Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie komt plantjes tellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Politie komt plantjes tellen

    Korting op 420shop
    Ik woon in een dorp (koophuis) en kweek sinds 2 jaar wiet voor eigen gebruik.
    Daarbij houd ik mij strikt aan het gedoogbeleid (5 plantjes in potten in afgesloten tuin).
    Ik heb maar 1 buurman waar ik open kaart mee heb gespeeld, omdat hij het toch wel ruikt/ziet. Toffe gast die er totaal geen problemen mee heeft en zelf ook een vriend heeft die wiet (op dezelfde gedoog-manier) kweekt.
    In mijn wijk zijn 2 mensen die (volgens het gedoogbeleid) 5 plantjes in de tuin hebben staan.

    Vanmorgen zei mijn buurman, die semi-ambtenaar is en soms contact heeft met politie (beetje "ons-kent-ons" hier in het dorp), dat de politie op de hoogte is van de 2 kwekers hier en dat controleert.
    Vorige week zijn ze over de schutting wezen kijken en de plantjes geteld. Geen strafbaar feit geconstateerd (max 5) en gewoon weer hun weg vervolgd.
    Volgens mijn buurman geen probleem, maar ze houden het dus wel stilletjes in de gaten om te kijken of je niet buiten de gedoogzone komt.

    Op zich vind ik dit positief nieuws en heb geen problemen met dit soort controle.
    Agenten die goed op de hoogte zijn van het gedoogbeleid. Er zijn immers veel domme dienders die niet tot 5 kunnen tellen.
    Maar toch vraag ik mij af wat er straks gebeurt als ik geoogst heb, want dan hangt er wel meer dan 30 gram te drogen.
    Is dit nou gewoon controle of men zich aan het gedoogbeleid houdt, of een geraffineerde planning om me straks te pakken met meer dan 30 gram gedroogd?
    Ik houd jullie iig op de hoogte...
    Drugs against war...

    >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

    #2
    Re: Politie komt plantjes tellen

    hang een camera op
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

      Comment


        #4
        Re: Politie komt plantjes tellen

        Gedogen wil niet zeggen dat het mag ... dus broodje aap verhaal
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Politie komt plantjes tellen

          Gedogen wil zeggen dat het gedoogd wordt, niets meer en niets minder.
          Het wil ook zeggen dat er geen actief opsporingsbeleid is, dus politie mag alleen handelen als daar aanleiding toe is, bijvoorbeeld klachten van buren (die er niet zijn).
          Volgens mij valt gluren over de schutting niet onder "actief opsporingsbeleid" en controleren (van buitenaf) mag de politie m.i. altijd.
          Maar Droned heeft wel een punt: hoewel de schutting niet hoog is (geen probleem voor een lange agent die even op zn tenen gaat staan), is dit misschien wel "op het randje" mbt privacy wetgeving. Zou het eigenlijk niet weten.
          Maar idd: waarom problemen uitlokken als ze er niet zijn...
          Drugs against war...

          >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

          Comment


            #6
            Re: Politie komt plantjes tellen

            Interessant onderwerp

            Dik 2 weken terug heeft de handhaving van de gemeente die samenwerkt met de politie van mij 5 wietplanten inbeslag genomen.
            Die waren net 2 weken oud maar het mag niet zeggen ze dan.
            Per toeval hebben ze het gezien.
            Verder huur ik dan wel bij een woningcorporatie.
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Politie komt plantjes tellen

              Das kut man! En ook dubieus, athans als je plantjes buiten stonden en er geen klachten waren of gegronde aanleiding. Dan is het echt in strijd met het gedoogbeleid en zijn ze buiten hun boekje gegaan.
              Veel dienders zijn niet goed op de hoogte, zelfs een officier van justitie niet die onlangs door de rechter op haar vingers werd getikt hiervoor en de aankacht ongegrond werd verklaard.
              Heb je een afstandsverklaring getekend? Is er een proces-verbaal opgemaakt?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Als je van een gemeentelijke instantie huurt, staat dit wel heel dicht bij gemeentelijke handhaving en zou je problemen van de verhuurder kunnen verwachten.
              In dat geval wordt het interessant want de inbeslagname is onrechtmatig gebeurd en ook (juist!) overheidsinstellingen moeten zich aan de wet houden. Volgens mij zou je dat (uithuiszetting oid) kunnen aanvechten en dat winnen.

              Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.
              Grote kans dat ze dit zelf ook beseffen en het er verder bij laten...
              Drugs against war...

              >>> Mijn eerste kweekverslag (2016) >>>

              Comment


                #8
                Re: Politie komt plantjes tellen

                En ook dubieus, athans als je plantjes buiten stonden en er geen klachten waren of gegronde aanleiding. Dan is het echt in strijd met het gedoogbeleid en zijn ze buiten hun boekje gegaan.
                Niet echt. ALs ze het waarnemen moeten ze handelen. Het bij een wijkrondgang waarnemen van valt niet onder actief vervolgen. Ze zijn dus binnen hun boekje.

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Politie komt plantjes tellen

                    Wees a.u.b. niet zo PARA lieve mensen. Ik begrijp dat het NET nog wat spannender is om iets te doen wat niet mag, MAAR.
                    5 plantjes MAG. .. Evengoed kan de P. ze weghalen als er klachten zijn door buren. (dit is vreemd want ik heb klachten over een witte stinkbloem van mijn buren.. van die 'kelk' krijg ik echt koppijn.)

                    Er zijn een paar lieve advocaten bezig om de hele boel op zijn kop te zetten.. Maar wat is het grootste probleem? Niemand durft de 'shit' voor te laten komen. Dus iedereen schikt een 'boete-tje' van 500 e.
                    Die advocaten weten -net als ik- dat de huidige regels zo dubieus zijn dat geen normale rechter hier een aanklager in het gelijk gaat stellen (nee, dit geldt vooralsnog niet voor mensen met 250 planten op de zolder).
                    Wij hebben echt heel toffe rechters.. Die mensen zijn dit door de VVD (jaja.. liberaal?) ingestelde gotspe meer dan zat. En gelukkig hebben wij soms een soort van trias politica.

                    Ja, de 'blauwen' kunnen je 5 plantjes weghalen als er een klacht is van overlast door iemand. Maar laat dit niet zomaar gebeuren. Eis een inzage in de klacht, en ga in beroep.De klager zal meestal zijn klacht intrekken,; de politie zal zeer zuur zijn om 100 manuren te besteden aan 5 plantjes.
                    Daarna komen, in het slechtste geval dezen....
                    ..
                    Onze rechters zijn meestal nog toffer dan Bob Marley.

                    Over een jaar of twee zal er niks over zijn van de Hollandsche 'war on drugs'.

                    Mocht je tot die tijd ' de lul zijn '

                    LAAT HET VOORKOMEN-- SCHIK NOOIT.

                    zodat we al snel weer een fijne samenleving hebben
                    (deze post geldt niet voor mijn Belgische vrienden, nog niet, helaas)

                    Comment


                      #11
                      Re: Politie komt plantjes tellen

                      Dat zal niet voor iedereen makkelijk zijn Rob, als je niet wil dat je werkgever het weet ben je misschien gauw geneigd tot schikken.

                      Hier in de gemeente komt de politie alleen na klachten, waardoor ze worden genoodzaakt tot actie.

                      Ik geloof niet dat het met 2 jaar allemaal makkelijker is. Misschien dat de heksenjacht dan pas echt geopend is. Geert houdt helemaal niet van Cannabis.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Politie komt plantjes tellen

                        Allemaal leuk en aardig, die theorie, maar als je in een huurhuis woont kun je er toch een heleboel ellende van krijgen.
                        En dat geldt voor elke woningcorporatie. Als je een huurcontract hebt van na 1985 staat er ongetwijfeld iets in over hennep/drugs.
                        Er zijn op JD al kwekers geweest die uit huis gezet zijn voor een paar plantjes.
                        Bij een koophuis heb je geluk, daarbij komt het meestal niet tot actie, alhoewel de hypotheekverstrekker vaak wel de mogelijkheid heeft.
                        Het gedoogbeleid houdt in dat het mag, zolang er niemand klaagt, of het nou 1 plant is of 5 maakt dan niet uit.

                        Een stinkbloem van de buren is gewoon algemeen overlast, daar is ook geen specifieke wetgeving over.
                        Dat hoor je ism met je buren op te lossen, of desnoods met de woningcorporatie als je herrie wil maken.
                        Maar waarschijnlijk kun je dan zelf ook nooit meer een plantje in de tuin zetten.
                        Je buren wonen altijd naast je, die moet je te vriend houden, dat kost wat geven en nemen soms.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Politie komt plantjes tellen

                          Een goede buur vereist een hoge muur.

                          Comment


                            #14
                            Re: Politie komt plantjes tellen

                            ha stemma. Over twee jaar zal het zeker beter zijn. daar heeft Geert, zelfs al wordt hij m.p. de komende 8 jaar geen tijd voor, en geen zeggenschap over
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Dat zal niet voor iedereen makkelijk zijn Rob, als je niet wil dat je werkgever het weet ben je misschien gauw geneigd tot schikken.

                            Hier in de gemeente komt de politie alleen na klachten, waardoor ze worden genoodzaakt tot actie.

                            Ik geloof niet dat het met 2 jaar allemaal makkelijker is. Misschien dat de heksenjacht dan pas echt geopend is. Geert houdt helemaal niet van Cannabis.
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            QnQ. Je hebt altijd gelijk (wat ik heb gelezen) maar nu even niet.
                            Er zijn juridisch nou eenmaal 10.000 wegen naar Rome.
                            ..
                            Ik heb 18 jaar geleden een huurcontract getekend waarin stond dat ik geen huisdier mocht. Mijn huisbaas wilde verbouwen; gooide iedereen eruit behalve mij, want ik deed de middelvinger.
                            Ik had, en zal altijd,, een kat hebben.

                            De rechter oordeelde dat het hebben van een huisdier NOOIT in een huurcontract verboden mag worden (het zal later best wel bij een hoger gerechtshof veranderd zijn).

                            Zo een zelfde grap heb ik voor een rechter uitgevochten over roken.
                            En best wel pril over het ontvangen van visite na 23.00

                            Ja, lach maar.

                            Iedere idioot kan contracten stellen...
                            Maar zijn ze rechtsgeldig?

                            ZELDEN!
                            vertrouw maar op onze rechters..

                            Je straf zal tenminste altijd halveren als je iets voor laat komen

                            Comment


                              #15
                              Re: Politie komt plantjes tellen

                              Ik denk niet dat er ergens in het burgerlijk wetboek iets staat over een verbod op het houden van een kat of roken in een niet publieke ruimte zijnde geen werkplek. Daar kijkt de rechter naar. Ik gun je geen gang naar de rechter met je huisbaas over het kweken van Cannabis, dat kan anders uitpakken.
                              Er zijn echt mensen op straat gezet, soms ook teruggefloten door de rechter gelukkig ! Dan niet omdat er wel Cannabis gekweekt mocht worden, maar omdat de rechter de straf van uit huis zetting te zwaar vond in het geval van een gezin met jonge kinderen. Een woningbouwvereniging heeft namelijk ook nog iets als een zorgplicht.

                              Wordt het gedoogbeleid uit de wet geschrapt en komt er een zero tolerance wet op Cannabis(>0,2 % THC) dan zullen de rechters daar in mee gaan. Nu biedt de wet ruimte tot eigen interpretatie van de rechterlijke macht. Wordt die ruimte geschrapt dan kunnen de rechters niets anders meer beslissen.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X