Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgie: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

    Korting op 420shop
    Hoi! Een zoveelste vraag over het Belgische gedoogbeleid, en vermits er absoluut geen eenduidigheid is, zeker nog niet de laatste...

    Wie geregeld eens zijn televisie aanzet, heeft Luk Alloo ongetwijfeld al eens op zijn/ haar scherm zien passeren. Deze keer volgt hij de lokale politie, onder andere die van PZ Gent.
    Het was enkele weken geleden (dacht ik) dat de aflevering begon met inspecteurs die verdachte personen tegenhielden en fouilleerden. De eerste persoon had 5g groen bij en dit werd dus in beslag genomen. Eventjes later houden ze nog iemand tegen met net geen 3g, maar tot mijn verbazing werd dit ook gewoon afgenomen.

    Mijn vraag is nu: is het gedaan met het gedoogbeleid of hoe zit dat in elkaar? Voor zover wij te zien kregen, veroorzaakten deze personen geen overlast, werden niet agressief, waren meerderjarig en had (in het ene geval) niet meer mee dan de gedoogde hoeveelheid.

    Aangezien ik zelf het grootste deel van mijn tijd in de stad rondloop, vind ik dit toch een onrustwekkend feit. Ik heb zelf al de moeite gedaan om ervoor te zorgen dat ik nooit met meer dan 1g over straat loop, zodat de schade bij inbeslagname miniem is. Desondanks ben je het dan toch kwijt, dus ik wil graag weten wat mijn rechten zijn indien ik ooit in zo'n situatie terechtkom.

    Voor zover ik weet, is er ook geen nultolerantie afgekondigd, zoals wel het geval is in Antwerpen...

    #2
    Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

    Gedogen betekent: toestaan tot het opgemerkt wordt.
    Je rechten zijn dus: je mag alles inleveren, of de zaak aanvechten in een gerecht.
    Een gedoogbeleid betekent niet(!) recht op bezit, dus zodra de politie je betrapt, dan kun je bestraft worden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

      Nee, sinds de nva is er niet echt sprake meer van gedogen. Gedogen is zowat stilzwijgend goedkeuren. De laagste prioriteit om te vervolgen. Het ligt aan de agent wsl en welke instructies die krijgt. Dus het kan zijn dat ze je laten gaan met je 3 gram. Of ze pakken het af en stellen een pv op. Of erger als ze wat meer middelen krijgen.

      Comment


        #4
        Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

        Wettelijk is het niet meer gedoogd hier, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan.
        Dit wilt niet zeggen dat elke agent dit toepast, wat beowolf zegt klopt helemaal.

        Ikzelf ben 1 maal gepakt geweest door de anonieme drugsbrigade (eentje aan het roken in een parkje). Mannen toen beweerde dat dit voor de procureur kwam en ik een boete en voorwaarden ging ontvangen.
        Wat later moest ik een verklaring gaan afleggen, en die agente (en wauw, wat een topmodel was dat!) moest er wat mee lachen en zei dat ze persoonlijk me gewoon had laten doen.
        En ja, ook hoe je je gedraagd. Ben ook al gecontroleerd geweest met wat op zak en heb hun toen direct (nog voor de fouille) m'n zakje gegeven, en na m'n naam door te geven kreeg ik het gewoon terug.
        Voorbeeld 1 was in m'n eigen stad, voorbeeld 2 was in Brussel. En omdat in Brussel agenten echt wel wat anders hebben te doen dan zich bezig te houden met enkele grammetjes wiet heb je hier ook nooit problemen mee.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

          pff raar dat er zo'n verschil in kan zitten , het moet toch niet zo zijn dat jou straf afhangt van hoe ome agent in zn vel zit

          Comment


            #6
            Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

            Dat is gedogen nu eenmaal spijtig genoeg. Het blijft in principe strafbaar he, dus de agent in kwestie doet er zijn zin mee. En ze zullen ook wel instructies mee krijgen van de burgemeester. Als die van nva is, bv zoals in antwerpen, dan zal het noppes zijn met gedogen.

            Comment


              #7
              Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

              Het is hier echt erg i belgie hoor brrrrrrrrrrr

              Comment


                #8
                Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                gewoon het schijt er aan hebben je mag tog niets hier , dus doe lkkr je eigen goesting
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                  Hopelijk beseffen ze op een dag dat eenduidigheid al voor heel wat minder miserie kan zorgen...

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                    Zal niet zolang die kakkers aan de macht zijn hier in dit apenland.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                      protesteer dan als je op een form er over praat word niet eerder legaal doe er dan wat aan
                      klop mensen op voor een protest

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                        Beperk uw openbaar gebruik gewoon, en werk gewoon mee, zie het zelf als een spel. Heb als jonge kerel al enkele duizenden euro's moeten neertellen en in voorhechtenis moeten zitten. Druk maken en protesteren haalt gene kak uit, gewoon betalen en ja knikken. En er stiekem het schijt er aan hebben is het enigste dat werkt. Al kan ik het ook niet laten mijn ding er over te zeggen, al probeer ik het fatsoenlijk te houden, nu ja "vrije meningsuiting" hebben ze hier in belgie niet graag. Kost alleen maar meer...
                        Wanna join? Pass da spliff!

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                          Spullen binnen een gedoogbeleid kunnen niet worden afgenomen.
                          Als 5 planten gedoogd zouden zijn dan zou alleen alles wat meer dan 5 is worden afgenomen of in 1 x alles, maar wat gedoogd wordt moet dan worden gedoogd.
                          Echter klopt er geen reet van het gedoogbeleid.

                          Gedogen is tolereren, door de vingers zien. Dus het mag eigenlijk niet maar ach, doe maar. Dat is gedogen.
                          Dat er een andere invulling aan gegeven wordt is belachelijk, slaat totaal de plank mis en is gewoon treiteren van de consument en burger.
                          Meer dan een miljoen gebruikers van cannabis in NL en maar liefst 70% en groeiend deel van het volk wil legalisering van ons onschuldige plantje.

                          Ze hebben liever dat je een paar liter alcohol koopt en een wapen, daar heb je clubs en vergunningen voor namelijk, dat mag gewoon, maar lekker chill op de bank hangen en absoluut niemand kwaad doen met een eigen gekweekt wietje ...da mag nie.

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                            Ik "denk" dat je ook een huiszoeking kunt krijgen als ze je met weed pakken.
                            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom wordt wiet (ondanks het gedoogbeleid) alsnog in beslag genomen?

                              Bigmart, je moet toch eens kijken wat gedogen juist inhoudt. Dat is nu net het punt, dat ze er hun eigen invulling aan kunnen geven. Gedogen is de laagste prioriteit. Er wordt nog steeds gewoon een pv opgesteld, aangezien niet mag. Maar dat werd dan geseponeerd. Maar een rechter hoeft dat niet te doen.

                              En de nieuwe regering heeft er onmiddellijk komaf mee gemaakt, dus gedogen bestaat gewoon niet meer.

                              Ergens denkt er iemand wsl net hetzelfde over cocaine en heroine...

                              Comment

                              Bezig...
                              X