Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stem ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Ik stem ...

    Ik hoor wat negatieve geluiden richting werklozen. Okee, ik hap! Ik ben namelijk zo'n nietsnut die liever lui dan moe is. Ik krijg geen geld van de staat: Ik heb wat financiele meevallers gehad waardoor ik een paar jaar kan navelstaren. Ik leef van geld dat wel van mij is (en legaal verkregen) maar waarvoor ik nooit gewerkt heb. Ik ben dus een toonbeeld van nutteloosheid.

    Maar: Laten we eens kijken wat ik allemaal niet doe. Bijvoorbeeld:
    Ik werk niet bij de wiet-taskforce die alleen maar dingen kapot maakt.
    Ik ben geen slijter: ik push geen harddrugs.
    Ik ben geen astroloog of homeopaath: Ik vraag geen geld voor een dienst die ik niet kan leveren.
    Ik ben geen verkoper: Ik praat niet eerst mensen een behoefte aan om die verhoefte vervolgens te vullen - voor geld.
    Ik ben geen politicus: Ik voer geen wietpas in.

    Kortom: Iemands inkomen zegt niets over zijn nut voor medemens, maatschappij, land of wereld. Misschien zou het een betere wereld worden als juist werklozen extra stemmen kregen - als ze ervoor uit hun stoel konden komen natuurlijk.

    Comment


      #62
      Re: Ik stem ...

      happereren.

      Jups, toch zijn er legio's uitvreterts waarvan n akelig groot deel tot in de 3e generatie import betreft die die financiele meevallers op n andere manier beleven en ik verrot t daarvoor te werken.
      Als je de kantjes dr af wil lopen, prima! Vind k je zelfs n manserik, maar dan ook geheel op eigen kracht.
      K vind sowiezo t kansloosheidsgehalte beetje hoog worden als k zo om me heen kijk, beetje afgestompt tam iphonevolkje aan t worden wat bij t minste geringste ziek thuis zit, hoogste tijd dat daar de zweep over gaat. Kan die verdoemde pensioenleeftijd ook omlaag en al die zogeheten hulperlenerts en coaches kunnen dr energie stoppen in de ouderen en zieken die het wel echt nodig hebben..
      De zieligheidsindustrie werkt niet, het stompt af, demotiveert, doet alles behalve jezelf ontplooien en is voor t grootste deel alleen goed om legio's hulpverleners aan de bak te houden.

      Hoppa, 65000 bouwvakkerts werkeloos thuis en gvd 150000 polen hier aant werk..

      Wie is de vijand, want ik weet t ondertussen niet meer??

      Comment


        #63
        Re: Ik stem ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post

        Waarom vermeldt de politiek dit niet? Is dat te ingewikkeld om uit te leggen? Dat ene procent van de Nederlandse bevolking, dat wel snapt hoe een en ander in elkaar zit, kun je niet de mond snoeren. Of de politiek moet ook moderators gaan instellen, die berichten die ze ongepast, ongewenst vinden of simpelweg niet snappen, verbieden of verwijderen.
        Je kan nooit weten: wellicht zegt ook daar een of andere komiek: ik wil er niks meer over horen, gevolgd door basta, zonder te onderkennen, dat basta min of meer het zelfde inhoudt als ik wil er niks meer over horen.

        Zo, het heeft wel een dag of wat geduurd voordat je repliek gaf op de berisping die je van mij hebt gekregen, dus zal ik ff een dagje of wat wachten met mijn beslissing aangaande je berichten met "aanvallen" op mijn persoon en de gevolgen daarvan.

        P.S.
        Ik wist eerst niet waarom ik een PM van je kreeg met alleen een kopie van desbetreffende berisping, maar na je aangepaste berichten zag ik het licht; thanks.

        Comment


          #64
          Re: Ik stem ...



          Doorroken!

          Comment


            #65
            Re: Ik stem ...

            Partij tegen de burger..

            http://www.youtube.com/watch?v=FTnT1a-HKj0

            Comment


              #66
              Re: Ik stem ...

              Welke partij is er nu voor de burger? Hele waarheden komen in de politiek sporadisch voor. Een eenvoudig voorbeeld: enkele jaren geleden verkondigde een bewindsman -ik weet niet eens meer welke- "schoolboeken voor middelbare scholieren worden gratis." Dat was volstrekt onwaar: de schoolboeken uitgevers gaan die boeken echt niet gratis verstrekken. De echte waarheid luidt: scholieren de rekening van de boeken wordt niet op jullie bordje gelegd in de vorm van een heffing, maar die wordt nu uit de onderwijsbegroting betaald en de rekening van de boeken komt dus op het bordje van alle burgers terecht.
              Last edited by Xtreme; 11 September 2012, 15:54.

              Comment


                #67
                Re: Ik stem ...

                Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                Ik stem op de piratenpartij, voornamelijk als proteststem. Er is namelijk in mijn ogen geen partij die zich bezig houdt met echte problemen, en daar echte oplossingen voor aandraagt. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik een beetje vreemde overtuiging heb dat de politiek ons niet uit de shit kan helpen, alleen maar verder erin.

                Er wordt heel leuk gebabbeld over europa, maar dat is allemaal lulkoek eerste klas want echte issues kunnen niet aangemerkt worden zonder een weerslag van de financiele markten. Er wordt gebabbeld over zorg maar niemand durft te zeggen dat de oplossing gewoon sterven op je 75e is, in combinatie met een serieuze en grondige herijking van het gehele systeem van zorg. Er wordt fijn gemiept over economische crises en hoe die door de politiek opgelost kan worden, maar dat is een contradictie in termio. De politiek kan dat helemaal niet oplossen, en ik wil graag dat ze stoppen met dat proberen met oa mijn poen. Wij moeten dat namelijk zelf gaan doen. Er wordt lichtelijk gesproken over duurzaamheidsvraagstukken, maar niemand zegt waar het op staat : nu alvast gaan plannen voor zutphen aan zee. De een roept dat er meer geinvesteerd moet worden in wegen, maar vergeet dan even dat de benzine duur is en duurder gaat worden. En dat die wegen dus minder gebruikt zullen gaan worden. De ander roept wat over AOW en hoe we die kunnen behouden voor onze kinderen, en niemand vraagt wat die vent gezopen heeft, want iedereen kan op z'n vingertjes natellen dat dat hele systeem gedoemd is. Weer een andere minkukel denkt dat europa de heilige graal is, en vergeet het historisch perspectief even helder voor de geest te zetten : Europa is geen eenheid, tenzij het onder dictatorieel bewind staat. Waar we trouwens vast nog wel eens op uitkomen.

                Al met al vind ik de partijprogramma's als geheel een aanfluiting, een regelrechte belediging in het gezicht van de kiezer. En zelfs die belediging is nog niet af, want geen partij zal een absolute meerderheid gaan behalen.

                Nee, ik ben er klaar mee. De piratenpartij dus, terwijl ik ervan droom om mw Sap eens haarfijn voor te doen wat op z'n grieks nou precies is.
                Ik had het niet beter in eigen woorden kunnen zeggen. Alhoewel ik de internet-aspecten van de piratenpartij ook wel waardeer. Als de overheid dan zo nodig onze digitale en gevoelige gegevens moeten opslaan (EPD, Studielink, DigiD), wil ik dat er een slot op komt waar je U tegen fluistert uit angst voor electrocutie. Op dit moment kunnen slimme jongentjes van 15 jouw digiD gebruiken om je leven overhoop te halen, als ze willen. Wij zijn qua veiligheid op internetgebied een van de zwaksten in de wereld, terwijl juist dat gebied (nu en) over een paar jaar ons zakenwereldje kan maken of breken. Of ons land beschermen tegen water, want een tijdje geleden was bijna iedere dam in Nederland nog te besturen via een google zoektocht.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #68
                  Re: Ik stem ...

                  Ik stem gewoon VVD, bij gebrek aan een nog rechtsere partij. Als ik op grond van mijn maatschappelijke positie alsmede een gebrek aan vaardigheden en of ijver links zou moeten stemmen, zou ik me een loser voelen en me diep schamen. Hard werken, veel uren maken en kwaliteit afleveren is de basis van succes. Kun je dat niet verwezenlijken, stem dan links. Dat zou ik in die situatie ook doen: immers als je je brood niet zelf wil of kan verdienen, dan moeten anderen die dat wel kunnen er maar voor bloeden.
                  Voor de goede orde: ik beweer niet dat links georienteerde kiezers losers zijn, ik draag slechts aan dat ik me een loser zou voelen indien ik op grond van mijn positie in het maatschappelijk produktieproces op links zou moeten stemmen. De meeste mensen zullen waarschijnlijk stemmen op de partij die het best past bij zijn plaats in de samenleving.

                  Comment


                    #69
                    Re: Ik stem ...

                    Correctie; Hard werken, zo min mogelijk uren maken en kwaliteit afleveren is de basis van succes.

                    Succes is een keuze en daarom lig ik liefst met n veelvoud aan vrije tijd, wat zelfverdiende centen en zonder kinderwens alvast van het voorschot op mn pensioen te genieten.
                    Enige reden waarom ik voor mezelf werk is dat IK en alleen Ik bepaal wie wat waar en hoe ik MIJN leven invul, voor 40 jaar minimaal 40 uur per week leef ik n beetje te kort.


                    De HELL voor Slinks, dat dan weer wel..
                    Spijt dat de gouden dageraad nog alleen in Griekenland verkiesbaar zijn??

                    Comment


                      #70
                      Re: Ik stem ...

                      Het feit dat ik in politieke zin rechts georienteerd ben berust niet uitsluitend op egoisme. Op langere termijn betekent economische groei en veel werkgelegenheid dat ons BNP stijgt en daarmee samenhangend de belastingopbrengsten. Pas dan is er ruimte om iets te verbeteren aan de uitkeringen. Immers, als je nu de kip slacht -de bedrijven leegmelkt dus- dan heb je vandaag weliswaar vlees op je bord maar morgenochtend en elke ochtend nadien geen eitje meer bij je ontbijt. Pas als er 10 kippen zijn -dus als de bedrijven meer vlees op hun botten hebben- is het tijd om eens na te denken om een kip te slachten. De overige 9 kippen zorgen dan nog wel voor het eitje bij het ontbijt. Trouwens, ik zou het mijn vrouw en kinderen nooit willen aandoen om ze in een piepklein woninkje met een nog kleiner tuintje in een Vinex wijk te huisvesten en rond te laten rijden in een roestbak van 10 jaar of ouder. Dat zou strijden met mijn zorgplicht en mijn zelfrespect.
                      Last edited by Xtreme; 13 September 2012, 15:30.

                      Comment


                        #71
                        Re: Ik stem ...

                        Ik ken genoeg uitkeringstrekkers die het volmondig eens met je zijn Xtreme
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #72
                          Re: Ik stem ...

                          Maar dat zijn dan waarschijnlijk wel lieden die in staat zijn hun naam foutloos te schrijven.

                          Comment


                            #73
                            Re: Ik stem ...

                            Ik ben beslist niet rijk, tenzij je een eigen woning zonder hypotheek rijkdom noemt.
                            Ja, dat kan ik wel degelijk rijkdom noemen, je hebt dan immers aardig wat achter de hand voor het geval het financieel fout zou lopen door welke oorzaak dan ook en het scheelt ook aardig in de lasten die je iedere maand weer op mag hoesten. Als er iets met jou gebeurt heb je dus een aardige reserve achter de hand. Je bent daar niet direct "rijk" door, maar hebt wel meer zekerheid dan veel anderen.
                            Dat je er hard voor gewerkt hebt geloof ik direct en daar heb ik alle respect voor, maar vergeet niet dat je wel een voordeel geniet ten opzichte van mensen met mindere scholing of mindere capaciteiten.
                            In dat opzicht is het dus uitkijken dat je niet vanuit je eigen positie onterecht tegen het egoistische oordeelt over anderen. Wie niet wil mag het natuurlijk voelen, maar wie niet kan... wordt tegenwoordig gewoon in de steek gelaten door de samenleving.

                            Nu werk ik zelf ook al heel mijn leven hard, heb in al die tijd 2 dagen ww mogen ontvangen en ben al langere tijd ondernemer. Ik vind het belastingstelsel dat we hier hebben niet zo verkeerd verder. Als ondernemer moet je pas echt gaan bijdragen wanneer je ook goed winst gemaakt hebt, wanneer je voldoende investeert valt het allemaal reuze mee wat er betaald moet worden in verhouding.
                            Ik maak mij enkel druk wat belasting betreft, waar mijn geld voor gebruikt wordt. Wanneer het uitgegeven wordt aan zaken waarvoor ik het bedoeld vind, is er geen probleem wat mij betreft.
                            Onder die zaken horen ook het onderhoud van mensen die door een reden buiten hun macht niet kunnen werken. Tussen niet willen en niet kunnen zit een groot verschil.
                            Ik merk nu echter dat door de afbraak aan ons sociale vangnet dat niet meer zo is, dat mensen die altijd met volle inzet gewerkt hebben, maar in dit voorbeeld van iemand in mijn vriendenkring door een bedrijfsongeval arbeidsongeschikt zijn geworden door lichamelijk letsel, gewoon in een gat terechtkomen.
                            Het geld komt dus niet meer terecht bij mensen die er in mijn ogen wel gewoon recht op hebben. Het rechtse denkgoed slaat dus te ver door de laatste jaren.
                            Nu was ik van mening PvdA te stemmen, om in ieder geval de VVD niet weer de grootste partij te laten worden. Alleen heeft de PvdA plannen om de ondernemersaftrek af te schaffen omdat dat oneerlijk zou zijn tegenover mensen die voor een baas werken. Daarmee slaan ze dus de plank wel volledig mis. Ondernemers lopen meer risico en werken er over het algemeen nog harder voor ook. Werknemers bij een baas hebben meer zekerheid, lopen minder risico's en kunnen veel meer een afwachtende houding aannemen. Ze kunnen rustig een paar weken op vakantie, in tegenstelling tot de ondernemer waarbij zoiets dubbel geld kost aangezien er op dat moment minder binnenkomt en er ook meer uit gaat op dat moment.
                            Dan is er nog de SP, waar naar mijn mening weer teveel linkse kantjes aan zitten. Hun denkwijze wat het cannabisbeleid betreft ligt wel weer dichter bij mijn mening, maarja dat is niet het belangrijkste dat er is. Ze willen ook de zorgverzekering naar inkomen gaan indelen en daar wordt ik al dubbel mee gepakt, omdat ik zowel het werkgeversdeel als het maandelijkse rekeningetje voor mijn kiezen krijg.
                            In het midden is er dan nog D66, maarja die maken rustig een VVD-CDA coalitie mogelijk waar ik al helemaal kokhalsneigingen van krijg.
                            Ik kan dus nergens op stemmen wat ertoe doet, waar ik volledig achter sta, daar baal ik behoorlijk van.

                            Comment


                              #74
                              Re: Ik stem ...

                              Matthijs, ik vind dat je de materie redelijk genuanceerd benaderd. Van mij mag de bouwvakker, die van de steiger is gevallen en met een dwarslaesie in een rolstoel zit een riante uitkering krijgen. Echter, als er in Amsterdam aan 3000 bijstandsgerechtigden werk wordt aangeboden in de Westlandse kassen en er gaan er welgeteld 5 aan het werk, dan zakt mijn broek echt af. Een van de "werkzoekenden" vertelde voor de tv dat hij echt niet aan de slag kon, omdat hij overdag zijn hond moest uitlaten. Om in te haken op het aangedragen fiscale aspect: de PvdA is niet voornemens de zelfstandigenaftrek voor ZZP'er te schrappen maar de arbeidskorting: dat kan dus oplopen tot ongeveer 1600 euro aan extra belasting per jaar.

                              Comment


                                #75
                                Re: Ik stem ...

                                Ok, dat is dan al minder erg, al is het nog steeds een aardige verhoging op mijn jaarlijkse bijdrage aan de samenleving.
                                Al is het wel zo dat ik graag met zijn allen een paar duizend zou willen storten wanneer de crisis dan ook echt opgelost zou zijn. Dat het ergens vandaan moet komen is zeker, alleen zie ik niet graag negatieve maatregelen ontstaan om iets van nu te bestrijden, die daarna chronisch blijven. Wanneer je iets opgeeft, krijg je het nooit meer terug op een normale manier. Het kwartje van Kok is daarvan een mooi voorbeeld.

                                Mensen die zeggen niet te kunnen werken omdat ze dan hun hond niet uit kunnen laten denk ik precies hetzelfde over als jij. Alleen merk ik op dat het de laatste jaren zo is doorgeslagen dat de mensen die er echt recht op zouden moeten hebben ondertussen ook in de steek worden gelaten. Dat de goeden in het sociaal vangnet lijden onder de slechten is altijd al zo geweest, maar dat is wel iets waar heel zorgvuldig over gewaakt dient te worden!
                                Als een partij dat nu eens in een programma zou zetten. Ik ben niet links maar ook niet rechts, ik heb over bepaalde zaken zeer linkse opvattingen en over andere zeer rechtse. Dat wordt niet vertegenwoordigd door het midden, die zijn in alles gematigd terwijl ik geen slappe hap wil zien maar juist vuur wanneer nodig.
                                We hebben een partij van rechtvaardigheid nodig, de partijen die we nu hebben vertegenwoordigen over het algemeen eigenbelang, voor mensen boven of onderin de samenleving. Het midden ervan zonder godsdienst wordt momenteel niet goed vertegenwoordigd.

                                Comment

                                Bezig...
                                X