Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dochter is terug naar huis gekomen, ex niet te vertrouwen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dochter is terug naar huis gekomen, ex niet te vertrouwen??

    Korting op 420shop
    Beste

    Ik heb een kweekkast staan met 4 plantjes (+/-20 cm ) in en 1 plantje is iets minder +/- 10 cm in.
    Deze plantjes zijn medical plantjes, ze moeten dienen voor CBD olie te maken tegen mijne rugpijn... (ik koop nu de CBD olie aan in Nederland)

    Nu is mijn dochter en de 2 kindjes naar huis gekomen, en ik heb een beetje bang dat de ex. deze cannabisplantjes zou overdragen,
    zodat mij dochter de twee kleine kindjes zou moeten afstaan, wegens drug in huis??????

    Wat mag ik juist in Belgie hebben (Ik heb gelezen dat ik maar 1 plantje voor eigen gebruik mag hebben, en niet mag hebben? ?? )

    Wat zou ik nu doen? alle plantjes wegdoen en 1 overhouden ??
    Gewoon verder doen en enkel het kleine plantje wegdoen (dat is toch al een minder???)

    Of alles zo snel mogelijk verkopen?? (Ik heb pas alles aangekocht), zodat ik bij eventuele controle niets meer heb staan.
    en dat mijn dochter niet bang moet zijn ,om de kindjes te verliezen???

    Zijn er personen die hier al mee te maken hebben gehad?? of personen die mij wat raad kunnen geven??
    Alle hulp is welkom...

    Bedankt bij voorbaat ..

    20191221_144008.jpg

    #2
    in Belgie jammer genoeg niet toegestaan !

    in jou situatie zeker verwijderen risico veel te groot naar mijn mening

    Comment


      #3
      Onzin!

      Je kan het toch eerlijk vertellen hoe en waarom?
      Of is je vrouw z;n bitch dat ze geen begrip heeft voor
      jou situatie?
      Dan bel je haar en met een smoes zeg je dat ze uit
      verwijderd hebt, dan ziet ze er wel van af ( valse aangifte)

      Toch prettige feestdagen!

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        eerlijk zijn heeft geen zin in dergelijke situatie , je veilig stellen is de boodschap !

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Denk dat jou land zo ongeveer de zelfde regels
        hebt als Nederland. Kun je geen verklaring krijgen dat
        het noodzaak is voor pijn van arts of anders?

        Hier in Nederland hebben dit proces vaak gewonnen....

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment

      #4
      Exen zijn absoluut niet te vertrouwen en in Belgie mag je nul planten met kinderen in huis.

      Ik zou de planten wegdoen en de kweekspullen zsm netjes uit elkaar en opbergen en als “de storm” een beetje is gaan liggen kun je altijd nog beslissen of je nog een plantje gaat zetten.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Heeft hij ooit zoiets vernoemd of met dit gedreigd naar je dochter toe?

        Comment


          #6
          Je zou niet de eerste zijn die verlinkt word door een ex.
          Deze maand nog iemand op het forum die vermoedelijk datzelfde lot had. (of vader van ex)
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-in-het-blauw
          Volgens mij zijn er meerdere gebruikers hier actief die de ervaring kunnen delen dat exen en kweken niet altijd een goeie combinatie is. Helaas.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            klopt , alles afbreken en wegdoen!
            max 3g in huis , zeker met die kinderen (verzwarende omstandigheden)

          #7
          Op safe spelen!!!!!

          Comment


            #8
            Phieeeeuw, da's een lastige situatie. Exen en wietkweken levert soms nogal lastige verhalen op, da's een feit...

            Nu, in principe kan die ex, als hij een enorme klootzak is, de politie op jou dak sturen en een PV laten opmaken over het feit dat jij wiet kweekt in aanwezigheid van je dochter en kleinkinderen.
            I get it, ik kweek ook, en zie er weinig graten in. Maar als buitenstaander is bovenstaande zin genoeg om idd de voogdij op te eisen.
            Moest ik kinderen hebben, en m'n vrouw vertrekt met de kinderen en ik wist dat deze in de buurt van een illegale alcoholstokerij zouden vertoeven zou ik ook ontploffen.

            Allesinds, het is een afweging die je nu zelf moet maken, en hangt vooral af in hoeverre deze persoon het echt tot een vechtscheiding wilt maken. Maar hij kan in principe er nu wel voor zorgen dat zowel jij, als je dochter en kleinkinderen in de problemen komen. En dat vermijden lijkt me meer waard dan wat plantjes.

            Doek even alles op, of hoor eens rond of je niet iemand kent bij wie je de opstelling een tijdje kwijt kunt. Dit tot de situatie achter de rug is, of de dochter uit huis.
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


            #9
            Bedankt allemaal voor jullie inlichtingen.

            Dus ge moogt ook niet 1 plantje hebben als er kinderen in de buurt zijn, en zonder kinderen???

            De led lampjes voor in het kleine kleekkastje komen van hem (hij is zelfstandiger).
            En mijn dochter heeft de grote kweekkast mee gaan halen in zijn kabinet dus.....

            Hij weet ook dat ik CBD olie inneem , dus hij zal al wel vermoeden dat ik dit aan het doen zijn.
            Mijn vrouw en dochter zouden wel willen dat ik verder doe, die weten waarom ik het doe.
            We hebben gisteren met de advocaat gesproken ivm. de scheiding en die heeft de
            papieren opgemaakt met de eisen en de deurwaarde naar hem gestuurd, dus hij gaat razend kwaad zijn??

            Maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze de kindjes niet meer mag zien of moet afstaan aan hem ??
            Dus best mee stoppen zeker.

            Juist nu het een beetje begint te draaien met de plantjes, dank zij jullie ook, moeten ze weg, dat vindt ik wel spijtig ..

            IK ga er met mijn vrouw en dochter eens over hebben, en dan alles afbreken en .... ???? ..dat zal het veiligste zijn..

            In ieder geval allemaal bedankt voor de goede raad, merci


            Last edited by QnQ; 25 December 2019, 20:14.

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              TIP: Lees alles goed na,
              bel even de gemeente wat daar de regels zijn.
              Denk rustig na, alles komt goed..Zo niet?...Dan toch!

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Hangt een beetje van de rechter. af.

            #10
            Op safe spelen lijkt mij de beste oplossing, zoals hierboven al gezegd is.
            Een paar plantjes is het niet waard, je kan altijd opnieuw beginnen als de storm wat is gaan liggen.

            Beter wat voorzorgen nemen, dan dat het te laat is.

            Met doktersattesten etc en bewijzen kan het eventueel goedkomen, maar doordat er kinderen bij je wonen wordt deze situatie al heel wat serieuzer.

            Succes en ik hoop dat alles goedkomt!

            Een normale scheiding is natuurlijk aangenamer dan een vechtscheiding. En binnen vechtscheidingen, gaan sommige mensen echt wel HEEL ver.

            Comment


            • CrDolan
              CrDolan commented
              Editing a comment
              Mijn stiefvader heeft Multiple sclerose (MS). Heeft al aardig wat technieken geprobeerd om dit af te remmen/draaglijker te maken.
              Heeft ooit eens gepraat met de dokter over het gebruik van wietolie en de dokter zei dat hij dit kan proberen (indien hij zelf wil).
              Hij wil het zelf niet proberen, maar de dokter heeft er wel over gepraat, dus een attestje krijgen lijkt me niet zo moeilijk om iets te bewijzen.

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Een gesprek met de huisarts gaat niet boven de wet denk ik.

              En je wil die ex geen chantagemiddel geven dus ik zou het er zeker niet over hebben.

            #11
            Bedankt al voor jullie hulp.

            ik ga alles wegdoen en we zullen wachten tot na de uitspraak, om te zien wat ik nog kan doen.


            PS: weet iemand misschien : hoelang het nog zou duren vooraleer ik zou kunnen oogsten (zie kweekschema van mvdp) aub.
            De planjes zijn 38 dagen oud en ik zou in het weekend omschakelen naar bloei.?



            Ik ga wel de goede sfeer en de hulp van de forum missen.
            Bedankt allemaal..

            ​​​​​​
            MVG


            Comment


              #12
              Je bent natuurlijk nog steeds welkom op het forum, daar hoef je geen kweek voor te hebben

              Ik zou na de uitspraak ook nog even wachten met alles terugzetten, tot de rust zeker weten is wedergekeerd. (Of als dochterlief met de kids weer een eigen plekje hebben.) Zo'n uitspraak kan ook olie op het vuur gooien en de ex alsnog motiveren stennis te schoppen.

              Na het omschakelen duurt het ongeveer 2 weken voordat de dames bloeien. Daarna gaan de bloeiweken in. Daarvoor kan je ongeveer 2 maanden rekenen, maar er zijn ook genoeg soortjes die wat langer willen staan.
              Voor de AMG staat bijvoorbeeld een bloeitijd van 10 weken. Reken daar 2 weken bij op voor de groei > bloei omschakeling, plus 1 weekje bloeitijd extra voor de zekerheid.. Dan ben je alweer 3 maanden verder..
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


              • MVDP
                MVDP commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de inlichtingen.

                Als ik ze nog 3 maanden moet houden dat is te lang dat risico ga ik niet nemen..

                Ik denk dat het wel een tijdje gaat duren eer alles terug op zijn plooien komt .
                Ge zie met kinderen niks dan last ??????? klein kinderen kleine last, grote kinderen grote last ..(zeggen ze wel eens)
                Maar als het niet gaat , dan moet er een oplossing komen, en het is mijn enige kind, wegens medische reden, spijtig, dus daar doet ge alles voor ..

                Misschien hier op het forum iemand geintereseert in de plantje, ik vindt het spijtig dat ik ze moet weg te doen...

                Ik hou jullie verder op de hoogte van het griezel verhaal ....
                Last edited by MVDP; 26 December 2019, 11:27.

              #13
              Je kunt ipv de cannabis ook basilicum of tomaten kweken. Mochten de flikken passeren dan heb je wat om te lachen. De kast en lamp is niet verboden. Enkel als je wiet kweekt pakken ze die mee.

              Dan kun je in enkele maanden als de wind is gaan liggen weer verder.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Wie kweekt er nou tomaten onder kunstlicht ? De kosten wegen niet op tegen de opbrengsten, zou je wel heel erg fanatiek zijn, dat geloven ze nooit.. Dan zou ik eerder wat vleesetende planten zetten of iets anders tropisch. Kan je nog altijd zeggen dat het je hobby is.

              • CrDolan
                CrDolan commented
                Editing a comment
                Hahahaha inderdaad, nooit zo ver gedacht lol

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Ik kweek al men groenten en planten in men tent als de wiet eruit is. Op een 50-100 watt max, 14 uur licht. tomanten hebben voor je ze afhardt buiten veel licht nodig. Hetzelfde geldt voor pepers.

              #14
              In verschillende restaurants kweken ze hun eigen kruiden in een kweekkast... vaak met een eb en vloedsysteem.

              Een kennis van me kweekt zijn eigen krekels.

              Wat valt er te geloven? Er worden tomaatjes gekweekt. Einde verhaal. Mogen geloven wat ze willen. Geloven houdt niet stand in de rechtbank. Enkel feiten, in dit geval tomaten.

              Veel cresson kan ook, is erg gezond. Kost twee euro per bakje.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ja onder zeer lage wattages, denk niet dat er ook maar 1 agent is die gelooft dat ik tomaten kweek onder 600 watt en dat ik daarvoor een koolstoffilter nodig heb Ze hebben al mensen uit huis gezet alleen al om het in huis hebben van kweekbenodigdheden..

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Laat hem aan de fishmix ruiken. Tomatenplanten hebben ook een onaangenaam geurtje vind ik. Wat jij thuis in je tentje doet gaat de politie niet aan als het mag. Peyote gaan ze niet herkennen.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Als ik jou was zou ik nog eens het Damoclesbeleid er op naslaan. Zo gaat het hier in NL, als je voorbereidingen treft kan je al je woning worden uitgezet.

                https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/opiumwet

              #15
              echt zonde zoiets
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment

              Bezig...
              X