Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stem ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Ik stem ...

    Ik wou net zeggen, ik beslis zelf nog wel vanuit welk standpunt ik denk, dat laat ik me door niemand opleggen laat daar even geen vergissing over bestaan!

    En dit topic gaat over op welke partij iemand gaat stemmen, dus ook ALLE aspecten die daar bij horen. Anders moet je de titel van de topic even aanpassen.

    Comment


      #32
      Re: Ik stem ...

      Wat MW voorstelt is gewoon heerlijke humor en verder houdt ik wijselijk mn mond dicht..

      Gene zever manne en eigen mening eerst!

      Doorroken!

      Comment


        #33
        Re: Ik stem ...

        Nitimur in vetitum semper cupimusque negata: we streven altijd naar het verbodene en begeren hetgeen ons ontzegd is. Klopt deze vertaling? Sinds we een sauna thuis hebben beperk ik mijn latijn echter tot: "mens sana in corpore sauna".
        Last edited by Xtreme; 7 September 2012, 13:58.

        Comment


          #34
          Re: Ik stem ...

          Jups, google rocks! Voor mij dan..
          N zieke geest in n gezond lichaam heb je tegenwoordig al snel wanneer n eigen mening idd..

          Comment


            #35
            Re: Ik stem ...

            Ik probeerde de discussie meer over cannabis zaken te laten gaan. Maar leden schieten vaker door de bocht en halen er van alles bij.

            Ik probeer niemand de mond te snoeren over wat dan ook. Laat staan dat ik invloed zou hebben over iemand mening of denken!

            @ Xtreme Doe geen moeite. Ik moet jouw niet! Dat is mijn mening en ervaring met jouw!
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #36
              Re: Ik stem ...

              Silas, dit topic heet: ik stem. En ik heb niet meer of minder dan je geciteerd. Vind je het zo vreemd dat ik het als volwassene niet aanvaardbaar acht dat een ander aandraagt wat ik mag denken? Dat je mij "niet moet" is je goed recht. In tegenstelling tot jou (ik ben hierbij echt geen w vergeten, want die gebruik je alleen bij een bezittelijk voornaamwoord en niet bij een persoonlijk voornaamwoord) zal ik niet aandragen wat iemand wel of niet mag denken. Vooralsnog ben ik van oordeel dat mensen met common sense mogen denken wat ze willen en dat hetgeen ze denken niet binnen mijn invloedsfeer ligt en dat ik daar ook geen invloed op wil uitoefenen. Ik gun de mensen nu eenmaal volledige vrijheid in hun denken. Jammer dat je daar kennelijk anders over denkt. Sans rancune overigens, jij hebt recht op je mening, net zoals ik recht heb op de mijne. Maar Silas, ook al moet je me niet, ik blijf je gewoon een aardige vent vinden. Of mag dat van jou (zonder w dus) ook niet? En mocht je vinden dat ik je in mijn respons je te "kakken" heb gezet, dan verwijder je toch deze reactie. Dat heeft een andere moderator in voorkomende gevallen ook gedaan. Het valt nu eenmaal niet mee om een plafond te witten met een tandenborstel en zelf geen spatten op te lopen.
              Last edited by Xtreme; 7 September 2012, 17:10.

              Comment


                #37
                Re: Ik stem ...

                geen discussie mogelijk en die wens ik hier dus ook niet te zien. Je neemt mijn raad ter harte en voegt je daarnaar!

                Comment


                  #38
                  Re: Ik stem ...

                  koetjes met gouden horens beloven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  stemmen laat me niet lache

                  Comment


                    #39
                    Re: Ik stem ...

                    Stiekem ben ik het eigenlijk wel een beetje met Silas eens : daar dit een cannabisforum is zou het toch fijn zijn als we cannabis en politiek in dit topic zouden combineren en ons niet teveel laten afleiden.

                    Maar :
                    1/ ik ben zelf de grootste afdwaler ben ik bang
                    2/ met een stickje op de lip is afdwalen eerder regel dan uitzondering > niks nieuws dus dat dat hier in dit topic ook gebeurd, de "nature of the game" so to speak.

                    en er is iets wat me gewoon tegen de borst stuit : al dan niet verdekte aanvallen op de persoon, zonder dat dat een relatie heeft met datgene wat we hier al dan niet offtopic bespreken. Ik vind dat niet kunnen, en doe er serieus m'n best voor om zelf niet in die val te trappen. Eenieder die vindt dat ik me daar niet goed aan hou nodig ik ook van harte uit om dat kenbaar te maken, waarna ik publiekelijk mijn excuses zal aanbieden. Want we krijgen nog zat kans mekaar de kop in te beuken, daar wil ik niet nu al mee beginnen. Er zijn nu eenmaal zaken die je soms niet kan accepteren, maar wel kan respecteren. Het is onze enige redding als soort om de diversiteit binnen onze soort zo maximaal mogelijk te houden, alleen dan is er overlevingskans. Vanuit puur biologische gronden ben ik dus respectvol naar eenieder, en hoop ik dat eenieder dat ook is, of gaat worden.

                    Offtopic of niet, dit wou ik even gezegd hebben. Laten we de politiek eens een goed voorbeeld geven
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #40
                      Re: Ik stem ...

                      Off-topic of niet... soms moet je off-topic om op on-topic te blijven. FF de feiten op een rijtje zetten.

                      Ik leg je geen strobreed in de weg mw, dat strootje zou je anders wel vinden... van mij of iemand anders.

                      Maar hier zijn we een community met een "ander soort" mens. Een blower is tegenwoordig bijna een terrorist als je de media gelooft.
                      Gelukkig zijn we hier onder elkaar, wel met diverse achtergronden, beweegredenen, "sociale status" en nog meer van dat soort dingen.

                      Maar:
                      Ongegeneerd of ongenuanceerd op de persoon spelen daarbij doelende op de intelligentie, welbespraaktheid of schrijfwijze wordt niet getolereerd. Basta!

                      Ik voeg me naar de regels, ik hanteer ze ook, ik sta ervoor, maar ik verwacht dat mijn "lotgenoten" hetzelfde doen of tenminste proberen. Respectvol is een drijfveer en geen loze kreet.

                      Comment


                        #41
                        Re: Ik stem ...

                        Ik ben een poos te lui geweest om te posten... maar in dit topic kan ik me toch niet inhouden. Even reageren op Moreweed:

                        Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                        gewoon verplichte euthanasie met orgaanhergebruik instellen vanaf 67. [...]
                        of ben ik nou toch iets te radicaal ?
                        Ja, dat is iets te radicaal. Dat kan subtieler. Ik zou zeggen: Je hebt recht op zorg en AOW tot je 75'e. Daarna moet je leven van wat je gespaard hebt, en heb je niets gespaard, dan heb je alleen nog recht op een gratis euthenasie-pil.
                        Je kan het nog wat rekken door een hypotheek te sluiten op je organen, die dan na je dood eigendom worden van de staat.

                        Ander onderwerp: De wietpas. De VVD begint daar steeds vager over te worden. Ik heb de indruk dat de VVD er eigenlijk van af wil. Ze blijven nog even strategisch consequent tijdens de verkiezingen, maar daarna komen de onderhandelingen.
                        Ik denk dat de VVD heel snel de wietpas uitlevert; zo van "okee, jullie krijgen je coffeeshops, maar dan willen wij onze bezuinigingen op kunst."

                        Ik aarzel nog tussen D66 en Partij voor de Dieren. D66 wil alle drugs legaliseren, en dat vindt ik behoorlijk cool. De PvdD vindt hardop dat de economie moet stoppen met groeien als we de wereld bewoonbaar willen houden. Ook heel cool.

                        Comment


                          #42
                          Re: Ik stem ...

                          beide natuurlijk zo a-realistisch als wat.. helaas. Economische groei stoppen betekend economische zelfmoord (ja we zijn goed op weg, want oneindige economische groei is noodzakelijk om het systeem overeind te houden, terwijl dat in een eindige wereld natuurlijk onmogelijk is). En alle dope vrijgeven... man waar kan ik tekenen ? Daarvoor blijft er teveel aan de strijkstok hangen hier en daar... Wist je dat een niet nader te specificeren amerikaanse bank uitsluitend op basis van waanzinnige contante stortingen van drugsmaatjes de crisis van 2008 heeft kunnen doorstaan ?

                          Laten we een eigen partij oprichten : de partij voor de realistische mens.

                          BTW : leuk je weer eens te lezen Blani, luiheid is je recht en het dient serieus genomen te worden natuurlijk, maar toch
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #43
                            Re: Ik stem ...

                            Ik beschouw D66 als behoorlijk realistisch - voor zover je realistisch kunt zijn en nog steeds een paar zetels overhouden.

                            Een radicaal-realistische partij krijgt zeker mijn stem, maar ik stel me niet verkiesbaar. Mijn geestelijke gezondheid verdraagt het niet om te moeten werken met Rutte, Wilders, Opstelten, Buma of van der Staaij - laat staan met allemaal. Ik zou vlot veranderen in een zelfmoord-politicus en een hele coalitie naar de hel blazen met mezelf erbij. Nee, ik blijf buiten de politiek.

                            Leuke anecdote trouwens, van die bank. Nee, dat wist ik niet... maar er moet toch een tussenweg zijn? Waar dat tuig wel illegaal geld kan storten, maar waar we niet onze halve politiemacht opofferen om ze te dwars te zitten?

                            Comment


                              #44
                              Re: Ik stem ...

                              illegaal houden en niet vervolgen... heej, waar heb ik dat eerder gehoord ?
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #45
                                Re: Ik stem ...

                                Het Target2-systeem.
                                Er is iets onvoorstelbaars tot stand gebracht die tot een catastrofe kan leiden en die voor ons verzwegen wordt. Deze catastrofe is een gevolg van een systeem dat Target2 heet. Het is een uiterst ingewikkeld systeem, maar als je het van alle toeters en bellen ontdoet, zal het voor sommigen wellicht duidelijk worden.
                                Ik zal een en ander schetsen aan de hand van een sterk vereenvoudigd voorbeeld.

                                -Stel 10 Spaanse ondernemers kopen elk bij 10 Nederlandse fabrikanten voor 1 miljoen aan machines;
                                -deze 10 Spaanse ondernemers geven aan hun huisbanken opdracht deze machines, 10 miljoen in totaal dus, te betalen;
                                -de huisbanken staan in rekening-courant met de Spaanse Centrale Bank en die erkent 10 miljoen krachtens het Target2-systeem schuldig te zijn aan de Nederlandse Centrale Bank;
                                -de Nederlandse Centrale Bank boekt krachtens het Target2-systeem de 10 miljoen weer door naar de huisbankers van de Nederlandse machinefabrikanten;
                                -de Nederlandse Centrale Bank heeft na deze tranacties een vordering van 10 miljoen op de Spaanse Centrale Bank, terwijl de Nederlandse Centrale Bank dit bedrag in het kader van Target2-systeem wel heeft uitbetaald aan de huisbankiers van de Nederlandse fabrikanten;
                                -en nu tot slot: iedere dag om 24.00 uur worden de wederzijdse Target2 vorderingen en schulden van de Nationale Banken overgedragen aan de Europese Centrale Bank.

                                Ik hoop dat het tot zover is te volgen zal aangeven wat dat in essentie tot gevolg heeft. Uiteindelijk heeft de Nederlandse Centrale Bank -en dus de Nederlandse bevolking- de aan de Spaanse ondernemers geleverde machines betaald aan de Nederlandse fabrikanten van de machines. Als tegenprestatie voor die betaling heeft de Nederlandse Centrale Bank en dus de Nederlandse burger een vordering gekregen op de Europese Centrale Bank. De vorderingen van de Nederlandse en Duitse burgers als gevolg van dit Target2-systeem op de ECB zijn sinds het jaar 2007 opgelopen tot 710 miljard euro. In de balans van de ECB zie daar nauwelijks iets van terug: die streept de onderlinge vordering- en schuldverhoudingen weg (vereffenen heet dit ook wel) in zijn geconsolideerde balans.

                                Waarom vermeldt de politiek dit niet? Is dat te ingewikkeld om uit te leggen? Dat ene procent van de Nederlandse bevolking, dat wel snapt hoe een en ander in elkaar zit, kun je niet de mond snoeren. Of de politiek moet ook moderators gaan instellen, die berichten die ze ongepast, ongewenst vinden of simpelweg niet snappen, verbieden of verwijderen.
                                Je kan nooit weten: wellicht zegt ook daar een of andere komiek: ik wil er niks meer over horen, gevolgd door basta, zonder te onderkennen, dat basta min of meer het zelfde inhoudt als ik wil er niks meer over horen.
                                Last edited by Xtreme; 9 September 2012, 18:29.

                                Comment

                                Bezig...
                                X