Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vader vergeef haar, ze weet niet wat ze zegt! Ze herhaalt enkel wat de West Europese scholen haar geleerd hebben.
    Onderzoek de kruistochten eens ruimer. Waarom zijn de kruistochten opgestart? Wat was het resultaat in Jeruzalem na de kruistochten?
    In welke status zou Europa verkeren zonder de kruistochten?

Trots op onze kruisvaarders! #Heroes

Comment

Geloof dat er een of andere bisschop last had van moslims. Resultaat heel veel dooie mensen. Maar ze kregen wel plekje in de hemel. De kerkelijk leider was nl ff boven geweest en had dat geregeld. Lijkt toch veel op wat nu bezig îs. https://m.youtube.com/watch?v=ZRXGsPBUV5g
      ​​​​​​​
      sigpic it is just a flower

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post

Het verschil met het Christendom en de islam is toch significant groot? Wat het Christendom veroorzaakt heeft kan je niet rechtvaardigen met de bijbel. De kernwaarde van het Christendom is liefde. Niet enkel naastenliefde, maar ook liefde voor de vijand. Het onheil dat wij met de IS vandaag meemaken is wel perfect te rechtvaardigen met de koran.
        Jezus zegt: Hebt uw vijand lief.
        .
        Wat het christendom veroorzaakt heeft kan je perfect rechtvaardigen met de bijbel. Alleen zie je het precies niet omdat je verblind bent door je geloof. Er zijn geen vrouwelijke priesters tot op heden omdat het in de bijbel staat dat vrouwen geen les mogen geven.
        Recent nog in het nieuws, de broeders van liefde die geen euthanasie mogen verlenen aan mensen die psychisch lijden. Dan hebben we het nog niet over abortus. Of het preken in Afrika om geen condooms te gebruiken want seks is enkel voor het krijgen van kinderen. Maar jij ziet blijkbaar enkel wat een moslim verkeerd doet. De enige christen die zich zowat schuldig maakt aan 6 van de 7 hoofdzonden.
        Ken je de term cherry picking? Dat is wat alle godsdiensten, en ook jij hier, doen. Ja maar jezus zei bla bla bla. Ja, dat kan wel zijn. Maar dan zie je het groter geheel niet. Want ergens in de koran staat er ook dat mohammed bla bla bla. Waar ik je enkel in gelijk kan geven is dat het makkelijker is voor ismam om de koran te gebruiken voor terroristische doeleinden, daar zou een christen meer problemen mee hebben.. Maar een moslim kan aan de hand van simpele quotes uit de koran zijn geloof op net dezelfde manier verdedigen als jij hier doet met christendom en de bijbel en hippie jezus. Ik zie net als alle andere atheisten het groter geheel en heb geen jezus nodig om te bepalen wat goed of wat slecht is. En voor verklaringen over ons bestaan vertrouw ik op de wetenschap, die zichzelf durft te corrigeren.

En er zijn trouwens 4 evangelisten, geen 3. Ik ben katholiek opgevoed en moest tot mijn 16 elke week naar de kerk. Ik walg van heel die hypocriete wereld. Dat was pas kindermishandeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door batmeid View Post
          Geloof dat er een of andere bisschop last had van moslims. Resultaat heel veel dooie mensen. Maar ze kregen wel plekje in de hemel. De kerkelijk leider was nl ff boven geweest en had dat geregeld. Lijkt toch veel op wat nu bezig îs. https://m.youtube.com/watch?v=ZRXGsPBUV5g
          ​​​​​​​
          Neen, de moslims maakte vele doden. Wie zich niet liet onderdrukken door hen werd onthoofd. Christenen moesten tol betalen om in leven te blijven. Joden moesten een teken dragen zoals bij Hitler om herkenbaar te zijn. Joden en christenen werden openbaar bespot en gelyncht in de heilige stad door moslims. Joden en christenen mochten niet eens bidden in de heilige stad. Daarom zijn er pelgrims vertrokken naar Jeruzalem om de heilige stad te bevrijden en het doden te stoppen.
          De vele doden die vielen bij deze oorlog waren barbaren. Na die vele doden was Jeruzalem bevrijd en kon iedereen er terug bidden. Zowel moslim als jood als christen. Maar de moslims waren achterbaks en braken vredesakkoorden waardoor Jeruzalem terug overwonnen werd. Zo flikkeren we een paar eeuw over en weer. Jeruzalem wordt overwonnen, Jeruzalem valt, Jeruzalem wordt overwonnen, Jeruzalem valt, ...
          Tot uiteindelijk in de 20e eeuw Israël wordt opgericht en Jeruzalem opnieuw bevrijd wordt door de joden. Nu kan iedereen er terug bidden. Wel tof dat de overwinnaar van onze zijde alle partijen laat bidden, terwijl de andere zichzelf enkel dat recht verleent. Nietwaar?

De Thora vermeldt Jeruzalem meermaals, de koran vermeldt Jeruzalem niet 1 maal.

Daarom zijn de kruistochten gestart, om christenen en joden te beschermen tegen de islamitische onderdrukking. Ze beschermden ons ook tegen andere invasies zoals die van vikingen bv.
          Ik kreeg via de schoolbank maar het halve verhaal. Maar als je eens de werkelijke geschiedenis ervan leest zal je snel ondervinden dat het essentieel en nodig was.
          Dat ging niet over een plekje in de hemel, maar over een betere plek op aarde ontwerpen. Voor zowel christenen, als joden als moslims.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

Wat het christendom veroorzaakt heeft kan je perfect rechtvaardigen met de bijbel. Alleen zie je het precies niet omdat je verblind bent door je geloof. Er zijn geen vrouwelijke priesters tot op heden omdat het in de bijbel staat dat vrouwen geen les mogen geven.
            Recent nog in het nieuws, de broeders van liefde die geen euthanasie mogen verlenen aan mensen die psychisch lijden. Dan hebben we het nog niet over abortus. Of het preken in Afrika om geen condooms te gebruiken want seks is enkel voor het krijgen van kinderen. Maar jij ziet blijkbaar enkel wat een moslim verkeerd doet. De enige christen die zich zowat schuldig maakt aan 6 van de 7 hoofdzonden.
            Ken je de term cherry picking? Dat is wat alle godsdiensten, en ook jij hier, doen. Ja maar jezus zei bla bla bla. Ja, dat kan wel zijn. Maar dan zie je het groter geheel niet. Want ergens in de koran staat er ook dat mohammed bla bla bla. Waar ik je enkel in gelijk kan geven is dat het makkelijker is voor ismam om de koran te gebruiken voor terroristische doeleinden, daar zou een christen meer problemen mee hebben.. Maar een moslim kan aan de hand van simpele quotes uit de koran zijn geloof op net dezelfde manier verdedigen als jij hier doet met christendom en de bijbel en hippie jezus. Ik zie net als alle andere atheisten het groter geheel en heb geen jezus nodig om te bepalen wat goed of wat slecht is. En voor verklaringen over ons bestaan vertrouw ik op de wetenschap, die zichzelf durft te corrigeren.

En er zijn trouwens 4 evangelisten, geen 3. Ik ben katholiek opgevoed en moest tot mijn 16 elke week naar de kerk. Ik walg van heel die hypocriete wereld. Dat was pas kindermishandeling.
            Help mij het zien? Waar zegt Jezus bv. dat je mensen op de brandstapel mag gooien? Dat heeft het christendom gedaan. Maar dat kan je niet rechtvaardigen als christen. Zoals ik eerder al schreef, ik heb als herboren christen totaal geen probleem met vrouwelijke ambten. Ik ga niet naar de kerk he man! Ik ben een christen die gelooft dat Jezus hallucinogene middelen bij het laatste avondmaal nuttigde. Ik ben niet verblind door mijn geloof. Ik vind het alleen jammer dat het christendom gespiegeld wordt aan die ene periode waar kerkelijke leiders de macht misbruikt hebben. Het christendom is niet wat de Kerk er van maakt. Het christendom is gebaseerd op het nieuwe testament. Ik daag je uit die wandaden van deze kerkelijke leiders die het christendom misbruikt hebben te rechtvaardigen met het schrift dat men gebruikte. Je zegt dat ik verblind ben, maar open mij de ogen dan maar eens.
            De politiek wordt ook misbruikt door een "kleine elite". Maar democratie betekent eigenlijk "het volk heerst". Leeft U in een democratie? En moeten wij die democratie nu verwerpen omdat er enkelen binnen dat platform hun macht misbruiken? Hetzelfde bij kerkelijke leiders. Zij zijn Jezus niet, zij zijn het christendom niet. Wat zij doen en gedaan hebben kan je totaal niet rechtvaardigen met de bijbel en al zeker pedofilie niet.

Ik geef niet af op de moslims. Wel bespaar ik hen niet en ga ik daar niet politiek correct overheen. Dat islam zet wel aan tot incest, pedofilie, moord, onderdrukking, ...
            Dat een moslim zijn geloof kan verdedigen aan de hand van koran quotes is toch makkelijk uit te leggen als je bewust bent met de levenswandel van Mohammed? Ik zei het al. De islam begon vredevol. Mohammed ontwierp een geloof en kopiëerde wat invloeden uit het OT en het NT. In Mekka liep niemand warm voor zijn geloof op een handjevol na dus trok Mohammed naar Medina. Daar kon hij geen mirakels verrichten. Een zelfverklaard profeet moet zich kunnen bewijzen of hij wordt ter plaatse gestenigd in die tijden. Maar Mohammed werd bespot en lopen gestuurd waarna hij zijn koran begon aan te vullen met haatteksten. Ja er staat in de koran bv: "Wie één onschuldig mens dood zal de hele mensheid gedood hebben." Maar wie is "onschuldig"? Paar pagina's verder lees je: "Doodt de ongelovigen." Dan heb je nog de hadith waar de totale genocide van joden wordt uitgeroepen.
            Daarbovenop kan je de bijbel en de koran niet afmeten op elkaar. In de bijbel beproeft God de gelovigen door tribulatie maar mag deze niets ondernemen, deze moet betrouwen op God. Een christen moet zich bv. laten afslachten door de linkerwang toe te keren. In de bijbel is het eindplan vooraf bekend gemaakt en je mag het recht niet in eigen handen nemen. Jezus komt wel terug om orde op zaken te stellen en de christen hoeft daar helemaal niets in te doen.
            Maar in de koran voert Allah de straffen niet uit. Allah beproeft de gelovigen door zijn gelovigen de straffen te laten uitvoeren. Van onthoofding tot lichaamsverminking.

Ik vind dat daar toch een groot verschil huist. Een god die vertrouwen vraagt en zegt dat het oordeel later komt en de gelovige NIETS mag ondernemen, noch oordelen. Of een god die zijn gelovigen beproeft met een sharia en jihad. Frappant dat mensen anno 2017 nog aandacht schenken aan verdraaide feiten rond de kruistochten, maar geen woord reppen over de christelijke genocide van de afgelopen tien jaar. Integendeel, men neemt de moordenaar in huis op en weigert de christen toegang. Er is iets heel fout gegaan met onze westerse samenleving. Mensen zijn gebrainwasht!?

Dat jij geen god noch Jezus nodig hebt om te bepalen wat goed of slecht voor jou is, is uw vrijheid he . Ik kies Hem niet omdat ik anders niet weet wat goed of fout is. Ik kies Hem omdat ik me daartoe geroepen voel. Jezus is iemand waar 2000 later nog over gesproken word. Dat was de Terence Mckenna van zijn tijd Ik hoop dat je snel inziet dat ik geen traditioneel gelovige ben. Ik walg ook van die hypocriete wereld hoor. Toen ik naar de kerk ging kreeg ik parabels over broederlijk delen te horen en ging men met de offerschaal rond. Ik word ziek in een kerk. Religie is niets voor mij, maar ik geloof wel dat Jezus bestaan heeft. Toch houdt mijn geloof me niet tegen naar de wetenschap te kijken. Ik kijk daar soms extatisch naar. Het is niet omdat ik in God geloof dat ik plots geen aandacht aan de wetenschap meer kan schenken. Toch, ik bereid mij als mens een beetje mentaal voor op de dood. Ik vraag mij dan dikwijls af: stopt het of is er een vorm van energie die overgaat? Is het toeval dat ik op een zee van tijd nu op dit moment bewust ben? Of ben ik altijd bewust geweest? Is het leven oneindig of is het eindig....
            Dat zijn vragen waar je in de wetenschap weinig mee bent. Maar in de filosofie en mythologie kan je dit heel breed uitsmeren. Ik kon toch moeilijk Jezus in mijn levensonderzoek negeren? Ik gaf Mohammed ook een eerlijke kans. Ik voel me het beste geaard bij Jezus omdat ik geloof dat Hij Christus was en ik geloof in de openbaringen.

Comment

Dat t Christendom superieur is aan de Islam behoeft geen verdere uitleg alleen je linkerwang toekeren als de Mohammedaan je kop eraf wil klieven neigt mij teveel naar suïcide wat dan weer verboden is van de here staat me bij..

Noem t grenzeloos naief tegen grenzeloos barbaars. Als t aan mij lag gaven we ze beide geen bewegingsvrijheid..
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Ik mis een beetje het verband 'cannabis-geloof' in de discussie zoals die nu loopt.
                Er is tegenwoordig ook een 'church of Cannabis' in de States bijvoorbeeld.
                In het hindoeïsme speelt cannabis ook een belangrijke rol, en hoe zit dat met boeddhisme, die kerel lijkt me constant in hogere sferen.
                Laten we vooral niet gaan bepalen welke religie 'de beste' is.
                Resultaten uit het verleden hebben aangetoond dat geen enkel geloof gezond is voor het voorbestaan van de mens.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik ga het u niet helpen zien organisch, dat moet je zelf doen. Lees wat Sam Harris, Christopher Hitchens, Richard Dawkins.

Je begon het topic hier met de vraag waarom je geen uitzondering krijgt op wiet te smoren, gebaseerd op een quote uit het oude testament. En dan vraag je aan mij waar kerkelijke leiders de bijbel verantwoorden voor hun miserie en ik geef er je een aantal voorbeelden van. Meer kan ik ook niet doen. Ergens antwoordde je dan, 'ja, maar dat zijn conservatieven'.

Je vraagt je af waar zei jezus dit, waar zei jezus dat. Waar zei jezus dan kom Petrus, we gaan er ene smoren. Onze pa heeft hier net nen amnesia geschapen met 30% thc.

Als je dan toch quotes van jezus wil, hier zijn er.
                  Wie zijn vader of moeder meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig; wie zijn zoon of dochter meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig. En wie zijn kruis niet opneemt en Mij volgt, is Mij niet waardig.
                  Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

Etc, etc. Cherry picking dus. Gij moogt dat gerust doen. Maar waarom dat verantwoording zou moeten zijn om een uitzondering te krijgen voor wiet te smoren? Want jij gelooft dat mss wel, maar het staat tevens nergens geschreven.

What does the Bible say about doing drugs / drug abuse? Is it a sin to do drugs / psychedelics? didn’t God give us plants / herbs for our use?

Comment

Dit topic kan nog wel eens lang gaan duren dus ik pak de popcorn er even bij.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Ik ga het u niet helpen zien organisch, dat moet je zelf doen. Lees wat Sam Harris, Christopher Hitchens, Richard Dawkins.

Je begon het topic hier met de vraag waarom je geen uitzondering krijgt op wiet te smoren, gebaseerd op een quote uit het oude testament. En dan vraag je aan mij waar kerkelijke leiders de bijbel verantwoorden voor hun miserie en ik geef er je een aantal voorbeelden van. Meer kan ik ook niet doen. Ergens antwoordde je dan, 'ja, maar dat zijn conservatieven'.

Je vraagt je af waar zei jezus dit, waar zei jezus dat. Waar zei jezus dan kom Petrus, we gaan er ene smoren. Onze pa heeft hier net nen amnesia geschapen met 30% thc.

Als je dan toch quotes van jezus wil, hier zijn er.
                      Wie zijn vader of moeder meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig; wie zijn zoon of dochter meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig. En wie zijn kruis niet opneemt en Mij volgt, is Mij niet waardig.
                      Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

Etc, etc. Cherry picking dus. Gij moogt dat gerust doen. Maar waarom dat verantwoording zou moeten zijn om een uitzondering te krijgen voor wiet te smoren? Want jij gelooft dat mss wel, maar het staat tevens nergens geschreven.

What does the Bible say about doing drugs / drug abuse? Is it a sin to do drugs / psychedelics? didn’t God give us plants / herbs for our use?
                      Ik heb boeken van hen gelezen, wat nu? Omdat ik enkele boeken van Dawkins las geloof ik plots niet meer in de medicinale/spirituele eigenschappen van cannabis? Neen toch! Ik heb zijn grootste show op aarde gelezen. Goed boek. Maar ik ben niet (volledig) overtuigd en blijf een creationist. Et alors?

Je hoeft me niet te helpen met mijn geloofsovertuiging beowulf. Ik vraag alleen maar een rechtmatige plaats om mijn spiritualiteit te beleven. Die bestaat niet in België.

Jouw citaten over Jezus zijn nog timide. Er zijn er te vinden waar Jezus ook tot moord oproept Maar ik geloof daar niet in. Ik zie de bijbel als een boek over God en filter dat naar eigen goeddunken uit. Zoals ik al zei: ik ben geen fundamenteel traditioneel religieuze. Ik ben gelovig. Maar de bijbel is een boek dat gedrukt is door de mens. Daar staan menselijke verlangens in die verward zijn met goddelijke verlangens. Bij de vertaling is het boek ook veel van haar archaïsche waarde verloren. Want soms betekenen woorden meerdere dingen en door het naar één woord te vertalen schakel je de twee andere betekenissen uit. Plus men heeft daar een heel resem bijgedrukt om de mensen angst aan te jagen zodat men volgzaam zou blijven. Ik ben me daar bewust van. Probeer me aub te nemen voor wie ik ben zonder mij te spiegelen aan het traditioneel beeld dat in je opkomt als je jezelf een creationist visualiseert.

Ik zei je dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat kerkelijke leiders deden. Ik vroeg je wel: geef mij de bijbelteksten waarmee hun wanddaden te rechtvaardigen zijn. Je bent me dat antwoord nog steeds schuldig. Het is niet omdat een pastoor pedofiel is dat het christendom een pedofiel geloof is he. Snapt U? Zoals ik al zei, de democratie wordt ook verkracht door een minderheid, maar die minderheid heeft wel de meeste macht verworven in deze democratie. Een democratie zoals ik het de laatste jaren observeerde is alle verliezers bij elkaar om de winnaar uit te sluiten en een tegenovergesteld beleid in te voeren. Of zie hoe de Vlaming op "verandering" stemde. De migratie ging afbouwen, de snelbelgwet ging slinken. Wat deed diezelfde partij eens ze de meerderheid had? Quota voor migranten verhogen en nog nooit werden vreemdelingen zo snel Belg als in 2016-2017. Het tegenovergestelde beleid dus. Stemmen wij voor meer Vlaanderen krijgen wij meer België.
                      Is de democratie nu in geheel slecht? Gaan we het kind met het badwater weggooien? Is de democratie nu een slecht middel omdat een minderheid er ons mee onderdrukt? Misschien is de democratie geen democratie meer zoals we dat nu beleven en dienen we te ijveren naar de archaïsche waarden van onze democratie.
                      Zoals ik ijver voor de archaïsche waarden vanuit het christelijke geloof. De Kerk gebruikt een hostie, ik gebruik nu iets dat inwerkt op mijn geest. Met de hostie zegt men ook "lichaam van Christus". In sjamanistische tradities gebruikt men het vlees van bepaalde vruchten om tot ruimere inzichten te komen. Ze noemen dat "Teonanacatl", vertaald: vlees van de goden. Soma. Dus wat is het verschil tussen het lichaam van Christus en het lichaam van God? Waarom zou de hostie mij verlossing bieden? Ik ben pas vrij van dogma als ik in eenheid met de natuur kom. Ik ben pas één als ik me symbiotisch verbind en op een hoger bewustzijnsniveau kom. Een "wave" een "vibe" die mij stuurt/begeleid en een beter mens maakt.
                      Zegt men: "Jammer dat je dat nodig hebt." Maar de meeste mensen die mij zulke onzin aanpraten zijn zuurpruimen die zich met alles en iedereen moeien, maar zichzelf niet in de spiegel kunnen aankijken. Ze kijken naar anderen omdat ze zichzelf niet kunnen confronteren. Ik ken geen zwaardere zelfconfrontatie dan een trip. Ik heb dat niet nodig. Maar het was wel nodig om mijn denkwereld te veranderen. Ik was gevangen door dwangmatige gedachten die ontaardden uit mijn opvoeding, onderwijs, cultuurbelevenis, ... Door dat in een ander daglicht te zien onder begeleiding van een Hogere macht die mij de wijsheid influisterde is een resultaat dat ik niet kan bereiken met een hostie, noch meditatie. Ik heb daar mijn "relatie" met de natuur voor nodig. Zonder externe regeltjes die mij daarin beperken of ontworpen zijn om mij als persoon te stigmatiseren, criminaliseren of vervolgen.

Ik had qua titel beter psychedelica en geloof genomen in plaats van me te beperken tot cannabis.
                      Last edited by Organisch; 26 August 2017, 07:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
                        Dat t Christendom superieur is aan de Islam behoeft geen verdere uitleg alleen je linkerwang toekeren als de Mohammedaan je kop eraf wil klieven neigt mij teveel naar suïcide wat dan weer verboden is van de here staat me bij..

Noem t grenzeloos naief tegen grenzeloos barbaars. Als t aan mij lag gaven we ze beide geen bewegingsvrijheid..
                        De linkerwang toekeren wil niet zeggen jezelf laten afslachten he. Kijkt naar de echte christelijke landen zoals Polen. Daar zal geen Mohammedaan je kop afhakken, waaraan ligt dat? Omdat zij zich bewust van hun christelijke afkomst zijn. Zij eren hun geschiedenis, afkomst, geloof en eren dat. Beschermen dat. Hier in West Europa wordt dat met open handen afgegeven. We zijn tolerant naartoe culturen die onze kinderen opblazen maar schreeuwen moord en brand als diezelfde cultuur slachtoffer van islamofobie wordt.

In het vrije westen doen ze alsof ons geloof iets luguber is omdat wij massaal gehersenspoeld zijn door enkel de slechtste eigenschappen eruit te belichten. Dat daar honderdduizendtal ouderen door het christendom onderhouden, gewassen worden plus van onderdak worden voorzien in een katholiek bejaardehuis zegt men er niet bij. Dat de katholieken ervoor zorgden dat iedereen onderwijs kon genieten is precies een vergeten zaak. Neen enkel het slechtste van ons belichten en het "beste" van een ander. De wolf in schaapsklederen pamperen en alles wat van ons is ontmantelen.
                        De kerststallen in scholen en gemeentes bv. Een klein symbool, maar het is aanstootgevend bij andere culturen en we schrappen het. Als ik mij beledigd voel in Mekka door symbolen moet ik ook geen praat verkopen, maar mij aanpassen. We vervangen christelijke schoolmaaltijden met halal maaltijden.

Zie hoe mensen hier de kruistochten demoniseerden. Ge zou daar verdorie trots op moeten zijn. Maar 't is een vergeten zaak. Mensen nemen over wat hen geleerd wordt en ze leren ons leugens aan vanop de schoolbank. Zie hoe hoog opgeleiden bij Antifa gaan. Hoe scholen zich hedendaags politiek moeien en meningen voorkauwen bij studenten. Die mensen genieten media censuur maar "rechts" wordt verschroeid met de vergrootglas. Vandalisme van Antifa werd jaren foutief in schoenen van "rechts" geschoven.
                        Dat komt omdat het moslimbroederschap tot op uw schoolbank geïnfiltreerd is, tot in uw mainstream media en nu gedachtenpolitie gaat spelen op uw sociale media.

Ik wil het niet gezegd hebben in deze draad, maar ik ga het toch gezegd hebben: De elite omvolkt U. Ze infecteert uw geest van vroegs af met leugens en verdraaide feiten en pampert een andere cultuur omdat wij ons te bewust zijn van zijn onze rechten. Rechten met een geschiedenis die iedereen klaarblijkelijk vergeten is. Ze zijn succesvol en het doel heeft haar effect niet gemist. Zombie nation.
                        Last edited by Organisch; 26 August 2017, 08:08.

Comment

Wat heeft dit toch allemaal met de wietforum te maken.
                          Misschien een idee om op een godsdienst forum te verkondigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Ik mis een beetje het verband 'cannabis-geloof' in de discussie zoals die nu loopt.
                            Er is tegenwoordig ook een 'church of Cannabis' in de States bijvoorbeeld.
                            In het hindoeïsme speelt cannabis ook een belangrijke rol, en hoe zit dat met boeddhisme, die kerel lijkt me constant in hogere sferen.
                            Laten we vooral niet gaan bepalen welke religie 'de beste' is.
                            Resultaten uit het verleden hebben aangetoond dat geen enkel geloof gezond is voor het voorbestaan van de mens.
                            Ik vind geloof belangrijk. Zodra het in religie gekneed wordt om de mensheid te sturen is er een probleem. Zolang je het voor het persoonlijk gebruik toepast als innerlijke bezinning zie ik geen probleem. Religie/geloof zou als drugs moeten zijn. Je mag dat niet aan anderen opdringen. Je hoeft daar anderen niet mee aan te zetten en je dient dat ten alle tijden van je kinderen af te schermen. Het is een privékwestie. Stel je voor mijn ouders waren moslim/Jehova getuigen/jood/... wie had ik vandaag geweest? Ik zou verloren lopen in een vrije samenleving en mij ongelukkig voelen omdat mijn hele omgeving in zonde gedoopt is. Het perspectief van een fundamenteel gelovige is niet aansluitbaar op de evolutie van een westerse samenleving. Het botst en staat haaks op elkaar.
                            Is geloof/religie dan nog wel nodig in onze samenleving? Ja zolang het een privékwestie is.
                            Maar nu behaagt men religies die onze groei stagneren. De hele infrastructuur is aangepast op religie. Onze voorouders hebben hemel en aarde bewogen zodat wij staat en Kerk scheidden. Maar de generatie erna heeft wel de rode loper voor de islam uitgerold. Scholen pasten zich aan op de islam, de autochtoonse bevolking kreeg zonder het te weten halal geslacht vlees, we ervoeren eremoorden, moskeeën schieten als paddenstoelen uit de grond, er zijn weldra meer gepensioneerde imams dan priesters, ... Het hele landschap is veranderd maar staat en Kerk zijn gescheiden. Hoera?

Cannabis en andere drugs hebben een significante impact op de menselijke evolutie gehad. Ik zou zelf durven stellen dat "geloof/religie" ontaardt is uit drugsgebruik. Hier in het westen zijn wij de donkere tijden doorkruist. Het monotheïsme heeft een lange strijd gevoerd om de "heidenen"/paganisten (o.a. gebruikers) te verdringen. Tot op vandaag is het gebruik van psychedelische middelen in de religieuze instellingen "occultisch" en verboden. Maar ik kan mijn geest er niet van afleiden. Wat als de boom/vrucht van kennis een DMT bron was? Door deze relatie te demoniseren, er een oorlog tegen te voeren zijn wij eigenlijk in strijd met onszelf beland. Want door de natuur te loochenen zijn wij -om een lang verhaal kort te maken- nu in een nieuwe massa extinctie beland. De mens denkt niet meer voor zichzelf, maar de mens past zich aan op een onnatuurlijke omgeving. De mens is zich onbewust van zijn verleden en wordt een rad voor de ogen gehouden. Wij geloven precies nergens meer in en doen maar zoals ons gezegd wordt te doen. (niet om te veralgemenen, maar velen onder de mensheid leven werkelijk zo)

Mijn geloof leidt me daarin en mijn geloof houdt me daarin gezond van geest. Want door mijn geloof heb ik hoop, vooruitzichten en vooral vertrouwen. Het is beter dan in angst leven voor de toekomst. Al vrees ik wel voor het ergste, maar we hopen op het beste.
                            Last edited by Organisch; 26 August 2017, 09:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                              Wat heeft dit toch allemaal met de wietforum te maken.
                              Misschien een idee om op een godsdienst forum te verkondigen.
                              Ach ik begrijp je insteek wel. Ik heb het misschien te impulsief aangemaakt. Ik dacht: "we rollen er onderweg wel in..."
                              Ik heb het in drugsbeleid gepost omdat het Belgisch drugsbeleid geen uitzondering biedt voor gelovige instellingen die cannabis (etc.) als sacrament gebruiken.
                              De godsdienstvrijheid is een hypocriete charade dat hedendaags uitgebuit wordt door een uitheemse cultuur terwijl ik mijn cultureel erfgoed rondom mij zie verdwijnen. Als we uitzonderingen op religieuze instellingen gaan invoeren, dienen we die consequent door te voeren voor iedereen.
                              Ik moet naar Nederland om een ritueel uit te voeren. Terwijl anders gelovigen maar achter de hoek moeten gaan en mijn nageslacht respect voor hun tradities en rituelen door de strot worden geramd. Tradities en rituelen die mijlenver van mijn cultuur en geloof staan. Wij zijn thuis! Wij hoeven ons niet aan te passen op het oosten. Als ik mij wil aanpassen op het oosten verhuis ik wel naar daar.
                              Ik word vervolgd en de Syriëstrijder wordt vergeven. Die wordt terug opgenomen in onze samenleving. De aanslagpleger die berouw toont krijgt een luxecel met eigen fitnessruimte.
                              Al dit kan men plaatsen en tolerantie naartoe blaten, maar wee hij/zij die in eenheid met zijn medemens en omgeving wenst te komen. Iets ludiek krijgt zoveel aandacht en iets buiten proportioneel wordt totaal overkeken.
                              Last edited by Organisch; 26 August 2017, 09:32.

Comment

Blijkbaar zie je als wandaden enkel pedofilie en seksueel misbruik. Ik had het oa ook over het recent nieuws van de broeders van liefde die in conflict zijn met het vaticaan wegens euthanasie voor mensen met psychisch lijden. Ruimer gezien, het weigeren van euthanasie en abortus. Dat zijn wandaden rechtstreeks gebaseerd op regeltjes in de bijbel en zo zijn er nog.

Er is hier geen erkende instelling die cannabis ziet als sacrament. Jij geeft daar je persoonlijke draai aan. Jij gelooft dat jezus drugs gebruikte tijdens het laatste avondmaal en daarom wil jij persoonlijk een uitzondering om drugs te gebruiken.. En dan ga je vergelijken met moslims die onverdoofd mogen (mochten) slachten. Als je niet begrijpt welk precedent dat zou scheppen als de overheid jou zo'n persoonlijke uitzondering geeft, tsja. Dan krijgt de terrorist er ook eentje voor een aanslag? Of de heroine gebruiker voor zijn verslaving? Die gelooft mss dat jezus herione spoot en gebruikt dat als zijn sacrament. Voor de rest verwijs ik je door naar LR2 zijn eerste antwoord, dat was voor mij een perfect einde van de discussie. Ja zei je, maar jullie wonen zeker in Nederland. Nee, ik woon in Belgie en ervaar hetzelfde. Jij zegt dat er geen plaats is, ik vind van wel. Je mag er vrij over praten, je kan naar de growshop, je kan zaden online bestellen, je mag 1 plant kweken voor persoonlijk gebruik en je wordt niet vervolgd als je anderen geen last bezorgt. Voor de rest draaide het uit op een discussie waarom christenen beter zijn dan moslims en je plaat blijft daar nu op steken.

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post

Religie/geloof zou als drugs moeten zijn. Je mag dat niet aan anderen opdringen. Je hoeft daar anderen niet mee aan te zetten en je dient dat ten alle tijden van je kinderen af te schermen. Het is een privékwestie.
                                Wat is dan het probleem? Heb jij een persoonlijke flik die je 24 uur op 24 volgt mss?

Comment

Bezig...
                                X