Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OM start offensief tegen growshops

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: OM start offensief tegen growshops

    Korting op 420shop
    Het Openbaar Ministerie start vanaf 1 maart een offensief tegen het voorbereiden van hennepteelt. Op die dag treedt de nieuwe Opiumwet in werking, waardoor ook 'facilitators' van illegale hennepteelt strafbaar zijn. Verschillende overheidsdiensten gaan controles uitvoeren.
    Het doelwit zijn mensen die hennepteelt mogelijk maken, door bijvoorbeeld lampen, kweekhokken en kweeklocaties te leveren of elektriciteit aan te sluiten. Daardoor zijn ook growshops strafbaar. De maximale straffen worden een gevangenisstraf van drie jaar en een boete van 81.000 euro.
    Vergunning intrekken

    De exploitatievergunningen voor de growshops komen op 1 maart te vervallen, meldt de VNG, de Vereniging van Nederlandse gemeenten.
    Volgens een eigenaar van een growshop kan hij nu zijn zaak sluiten, of zijn handel aanpassen. Hij kiest voor de tweede optie: "Wij zullen dus alle hennepteelt-gerelateerde producten, zoals hennepzaden en lampen, de deur uit doen. Wij kunnen gelukkig nog blijven bestaan door onze handel in zaden, planten en benodigdheden voor moestuinen."
    Gewone bedrijven

    Ook gewone bedrijven, zoals tuin- en bouwcentra, kunnen een rol spelen bij hennepteelt. Zij moeten, als ze vermoeden hebben dat er sprake is van illegale drugsteelt, dat melden bij de politie of Meld Misdaad Anoniem.

    Bron: NOS
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Re: OM start offensief tegen growshops

    Ik heb al anoniem aangifte gedaan tegen Blokker, Action, Gamma en verscheidene tuincentra voor het verkopen van aarde, spaarlampen, verwarming- en afzuigingapparatuur en voeding. Eens zien wat er gebeurt!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: OM start offensief tegen growshops

      getverdimme,waar gaat het naartoe,in het ooit zo beloofde land voor cannabis culti.

      Comment


        #4
        Re: OM start offensief tegen growshops

        Vraag zal zijn waar de lijn getrokken wordt en wie als voorbeeld mag dienen. Ik zou mijn jaarlijks verlof in de eerste week van maart plannen.

        Comment


          #5
          Re: OM start offensief tegen growshops

          Dan bestellen we toch op internet uit Amerika onze spullen of gewoon naar de Gamma

          bijvoorbeeld http://www.weedsthatplease.com/GrowSupplies.htm

          of op ebay

          http://www.ebay.de/itm/like/29135406...487&rmvSB=true

          Comment


            #6
            Re: OM start offensief tegen growshops

            Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
            getverdimme,waar gaat het naartoe,in het ooit zo beloofde land voor cannabis culti.
            De culti is verloren gegaan.

            Comment


              #7
              Re: OM start offensief tegen growshops

              zeer triest ....
              maarja hoe dan ook we zullen wel aan onze spulletjes geraken !
              blijft wel fuck'd up die wet...
              snap niet waarom ze het liever nog harder verbieden dan gewoon legaal maken ...
              steken ze toch meer geld in dan wat anders nu ? maarja wie ben ik om het tegen die kalven en kiekes aan't parlement uit tegaan leggen .

              zaad verkopers zoals zamnesia,azarius,dutchseedshop die blijven toch wel he ?
              omdatk enkel wat lees over het kweek materiaal en in nl buiten gekweekt mag worden vraagk't maar ff .


              nu maar hopen dat er ooit eens wat veranderd in de goeie richting!

              hoe zeggen jullie dat nu weer?

              EEN TE VREDEN ROKER IS GEEN ONRUST STOKER !

              Comment


                #8
                Re: OM start offensief tegen growshops

                Ik woon gelukkig vlak bij de grens .....
                Nooit verwacht dat ik voor mijn grow apparatuur in de toekomst in duitsland zou moeten shoppen.

                Wel weer totaal zinloos beleid dus ...het zijn de kleine niet criminele kwekers die hier de dupe zijn,
                De grote jongens hebben hun contacten wel liggen ..en nemen heus de moeite wel om ff de grens over te rijden.

                Kortom lost weer nix op.

                Comment


                  #9
                  Re: OM start offensief tegen growshops

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik heb al anoniem aangifte gedaan tegen Blokker, Action, Gamma en verscheidene tuincentra voor het verkopen van aarde, spaarlampen, verwarming- en afzuigingapparatuur en voeding. Eens zien wat er gebeurt!
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Re: OM start offensief tegen growshops

                    Ja ik hoop ook dat je zaadjes nog online kan bestellen?
                    - Fast Bud
                    - Royal Dwarf Auto
                    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

                    Comment


                      #11
                      Re: OM start offensief tegen growshops

                      De meeste growshops heten al tuincentra
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: OM start offensief tegen growshops

                        Bende gore klootzakken zijn het die krokodillen van politiekers, als je bekijkt hoe ze van bovenaf mensen dicteren en hun leven bepalen in de slechte zin is het niet hoog tijd voor een volksopstand tegen die bende debielen.
                        Overal dezelfde shit op eender welk gebied, bende psychopathische achterlijke wereldvreemde wezens zijn het!

                        Comment


                          #13
                          Re: OM start offensief tegen growshops

                          Gekozen door het volk. Meerderheid is immers tegen. Dus van volksopstand zal nieveel in huis komen.

                          Comment


                            #14
                            Re: OM start offensief tegen growshops

                            Alsof een overheid ooit uitvoerde wat die meerderheid die op hun stemden verwachtten.
                            Zelfs verkiezingsbeloften die enigzins positief zijn komen ze nooit tot zelden na, is gewoon populistische bullshit om daarna de agenda van de big corps en de elite uit te voeren, is in elk land tegenwoordig zo om nog maar te zwijgen van het Europese gedrocht dat ze tegen wil en dank geschapen hebben.

                            Comment


                              #15
                              Re: OM start offensief tegen growshops

                              Ik ben niet bang dat ik niet meer aan kweekspullen kom maar vind het erg sneu voor nette growshophouders die nu een tijd van onzekerheid tegemoet gaan.

                              Exploitatievergunningen vervallen van rechtswege per 1 maart 2015, daar sta je dan....
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X