, het weigeren van euthanasie en abortus. Dat zijn wandaden rechtstreeks gebaseerd op regeltjes in de bijbel en zo zijn er nog.

                                Er is hier geen erkende instelling die cannabis ziet als sacrament. Jij geeft daar je persoonlijke draai aan. Jij gelooft dat jezus drugs gebruikte tijdens het laatste avondmaal en daarom wil jij persoonlijk een uitzondering om drugs te gebruiken.. En dan ga je vergelijken met moslims die onverdoofd mogen (mochten) slachten. Als je niet begrijpt welk precedent dat zou scheppen als de overheid jou zo'n persoonlijke uitzondering geeft, tsja. Dan krijgt de terrorist er ook eentje voor een aanslag? Of de heroine gebruiker voor zijn verslaving? Die gelooft mss dat jezus herione spoot en gebruikt dat als zijn sacrament. Voor de rest verwijs ik je door naar LR2 zijn eerste antwoord, dat was voor mij een perfect einde van de discussie. Ja zei je, maar jullie wonen zeker in Nederland. Nee, ik woon in Belgie en ervaar hetzelfde. Jij zegt dat er geen plaats is, ik vind van wel. Je mag er vrij over praten, je kan naar de growshop, je kan zaden online bestellen, je mag 1 plant kweken voor persoonlijk gebruik en je wordt niet vervolgd als je anderen geen last bezorgt. Voor de rest draaide het uit op een discussie waarom christenen beter zijn dan moslims en je plaat blijft daar nu op steken.

                                Wat is dan het probleem? Heb jij een persoonlijke flik die je 24 uur op 24 volgt mss?

                                Comment

                                Bezig...
                                X