Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Positieve speekseltest in verkeer..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Positieve speekseltest in verkeer..

    Korting op 420shop
    Gegroet!

    Ik ben een goed jaar terug uit het verkeer gehaald en heb een positieve speekseltest ondergaan.
    Van ons rechtssysteem hier heb ik de "gunst" van probatie toegekend gekregen waardoor ik enkel de gerechtskosten moest betalen en nu verder wordt opgevolgd door justitie. Dit houdt in dat ik een cursus van 20u moet volgen ivm intoxicatie in het verkeer (voornamelijk alcohol). Nu moet ik blijkbaar ook ng op onbepaalde tijdstippen een urinetest gaan afleggen en spreken ze zelfs over een huisbezoek?! Ik heb het gevoel dat ik hier meer behandeld word als iemand die een probleem heeft met drugs dan als iemand die reed onder invloed. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en die dus mssn ook weten aan wat ik me nog allemaal mag/kan verwachten? Wat ik nu weet is dat ik tot 2018 onder 'toezicht' van justitie moet gaan leven..wat ik niet echt bepaald prettig vind aangezien ik niet eens een ongeluk heb veroorzaakt ofzo. En nee ik had idd niet meer met de wagen mogen rijden en geef ze daar ook volledig gelijk in maar dit is mijn eerste aanvaring met vadertje staat en vind deze straf nu toch wel erg ver gaan...

    mvg!

    #2
    Re: Positieve speekseltest in verkeer..

    Deze straf maak hopenlijk wel dat je het niet nog een keer gaat doen
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Positieve speekseltest in verkeer..

      Of je het terecht vind doet er eigenlijk niet toe.
      Dit is de straf die er blijkbaar op staat dus pech hebben.

      En persoonlijk heb ik geen medelijden. je zegt zelf, heb geen ongeluk veroorzaakt maar je was duidelijk wel merkbaar onder invloed.
      Dus als je geen ongeluk veroorzaakt en wordt gepakt zou de straf lager moeten zijn dan wanneer je wel en ongeluk veroorzaak?
      Zware straf is terecht, sorry en 50 euro boete leer je niks van.
      Nu laat je het hopelijk de volgende keer wel uit je hoofd.
      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
      Verslag:
      1e n00b binnen kweek...
      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

      Comment


        #4
        Re: Positieve speekseltest in verkeer..

        Bella jij zou beter gelijk hoe niet meer reageren aangezien ik hier ng nooit een interessante reactie van je heb gelezen!!

        Arie, ik denk dat je zelf dagelijks in je wagen kruipt terwijl je nog veel meer onder invloed bent dan ik was op dat moment.

        Maar ik had niet meer dan zo'n reacties kunnen verwachten hier.. Hier zitten enkel en alleen heel brave zieltjes op het forum..My bad!!

        Comment


          #5
          Re: Positieve speekseltest in verkeer..

          Uiteindleijk beslis ik zelf of ik reageer of niet en ik ben niet de persoon die met druks/alcohol op achter stuur kruip

          Daarnaast hoe intressant ben je als je word gepak met druks /alcohol op achter stuur
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Positieve speekseltest in verkeer..

            Wat dat betreft ben ik misschien een beetje hypocriet .
            Alcohol en verkeer kan echt niet bij mij , maar ik rij wel rond als ik gerookt heb dus ja
            Je kan het beste gewoon meewerken je doet er weinig aan je bent immers schuldig.

            Comment


              #7
              Re: Positieve speekseltest in verkeer..

              Bella, als jij vandaag een jointje rookt en morgen of de dag erna en zelfs de week erna in je wagen stapt ben je evenveel in fout als ik.. Kan je dan ng steeds zeggen dat je nooit onder invloed in je wagen kruipt??
              En dat doe je niet om intressant te doen nee, zo intressant vind ik mezelf hierdoor niet..!

              Comment


                #8
                Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                Justitieassistent aangewezen gekregen? Of psychologische evaluatie van je gedrag?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                  Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                  Uiteindleijk beslis ik zelf of ik reageer of niet en ik ben niet de persoon die met druks/alcohol op achter stuur kruip

                  Daarnaast hoe intressant ben je als je word gepak met druks /alcohol op achter stuur
                  Akkoord dat je niet onder invloed in de wagen kruipt. Maar het probleem is dat dit 14 uur aantoonbaar is. Dus als ik deze avond eentje rook, en morgenvroeg op weg naar m'n werk word tegengehouden dan ben ik zogenaamd ook nog onder invloed, wat complete onzin is uiteraard.
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                    belgisch wetsysteem = fuck'ed en slaagt op geen kloten !
                    ma soit prijst u gelukkig ken er me minder geluk en zwaarder straffen voor niets .
                    maar alsk van u was zouk eigenlijk ne goeien advocaat fixe ff stoppen en aantonen daje het nie nodig hebt en bladibla ?
                    tis da en hopen op't beste , of je mag je 3 jaar gelek een 'braafzieleke' gedragen .

                    goodluck !

                    Comment


                      #11
                      Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                      Idd Witte, justitieassistent aangewezen. Maar dit grapje zal me op het einde meer gaan kosten dan wat de eerste boete mij ging kosten?! Ik weet van niets nu en mag bibberend afwachten op wat ng komt, geen id wat dat allemaal gaat inhouden.. Ze spreken zelfs over een huisbezoek?!?!

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      @steund alles is met advocaat verlopen en vonnis staat vast dus valt niks meer aan te veranderen. Dat het ferm fuckedup is hier das zeker waar ja, geen mens die er ng iets van begrijpt!!

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      @modest jammer genoeg veel langer dan 14u aantoonbaar hoor..

                      Comment


                        #12
                        Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                        Waarom heb je de minnelijke schikking niet betaald? Je verhaal klinkt als gatenkaas in mijn oren, je krijgt geen justitieassistente voor een verkeersstraf, enkel als je voor de overtreding een werkstraf hebt gekregen en dan enkel om een plek uit te zoeken om je straf uit te voeren die komt echt niet bij je thuis, in een correctionele strafzaak ligt dat dan weer anders en is het huisbezoek eerder een sociaal psychologisch onderzoek om je evolutie na criminele feiten op te volgen. Bij een overtreding onder invloed zijn het meer werkstraffen en sensibiliteitscurssusen die worden gegeven, daarom heb ik moeite je verhaal te geloven. Ik heb mr. Voorzitter al vaker gesproken vandaar...
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                            Minnelijke schikking heb ik niet gehad, na speekseltest hebben ze op bureau bloedstaal afgenomen. Na 12 uur mocht ik na negatieve speekseltest wagen terug meenemen. Ik wil hier enkel mee zeggen dat als je wekelijks of dagelijks je joint rookt je eiglijk voor geen meter meer met de wagen mag rijden aangezien ze tot dagen en weken na gebruik kunnen aantonen dat je 'onder invloed' bent.. Hadden ze na die 12u terug bloed afgenomen had ik zogezegd ook niet meer mogen rijden, de dag erop net hetzelfde ook al heb ik niet meer gerookt dan..
                            Ik ben niet de persoon die zijn straf niet kan aanvaarden, als ik heb misdaan moet ik daar de gevolgen van dragen en zal ik dat ook doen, ik vind het gewoon nogal verregaand.

                            Comment


                              #15
                              Re: Positieve speekseltest in verkeer..

                              Na 12 uur mocht je na een negatieve test je wagen terug meenemen
                              Ophalen door papa bij de takeldienst na het betalen van de kosten mischien...

                              Maar jij niet, want na een positieve drugstest ben je automatisch je rijbewijs voor 15 dagen kwijt, nogmaals ik ken kaas waar minder gaten in zit...

                              Zoveel willekeur is er ook weer niet bij de flikken hoor.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment

                              Bezig...
                              X