Mededeling

Collapse
No announcement yet.

belg die in holland woont

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Algemeen: belg die in holland woont

Korting op 420shop
    Hey,

Nu met al die pas aangepaste wetten kan ik door de bomen het bos niet meer zien .
    ( Ik weet niet of het al op dit forum staat , maar ik heb het nog niet gevonden ... . als het hier al staat hoor ik het graag )

Ik woon(deels) in BelgiŽ (Antwerpen) tegen de grens , mijn moeder(die Hollands is) woont in Holland en mijn vader in BelgiŽ(die belg is) .

Omdat de wiet die je hier kunt kopen op geen 'zak' trekt , en vol zit met 'shit' wil ik liever bij een coffeeshop halen .
    Nu tegenwoordig moet je ofwel een Nederlands ''legitimatie'' bewijs hebben OF een bewijs dat je in Holland woont voor je in de shop binnen mag.

Nu zou ik bij de gemeenten zo een zogenaamde GBA willen aanvragen ( eventueel samen met mijn moeder ) , is dat mogelijk ?

En kan ik dan ook elke shop binnen komen met dat bewijs ?

Alvast bedankt !

Re: belg die in holland woont

Als je ingeschreven staat in die betreffende GBA als woonachtig bij Mams moet dat geen probleem opleveren zou ik menen. Mam hoeft ook niet mee, tenzij je nog geen 18 bent (en dan ben je op dit forum nog eventjes niet welkom).

Ik weet niet precies hoe coffeeshops in jouw grensstreek werken en of een uittreksel jou toegang geeft tot al dat moois. Hier (aan de grens met Dld) is het simpel : altijd je ID-kaart mee, Geen restricties voor verkoop aan buitenlanders anders dan degene die ook voor nederlanders gelden (max 5 gram dus). Mocht je een lage tolerantie hebben voor administratief gezwam reis dan wat verder voor je blowtje. Of ga eens overleggen bij een shop van je keus, zij kunnen je precies vertellen wat jou tot een gewaardeerde klant gaat maken.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als je moeder toch op de hoogte is probeer haar te overhalen om daar een klein kweekje te realiseren, en als je toch in Nl bij je moeder bent soms, kan je evengoed meer noordelijk naar een shop gaan waar je geen pas hoeft te hebben.
      ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

kan je mama er niet om gaan .. zij is Nederlandse en meerderjarig (louter een veronderstelling) ? probleem opgelost .. lang leve mama .. en vergeet Moederdag niet !!

Comment

Mijn ma heeft ooit gepoogd wat grammetjes van me over te kopen om te gaan dealen. Op haar werk zat iemand aan de bedrocan, maar moest het zelf betalen. Mijn ma zag een gouden kans; minder drugs in huis, zakcentje erbij en cliŽnt tevreden. Ik heb haar de wet nog eens voorgeschoteld, en haar eigen ethos uit moeten leggen: in ons huishouden wordt niet gedealt!
          Prachtvrouw! Soms betrap ik haar weleens op het snuffelen aan de planten. Dan begint ze altijd over wat anders in de tuin.

Tegenwoordig zijn de shops wel wat losser in het vragen naar ID's en afkomst. Aangezien iedere gemeente dat zelf mag bepalen, is er geen woord over te zeggen zonder de shopeigenaar zelf te spreken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Lol LR2 > mijn moeder is een keer letterlijk van de trap gerold van het lachen toen mijn biologische pa een stukje hasj vond op m'n kamer, en me "hasjspuiter" noemde. Zij was aktief hippie geweest en wist wel beter, pa daarentegen keek hooguit wat diep in het glaasje soms en wist helemaal niets van dope. M'n pleegouders vulden dat gat in opvoeding, tot ver over de rand kan ik wel zeggen.

Dealen deed m'n ma niet, wel gebruikte ze m'n vuurwerkvoorraad voor het opleuken van feestjes midden in de zomer. Komt ze op een gegeven moment bij me :
            "zeg, die rotjes die jij daar-en-daar verstopt hebt, waarom zit daar geen lontje aan? Ze zijn hardstikke lastig aan te steken zo"
            "jezus mam, dat zijn strijkers, wat heb je ermee uitgevreten?"
            "nou, oom xxx was jarig vorige week en ik dacht dat het wel leuk was er een grapje mee uit te halen. Maar het zijn dus een soort bommen, van de surprise die ik heb gemaakt is niks over"
            "okee, dank je wel mam, nu weet ik van wie ik die neiging heb..grmblblb"
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

alvast merci voor de reacties , ...

hmm , ons ma vragen om weed ofzo te gaan halen zie ik toch niet zo zitten ... ( ze weet er nog niks van dus ... ) en wat niet weet wat niet deert .
              Maareuh ik ga nu altijd naar de dichtstbijzijnde shop ( in Zwijndrecht , en dat is toch wel ver => +- 25 euro aan diesel , en ik studeer nog dus ik 'schijt' geen geld )
              Daarom probeer ik ervoor te zorgen dat ik ergens in een shop dichter in de buurt kan ... .

Misschien iemand die wat 'goede' shops kan geven tegen de grens van BelgiŽ ( buurt van Breda , Roosendaal , ... )
              Met eventueel nummers erbij want vind niet echt goede sites van de coffeeshops , ...
              Dan kan ik eens bellen , en dan weet ik het ineens of ik met een GBA binnen mag .

Alvest bedankt

Comment

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X