Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gepakt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Gepakt

    Ik blaas ook in dezelfde ruimte m'n lucht uit. Raam op een kier en klaar.

    In ieder geval sterkte toegewenst.
    Grtz Q

    Comment


      #32
      Re: Gepakt

      Ik zou het stukje 'gepakt' op wietmeneer.nl zeker even lezen.

      Comment


        #33
        Re: Gepakt

        Interessant stukje dat gepakt, ik heb nog steeds geen belletje gehad van oom agent.
        Hij zal me heus wel niet vergeten zijn maar hoe langer het duurt hoe meer hoop ik krijg dat hij mij niet meer uitnodigt om mijn verklaring af te leggen.
        En zonder verklaring is er geen zaak, en als er geen zaak is komt er geen vonnis.
        Geen vonnis is geen strafblad hmmmmmm.
        Hoop doet leven haha.

        Comment


          #34
          Re: Gepakt

          Het gaat via de Officier van Justitie, dus oom agent wacht op antwoord...
          Dan meldt hij zich wel bij jou!

          Comment


            #35
            Re: Gepakt

            Wees idd maar niet bang dat je NIET gebeld wordt. Je wordt echt nog wel gebeld.

            Ze hebben het alleen druk met op een rotonde staan met een lasergun om wat geld in het laatje te brengen

            Grtz

            Comment


              #36
              Re: Gepakt

              nou ik kan je zeggen dat ik vorig jaar ben gepakt met 6 buiten planten zie mij topic
              bij mij duurden het ook best lang voor dat ik wat hoorde naar het aflegen van een verklaring
              maar uiteindelijk toch een brief gehad waar in stonde waneer ik voor moest komen
              mij atvocaad was er van overtuigt dat ik vrij gesproken zou worden
              maar dat was nie het geval ik ben veroordeeld voor 380€ voorwaardelijk voor 2 jaar
              en daar boven op is mijn vrouwtje ook nog veroordeeld voor 260€ voorwaardelijk voor 2 jaar
              de reden was dat mij planten een op brenst zouden hebben van 840g wat gelijk staat aan 30 binnen planten
              als je wil kun je overal een copie van krijgen als je het nodig heb als het tot een rechtzaak kom
              want als ik voor 30 binnen planten 380€ krijg wat moet jij dan voor 12 krijgen

              groetjes Gonzo
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

              Comment


                #37
                Re: Gepakt

                Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                Het gaat via de Officier van Justitie, dus oom agent wacht op antwoord...
                Dan meldt hij zich wel bij jou!
                De Officier van Justitie kan pas aan de slag als hij het proces-verbaal op zijn bureau heeft liggen. De agenten moeten echt eerst aan het werk.

                Comment


                  #38
                  Re: Gepakt

                  Ik dacht dat het zo ging:
                  Een inval gaat in samenwerking met de officier, de agenten alleen kunnen zomaar niet binnen treden. Meerdere zaken zijn geseponeerd door "onrechtmatig binnendringen", zie internet.
                  Na inbeslagname worden de planten op last van de officier vernietigd, dus alles is al via de officier gegaan.
                  Die agenten mogen en kunnen echt niks op hun eigen houtje beginnen.... van die agenten heb je niks te vrezen.

                  Comment


                    #39
                    Re: Gepakt

                    Om de puntjes op de I te zetten: een rechter-commissaris verstrekt een bevel tot binnentreden. De agenten betreden de ruimten, vergezeld van een (hulp)Officier van Justitie (meestal een adjudant politieagent). En de agenten moeten toch echt het proces-verbaal opmaken, want dat zijn de enige opsporingsambtenaren. De "staande" magistratuur beoordeelt het proces-verbaal op vormverzuimen en beoordeelt het vergrijp en beslist of de zaak wordt geseponeerd, geschikt of aan de rechter voorgelegd.

                    Comment


                      #40
                      Re: Gepakt

                      Ja ik maak me ook geen zorgen dat ik klaar ben nu hoor haha.
                      Maar het geval is dus dat ik vorige week maandag op mijn werk ben opgebeld door oom agent, deze vertelde mij dat mijn kweek en tenten waren weg gehaald.
                      Omdat ik op mijn werk was tijdens het binnentreden hebben ze mijn slot uitgeboord, en er een nieuwe in gezet.
                      Ik moest dus naar het bureau om mijn nieuwe sleutels op te halen.
                      Na een kort gesprek (dat overigens niet geregistreerd is) ben ik met mijn nieuwe sleutels naar huis gegaan, de kweek was weg en de tenten waren gedeeltelijk weg en gedeeltelijk onklaar (zwaar gesloopt) gemaakt.
                      Tijdens dit gesprek hebben we wel een afspraak gemaakt zodat ik mijn verklaring kon afleggen afgelopen donderdag zou dat gebeuren.
                      Echter die donderdag middag belde de agent die de verklaring zal gaan afnemen mij op, ik was aan het werken en kon de telefoon niet opnemen.
                      Dus deze agent heeft mijn voice mail ingesproken met het bericht dat de afspraak niet door kon gaan in verband met afspraken die tussendoor gekomen waren, ook zei hij dat hij mij later zou terug bellen voor een nieuwe afspraak voor mijn proces verbaal.
                      Dat heeft hij dus nog niet gedaan.
                      Natuurlijk heb ik dit voice mailtje nauwkeurig opgeslagen.
                      Als deze agent de fout maakt om mij te vergeten zie ik het redelijk positief in, dan is er namelijk geen verklaring en volgens mij ook geen proces verbaal, in ieder geval geen volledig proces verbaal.
                      Daar kan de rechtbank dus niet veel mee.
                      Verder is het zo dat als oom agent mij vergeet hij nalatig is geweest volgens mij, en ook dat komt niet ten goede voor justitie.
                      Last edited by cannabiscoen; 15 May 2011, 07:01.

                      Comment


                        #41
                        Re: Gepakt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                        Om de puntjes op de I te zetten: een rechter-commissaris verstrekt een bevel tot binnentreden. De agenten betreden de ruimten, vergezeld van een (hulp)Officier van Justitie (meestal een adjudant politieagent). En de agenten moeten toch echt het proces-verbaal opmaken, want dat zijn de enige opsporingsambtenaren. De "staande" magistratuur beoordeelt het proces-verbaal op vormverzuimen en beoordeelt het vergrijp en beslist of de zaak wordt geseponeerd, geschikt of aan de rechter voorgelegd.
                        Zo, weer wat geleerd.
                        Thanks

                        Comment


                          #42
                          Re: Gepakt

                          Maar ook ik heb weer wat geleerd: althans ik had er voordien niet bij stilgestaan. Agenten zijn bevoegd om zaken in beslag te nemen (conservatoir onder zich te houden) en de rechter is bevoegd om zaken verbeurd (niet meer teruggeven na in beslagname) te verklaren. De verbeurd verklaarde zaken kunnen worden vernietigd (assimilatielampen, drugs, wapens e.d.) of ten verkoop worden aangeboden via de Dienst van de Domeinen (auto's e.d.). Als je eerder een afstandsverklaring hebt gedaan kan ook de Officier van Justitie de zaken, waarvan afstand is gedaan, laten vernietigen of via de domeinen te koop aanbieden.
                          Het niet naleven van de vormvoorschriften en vormvereisten kan namelijk leiden tot een "niet-ontvankelijk verklaring". De zaak komt dan niet "op de rol".
                          Last edited by Xtreme; 21 April 2011, 06:55.

                          Comment


                            #43
                            Re: Gepakt

                            Oom agent heeft nog steeds geen contact met mij opgenomen om mijn verklaring op te nemen en het proces verbaal te maken.
                            Hij neemt er zo ondertussen wel de tijd voor vind ik.
                            Mijn baby plantje groeit al weer lekker en is nu ongeveer weer net zo groot als op de dag van de moordaanslag.
                            Ze zit lekker te chillen in de zon en wordt bijgelicht door T.L.

                            Comment


                              #44
                              Re: Gepakt

                              Held!!!

                              Comment


                                #45
                                Re: Gepakt

                                ik zou direct weer opnieuw beginnen,we doen menselijk gezien NIETS verkeerd met onze eigen blow te kweken,willen ze mij daarvoor een tijdje achter tralies,dan doen ze maar,de dag dat ik weer vrijkom begin ik opnieuw, en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw...LEGALIZE ALLES,T'IS ALLES OF NIKS,de boetes neem ik er nog bij,nog altijd goedkoper dan alle dagen wiet kopen op straat en/of shop.

                                Comment

                                Bezig...
                                X