Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stem ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Ik stem ...

    alleen een probleem voor mensen die geld hebben of geld hebben uitstaan denk ik De rest stapt snel genoeg over op ruilhandel en lyncht in de tussentijd de (centrale) bankiers. Ik heb trouwens zojuist een positie ingenomen op de pek&verentermijnmarkt, afgedekt met een CDS ter waarde van het veertigvoudige, die betaald wordt met e opbrengst van een leuk tussenhandeltje eurodrukinkt uit china (er is wat gemorst trouwens, heb je recente foto's van de gele rivier gezien ? ). Dat gaat booming worden, die drukinkt !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #47
      Re: Ik stem ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      De SP, voortgekomen uit de CPN en de PSP...
      ehmm... dat is groenlinks. De SP was vroeger de maoistische partij, nooit een CPN of wat ook geweest. Hoe dan ook, mijn stem hebben ze.

      Comment


        #48
        Re: Ik stem ...

        Lees het beginselprogramma uit 1974 er maar op na: het uitgangspunt van de SP was het marxisme en leninisme, verrijkt met het denken van mao. Trouwens, Daan Monje was niet consistent en zijn bestaan wordt door de SP doodgezwegen.

        Comment


          #49
          Re: Ik stem ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Lees het beginselprogramma uit 1974 er maar op na: het uitgangspunt van de SP was het marxisme en leninisme, verrijkt met het denken van mao. Trouwens, Daan Monje was niet consistent en zijn bestaan wordt door de SP doodgezwegen.
          Helemaal waar, en dat ze anders hebben geheten klopt net zo, maar geen CPN of PSP
          Maar geschiedenis maakt mij in dit opzicht niet zo bang; de partijen die nu de welvaartsstaat afbreken stonden ook zelf aan de wieg ervan, niemand is te oud om te leren.

          Maar ja, gedeeld smart is halve smart, en zo werkt het met welvaart volgens mij ook (de hebzucht buiten beschouwing gelaten, dan is de mens nooit bevredigd). Een lang vloeitje is toch ook vooral lang om er samen van te kunnen genieten?

          Comment


            #50
            Re: Ik stem ...

            N dikke EU NEE kan enkel bij de pvv, maar om t gunstig te verlaten beter goed met duitsland praten, en daar is dan dilemma 2 want dan kom je bij de vvd..

            Comment


              #51
              Re: Ik stem ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakh View Post
              Helemaal waar, en dat ze anders hebben geheten klopt net zo, maar geen CPN of PSP
              Maar geschiedenis maakt mij in dit opzicht niet zo bang; de partijen die nu de welvaartsstaat afbreken stonden ook zelf aan de wieg ervan, niemand is te oud om te leren.

              Maar ja, gedeeld smart is halve smart, en zo werkt het met welvaart volgens mij ook (de hebzucht buiten beschouwing gelaten, dan is de mens nooit bevredigd). Een lang vloeitje is toch ook vooral lang om er samen van te kunnen genieten?
              Ik had me inderdaad wat zorgvuldiger moeten uitdrukken: de SP is niet ontstaan door een fusie of iets dergelijks van de SP en de CPN, maar veel ex-leden daarvan of stemmers daarop zoeken thans hun heil bij de SP. Een land van ezels, wezels en kwezels krijgt de regering die het verdient. Jij mag van mij gerust SP stemmen, wie ben ik omdat te verbieden. Zelfs al zou ik het kunnen, dan zou ik dit niet eens willen. Zelf ben ik voorstander van "gewogen uitgebrachte stemmen". Een soort census kiesrecht dus: de stem van iemand, die per saldo 80.000 euro belasting betaalt voor het 40-voudige mee laten tellen in vergelijking met de stem van iemand die maar 2000 euro belasting betaalt. Maar van dit standpunt ben jij wellicht weer tegenstander.
              Last edited by Xtreme; 10 September 2012, 15:47.

              Comment


                #52
                Re: Ik stem ...

                Dat laatste kan ik me idd niet in vinden. Zelfs 150 jaar geleden, toen er een systeem was waar enkel mannen die enkel tientjes belasting betaald hadden mochten stemmen, was one man one vote. En ik denk dat de qoute 500 in dat systeem wel een meederheid in de kamer haalt, of koopt.. of jij daar dan blij van wordt?
                Maar ja, politiek altijd een splijtzwam; we zouden er eens een samen moeten roken

                Comment


                  #53
                  Re: Ik stem ...

                  Een zuiver census kiesrecht kan ik me ook wel in vinden, of een kiesrecht dat naast census tevens de maatschappelijke positie en de genoten opleiding als criterium aanhoudt. Maar die gezamenlijke joint zal niet gaan. Wel zal ik je via een pm een alternatief aandragen.

                  Comment


                    #54
                    Re: Ik stem ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                    . . . Zelf ben ik voorstander van "gewogen uitgebrachte stemmen". Een soort census kiesrecht dus: de stem van iemand, die per saldo 80.000 euro belasting betaalt voor het 40-voudige mee laten tellen in vergelijking met de stem van iemand die maar 2000 euro belasting betaalt. Maar van dit standpunt ben jij wellicht weer tegenstander.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #55
                      Re: Ik stem ...

                      Ook welgestelden zijn gebaat bij een geordende samenleving. Maar het adagium: "beter dan handen uit de mouwe, dan de hand ophouwe", zal ongetwijfeld bij die groep meer opgang vinden dan bij lieden die uit de staatsruif eten. Een grotere afstand in inkomenshoogte tussen het minimum loon en een bijstandsuitkering vind ik op zijn plaats: waarom blijken uit de regio Amsterdam bij een experiment onder 3000 bijstandstrekkers er maar een enkelen bereid om in de kassen in het Westland te gaan werken? Dan moet je ook niet gaan klagen over Polen, die werk komen uitvoeren waar de Nederlander zijn neus voor ophaalt.
                      Als je over de top van je inkomen meer dan 50 % belasting moet betalen dan werk je de eerste 26 weken van het wel voor een ander en niet voor je gezin: dus ook voor de bijstandstrekker die het verdomd om in de kassen te werken. Laatst zag ik zo iemand voor de tv geinterviewd. Hij kon niet in de kassen gaan werken, omdat hij dan zijn hond niet meer kon gaan uitlaten. En vergeet niet, Nederland heeft samen met de Scandinavische landen zo ongeveer het beste sociale stelsel ter wereld. Kijk, situaties, zoals in Amerika, dat grootverdieners iets in de orde van 10 % belasting betalen en de middeninkomens ongeveer 25 % vind ik ook abject. Maar dat soort verschillen zijn in het beschaafde en hardwerkende deel van het Europese cultuurgebied ondenkbaar en zal door het gros van de bevolking als ongewenst worden beschouwd. Het is maar uit welk gezichtspunt je het benaderd: de wat beter gesitueerde klasse wil bepalen welk deel van het inkomen wordt verdeeld onder de minder bedeelden. En de minder bedeelden willen bepalen welk deel de wat meer welgestelden zelf mogen houden.
                      Je houdt altijd een these en een antithese. In een geordende samenleving moet dit kunnen leiden tot een synthese.
                      Last edited by Xtreme; 10 September 2012, 17:59.

                      Comment


                        #56
                        Re: Ik stem ...

                        Volgens mij kunnen we prima zonder overheid. Maar dat is een andere discussie.
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #57
                          Re: Ik stem ...

                          In Belgie hebben ze het zonder regering een tijdlang uitstekend gedaan.

                          Comment


                            #58
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #59
                              Re: Ik stem ...

                              http://www.zzpboete.nl/

                              Partij Van De Armoede.

                              Comment


                                #60
                                Re: Ik stem ...

                                Om in te haken op de gezondheidszorg: naar mijn oordeel moet de basisvoorziening zoals die er thans is, gehandhaafd te blijven. Onze basisvoorziening staat overigens wel in de mondiale top. Als iemand iets meer wil dan de basisvoorziening dan zal hij zijn eigen portemonnee moeten trekken. Dat heb ik onlangs nog gedaan: mijn gebit bestond uitsluitend uit kroon- en brugwerk als gevolg van een onwijze levensperiode, waarin ik zo nodig aan full-contact karate moest doen. Ik was aangewezen op een de volledige extractie. Voor ongeveer 1100 euro frommelen ze keurig een onder- en bovenprothese in je mond, waar je verzekeraar ook nog eens zo'n 1000 euro van vergoedt. Wil je een complete onder- en bovenbrug op titanium implantaten -een zogenaamde all on four prothese- dan kost dat ongeveer 25000 euro uit eigen middelen. Dat laatste heb ik dus gedaan. Vraag je aan Jan Modaal of Jan de Minimumlijder of zoiets in het basispakket thuis hoort dan hoef ik naar het antwoord niet te raden.
                                Last edited by Xtreme; 10 September 2012, 18:37.

                                Comment

                                Bezig...
                                X