Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Voor 99% mee eens, ik denk dat er iets moet zijn als sociaal vangnet, voor als het echt mis gaat met mensen. Maar verder... als de sociale voorzieningen en vooral de regels wegvallen, neemt ook de belastingdruk af. Hierdoor kunnen mensen zelf sparen voor als ze arbeidsongeschikt of werkeloos raken. En ook zelf keuzes maken, zoals zich er tegen verzekeren als ze het risico te hoog achten. Echter, we zijn met zijn allen zo in de watten gelegd dat het politieke zelfmoord is om hier aan te tornen. Dus laten we beginnen met het verminderen van de regeldruk en het aantal ambtenaren.

    Comment


      #32
      Haha en bedankt jongens!
      Zit ik hier met m'n wahjong uitkering....overigens werk ik er wel bij want met de wahjong kun je je huur en vaste lasten betalen maarja moet ook nog eten en dergelijke...snap de ergenis, maar zo simpel ligt t dus niet,bovendien valt t in t niet bij al die bonussen en premies van die arme CEO's
      Heerlijk dat begrip in dit tolerante land...1 x in de 3 weken moet ik ook nog aan t infuus...
      Sorry belastingbetalende mensen (ik betaal trouwens zelf ook belasting maar ok)
      xje profiteur



      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Misschien gaat het beter als we de hoeveelheid regeltjes eens ernstig terug dringen en mensen zelf laten nadenken. Of snap ik het nou niet...

      Helemaal mee eens, maar schaf dan gelijk alle sociale en volksverzekeringen af: dus weg met de bijstand, de WAO, de WW en de Wajong. Alleen de AOW handhaven, maar met als ingangsdatum de 70 jarige leeftijd. Dan zul je meemaken dat 90 % van de mensen die nu ziek, zwak en misselijk zijn, ineens gezond worden en gaan werken voor hun geld. Degenen die echt niet kunnen werken geen uitkering geven maar "tegoed bonnen" voor de bakker, de slager en de kruidenier.
      Foodstamps jaaaa!! Nog zon geweldig Amerikaans plan, wat dan al die rijken die zich volvreten en niet bewegen daar mogen we wel de ziektekosten van betalen???
      Laten we ghetto's de wapenwet en psychopaten ook importeren naast obesitas, desinteresse, en "invidualisme"
      Last edited by ceBep; 27 October 2010, 21:23. Reden: dubbel post

      Comment


        #33
        Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

        Voedselbonnen... doet me denken aan een beste tijd geleden, lijkt me niet wenselijk zulke praktijken als je niet kunt werken.

        Comment


          #34
          Sorry hoor Floeperd, maar volgens mij mis je de essentie van hetgeen wordt gezegd, tenminste zo komt het op mij over. Ik heb het over individuele verantwoordelijkheid in plaats van een overheid die bepaalt wat een individu wel of niet mag. Dat wil niet zeggen dat er geen mogelijkheden zijn om je individueel te ondersteunen. Je ziet dit bijvoorbeeld in de omslag van de overheid t.a.v. arbeidsongeschiktheid. Vroeger keek men naar wat je niet kon, en tegenwoordig naar wat je nog wel kunt. Dus niet... je kan je werk niet uitvoeren, maar we hebben (tijdelijk) ander werk voor je. Hetzelfde geldt voor werkeloosheid... je kunt ervoor kiezen om een bepaalde (lagere) baan niet te accepteren, maar dan ook geen uitkering. Wil je wel een (overgangs)aanvulling, dan accepteer je ook maar een tijdelijke andere baan. Wat je wilt voorkomen is dat mensen door een ontslag direct in de problemen komen, maar je kunt prima solliciteren als je tijdelijk ander werk uitvoert. En wil je dat niet leg dan zelf geld opzij (wat dan ook kan doordat de belastingdruk lager is) om een regeling te treffen.

          Wat je nu ziet is dat de overheid heel veel geld uitgeeft, en de burgers en nog veel meer de bedrijven dat geld op moeten hoesten. Waarom niet de invloed van de overheid verminderen en de burgers met het geld dat overblijft zelf keuzes laten maken en zelf hun verantwoordelijkheden laten nemen. Als ze dat moeten doen zijn ze zich ook meer bewust van die verantwoordelijkheden. Je kunt zeggen wat je wilt over de USA maar de community gedachte / centers (we helpen elkaar) is daar sterker ontwikkeld dan we denken.

          Het enige argument dat ik vaak hoor is dat de CEO's van die schandalige bonussen hebben. Voor semi overheidsinstellingen begrijp ik dat nog maar voor zelfstandige bedrijven? Als zij dat ervoor over hebben, war is daar dan mis mee. De paar CEO's in Nederland gaan echt niet de lasten dragen van de rest van dit land. Krijgen ze veel? Zeker. Zou ik zo'n functie willen. Echt niet, nooit meer thuis, altijd problemen, continu druk en stress, altijd op pad. Een keuze die zij maken en de consequentie die zij ervaren. Er zit een grens aan wat de sterkste schouders willen dragen... kijk maar eens naar de emigratiecijfers.

          Comment


            #35
            Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

            Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld. Het algemeen inkomensprofiel is van dien aard dat elke Nederlander zich gezond kan voeden. Uiteraard moeten er wel eens keuzes worden gemaakt, door bijvoorbeeld kleding van Zeeman of Wibra te dragen. Elke inwoner kan voorts tot zijn 18e jaar (nagenoeg) gratis onderwijs volgen. Waarom zo'n enorm schooluitval op het VMBO? Deze uitvallers zijn wel de toekomstige werklozen of bijstandstrekkers. Ondanks allerlei bezuinigingen is er nog steeds een uitstekende gezondheidszorg. Nochtans heeft Nederland het hoogste percentage arbeidsongeschikten ter wereld. Elk aanbod schept nu eenmaal zijn eigen vraag.
            Last edited by Xtreme; 28 October 2010, 10:01.

            Comment


              #36
              Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

              klinkt allemaal heel leuk maar je scheert iedereen over 1 kam en dat is iets wat nergens voor nodig is.
              Als er nood is voor een betere regulering waarom word er dan met afschaffing en voedselbonnen gegooid? slaat toch helemaal nergens op.
              Jij voelt je wellicht aangevallen door zogenaamde profiteurs, terwijl ik in jouw ogen net zo goed onder die profiteurs zou vallen als je niet mijn verhaal kent.
              Wellicht zul je je moeten orienteren op alle vlakken en niet alleen de economische vlakken, want de wereld draait oorspronkelijk niet op economie, dat is alleen wat wij moeten geloven

              edit: sorry kreeg visite tijdens het typen,
              maar wat ik bedoel te zeggen is dat lang niet iedereen de keuze krijgt een normaal leven te leiden in deze wereld en in ook dit land.
              En in dat geval zullen de sociale zekerheden er moeten zijn om die mensen een kans te geven en die kans is ervoor om te zorgen dat ze een zo zelfstandig mogelijk bestaan kunnen leven en deze is er niet voor om te zorgen dat mensen in luilekkerland zitten
              Last edited by KushMasta TMHM; 28 October 2010, 11:42.
              it's his line so only God knows
              Grtz Kush

              Comment


                #37
                Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                Toch even eens mijn visie:

                Ik volg de meningen van CatsEye en Xtreme enorm. KushMasta, je bent uiteraard vrij om je mening te zeggen maar je kan moeilijk zeggen dat ze iedereen over dezelfde kam scheren door wat ze daar zeggen. Het gaat er om dat iedereen een ingesteldheid moet hebben om te gaan werken, om het even welk werk (want velen gaan dan zeggen: dat werk wil ik niet doen, ik wil iets anders, terwijl ze het perfect kunnen en zo niet meer van de sociale zorg moeten leven, maar nee, ze blijven liever wat langer slapen en met hun stempelgeld komen ze net rond). Dat je dan op langere termijn uitkijkt naar iets wat je beter ligt heb ik meer respect voor dan van die mensen die perfect gezond zijn of zeggen dat ze ziek zijn maar dat eigenlijk niet kunnen. Als jij dan een van die mensen bent dan voel je je aangevallen. Maar als jij arbeidsongeschikt bent en je zou graag willen gaan werken maar je lichaam is daar een beperking in dan zou je je ook helemaal niet aangevallen moeten voelen. De mensen die van het systeem gebruik maken (lees: misbruiken) die moeten eruit want daar gaat een hoop belastingsgeld verloren. Het zijn mensen die niets bijdragen aan het systeem en daarbij het systeem nog eens leegzuigen, dat is dubbel slecht dus...

                Mensen die dus niet WILLEN werken maar WEL KUNNEN maar dat liever niet doen omdat ze te lui zijn: oprotten aub. Heb dan nog liever die CEO's die grote sommen verdienen (lees: veel belastingen betalen, dat vergeten mensen wel eens). Die dragen tenminste iets bij aan de maatschappij. 0 respect voor parasieten die het systeem misbruiken, het is bedoeld om de zwakken te helpen, niet de profiteurs...

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #38
                  Last edited by Xtreme; 28 October 2010, 12:46.

                  Comment


                    #39
                    Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                    Ik maak me eerder druk over wat er nog meer uit die staatsruif wordt geroofd Xtreme : last minute staatssteun aan Griekenland, nu al inferieure gevechtsvliegtuigen met onbestemd prijskaartje, leningen aan banken die daar vervolgens niet alleen dubbel aan verdienen maar ook (quote zalm) twijfelen aan de haalbaarheid van een terugbetalingsplan. En dan vergeten we even de compleet bezopen meneer Eurlings met z'n asfaltplannetjes, een zorgsysteem wat grotendeels op commerciele basis draait... tsja.

                    1 ding weet ik 100% zeker : de komende 20 jaar worden heel anders dan de afgelopen 20 jaar. Mensen van mijn generatie zullen niet de luxe kennen die de babyboomers zo heerlijk over zichzelf hebben uitgegoten. Begrijp me niet verkeerd : geen greintje afgunst of verzuring, een simpele constatering is het. Had verdorie alleen wat meer kids op de wereld gezet...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #40
                      Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                      @jona, je hebt wel gelijk Jona ik voelde me inderdaad aangesproken, ik vond het er nogal bot en als eenrichtingsverkeer uitzien wat Xtreme had geschreven, excuses daarvoor.
                      maar voedselbonnen en geen sinterklaascadeautjes kopen enz dat zijn dingen die gewoon heden dag niet kunnen. Dan heb je gewoon geen plaats meer in de maatschappij en dat is hetgene wat sociale zekerheid probeert te voorkomen.
                      edit: afgelopen dagen beetje erg gestressed en dat eist zijn tol, denk dat ik daarom me zo aangesproken voelde.
                      zal me niet meer mengen erin voorlopig
                      Last edited by KushMasta TMHM; 28 October 2010, 14:01.
                      it's his line so only God knows
                      Grtz Kush

                      Comment


                        #41
                        Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                        Die last minute steun aan Griekenland vindt zijn oorzaak in het monetaire stelsel: steun je niet dan dondert de koers van de Euro in elkaar. De Chinezen doen het zelfde met de dollar: ondanks het feit dat het inkomen op persoonsniveau maar een fractie is van dat van de Amerikanen financieren zij toch de te hoge levensstandaard door dollars aan te kopen. Ze moeten wel, omdat ze in het verleden voor duizenden miljarden dollars hebben gekocht. Als ze de dollar niet steunen dan is hun eigen dollarvoorraad nog minder waard dan het papier waarop het gedrukt is.
                        Ik deel wel je mening m.b.t. de joint strike fighter. Vorm het Nederlandse leger om tot een soort burgerwacht, die de orde handhaaft in Nederlandse probleemwijken. Trouwens, Nederlandse militairen moeten niet zeuren, dat er af en toe een collega sneuvelt. Als je militair wordt kies je willens en wetens voor een bepaald risico profiel. Je gaat immers niet bij de padvinderij.
                        De staatssteun aan de banken was eveneens een manoeuvre om het monetaire stelsel overeind te houden. In een ander topic werd er gefulmineerd tegen de hoge bonussen van CEO's. Zo'n bonus is niet meer of minder dan een kanscontract en een wilsrecht. Ik zal gestyleerd weergeven hoe dat in zijn werk gaat: aan een CEO wordt bijvoorbeeld een optie verstrekt voor de aankoop van 1 miljoen aandelen tegen een uitoefenprijs van 30 euro. De koers van deze aandelen op de beurs is 25 euro. Dus het contract ligt ver "out of the money". Immers, je verdient pas echt op het moment dat de beurskoers boven de 30 euro ligt. Echter, zo'n contract (wilsrecht) heeft toch een bepaalde waarde, die afhankelijk is van de tijd, de verwachting en de volatiliteit van het aandeel. Stel dat deze verwachtingswaarde 100.000 euro waard is dan betaalt de CEO inkomstenbelasting over 100.000 euro voor mogelijk toekomstige inkomsten/voordelen. Komt het aandeel niet van zijn plaats dan loopt de optie waardeloos af en is de CEO minimaal 50.000 euro aan belasting kwijt voor niet genoten voordelen. Als het aandeel evenwel stijgt naar 40 euro dan is zijn wilsrecht/contract ineens 10 miljoen waard.
                        De media maken uitsluitend gewag van succesvolle optiecontracten, terwijl veel van deze contracten waardeloos aflopen.
                        Ook de babyboomers van nu hebben hun bijdrage in het verleden geleverd. Als er een nieuwe woonwijk werd gebouwd dan betaalden deze babyboomers een groot deel van de totale grondprijs en infrastructuur. Die werd verdisconteert in de grondprijs van de eigen woning. Woning corporaties moesten maar een fractie van de werkelijke grondprijs te betalen om de huren sociaal te houden.
                        Overigens ik constateer (overigens in mijn beleving) misstanden, maar ik verdien er ook aan. Mijn adviezen voor mijn klanten bevinden zich op het vlak van voorkomen en ontgaan van belasting. Let wel: geen ontduiken. In de ogen van velen ben ik dus contra-productief bezig: transacties in een vorm gieten, waardoor ze niet vallen onder vigeur van bepaalde rechtsregels.
                        Het is aan de uitvoeringsinstanties om een en ander voor te leggen aan de rechterlijke macht met als rechtmiddelen "de richtige heffing" of het leerstuk van handelen "in fraudem legem". Aangezien ze tot op heden grandioos op hun bek zijn gegaan, heb ik hier thans weinig last meer van.
                        Last edited by Xtreme; 28 October 2010, 14:14.

                        Comment


                          #42
                          Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                          Oh zeker hebben de boomers hun bijdrage geleverd! En dat die positief is behoeft geen uitleg denk ik, want welliswaar is er een hoop te verbeteren in Nederland en Belgie, toch kennen we hier zoals je correct stelde zowat de hoogste levensstandaard ter wereld.

                          Maar goed : er zal het een en ander veranderen. Niet omdat het moet, nee omdat dat gewoon gebeurd. Als je meer dollars print worden de bestaande dollars minder waard om maar iets te noemen. Ik ben te weinig economisch onderlegd om dat te kunnen vertalen in concrete situaties mbt de nederlandse economie maar heb zo'n vermoeden...

                          En in de tussentijd weet de nederlandse politiek zich gesteund door de partij van de dieren, het bijna fetishistische gevolg is een 500koppige dierenbeulerij-staf. Betaald uit de zakken van de politie zelf, die dat weer aanvult met enthousiast bonnen schrijven.

                          Het is tijd voor de "partij voor de planten", want "plant-aardig" is meestal niet "plant-vriendelijk" . Ik steek er de hens maar eens even in
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                              In mijn werk heb ik 2 uitersten meegemaakt bij mensen die kanker kregen. Let wel, ik vond dat voor beiden (en hun gezin) heel erg. Maar het onderscheid hoe ze daarmee omgingen was significant:
                              bij de een, een dame met het beroep stadswacht, moesten de bustes worden geamputeerd. Dit trok zo'n wissel op haar geestelijke stabiliteit dat ze haar beroep niet meer kon uitoefenen en ze inmiddels zo'n 10 jaar een invaliditeitspensioen geniet. Ik benijd de dame niet, maar zonder bustes kun je nog best parkeerboetes uitschrijven.
                              de ander, een ondernemer ging er anders mee om: die kreeg botkanker en heeft, ondanks een geamputeerd been, tot 2 weken voor zijn dood gewerkt. Hij heeft tevens zelf zijn rouwkaarten geadresseerd omdat hij het handschrift van zijn vrouw niet mooi genoeg vond.
                              Je mag een keer raden voor wie ik meer respect heb.

                              Comment


                                #45
                                Last edited by Floeperd; 28 October 2010, 17:38.

                                Comment

                                Bezig...
                                X