Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is illegale wiet niet discriminerend?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: is illegale wiet niet discriminerend?

    Korting op 420shop
    marihuana

    #2
    Re: is illegale wiet niet discriminerend?

    in de verenigde staten is er zo een church of cannabis, speciaal opgericht om zo toch te kunnen gebruiken via een legale omweg.
    krijgen ze als "geloofskerk" zijnde nog een staatssubsidie bovenop.

    Comment


      #3
      Re: is illegale wiet niet discriminerend?

      Natuurlijk moeten Rasta's het recht hebben om hun godsdienst te beoefenen - net zo goed als Moslims het recht moeten hebben om gebouwen binnen te vliegen en Christen het recht moeten hebben om heksen te verbranden.

      Tenminste, dat vinden ze zelf.

      Ik daarentegen, als atheist, vind dat geen enkele religie extra rechten zou moeten hebben. Weg met de kerkklokken; weg met de vrouwen/homo-discriminatie; weg met het Vaticaan. Wiet mag blijven, niet omdat het iets te maken heeft met religie, maar omdat het een onschuldige plant is die nooit verboden had moeten worden.

      Comment


        #4
        Re: is illegale wiet niet discriminerend?

        Voila, topic mag dicht.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: is illegale wiet niet discriminerend?

            Eh... Ik roep alleen maar "weg met" over dingen die wel degelijk schadelijk zijn of overlast geven. Da's nogal wat anders dan de aanpak van dit kabinet.

            Wat betreft een monopolie op de waarheid: Dat monopolie ligt bij de wetenschap. Er bestaan wel degelijk dingen die objectief wel of niet waar zijn - zoals dat vliegtuigen in torenflats vliegen een bron is van overlast en schade voor anderen.

            Comment


              #7
              Re: is illegale wiet niet discriminerend?

              Als je godsdiensten wil uitbannen dan moet je beginnen om godsdiensten te faciliteren. Bijvoorbeeld een fikse belastingkorting verlenen aan trouwe kerkgangers. Pas dan vinden de mensen het een uitdaging om niet naar de kerk te gaan en toch de belastingkorting binnen te halen.

              Comment


                #8
                Re: is illegale wiet niet discriminerend?

                Aha! Dus daarom werkt de kinderbijslag als een voorbehoedsmiddel!

                Comment


                  #9
                  Re: is illegale wiet niet discriminerend?

                  En het is ook nog eens profijtelijk voor de staatskas. Bij veel moslims vergt de islam zo veel tijd, dat ze aan werken niet toekomen. Als ze de islam links laten liggen, hebben ze wel tijd om te werken hoeven ze ook niet meer naar de loketten van de WIA. Dus minder uitkeringsgerechtigden en minder ambtenaren.
                  Aha! Dus daarom werkt de kinderbijslag als een voorbehoedsmiddel! Ik moest even nadenken over dit doordenkertje!
                  Niet alleen slim, maar ook gevat.
                  Een handige combinatie in het debat.
                  Last edited by Xtreme; 15 March 2012, 19:23.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by Pariaz; 15 March 2012, 19:41.

                    Comment


                      #11
                      Re: is illegale wiet niet discriminerend?

                      Ik daarentegen, als atheist, vind dat geen enkele religie extra rechten zou moeten hebben. Weg met de kerkklokken; weg met de vrouwen/homo-discriminatie; weg met het Vaticaan. Wiet mag blijven, niet omdat het iets te maken heeft met religie, maar omdat het een onschuldige plant is die nooit verboden had moeten worden.
                      Amen. icon_gott.gif

                      Comment


                        #12
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: is illegale wiet niet discriminerend?

                          Pariaz: Ik weet niet hoeveel beschuldigingen je post precies bevat (en hoeveel overbodige puntjes........) maar hoe dan ook: Het is een zodanige warboel van drogredenen dat ik er niet aan kan beginnen het te ontleden.

                          @LR2: Je schreef: "Bedenk je alleen dat wetenschappers een ethiek hebben, meegekregen vanuit de kerkelijke oorsprong, maar aangepast naar de moderne tijd."
                          Ik betwijfel of die ethiek een kerkelijke oorsprong heeft. Ik heb vrij veel gelezen in de Bijbel, en de "ethiek" daarvan vind je terug bij vrijwel alle hogere levensvormen, van mieren tot honden. Aangezien die dieren geen bijbel lezen lijkt het me aannemelijk dat die ethiek in-geevolueerd is. Sociaal gedrag is een overlevings-strategie. De strategie hangt natuurlijk af van de omstandigheden. De bijbelse ethiek is op zijn plaats in keiharde (woestijn)omstandigheden; onze huidige ethiek is op zijn plaats in de overvloed en veiligheid waarin we nu leven.
                          Verder ben ik het helemaal eens met je verhaal.

                          Nog even strikt on-topic: Verschillende regels voor verschillende godsdiensten, dat is discriminatie. Mogen Rasta's wiet roken maar ik niet, dan wordt ik als atheist gediscrimineerd.
                          Last edited by Blani; 15 March 2012, 20:25.

                          Comment


                            #14
                            Re: is illegale wiet niet discriminerend?

                            Ik weet niet waar jullie heen willen met deze discussie, maar blijf On Topic.

                            Comment


                              #15
                              Last edited by Pariaz; 15 March 2012, 21:01.

                              Comment

                              Bezig...
                              X