Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Cannabis en geloof

Korting op 420shop
    Wij leven in een "vrije" westerse samenleving waar we vrijheid van geloofsuiting kennen. Voornamelijk de Abrahamistische religies beleven die vrijheid. Waar iedereen gelijk voor de wet moet zijn, krijgen religieuzen op veelal zaken "vrijstelling" of een "uitzondering". Zelf ben ik gelovig en geloof ik dat God ons cannabis geschonken heeft. Waar is mijn uitzondering op de wet?

Genesis 1:29
    En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

Als medi-gebruiker gebruik ik cannabis ook voor spirituele doeleinden. Ik gebruik cannabis als mijn sacrament. Ik ervaar geen "vrijstelling" of "uitzondering" in mijn leven. Ik moet behoedzaam zijn en leef nog in de kast.
    Ik ben opgevoed via de school met respect voor andere culturen, maar mijn cultuurbelevenis wordt vervolgd.
    Ik voel me soms een homo anno 1950 die niet uit de kast kan komen. Ik moet me op alles en iedereen aanpassen, maar aan mijn geaardheid gaat men compleet voorbij. Ik moet respect voor andere geloven en culturen hebben, terwijl er voor mij geen plaats is. Dierenmishandeling, kindermishandeling, onderdrukking, ... daar knijpt men het oogje voor toe onder het mom van godsdienstvrijheid.

Geloof zou een privťkwestie moeten zijn. De maatschappij hoeft niet op te draaien voor mijn geloof. Maar waarom moet ik dan wel opdraaien voor andere geloven terwijl het mijne vervolgd wordt? Waarom heeft de ene de vrijheid dieren te mishandelen maar krijg ik de vrijheid niet mezelf te "mishandelen"?

Ik hoop dat ik hier een discussie kan starten over geloof en de rol van cannabis binnen geloof. Sorry voor de slechte start, draden aanmaken is mijn sterkte niet.

Je kan jezelf beter een schaap in een Islamitisch slachthuis wanen. Je leven schikken naar andermans profetische waanideeŽn.

Ik geloof niet dat ik in geloof kan geloven geloof ik..
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen.
    Hallo vuur, mijn naam is olie.

Comment

Je hebt alvast iets gemeen met terroristen, quoten uit de bijbel/koran voor je eigen persoonlijk gewin. En dan nog uit het oude testament. In dat geval, zou je er een probleem mee hebben moest je buurman je hoofd er komen afhakken als je op zondag je gras zou afmaaien? Dat staat er namelijk ook in.
      Of mag ik je houden als slaaf? Zolang die maar van een ander volk komt is dat ook geen probleem. Ik ben Belg, als je van Nederland bent heb je prijs.

En daarom hebben wij hier scheiding van kerk en staat en klopt uw stelling niet dat je als gelovige uitzonderingen kan krijgen op iets dat wettelijk verboden is. Kindermishandeling en dierenmishandeling oa, dat blijft strafbaar. Als je een uitzondering wenst, kan je je politiek inzetten voor een federaal gedoogbeleid ipv je in een slachtofferrol te wentelen en de bijbel te quoten. Dat is dan mijn atheÔstische mening. Als je gelooft dat god al het kruid op aarde heeft gezet voor ons, wat heeft hij dan tegen Australiers? Waarom heeft hij een kwal op aarde gezet van 5 cm groot die u gemakkelijk kan doden? Juist ja, omdat het ne zieke geest is die hunger games aan het spelen is. Uw eerste gebod is bovenal bemin 1 god. Hoe altruistisch van zijne heiligheid. Waar cannabis naartoe geŽvolueerd is dat heeft de mens ook gedaan. Die hoge thc %'s. Zijn wij geweest. Wat we gekregen hebben was wsl niet veel beter dan kempzaad.

Er is voor u geen plaats. Ok dan. We hebben dit forum. Je kan naar een growshop stappen om al je materiaal te kopen, of gewoon rechtstreeks bij de coffeeshop. Wat zou je willen? In het openbaar kunnen smoren? Hoeft voor mij niet, ik doe thuis men ding wel, in alle stilte. Ik geef mijn eigen die uitzondering wel.

Comment

Ik bezit wiet, ik kan in het openbaar wiet roken, ik heb mijn eigen plantjes, ik kan openlijk met mensen praten over cannabis, ik heb de vrijheid om zoveel wiet te roken als ik wil, mijn eigen teelt is niet onderhevig aan accijns of btw, en zolang niemand last van mij heeft word ik niet vervolgd. Dat 'in de kast'-gevoel is erg subjectief; ik ervaar precies het tegenovergestelde. Als je jezelf beperkt voelt in je huidige kring, dan is het wellicht een goed idee om uit die beperkte kring te stappen. Was het niet god die de mensen opdracht gaf een zee over te steken naar een beter land? Wat let jou om hetzelfde te doen?

Over het geloof: als god ons cannabis heeft geschonken, en wij dat product bewerken tot een joint, dan heeft god ook heroine, cocaine, scopolamine, opium, LSD en alle andere drugs geschonken. Waarom beperk je jezelf tot cannabis als de heer ook voorziet in andere zaken? Simpelweg omdat het een geschenk is, wil nog niet zeggen dat we dat geschenk aan moeten nemen. Het wilt niet zeggen dat we verplicht zijn tot gebruik. Het wilt ook niet zeggen dat we al het werk uit de hand van de heer moeten prijzen en toe-eigenen.

Religie heeft geen plaats in mijn leven. Ik geloof niet. En persoonlijk vind ik het absurd om vanuit een religieus standpunt drugsgebruik te verantwoorden. Het voelt krampachtig, als een kat in het nauw die een excuus zoekt om te mogen bijten. Ik geloof in persoonlijke vrijheid, de vrijheid om te mogen doen en laten zolang niemand er door gestoord wordt. Daar wil ik voor staan. Religie beperkt mensen in hun doen en laten door leefregels op te leggen (denk bijvoorbeeld aan het verbod op eten van mosselen in bepaalde tijden van het jaar), het beperkt mensen in hun persoonlijke vrijheden, en dat kan ik derhalve niet steunen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Je hebt alvast iets gemeen met terroristen, quoten uit de bijbel/koran voor je eigen persoonlijk gewin. En dan nog uit het oude testament. In dat geval, zou je er een probleem mee hebben moest je buurman je hoofd er komen afhakken als je op zondag je gras zou afmaaien? Dat staat er namelijk ook in.
          Of mag ik je houden als slaaf? Zolang die maar van een ander volk komt is dat ook geen probleem. Ik ben Belg, als je van Nederland bent heb je prijs.

En daarom hebben wij hier scheiding van kerk en staat en klopt uw stelling niet dat je als gelovige uitzonderingen kan krijgen op iets dat wettelijk verboden is. Kindermishandeling en dierenmishandeling oa, dat blijft strafbaar. Als je een uitzondering wenst, kan je je politiek inzetten voor een federaal gedoogbeleid ipv je in een slachtofferrol te wentelen en de bijbel te quoten. Dat is dan mijn atheÔstische mening. Als je gelooft dat god al het kruid op aarde heeft gezet voor ons, wat heeft hij dan tegen Australiers? Waarom heeft hij een kwal op aarde gezet van 5 cm groot die u gemakkelijk kan doden? Juist ja, omdat het ne zieke geest is die hunger games aan het spelen is. Uw eerste gebod is bovenal bemin 1 god. Hoe altruistisch van zijne heiligheid. Waar cannabis naartoe geŽvolueerd is dat heeft de mens ook gedaan. Die hoge thc %'s. Zijn wij geweest. Wat we gekregen hebben was wsl niet veel beter dan kempzaad.

Er is voor u geen plaats. Ok dan. We hebben dit forum. Je kan naar een growshop stappen om al je materiaal te kopen, of gewoon rechtstreeks bij de coffeeshop. Wat zou je willen? In het openbaar kunnen smoren? Hoeft voor mij niet, ik doe thuis men ding wel, in alle stilte. Ik geef mijn eigen die uitzondering wel.
          Sorry, maar ik vind dat die vergelijking mank loopt. Ik wil iets toepassen op mij persoonlijk. Ik wil dat niet opdringen aan anderen. Ik wil dat enkel voor mezelf. EgoÔstisch, maar zo is het. Ik mag niet doden van mijn geloof, daar de koran toch wel oproept tot moord. Dat terzijde. Ik geloof sterk in cannabis als sacrament. Ik word door mijn sacrament heus geen fundamentele terrorist, integendeel. Ik kom in eenheid met mijn omgeving samen en kan alle impulsen/prikkels baas. Doch ervoer ik in mijn omgeving een felle veroordeling voor mijn keuzes. Niet bij vrienden, maar wel bij andere mensen die mij nauw aan het hart lagen.

Mijn stelling klopt wel. Moslims en joden mogen onverdoofd slachten (dierenmishandeling). Je kind drinken ontzeggen tijdens warme schooldagen omdat er een vasten is, is evenals kindermishandeling. Een gelovige imam kan hier direct aan de bak komen en krijgt daarvoor subsidie, loon en later pensioen. Er zijn dus wel erkenningen voor gelovige diensten waar men nog steeds middelen/geld voor vrijmaakt tot zelfs wettelijke uitzonderingen. Dat leidt er niet toe dat ik me in een slachtofferrol wil wentelen. Maar dat leidt ertoe dat ik me inconsequent behandeld en gediscrimineerd voel. Want ik word vervolgd als gebruiker en kan nergens terecht zonder de wettelijke barriere te breken. Dat leidt ertoe dat ik gecriminaliseerd word. Terwijl ik gewoon maar rust in mijn hoofd en eenheid wens te ervaren met het leven/God.

Ja, ik kan naar Nederland rijden, ik kan het zelf groeien. Maar daar zijn gevolgen aan verbonden. Wiet is lang niet zo sociaal aanvaard als alcohol dat is. Ik ben verstoten door familieleden voor mijn gebruik, maar niet voor mijn daden. "Toffe jongen, spijtig van zijn keuzes." So what, ik rook wiet? Ik verteer alcohol slecht, ik beoordeel anderen toch ook niet op hun alcoholgebruik? Wel beoordeel ik hun daden, al dan niet dronken. Toch ben ik gecriminaliseerd, beboet, verstoten omdat ik ervoor koos wiet te roken. Ik hoef het heus niet in openbaar te roken, maar het nergens kunnen roken is ook geen fijn gevoel. Ik moet hier alles afplakken, kieren dichten alvorens ik een joint kan roken opdat mijn buren niets zouden rieken. Hier woont iemand diens zoon bij de drugsbrigade werkt en dat kruipt in je klederen. Je wilt als mens gewoon geen problemen, begrijp je? Het voelt dan alsof er voor mijn persoon (als gebruiker) geen plaats is. Wat er dus toe leidt dat ik in de kast kruip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Ik bezit wiet, ik kan in het openbaar wiet roken, ik heb mijn eigen plantjes, ik kan openlijk met mensen praten over cannabis, ik heb de vrijheid om zoveel wiet te roken als ik wil, mijn eigen teelt is niet onderhevig aan accijns of btw, en zolang niemand last van mij heeft word ik niet vervolgd. Dat 'in de kast'-gevoel is erg subjectief; ik ervaar precies het tegenovergestelde. Als je jezelf beperkt voelt in je huidige kring, dan is het wellicht een goed idee om uit die beperkte kring te stappen. Was het niet god die de mensen opdracht gaf een zee over te steken naar een beter land? Wat let jou om hetzelfde te doen?

Over het geloof: als god ons cannabis heeft geschonken, en wij dat product bewerken tot een joint, dan heeft god ook heroine, cocaine, scopolamine, opium, LSD en alle andere drugs geschonken. Waarom beperk je jezelf tot cannabis als de heer ook voorziet in andere zaken? Simpelweg omdat het een geschenk is, wil nog niet zeggen dat we dat geschenk aan moeten nemen. Het wilt niet zeggen dat we verplicht zijn tot gebruik. Het wilt ook niet zeggen dat we al het werk uit de hand van de heer moeten prijzen en toe-eigenen.

Religie heeft geen plaats in mijn leven. Ik geloof niet. En persoonlijk vind ik het absurd om vanuit een religieus standpunt drugsgebruik te verantwoorden. Het voelt krampachtig, als een kat in het nauw die een excuus zoekt om te mogen bijten. Ik geloof in persoonlijke vrijheid, de vrijheid om te mogen doen en laten zolang niemand er door gestoord wordt. Daar wil ik voor staan. Religie beperkt mensen in hun doen en laten door leefregels op te leggen (denk bijvoorbeeld aan het verbod op eten van mosselen in bepaalde tijden van het jaar), het beperkt mensen in hun persoonlijke vrijheden, en dat kan ik derhalve niet steunen.
            Ik benijd de mensen die hun eigen plantjes in alle vrijheid kunnen telen en roken. Vroeger had ik altijd buitenwiet staan en dat werkte heel therapeutisch. Dat was zwoegen voor je resultaat want de omstandigheden zijn onbekend en lang niet altijd ideaal.

Wat je zegt om de zee over te steken, ik wil wel, maar ik word altijd teruggetrokken. Ik ben zo gevangen door allerlei gedachten die mij dwangmatig in toom houden en beperken mezelf te verplaatsen. Graag emancipeer ik, trek ik me los van alle regeltjes die mij dicteren wat al dan niet mag en ga ik gewoon met open armen het leven tegemoet. Maar ik word in het leven met onderdrukking geconfronteerd. Jezus was niet anders. Wat als Jezus hallucinogene middelen nam? Wat als hij op het laatste avondmaal geen wijn maar iets anders deelde? Mag ik dat geloven? Ja. Mag ik dat nadoen? Neen. Wat er dus toe leidt dat ik mij in mijn geloof benadeeld voel. Mijn sacrament wordt in criminele handen geduwd terwijl men radicaal de ogen voor andere godsdienstwaanzin sluit. Waar men geen overlast, noch prioriteit ziet en laat begaan. Resultaat? Onze kleuters in BelgiŽ worden geconfronteerd met onthoofdingsgebaren en uitgemaakt voor ongelovige varkens. De enige zorg van ons bestuur? "Oei, het is buitengelekt! Dit zal vast sigmatisering in de hand werken." Ware het blanke kinderen die een hitlergroet maakte het stond een week op de voorpagina. Dus geloof me, zulk religie vindt in mijn leven ook geen plaats. Er is een verschil tussen religie en geloof.

Je kan substanties voor iets goed of voor iets slecht gebruiken. Laat papaver het product van God zijn. Wetenschappers zijn dat voor iets goed beginnen toepassen om pijn te verdoven. Maar slechte mensen hebben er heroÔne van gemaakt om er geld op te verdienen. Wanneer je mensen verslaafd houdt om er geld op te verdienen kan je naar God wijzen, maar ik wijs dan naar de erfzonde. We keerden God de rug toe en daarom heb je dus al deze ellende op de wereld. Ik wil wel benadrukken dat ik niet fanatiek en letterlijk gelovig ben. Met God de rug toekeren bedoel ik dan dat de mens zelfstandig werd en zich niet langer overgaf aan zijn natuur/instinct. Ergo, de mens deed niet meer waarvoor hij/zij geschapen is, maar begon zich plots anders te gedragen. Waarom begon de mens zich anders te gedragen? Omdat andere (slechte) mensen de massa wou domineren en zijn deze beginnen domesticeren. Wij begonnen koningen en andere bloedlijnen te volgen en lieten ons kneden door de duivel. Aldus de zondeval. Maar dan kom jij vast met de evolutietheorie af en het feit dat alles in verandering is. Doch, de mens is toch vrij uniek in de evolutie. Welk ander wezen dan een mens komt ook met een begrip als God op de proppen?

Comment

Heroine is als pijnonderdrukker lange tijd een medicijn geweest. Een almachtige god, die de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft, zou moeten weten dat er venijn in zit. Die zou weten dat er andere mogelijkheden zijn om allerlei middelen toe te passen. Diezelfde god zou weten dat wij met onze verworven vrijheden foute keuzes maken. Het instinct van de mens is luguber, de natuur van de mens, de gehele geschiedenis inclusief heilige boeken staat er vol mee.

Ik neig - zelfs als onderwezen wetenschapper - naar een set overtuigingen die dichter bij intelligent design staan, dan een goddelijkheid. Liever ontken ik beide. Maar toch: Neem het ontstaan en de evolutie van virussen; levenloze pakketten met coderend DNA dat enkel dient om zichzelf te vermenigvuldigen door het overnemen van andere organismen. Voor elk organisme zijn tientallen tot wel miljoenen verschillende virussen die allen een ander resultaat opleveren, van enerzijds een probleemloos bestaan, tot anderzijds een vernietigende werking. Veel van het menselijk DNA bestaat uit restanten van zulke virussen. Bij varkens is dat net zo.
              Echter, wij zijn de corrigerende werking die virussen uitoefenen op te grote populaties (het terugdringen van aantallen, het uitschakelen van de zwakken, aanpassingen veroorzaken die aan de bron liggen van evolutie), te boven gestegen. We zijn nu zo ver, dat we zelfs zelf virussen kunnen 'schrijven'. We zijn de natuur te boven gegaan, we hebben het totale systeem nog niet eens begrepen maar wel al kunnen verslaan. Als er een controlerend orgaan zou zijn, dat de aarde in toom moet houden, dan heeft die virussen bedacht. Maar nu zijn we zelf bijna net zo ver. Mag je dat controlerend orgaan dan nog wel een god noemen?

Geloof lekker wat je zelf wilt; da's iets tussen jou en jouw god, daar hoef je aan niemand verantwoording over af te leggen. Ik heb met veel moslims gewerkt in mijn leven, ze hebben een ontzettend sterke controlerende functie naar elkaar toe als het om geloofsbeleiding gaat. Ik ga graag het gesprek met ze aan daarover. De uitleg dat alles het plan van god is, en dat zelfs het niet meedoen aan een standaard deel uit maakt van dat plan, zet ze vaak aan het denken. We weten allemaal dat god mensen straft die niet aan zijn wensen voldoen, vaak al voor dat ze aan de hemelpoort staan. Dat is de afspraak. Dat is het geloof. Als god iets niet bevalt, dan merk je het wel: hij heeft ons geschapen naar zijn beeld, onze gebreken zijn de zijne. Met dat inzicht zou een god moeten weten dat de mens een duidelijke boodschap nodig heeft, meer dan het geschreven woord of een vallende ster. Ik zeg niet dat iemand dat direct van me aan moet nemen, maar ik verzoek iedereen daar goed voor zichzelf over na te denken.

De mens is doordrenkt van egoisme en narcisme. Dat is mijn visie. Ik help anderen omdat ik daar vrolijk van word. Ik stem op politieke partijen omdat ik denk dat hun visie het minst slecht is voor alle mensen om mij heen. Omdat ik mezelf gun om door gelukkige mensen omgeven te zijn. Als je alle menselijke acties gaat reduceren naar voordeel/nadeel dan zul je zien dat elk mens, waar dan ook, enkel in dienst staat van zichzelf. Religie en geloof zijn daar de grootste voorbeelden van: elke actie is om god te pleasen, zodat je zelf naar het paradijs gaat. De tien geboden zijn een voorbeeld van precies die insteek: zorg ervoor dat geen enkel mens kwaad over jou kan spreken, opdat je een gelukkig leven leid. Doe iets voor een ander, zodat je zelf ook geholpen zult worden.
              Ik zie in veel religies en overtuigingen dat er gelogen wordt over zulke zelfverrijking. Het is een zonde! Maar juist het geschreven woord volgen, de god aanbidden zoals hij wenst, is de zuiverste zelfverrijking die er bestaat: je doet het niet voor god, maar omdat je zelf vind/denkt dat je daar een beter mens van wordt. Als we eens beginnen met dat toe te geven, dan is de wereld een boel eerlijker. De dames in het klooster, de pastoor, zelfs de paus: ze dienen god, maar voor wie dienen ze god? Ze halen er zelf zo ontzettend veel voordeel uit!
              Stel jezelf eens de vraag: wat maakt een goed mens?
              Elk antwoord daarop is terug te leiden naar zelfverrijking in een bepaalde vorm. Wellicht staat het geven niet in verhouding met het ontvangen, maar de zelfverrijking is er zeker. Zo zit de hele natuur in elkaar, van virus tot bacterie, en van schimmel tot olifant. Met die kennis, kan de wereld aan je voeten liggen. Imperiums zijn er mee opgebouwd, afgebroken, en heropgebouwd. Er zijn boeken geschreven die handig gebruik maken van dat restantje natuur wat niet uit de mens te slaan is, soms verborgen in wollige tekst, soms vrij direct uitgesproken.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je bent daar toch mis want onverdoofd slachten mag niet meer. Was het daarvoor toegelaten, dan was het toegelaten voor u en voor een moslim gelijk. Er zijn hier geen uitzonderingen op wetten voor religies. Dat niet drinken geven aan een kind tijdens de ramadan, ook daar ben je mis. Als het echt een noodzaak is op warme dagen dan mogen ze gewoon drinken. Als er effectief sprake is van kindermishandeling dan is dat nog steeds strafbaar. Stellen dat er een uitzondering is voor hen voor kindermishandeling en dat jij geen cannabis mag gebruiken dat is dus die slachtofferrol. En dan merk ik dat je precies vindt dat jouw godsdienst boven die van een ander staat. In mijn ogen zijn ze allemaal gelijk. De enige reden dat jij christen bent en een moslim moslim is de plaats waar je toevallig geboren bent. Voor mij is het allemaal onzin, ik denk wel voor mezelf.

Als je het enkel voor jezelf wil, wat is dan het probleem?

Ik ben er trouwens volledig van overtuigd dat pedofielen ook denken dat ze op leeftijd worden gediscrimineerd. Zo kan je alles, maar dan ook alles goed praten. Wat lr2 zegt, ik merk niet wat jij merkt. Ik voel mij niet beperkt, niet in het minste. Het probleem zal dus ergens anders liggen.

Comment

Je bent daar toch mis want onverdoofd slachten mag niet meer. Was het daarvoor toegelaten, dan was het toegelaten voor u en voor een moslim gelijk. Er zijn hier geen uitzonderingen op wetten voor religies. Dat niet drinken geven aan een kind tijdens de ramadan, ook daar ben je mis. Als het echt een noodzaak is op warme dagen dan mogen ze gewoon drinken. Als er effectief sprake is van kindermishandeling dan is dat nog steeds strafbaar. Stellen dat er een uitzondering is voor hen voor kindermishandeling en dat jij geen cannabis mag gebruiken dat is dus die slachtofferrol. En dan merk ik dat je precies vindt dat jouw godsdienst boven die van een ander staat. In mijn ogen zijn ze allemaal gelijk. De enige reden dat jij christen bent en een moslim moslim is de plaats waar je toevallig geboren bent. Voor mij is het allemaal onzin, ik denk wel voor mezelf.

Als je het enkel voor jezelf wil, wat is dan het probleem?

Ik ben er trouwens volledig van overtuigd dat pedofielen ook denken dat ze op leeftijd worden gediscrimineerd. Zo kan je alles, maar dan ook alles goed praten. Wat lr2 zegt, ik merk niet wat jij merkt. Ik voel mij niet beperkt, niet in het minste. Het probleem zal dus ergens anders liggen.
                  Onverdoofd slachten mag nog wel. Koosjer bv. Enkel klein vee zoals schapen en kippen zullen vanaf 2018 verdoofd geslacht worden. Ergo koeien zullen niet verdoofd geslacht worden. Dus er is een uitzondering voor joden en er is een uitzondering voor groot vee bij moslims. De tijdelijke slachtvloeren zijn ook een uitzondering op de wet. Want je mag je eigen dier niet slachten (tenzij in het slachthuis) en die tijdelijke slachtvloeren verlopen niet volgens de Europese richtlijnen. Niet iedereen is hier dus gelijk voor de wet. Dat gaat dan over dierenleed, terwijl ik gewoon maar het recht verlang mijn sacrament uit te voeren. Een sacrament waar ik niemand mee schaadt behalve mezelf.

Er zijn veel kinderen die uitzonderlijk mogen drinken tijdens de ramadan. Maar we zitten met een radicaliseringsprobleem dat nu zichtbaar is tot op de kleuterschoolbank. Ik ben naar school geweest met moslims en in het middelbaar waren er velen die niet dronken, noch aten tijdens de ramadan. En ja dat waren warme dagen. Er zit zeker een grond van waarheid in, maar ik zou dit niet mogen veralgemenen. Moslims zijn op de werkvloer ook veel minder productief tijdens de ramadan en dat vertraagt onze samenleving.

Ik ben geen christen omdat ik hier geboren ben. Ik heb de koran gelezen, ik heb de thora gelezen en ik heb het nieuwe testament gelezen, evenals de dode zeerollen en de nag hammadi. Ik ben in staat tot begrijpend lezen en ik klasseer Jezus als de beste weg tot God. Een moslim kijkt op naar Mohammed en een jood naar Mozes. Joden erkennen Jezus niet. Moslims erkennen Jezus als profeet en niet als de mensenzoon. Mijn ouders zijn totaal niet religieus, eerder spiritueel. Ik heb via eigen onderzoek Jezus leren kennen en ik heb Hem gekozen op basis van zijn kernboodschap. De gulden regel.

Misschien ondervinden jullie er niets van omdat je Nederlander bent? Ik woon in een stad waar Bart Dewever burgemeester is. Ik mag hier niet eens meer met een open bier blikje op straat lopen. Zijn het de moslims niet die mij daarop aanspreken zijn het wel onze lokale flikken. Drijf ik mijn willetje door betaal ik een gasboete. Politie mag nu lukraak controles uitvoeren dankzij de nieuwe terrorisme wetten en ze gebruiken die massaal op eigen volk. Mijn wagen is al voor niets aan de kant gezet en van onder tot boven uitgespit omdat ik in de computer bekend sta als blower.
                  Last edited by Organisch; 4 weken geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    Heroine is als pijnonderdrukker lange tijd een medicijn geweest. Een almachtige god, die de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft, zou moeten weten dat er venijn in zit. Die zou weten dat er andere mogelijkheden zijn om allerlei middelen toe te passen. Diezelfde god zou weten dat wij met onze verworven vrijheden foute keuzes maken. Het instinct van de mens is luguber, de natuur van de mens, de gehele geschiedenis inclusief heilige boeken staat er vol mee.

Ik neig - zelfs als onderwezen wetenschapper - naar een set overtuigingen die dichter bij intelligent design staan, dan een goddelijkheid. Liever ontken ik beide. Maar toch: Neem het ontstaan en de evolutie van virussen; levenloze pakketten met coderend DNA dat enkel dient om zichzelf te vermenigvuldigen door het overnemen van andere organismen. Voor elk organisme zijn tientallen tot wel miljoenen verschillende virussen die allen een ander resultaat opleveren, van enerzijds een probleemloos bestaan, tot anderzijds een vernietigende werking. Veel van het menselijk DNA bestaat uit restanten van zulke virussen. Bij varkens is dat net zo.
                    Echter, wij zijn de corrigerende werking die virussen uitoefenen op te grote populaties (het terugdringen van aantallen, het uitschakelen van de zwakken, aanpassingen veroorzaken die aan de bron liggen van evolutie), te boven gestegen. We zijn nu zo ver, dat we zelfs zelf virussen kunnen 'schrijven'. We zijn de natuur te boven gegaan, we hebben het totale systeem nog niet eens begrepen maar wel al kunnen verslaan. Als er een controlerend orgaan zou zijn, dat de aarde in toom moet houden, dan heeft die virussen bedacht. Maar nu zijn we zelf bijna net zo ver. Mag je dat controlerend orgaan dan nog wel een god noemen?
                    Ja heroÔne is een vuil product. We onderdrukken nu de pijn met morfine. Ik wil best geloven dat heroÔne verdovende eigenschappen heeft. Maar iemand met goede bedoelingen zal je dat niet toedienen tenzij het niet anders kan. Een slecht mens zal het je recreatief aanbieden om U er verslaafd aan te maken en geld op U te verdienen. De mens bepaalt hierin wat goed en slecht is. God laat je daarin vrij.
                    Ik denk dat een mens ook in staat moet zijn "foute" keuzes te maken, anders kan je niet meer spreken van een vrije wil. Ik las eens bij mijn grootmoeder "Wie niet in staat is om fouten te maken is tot niets in staat."

Uiteraard kan de mens virussen (her)schrijven, dat doet ie al decennia. Maar je kan geen ID zonder God hebben. Intelligent design. Laat God de intelligentie van het design zijn.
                    Ik weet niet wat je bedoelt met dat controlerende orgaan? De mens die virussen maakt? De mens is schepper van bepaalde virussen. Schepper/God. Maar de mens heeft wel een bestaande virus moeten nemen om de codering er in aan te passen alvorens de mens van iets nieuw kon spreken. De mens kan nog altijd geen virus uit het niets ontwerpen. De mens neemt daar bestaande variatie voor en begint daar dan mee te knoeien. Een virus is overigens geen levend organisme, doch vertoont het die eigenschappen.
                    Heb je die documentaire van de griep gezien en hoe de griep onze evolutie mee gestuurd heeft? Was enkele maanden terug op Canvas. Ik zat er naar te kijken op het puntje van mijn stoel.

Geloof lekker wat je zelf wilt; da's iets tussen jou en jouw god, daar hoef je aan niemand verantwoording over af te leggen. Ik heb met veel moslims gewerkt in mijn leven, ze hebben een ontzettend sterke controlerende functie naar elkaar toe als het om geloofsbeleiding gaat. Ik ga graag het gesprek met ze aan daarover. De uitleg dat alles het plan van god is, en dat zelfs het niet meedoen aan een standaard deel uit maakt van dat plan, zet ze vaak aan het denken. We weten allemaal dat god mensen straft die niet aan zijn wensen voldoen, vaak al voor dat ze aan de hemelpoort staan. Dat is de afspraak. Dat is het geloof. Als god iets niet bevalt, dan merk je het wel: hij heeft ons geschapen naar zijn beeld, onze gebreken zijn de zijne. Met dat inzicht zou een god moeten weten dat de mens een duidelijke boodschap nodig heeft, meer dan het geschreven woord of een vallende ster. Ik zeg niet dat iemand dat direct van me aan moet nemen, maar ik verzoek iedereen daar goed voor zichzelf over na te denken.
                    Vind je dan ook niet dat zij zich snel beledigd voelen? Voor een cartoon bijna een hele redactie neermaaien. Wie durft nu nog Mohammed in cartoon vertonen? Wij passen ons aan op hen, zij passen zich niet aan op ons. Niet na 4 generaties, helaas zien we het tegendeel. Kleuters die weigeren hand in hand met een meisje te lopen, die weigeren mee te zingen en te dansen. Die weigeren te luisteren naar de juf omdat ze een vrouw is. Die onthoofdingsgebaren naar eigen volk maken en ze ongelovige varkens noemt. Dan heb je nog de lagere school waar signalen naar boven drijven. In het middelbaar vertrekken enkelen naar SyriŽ om jihad te voeren en later staan ze dan te mekkeren dat ze niet genoeg kansen krijgen. Kansen die men dan door culturele overtuigingen weigert aan te grijpen. Ja wat kom je hier dan doen? Ik ben een minderheid in mijn omgeving, merendeel moslims. Ik ben naar de kleuterschool tot het hogere gegaan met moslims. Meisjes die het goed deden verdwijnen plots omdat ze uitgehuwd zijn en worden "huisvrouw". Jongens stoppen vrijwillig op hun achttiende. Meer dan de helft onder hen he. Was het maar een kleine percentage het zou te verwaarlozen zijn. Maar dit is al echt problematisch en niemand durft het te benoemen wegens de politieke correctheid. We zijn bang van onze eigen schaduw, bang racist genoemd te worden.
                    Als je allah aanbidt als god is er een probleem. Hoe fundamenteler gelovigen van allah zich uiten, des te desastreuzer dat is voor de omgeving. Daar een fundamenteel christen mensen gaat helpen. Allah beproeft haar gelovigen en zet deze aan tot moord en terrorisme. Een fundamenteel moslim is dus heel anders dan een fundamentele christen. Wat op zich niet erg zou zijn als de moslim zich zou beperken tot eigen grondgebied en het westen niet zou infecteren met haar ideologie.
                    je kan toch niet naast de islamisering van Europa kijken? In Duitsland EN BelgiŽ gaan kleuters en kinderen van het lager onderwijs naar de moskee. Daar moet men buigen voor allah en leert men respect voor andere culturen. De school vestigt geen aandacht meer aan eigen tradities en cultuur en demoniseert eigen geloof door de kruistochten beknot te tonen. Alsof wij ons moeten schamen. Men vertekent de kruistochten alsof "barbaren" mensen lukraak vermoordden. Ik vroeg een leerkracht eens: Waarom werden deze mensen vermoord en wie zijn ze?
                    De leerkracht was mij het antwoord schuldig. Toen ik later het antwoord op die vraag vond vulde het mijn hart met trots en ik eerde onze voorouders, ik eerde de kruisvaarders. Ik eerde mijn christelijke kom af.
                    Dan heb je nog die eindeloze ellenlange herhaling van WO2. We worden constant herinnerd aan het slechtste uit het verleden en belichten onze goede eigenschappen niet meer. We spiegelen onszelf aan dictators en leugens van het verleden. We richten ons niet meer op het goede. We worden als slecht afgetekend.
                    Ik schaam mij voor de Europese unie. Maar ik blijf wel een trotse Europeaan die bewust met de geschiedenis is. Door mijn geschiedenis te kennen weet ik hedendaags wie de wolf in schaapsklederen is. Dat zijn moslims en alle collaborateurs ervan. De islam is de geest van de anti christ. Het roept op christenen af te slachten, te onderdrukken. Het heeft geen thuishaven in Europa. Europa is gestoeld op Christelijke normen en waarden die geperfectioniseerd zijn door de secularisatie. Door de islam wordt de klok nu terug gedraaid. Wij passen ons op hen aan, zij passen zich niet op ons aan.
                    Er is geen wij, nooit geweest en zal het nooit zijn. De geschiedenis heeft mij dat wel geleerd en het toekomstbeeld weergeeft mij een sinister scenario. Kijk maar eens naar landen waar moslims een meerderheid vertonen. Als amper -10% zoveel overlast en amok kan veroorzaken, beeld je eens in wat een meerderheid kan veroorzaken.

De mens is doordrenkt van egoisme en narcisme. Dat is mijn visie. Ik help anderen omdat ik daar vrolijk van word. Ik stem op politieke partijen omdat ik denk dat hun visie het minst slecht is voor alle mensen om mij heen. Omdat ik mezelf gun om door gelukkige mensen omgeven te zijn. Als je alle menselijke acties gaat reduceren naar voordeel/nadeel dan zul je zien dat elk mens, waar dan ook, enkel in dienst staat van zichzelf. Religie en geloof zijn daar de grootste voorbeelden van: elke actie is om god te pleasen, zodat je zelf naar het paradijs gaat. De tien geboden zijn een voorbeeld van precies die insteek: zorg ervoor dat geen enkel mens kwaad over jou kan spreken, opdat je een gelukkig leven leid. Doe iets voor een ander, zodat je zelf ook geholpen zult worden.
                    Ik zie in veel religies en overtuigingen dat er gelogen wordt over zulke zelfverrijking. Het is een zonde! Maar juist het geschreven woord volgen, de god aanbidden zoals hij wenst, is de zuiverste zelfverrijking die er bestaat: je doet het niet voor god, maar omdat je zelf vind/denkt dat je daar een beter mens van wordt. Als we eens beginnen met dat toe te geven, dan is de wereld een boel eerlijker. De dames in het klooster, de pastoor, zelfs de paus: ze dienen god, maar voor wie dienen ze god? Ze halen er zelf zo ontzettend veel voordeel uit!
                    Stel jezelf eens de vraag: wat maakt een goed mens?
                    Elk antwoord daarop is terug te leiden naar zelfverrijking in een bepaalde vorm. Wellicht staat het geven niet in verhouding met het ontvangen, maar de zelfverrijking is er zeker. Zo zit de hele natuur in elkaar, van virus tot bacterie, en van schimmel tot olifant. Met die kennis, kan de wereld aan je voeten liggen. Imperiums zijn er mee opgebouwd, afgebroken, en heropgebouwd. Er zijn boeken geschreven die handig gebruik maken van dat restantje natuur wat niet uit de mens te slaan is, soms verborgen in wollige tekst, soms vrij direct uitgesproken.

Ik ben niet gelovig om God te pleasen. God is God. Die kan je niet pleasen noch teleurstellen. God is mijn relatie tot het hogere. Mijn moment van bezinning en innerlijke dialoog via gebed om tot een ruimer inzicht te komen. Ik ben niet gevormd als christen door de hostie te aanvaarden. Neen ik ben gevormd als christen door het oorspronkelijke archaÔsche vormsel toe te passen. Concreet: een trip.
                    Ik ben herboren in Christus door Hem als verlosser te kiezen en Zijn pad te volgen. Niet om iemand te pleasen, maar omdat ik geloof dat ik daar een beter mens van word.
                    Wederom, ik ben religieus geÔnspireerd maar niet religieus. Ik ben gelovig. De bijbel is geen boek van God, maar een boek over God. De profeten waren maar mensen. Mensen die zochten naar wat zich in het hogere afspeelde. Enkele onder hen hadden een "ervaring" en schreven dit neer. Niet tegen staand, daar is veel onzin bij geschreven. Dat een vrouw geschapen is om de man te behagen komt niet van God, maar dat komt van een mens. Een mens die zijn verlangens verwarde met de verlangens van God. God verlangt niet.
                    En daar is het volgens mij mis gegaan. Mannen hebben hun verlangens gespiegeld aan de verlangens van God en hiermee andere mensen opgestoken om hun doel te bereiken. Mohammed zat in een woestijn met niets vruchtbare grond rond hem. Hij stak zijn hand uit naar joden, naar christenen en deed zich voor als profeet. Mohammed kon geen mirakels verrichten of bewijzen door een goddelijke daad dat hij gestuurd was door God dus de joden en christenen stuurde hem weg. Dan is Mohammed zijn koranteksten beginnen aanvullen met haatteksten. Allah is maar een fictief begrip waar Mohammed zijn verlangens aan toedichtte. Hij werd verblind door haat dus zijn god neigt al meer naar iets demonisch eerder dan goddelijk.
                    Door de joden en de christenen de oorlog te verklaren is het bloedbad begonnen. Mohammed is nooit een profeet geweest. Hij is uitgegroeid tot krijgsheer en gebruikte zijn religie als middel om anderen aan te zetten tot oorlog. Die oorlog is 1400 jaar gaande. Europa heeft circa 400 jaar tegen de islam gestreden, met succes. Je kan dus enigszins begrijpen waarom Oost Europese landen niet zo gretig zijn om moslims op te vangen. Zij zijn zich bewust van de geschiedenis. Maar wij in West Europa wat minder omdat de school ons leugens over de geschiedenis verkondigt. Enkel eigen fouten massaal belicht en bij de "vijand" zijn tekortkomingen onder de mat vaagt en doet alsof ze non consistent zijn. Met als gevolg dagelijks slachtoffers. Velen kijken weg, tot het hun dochter, vrouw, vriendin, zoon, vriend is die hierbij getraumatiseerd voor het leven wordt.
                    Last edited by Organisch; 4 weken geleden. Reden: ochtendprut in de ogen

Comment

Niks verfoeilijker als een gelovig iemand die zijn eigen godsdienst boven die van een ander plaatst. Ik kan perfect volgen met wat er mis is aan de islam. Maar ik kan een boek schrijven over wat er mis is met het christendom ook. Je zegt dat fundamentalistische christenen de mensen helpen. Nja, hoe naief is dat? Die zijn even gekant tegen secularisme als een fundamenteel moslim. En in het geval van homoseksualiteit zullen ze met moslims ook heel goed overeen komen. De essentie van elke godsdienst met uitzondering van boeddhisme en jainisme is dezelfde. Dan vraag ik mij af als je dan toch zelf bewust de keuze gemaakt hebt waarom je niet bij 1 van die 2 uit komt. Vind in die geschriften maar eens verwijzingen naar geweld. Zowel de koran als het oude testament staan er vol van.
                      Ik heb gewoon de indruk dat je je eigen invulling geeft aan religie en dan de vraag stelt waarom je voor jou persoonlijk geen uitzondering krijgt op die religie. Wel, dat is dan een vrij retorische vraag in mijn ogen. Ik heb geen religieus excuus nodig, ik vape omdat ik dat graag doe. Ik ga ook ni mekkeren voor een persoonlijke uitzondering, gebaseerd op nonsens. Ik zou veel meer respect hebben voor iemand die zich baseert op de wetenschap om aan te tonen waarom cannabis nuttig kan zijn voor medicinaal gebruik, zodat elke zieke die er nood aan heeft er gebruik van kan maken. Ipv enkel jij voor jezelf, als je 'sacrament'.

En ik ben Belg btw. Eentje met een growshop op 10 minuutjes rijden van mijn deur. Ik kan naar de 420 shop hier op de site surfen en zaden bestellen om mijn eigen planten te kweken. En ik geniet in alle rust na een dag werken van mijn zelfgekweekte wiet. Daar heb ik jezus of god ni voor nodig.

Comment

Trouwens christenen hebben hun uitzondering al opgebruikt aan pedofilie en seksueel misbruik. Tis niks vangheluwe, al uw zonden worden u vergeven op uw sterfbed.

Comment

Trouwens christenen hebben hun uitzondering al opgebruikt aan pedofilie en seksueel misbruik. Tis niks vangheluwe, al uw zonden worden u vergeven op uw sterfbed.
                          1. Dat was een katholiek (ja dat zijn ook christenen, maar conservatieve)
                          2. De kerken zijn leeg, plus mensen lieten zich massaal ontdopen omdat de Kerk het probleem jaren negeerde.
                          3. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat anderen doen.
                          4. Iedere gelovige (die ik ken) heeft dat sterk veroordeeld.

Comment

Niks verfoeilijker als een gelovig iemand die zijn eigen godsdienst boven die van een ander plaatst. Ik kan perfect volgen met wat er mis is aan de islam. Maar ik kan een boek schrijven over wat er mis is met het christendom ook. Je zegt dat fundamentalistische christenen de mensen helpen. Nja, hoe naief is dat? Die zijn even gekant tegen secularisme als een fundamenteel moslim. En in het geval van homoseksualiteit zullen ze met moslims ook heel goed overeen komen. De essentie van elke godsdienst met uitzondering van boeddhisme en jainisme is dezelfde. Dan vraag ik mij af als je dan toch zelf bewust de keuze gemaakt hebt waarom je niet bij 1 van die 2 uit komt. Vind in die geschriften maar eens verwijzingen naar geweld. Zowel de koran als het oude testament staan er vol van.
                            Ik heb gewoon de indruk dat je je eigen invulling geeft aan religie en dan de vraag stelt waarom je voor jou persoonlijk geen uitzondering krijgt op die religie. Wel, dat is dan een vrij retorische vraag in mijn ogen. Ik heb geen religieus excuus nodig, ik vape omdat ik dat graag doe. Ik ga ook ni mekkeren voor een persoonlijke uitzondering, gebaseerd op nonsens. Ik zou veel meer respect hebben voor iemand die zich baseert op de wetenschap om aan te tonen waarom cannabis nuttig kan zijn voor medicinaal gebruik, zodat elke zieke die er nood aan heeft er gebruik van kan maken. Ipv enkel jij voor jezelf, als je 'sacrament'.

En ik ben Belg btw. Eentje met een growshop op 10 minuutjes rijden van mijn deur. Ik kan naar de 420 shop hier op de site surfen en zaden bestellen om mijn eigen planten te kweken. En ik geniet in alle rust na een dag werken van mijn zelfgekweekte wiet. Daar heb ik jezus of god ni voor nodig.
                            Het verschil met het Christendom en de islam is toch significant groot? Wat het Christendom veroorzaakt heeft kan je niet rechtvaardigen met de bijbel. De kernwaarde van het Christendom is liefde. Niet enkel naastenliefde, maar ook liefde voor de vijand. Het onheil dat wij met de IS vandaag meemaken is wel perfect te rechtvaardigen met de koran.
                            Jezus zegt: Hebt uw vijand lief.
                            Mohammed zegt: Bestrijdt uw vijand, wat overleeft onderdruk het door slavernij en afpersing.
                            Ik hoop dat je dat verschil ziet en beide geloven correct afweegt. Pedofilie mag niet in het christendom (het gebeurde helaas wel, maar is sterk veroordeeld geweest door de gelovigen), daar er toch aanwijzingen genoeg zijn dat Mohammed een pedofiel was. Kindhuwelijken mag in de islam en je mag het huwelijk consumeren zodra je vrouw geslachtsrijp is. In de islam heeft de vrouw geen rol buiten zichzelf te onderwerpen aan haar man en voor de kinderen te zorgen. Terwijl Jezus vrouwen als gelijkwaardig behandelde. Petrus werd hiervoor nog jaloers op Magdalena. Er zijn aanwijzingen genoeg dat Jezus Zijn Kerk aan Magdalena gaf en niet aan Petrus. Dus een herboren christen staat zeker open voor vrouwelijke priesters. Over homoseksualiteit heeft Hij geen woord gerept. Wel heeft Hij duidelijk gemaakt dat een goed Christen daar geen oordeel over mag vellen. In de islam moet je ze van het hoogste gebouw in het dorp gooien. Een christen mag geen straffen uitvoeren, terwijl allah zijn gelovige op die manier beproeft.
                            Ik als christen ben pro secularisatie en verwelkomde het homohuwelijk met open armen. Ik vond dat een enorme stap vooruit voor een vrije samenleving. Hopelijk dringt het door dat ik zeker geen conservatief fundamenteel katholiek ben ofzo Ik visualiseer mij Jezus als een progressieve hippie. Dat terzijde...

Terug over de wiet nu...
                            Wetenschappelijk zeg je. Dat parcours is gelopen. Er is voldoende aangetoond dat cannabis medicinale doeleinden heeft. Maar wat heeft men gedaan in BelgiŽ Beowulf? Men heeft Sativex ontworpen om het te kunnen patenteren. Er is reeds medicinale cannabis. MS patiŽnten mogen er gebruik van maken. Maar de meeste onder hen gebruiken het niet en blijven cannabis in natuurlijke vorm consumeren. Ik denk niet dat je in BelgiŽ snel medicinale cannabis zal vinden zoals dat in Amerika en Nederland het geval is. Natuurlijk ben ik voorstander van medicinale cannabis en ik heb op andere fora voldoende argumenten naar voren gebracht die straalhard aantoonde dat cannabis een medicinale plant is. Ik heb toen kinderen als voorbeeld gebruikt die epilepsie aanvallen hadden. Telers hebben toen een soortje ontworpen waar je niet high van werd, maar het de medische eigenschappen bleef behouden. Het medicijn werkte meteen en de kinderen konden een normaal leven leiden. In Amerika was er toen nog veel contraversie omdat die ouders hun kinderen "drugs" gaven. Maar toen de resultaten bekend werden trok iedereen zijn kak terug in.
                            Dat veld is dus gespeeld. Iedereen weet dat cannabis medicinale doeleinden heeft.

Maar dat Jezus drugs gebruikte is ook niet nieuw. Er zijn voldoende aanwijzingen dat Jezus zijn "anointed oil" cannabisolie was.
                            https://www.theguardian.com/world/20...ience.religion

Het is jouw vrijheid dat allemaal onzin te vinden. Maar ik was toch nieuwsgierig naar die man, Jezus. De bijbel is een boek gedrukt door de mens. Van de 12 apostelen kunnen we maar het evangelie van 3 lezen. Ik was dus nieuwsgierig naar meer. Ik heb via de mythologie een hele nieuwe dimensie aan "mijn geloof" toegevoegd. Soma, dit is mijn lichaam, dit is mijn bloed, kreeg een hele andere betekenis zodra ik een kosmische relatie uitbouwde met de natuur. Ik begon "sjamanistische" methodes toe te passen en alles wat ik ooit in mijn leven gelezen of gehoord had, ervaren had, gezien had, ... werd samengevat in ťťn nachtje tijd. Veel onzin werd overboord gegooid, maar de essentie van mijn geloof bleef rechtop staan. Ik heb het pragmatisch ervaren door hetzelfde ritueel toe te passen als Jezus dat toepaste. Of althans, zoals mij wijsgemaakt werd via de mythologie. Als ik de religieuze boeken niet gelezen had zou ik verdwaald hebben in die wereld. Dankzij de mythologie bekeek ik die boeken vanuit een nieuwe dimensie.

In het Christendom heb je ook sacramenten.
                            Doop
                            Vormsel
                            Huwelijk

Bij je vormsel krijg je de hostie gedrenkt in wijn en zegt de priester: "Lichaam van Christus".

Voor mij heeft dat een hele andere dimensie gekregen na die nacht waar ik Zijn Vlees en Bloed werkelijk tot mij nam, Soma.
                            Ik ben niet gevormd door een kerkelijke leider, al heb ik wel mijn communie gedaan. Neen ik ben pas gevormd toen mijn ego stierf en ik herboren werd. De hostie en de wijn zijn maar vervangingsmiddelen. Wat als Jezus met het lichaam iets hallucinogeen bedoelde? Wat als ik door middelen die de aarde mij te bieden heeft dichterbij de aarde kom, wat als ik daardoor mijn geloof vind en mijn geaardheid als mens beter tot recht kan brengen? Is de relatie tot de natuur en een belevenis van eenheid met de kosmos dan geen spirituele ervaring meer? Als ik via inzichten tot een ruimer perspectief kom waarmee mijn geloven sterker tot recht komen, is het dan geen gelovige ervaring?
                            Ik ben christen, maar ik heb een eigen relatie met Hem opgebouwd. Ik doorzie de misleiding en weet donders goed dat de mens het geloof verziekt heeft door het in religie te kneden. In Amerika heb je nog van die kerkjes waar ze de oude tradities en rituelen in stand hebben gehouden. Die mensen krijgen ook een uitzondering op de wet en daar kan men hun geloof beleven zonder gecriminaliseerd te worden.

Comment

<------------- denkt terug aan de reformatie , en gruwelt. Echt schatjes die christenen.
                              Een verdeeld geloof Ós geen geloof. En ik geloof dat de mensen God hebben gecreŽerd ipv andersom.
                              Kerk heeft niets anders gedaan dan macht uitoefenen op de mens ze bang maken voor het vagevuur dure aflaten verkopen,
                              en zo hun macht uitbreiden. Vergeet ik nog de kruistochten. Geen geloof Ós liefde. De mens Ós ook geen liefde. Het Ós maar welke keuze je maakt. Het Ós niet voor niks wetenschap zorgt voor lege kerken we zijn zover en geloven niet meer in sprookjes. Ow en Jezus was een opstandige jood die Door de Romeinen (die geloofstolerant waren) aan t kruis gehangen. Geloof in wat ik zie de wereld om me heen. Een spin die een vlieg opvreet of een kalf wat bij zijn moeder drinkt. Natuur net zo grillig als de mens zelf.
                              De wetenschap en technologie zal meer vragen beantwoorden dan welke religie dan ook. Zelfs t licht aan t eind van de tunnel Ós al verklaard.
                              Last edited by batmeid; 4 weken geleden.
                              sigpic it is just a flower

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X