Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in België!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in België!

mooi gesproken

Comment

Re: Help de Universiteit Gent aan een objectief beeld van cannabiskwekers in België!

Oorspronkelijk geplaatst door Shure View Post
      Ipv een hoop hobbykwekers op de kaart te zetten, misschien onderzoek doen naar genezende effecten bij cannabis?

En mispak u niet Ugent, politici worden aangesteld om dingen te houden zoals ze zijn, niet om ze te veranderen.
      Dat doen andere onderzoekers al jaren. Maar als het om enkel THC gaat is het niet goed, als het enkel over CBD gaat is het niet goed, als het over cannabis gaat in zijn algemeen is het weer niet specifiek genoeg voor de bezoekers hier, en altijd is het de schuld van de boze, slechte, monopoliserende farmacie. Met alle respect shure, op dit forum telt de wetenschap zo veel als de mening van een schaap. Kijk maar in zo ongeveer ieder topic over een nieuwe ontdekking of bevinding. Ik laat die artikelen sinds kort maar achterwege, want er is bijna niemand die er de upside van wilt zien. Tenzij het een-en-al pro-cannabis propaganda is; onderzoek gedaan door stoners, voor stoners, met stoners, met alleen positieve uitkomsten en te vroeg getrokken conclusies aan de cannabis kant. Van statistische vergelijking en verdiepend onderzoek, laat staan een (wetenschappelijk) theoretisch kader, is vaak geen sprake in zulk soort onderzoeken.

Hoe zit het met de privacy op die site ?
      Want niks is anoniem op internet !!!???
      Als ik het me goed herinner dient Ugent zich te houden aan de regels m.b.t. proefpersonen uit het Belmont Report. Zodra iemand dankzij het onderzoek jouw gegevens komt te weten (zonder dat jij daarmee ingestemd hebt) is dat schending van privacy van het ergste soort. Je mag dan een flinke vergoeding verwachten. Volgens mij is zelfs vervolging onmogelijk omdat die gegevens nimmer de universiteit en derde partijen (die enquête website) mogen verlaten, zelfs niet onder dwang van autoriteiten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@ Belladonna: België bezit geen kut studenten hoor haha
        @Xtreme: neen, inderdad, je haalde IQ helemaal niet aan. Door academische studenten/diploma's aan te halen, insinueer je onrechtstreeks meestal wel naar het intelligent vermogen van een persoon.. Oke, ik ben er nu nog niets mee, maar aangezien een ASO diploma je voorbereidt op een academische loopbaan..? Maar ik wil helemaal geen discussie aangaan!

Ik heb ook meegewerkt aan het onderzoek en hoop dat het niet op een sisser uitdraait
        ik ben den bos in, ciao

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Dat doen andere onderzoekers al jaren. Maar als het om enkel THC gaat is het niet goed, als het enkel over CBD gaat is het niet goed, als het over cannabis gaat in zijn algemeen is het weer niet specifiek genoeg voor de bezoekers hier, en altijd is het de schuld van de boze, slechte, monopoliserende farmacie. Met alle respect shure, op dit forum telt de wetenschap zo veel als de mening van een schaap. Kijk maar in zo ongeveer ieder topic over een nieuwe ontdekking of bevinding. Ik laat die artikelen sinds kort maar achterwege, want er is bijna niemand die er de upside van wilt zien. Tenzij het een-en-al pro-cannabis propaganda is; onderzoek gedaan door stoners, voor stoners, met stoners, met alleen positieve uitkomsten en te vroeg getrokken conclusies aan de cannabis kant. Van statistische vergelijking en verdiepend onderzoek, laat staan een (wetenschappelijk) theoretisch kader, is vaak geen sprake in zulk soort onderzoeken.

Als ik het me goed herinner dient Ugent zich te houden aan de regels m.b.t. proefpersonen uit het Belmont Report. Zodra iemand dankzij het onderzoek jouw gegevens komt te weten (zonder dat jij daarmee ingestemd hebt) is dat schending van privacy van het ergste soort. Je mag dan een flinke vergoeding verwachten. Volgens mij is zelfs vervolging onmogelijk omdat die gegevens nimmer de universiteit en derde partijen (die enquête website) mogen verlaten, zelfs niet onder dwang van autoriteiten.
          De studie is goedgekeurd door de Ethische Commissie van de Faculteit Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Gent. Er wordt inderdaad het grootste belang gehecht aan privacy en anonimiteit. Er wordt geen informatie met betrekking tot je identiteit verzameld die zou kunnen gebruikt worden om jou aan je antwoorden te linken. Om de anonimiteit van alle deelnemers te vrijwaren, worden de IP-adressen van respondenten niet geregistreerd. Je bent natuurlijk altijd vrij om een 'anonymiser' zoals bvb Tor te gebruiken.

Comment

Wat een hoop azijnpissers komen er hier onder hun stenen vandaan zeg! Sjonge jonge wat een negativiteit..
            Zal het internationale stukje eens bezoeken en kijken of ik iets kan bijdragen.

Succes met het onderzoek!

Gr
            B.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het Nederlandse deel is nog niet online.

UGENT je kunt wellicht een bericht plaatsen wanneer het NL stuk van wwweed.nl online staat?

Gr
            B.

Comment

Neemt wat tijd in beslag maar toch maar mooi de volledige enquete ingevuld...

Ik ben benieuwd naar de resultaten...

Comment

Ik geef een seintje als de survey van Nederland online komt.
                Alvast heel erg bedankt voor alle reacties, en voor de medewerking van de Belgische kwekers onder jullie!
                Ook ik ben al benieuwd naar de resultaten

Comment

artikeltje hierover dat in de krant stond

Comment

Zeer leuke vragen, heb ook de 14 bijkomende vragen ingevuld Succes met het verdere onderzoek

Comment

En sinds wanneer luisteren de politici naar wetenschappers/academie/professors/etc.. ???
                      Die idioten die daar zitten te 'regeren' luisteren naar enkel en alleen 1 ding, MONEY $$$
                      Als je cannabis legaliseert dan is er geen profit meer voor die multinationals die er interesse in hebben dat wiet wel illegaal blijft.
                      en waar luisteren politici natuurlijk naar? naar de hebzucht fuckers die enkel aan controle en hebzucht denken so deze enquete is maar zinloos, hoeveel onderzoeken zijn er nu al nie gedaan? hoeveel enquetes genomen overal ter wereld? omg wake up people, de overheid is 'in the pocket' van multinationals. De overheid representeert het volk niet (meer) maar de rijke mothafuckers die al het geld in het systeem opslurpen en lachen naar de werkende mens die een beetje relaxatie wil in zijn/haar leven... eghhh..
                      2x Pineapple Chunk en 2 x Vanilla Kush in Scrog

Comment

kheb em ook maar ingevuld, beter als voor me uit staren

Comment

Kan allemaal best zijn, dat weten wij ook, maar ik kan je al op voorhand zeggen dat dit onderzoek
                          niets zal veranderen aan het huidige beleid.
                          Last edited by Silas; 22 August 2012, 16:35. Reden: reclame

Comment

Bezig...
                          X