Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

    Je kunt me veel verwijten, maar zeker niet dat ik met 2 afgeronde studierichtingen, waarvan de een met cum en de ander met summa cum, ignorant ben. Een andere maatschappij visie houdt niet in dat iemand dom is. Hoewel ik linkse denkwijzen niet aanhang, betekent dat zeer zeker niet dat ik linkse mensen ignorant vind. Jan Marijnissen behoort tot mijn kennissenkring, ik hang zijn denkbeelden niet aan, maar met hem een debat aangaan vind ik nog steeds boeiend (en vermoeiend).
    Zolang de B.V. Nederland geen eiland is en nog steeds afhankelijk van de internationale handel kunnen we het ons niet veroorloven om ons internationaal uit de markt te prijzen. Als de koek steeds kleiner wordt valt er steeds minder te verdelen.
    Bovendien, als je keihard moet werken (en dat kennelijk kan, ik geloof je op je woord), welke rechtvaardigheidsgronden kun je dan aandragen voor de Wajong uitkering. Er zijn zat mensen, die voor het minimum loon hard moeten werken, zonder dat ze daarnaast een uitkering ontvangen.

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

        tkomt wel goed floeperd, er word toch wel gesneden en bezuinigd en hij zal er zelf ook een x gebruik van moeten maken en misgrijpen, zal hij het zelf voelen.
        Wijsheid doet altijd onder voor intelligentie
        it's his line so only God knows
        Grtz Kush

        Comment


          #49
          Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

          Als je zelf moet vermelden dat je 2 studies hebt afgerond en niet schroomt daar bij te vermelden dat dat cum laude was en de andere summa cum.... Punt 1. Heb jij t geluk gehad die opleidingen te kunnen bekostigen (of je ouders) en heel goed dat je die hebt afgerond cum laude ofniet, leuk dat je Jan Marijnissen kent....

          Ik heb geen studiebeurs gehad, mijn ouders hebben niets bijgedragen aan mijn studiekosten, omdat ze zich dat niet konden veroorloven. Ik draaide in het weekend 4 shifts als classificeerder in de haven van Rotterdam. Soms verdiende ik het dubbele van het loon van mijn vader die timmerman/metselaar was. En mag ik wellicht trots zijn op mijn afgeronde studies, anders zou ik nu ook mee moeten huilen met de wolven in het bos.

          Comment


            #50

            Comment


              #51
              Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

              Tsja. Ik krijg sinds kort ook een uitkering. Waarom? Omdat ze mij bij de vdab dat aangeraden hebben. Ge hebt daar immers recht op als werkzoekende, en het zo dom zijn van het niet aan te nemen. Voila. Moogt ge mij ne profiteur noemen, I don't care. Ik ben al een hele tijd onder mijn niveau aan het solliciteren, het is zeker niet dat ik niet wil werken. Maar dan zeggen ze simpelweg dat je het profiel niet hebt, als je al antwoord krijgt. Dan krijg je eindelijk werk vast, wordt je contract niet verlengd omdat je er toch niet past. Enige wat ik ontbreek is dat papier waar master op staat, iets wat ik niet heb omdat ik het concentratievermogen heb van een muis. Maar om dan zo zwart-wit te kijken. Wees blij dat je het beter hebt dan ik. Ik erger mij dood omdat ik geen werk vind. Ben mij nu voort aan het bijscholen, maar ondertussen spaar ik toch die 380 euro de maand. Zal later nog genoeg mogen afdragen aan de staat.

              Comment


                #52
                Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Je kunt me veel verwijten, maar zeker niet dat ik met 2 afgeronde studierichtingen, waarvan de een met cum en de ander met summa cum, ignorant ben.
                Het zou u wel sieren om soms wat cm'ers van uw stelten te doen.

                Comment


                  #53
                  Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                  Floeperd, wat jij doet is iemand bij naam vernoemen terwijl je gewoon een theorie kan uitleggen, ga gewoon niemand viseren man... Daar komt herrie van, let's keep it friendly

                  Parasieten/profiteurs: mensen die eigenlijk zouden kunnen werk doen (of dat nu bandwerk is of in een bureau of weetikveel wat doet er mij echt niet toe, groot respect voor mensen die nachtwerk doen bijvoorbeeld) maar dat niet doen omdat ze liever wat in hun zetel liggen of eens naar werk zoeken als ze dat eens zien zitten (lees: nooit)... Dat is profiteren van het systeem en vind ik onterecht. Wat dat met rechts te maken heeft snap ik niet en moet je me toch even uitleggen, dat is maar normaal dat de maatschappij dat moet tegengaan. Het systeem is ondersteunend gemaakt voor de zwakkeren in de maatschappij, niet voor de leegzakken...

                  Zeggen dat profiteren moet kunnen vind ik niet kloppen. Als je wil werken en je bent dus op zoek naar werk -terwijl geniet je van de sociale zekerheid en dergelijke- heb ik daar niets op tegen is ook maar normaal, je doet toch een inspanning om werk te vinden die op z'n minst aanvaardbaar te noemen is. Maar als je zomaar iedereen die zonder werk zit wat geld gaat toestoppen (dit is de zaak heel simpel gesteld maar het komt hierop neer in werkelijkheid) dan gaat dat over de schreef. Laat me ook even zeggen dat mensen die 'een hoge functie' hebben dat niet zomaar gekregen hebben en daar veel tijd hebben ingestopt, dus ik vind dat heel verdiend. Dat daar dan een dito verloning bij komt kijken vind ik dan ook niet meer dan normaal.

                  En ga je toch eens niet aangevallen voelen, lees goed welke groepen hier omschreven worden... Het zijn mensen die niet veel goeds met het systeem in gedachten hebben en het liever leegzuigen dan er een steentje toe bij te dragen. Als je je aangevallen voelt dan vrees ik dat je in de profiteurgroep valt, als je geen slechte bedoelingen hebt en je echt heel hard je best doet werk te vinden en dagelijks uitkijkt naar sollicitaties (ook een beroep als vuilnisman aanvaarden hoort daarbij vind ik, je wil werken of je wil niet werken) dan hoef jij je totaal niet aangevallen te voelen, laat staan andere mensen of dergelijke denkwijzen als 'rechts' te bestempelen... Heel kort door de bocht naar mijn mening.

                  Greetzzz
                  Last edited by Jona; 28 October 2010, 19:57.

                  Comment


                    #54
                    Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                    jg2480 en beowulf,

                    Als het enigszins tegenzit gaan jullie niet bij de pakken neerzitten. Als je als overbrugging een uitkering krijgt dan is daar niks verkeerd aan. Wat me wel stoort dat er thans allerlei ondefinieerbare kwalen zijn, die meestal tussen de oren zitten, en 40 jaar geleden nog niet bestonden. Kinderen, die vroeger op school en thuis onhanteerbaar waren moesten naar een opvoedingsgesticht (sorry van dit woord, maar zo heette het in de volksmond). De meesten kwamen mak als lammetjes terug. Daar hadden ze destijds echt geen batterij psychologen of andere "ogen" voor nodig die zich met het geestelijk welzijn bezig hielden.

                    Comment


                      #55
                      Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                      Nou als je genaaid bent door die kutmaatschappij en je krijgt hier ook nog es hier en daar wat ellende over je heen ben je er wel klaar mee.

                      De heksenjacht van die nepgristenen op ons groene heilige kruid is gewoon ruk.

                      Dus mondje dicht want NL zit van oudsher vol met NSB-ers en moraalfuckertjes...

                      Lel, succes,
                      B.

                      Comment


                        #56
                        Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                        Zeggen dat profiteren moet kunnen vind ik niet kloppen.
                        Greetzzz
                        Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat dit een gevolg is van de gezondheidszorg. Dus eigenlijk niet optioneel. Ze zitten namelijk overal, ook zijn er veel werkende profiteurs op de kap van de collega die 2 x zoveel doet maar de eer er niet voor opstrijkt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post

                        Wat me wel stoort dat er thans allerlei ondefinieerbare kwalen zijn, die meestal tussen de oren zitten, en 40 jaar geleden nog niet bestonden. Kinderen, die vroeger op school en thuis onhanteerbaar waren moesten naar een opvoedingsgesticht (sorry van dit woord, maar zo heette het in de volksmond). De meesten kwamen mak als lammetjes terug. Daar hadden ze destijds echt geen batterij psychologen of andere "ogen" voor nodig die zich met het geestelijk welzijn bezig hielden.
                        Klopt wat je zegt, vooral met dat opvoedingsgesticht. Enkel ja en ik dan? Ik trek niets uitkering, hoeft ook niet want ik werk fulltime. Maar ik wordt wel zo behandeld als een faker. Hoewel ik er geen voordeel aan heb of wil hebben. Ik wil gewoon weten of het iets is om op termijn me zorgen over te maken, of misschien voorzorgen moet nemen. Dus net zoals ik hierboven zeg, moet ik dan niet serieus genomen worden omdat er inderdaad veel fakers zijn? Want geloof het of niet zo gaat het eigenlijk wel. Diegene die me echt kennen geloven mij wel natuurlijk, maar ik krijg zelfs kritiek van familieleden dat het 'in mijn kopje' zit, Het feit dat mijn gewrichten & spieren opzwellen is namelijk niet in het 'kopje'. Ik probeer mijn kruk te vermijden als de pest maar voor elke keer ik hem nodig heb word ik aangezien door die personen als 'de luie aandachtzoeker'. Je begrijpt dat ik hier ook pissed off van wordt, ik hoef helemaal geen aandacht.
                        Ze hoeven mij niet eens te helpen met eender wat, ik kan alles gerust zelf doen.

                        Comment


                          #57

                          Comment


                            #58
                            Re: waarschuwing: net politie inval gehad voor 3 plantjes

                            Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar zolang je 5 planten of minder hebt mag je honderden lampen erboven zetten, heb je er echter 6 dan geldt het gedoogbeleid niet meer en dan worden de lampen als verzwarende overtreding gekenmerkt, net zoals voeding, watersystemen, etc.

                            Comment


                              #59
                              Last edited by Floeperd; 29 October 2010, 07:12.

                              Comment


                                #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door Floeperd View Post
                                Ik leef vrij sober, en vind dat wel best, daar is niets mis mee...en ik zie mezelf niet als profiteur...en hopelijk zal ik ooit mn geld met muziek kunnen verdienen...dus jona en extreme koop me muziek, en dan hoef ik geen profiteur meer te zijn
                                Ik vind dat je hier nu (mogelijks) onbewust een geweldig goed punt maakt. Geld met muziek ... Ik download eigenlijk ook, wie niet? Ik kijk ook series over internet. En de echt goeie die koop ik bv Big bang Theory, The IT crowd, Avatar: The last airbender enzov. Ook films heb ik een hele kast volstaan met originele, en evengoed heb ik alle originele albums van MJ in mijn bezit. Eerlijk gezegt is dat het enige aan legale muziek dat ik heb .

                                Ik weet ook nog de tijd dat NL vol met zwarte videotheken zat en ... jah ongeveer alles digitaal verhandeld werdt en men stapels cd-r's kocht van 1000 per spinel. Mijn vader is een Belg en moeder van NL daarom dat ik het weet .

                                Dusjah als het puntje bij paaltje komt wat noemen we dit dan? Je kan zeggen dat ik appels met peren vergelijk maar ze zijn wel beide fruit toch?

                                PS: Jona je bent een naamgenoot van mij. Best freaky want de naam komt bijna niet voor dus denk ik al snel dat ze het tegen mij hebben .Ben je m of v als ik dat mag vragen? Ik heb zo dikwijls dat ik me bij iets onofficieel inschrijf en ze er zelf Mvr Jona ... voor zetten . Ik ben dus m.
                                Last edited by jg2480; 29 October 2010, 09:41.

                                Comment

                                Bezig...
                                X