Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarom kweek je ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: waarom kweek je ?

    LOL,

    je neemt het iets te serieus op mijn beste, ik wil zeker niemand met de vinger wijzen dat is zeker de bedoeling niet.

    En inderdaad het is onwaarschijnlijk dat de micro-growers hun opbrengsten gaan verkopen.
    En het participeren in gelijk welk forum heeft NIETS met zelfrespect te maken (definitie van zelfrespect: 1) Eerbied voor zichzelf 2) Eergevoel 3) Eigenwaar 4) Eigenwaarde 5) Waardigheid 6) Zelfachting 7) Zelfgevoel BRON: http://www.encyclo.nl/begrip/zelfrespect). --> want ik heb niet gezegd dat ik 95% van de leden schijnheilig vind. de interpellatie over schijnheiligheid slaat enkel op dit topic.

    Maar ik vind dat je wel wat realistiser moet zijn, de micro-growers maken duidelijk niet het overgrote deel van het forum uit, en een deel van de microkwekers doet ook nog aan buitenkweken en/of iets geavanceerder binnnekweken.

    Het punt dat ik wil maken is, dat de meesten (laten we de microkwekers nu even buiten beschouwing) wel een behoorlijke opbrengst halen, en dat het mij niet realistisch lijkt dat deze, ofwel grote hoeveelheden stockeren voor eigen gebruik, of alles verbruiken tegen dat de volgende kweek klaar is. En dat er maar enkelen dat willen toegeven. (dat mensen het niet willen toegeven begrijp ik ook wel want dit is nog altijd het internet...)

    En ik heb nooit gezegd dat ik 95% van de gebruikers schijnheilig vind, ik heb gezegd dat ik denk dat zeker 95% van de leden al ooit eens iets van zijn opbrengsten verkocht heeft.

    Ik heb geen problemen om een discussie te voeren, maar ik heb graag dat je dan eerst mijn volledig post correct leest cfr. mijn Edits. --> ik citeer: "Edit: heb hier toch ook wat eerlijkheid gelezen."

    Indien je het niet met mij eens bent dan hoor ik het graag, no hard feelings

    Bless

    Edit: de persoonlijk aanval omtrent fatsoen wordt minder gewaardeerd, ik speel ook niet op de man.
    Last edited by AlwaysStoned; 11 June 2010, 17:10.
    sigpic

    Comment


      #47
      Re: waarom kweek je ?

      En de buitenkwekers die voor 1 gans jaar kweken, die gaan toch ook hun "overschot" niet op zolder leggen om te laten rotten? ik ben er zeker van dat 95% van de mensen hier op dit forum al eens iets verkocht hebben dat ze overhebben. tis beter buiten dan op zolder...
      Hoezo rotten. Goed gedroogde en gecuurde wiet ken je makkelijk een jaar bewaren, gaat echt niet rotten.

      Zelf heb ik nog nooit ook maar een gram verkocht. Rook dat lekker zelf op.

      grtz

      Comment


        #48
        Re: waarom kweek je ?

        Al die moeite voor m`n eigen rokertje gedaan, nou om de dooie dood niet dat ik dat weg doe.

        Comment


          #49
          Re: waarom kweek je ?

          Voor me zelf! Shops worden te duur, en de bewerkte zooi wil ik liever niet roken..

          Comment


            #50
            Re: waarom kweek je ?

            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Het spijt me maar Verkopen van cannabis is geen hobby kweken in mijn ogen.
            De reden waarom je verkoop maak niks uit of je kindje nu ziek is of dat je geen werk hebt
            het is geen hobby kweek zolang er een financieel aspect aan zit.
            De meeste die verkopen hebben wel een reden waarom ....


            Groetjes
            Ik ken een meneer die is treinmachinist, en als hobby kweekt hij kanarie's, daar is ie goed in.
            Hij verkoopt die kanarie's ook en verdient daar geld mee.
            Is kanarie's kweken nu zijn hobby niet meer??
            Wiet is jouw redding in zekere zin, en ook de mijne.
            Of iets het belangrijke predikaat "hobby naar jouw maatstaven" verdient maakt mijn niks uit.
            Het blijft gerommel in de marge.
            Misschien heb jij het geld niet om je wiet te kopen, ik had geen geld voor de dierentuin.
            En die dierentuin vind ik belangrijk in het korte leven dat mijn kind zal hebben.
            Misschien is kweken voor jou eigenlijk ook hobby en noodzaak tegelijk.
            Ik weet dat het taboe is op dit forum te zeggen dat je van je oogst verkoopt, en als degenen die erover gaan deze melding van mij te ernstig vinden
            dan moeten ze me maar verwijderen van dit forum.
            Wiet kweken is zeker mijn hobby, en ik heb er nu ook een kleine deugd van gemaakt.

            Comment


              #51
              Re: waarom kweek je ?

              Kweken is leuk en is een hobby, en als je er wat anderen mee kan helpen en jezelf nou WTF wat een gezeik van die microzeuren laat een ieder zijn ding doen, iedereen heeft een reden lijkt mij en of dat nou is om je lam te roken of omdat je een pijntje heb of omdat je het gewoon leuk vind en je ook nog eens kan helpen en wat verdienen.

              Ik vrees dat de meeste die zo zeuren zelf de ballen niet hebben en het een zeer grote dosis AFGUNST is.



              Leven en laten leven.


              Grtz.

              Comment


                #52
                Re: waarom kweek je ?

                Van mij mag je het roken, verkopen, vernietigen, weggeven en ga zo maar door.
                Ik veroordeel niemand om zijn doen en laten betreffende het cannabis-gedoe...
                Als jij het verkoopt omdat je met je kids naar de zoo wilt gaan, geen probleem hier hoor!
                Ik heb zelf ook kinderen en de mening van wie of wat dan ook valt compleet in het niets als het daarom gaat: voor je kids zou je zelfs je eigen moeder verkopen! (een kanttekening wil ik wel plaatsen... het valt onder een strafbaar feit en het kan in je nadeel werken als je gesnapt wordt, maar da's weer een ander ding)
                Maar het doel heiligt de middelen heb ik wel eens gelezen of gehoord, dus ik heb er wel begrip voor! Wie ben ik om dit goed of af te keuren?

                Oh ja, misschien heb ik wel eens eerder gereageerd in dit topic, maar ik doe het voor de lol/ de hobby, het plezier van de kweek en op zijn tijd een jointje....

                Comment


                  #53
                  Re: waarom kweek je ?

                  Ja, tgaat hier gewoon om het bekende vraagstuk.

                  De echtgenote ligt op sterven, geen geld voor medicijn, gaan stelen in de apotheek of niet?

                  Ik denk wel dat iedereen zou verkopen als ze uw kindje zien vragen om naar de zoo te gaan maar je het geld niet hebt. Alleen beseffen ze het niet

                  Comment


                    #54
                    Re: waarom kweek je ?

                    Raar dat dit topic nog zichtbaar is

                    Iemand nog een zakje nodig
                    grapje hoor...

                    Later

                    Comment


                      #55
                      Re: waarom kweek je ?

                      Misschien reageer ik wat heftig, niet mijn bedoeling hoor...
                      Mensen die echt wat nodig hebben kunnen dat altijd van mij krijgen, geen grapje hoor

                      Comment


                        #56
                        Re: waarom kweek je ?

                        Ik vind het goed wat je zeg, en ben dat gezeik en de veroordelingen ook zat van mensen die er een probleem mee hebben als je een deel verkoop om alles te betalen en nog wat over te houden aan je hobby en aan wat helpen van anderen.

                        Grtz.

                        Comment


                          #57
                          Re: waarom kweek je ?

                          ieder doet er zijn eigen mee. laten we ook respect immers voor elkaar houden. of iemand nu 1of `10 heeft is ieder zijn eige keus.
                          ieder is trots op zijn planten en dat showen ook veel door posten aan te maken en soms een beetje pronken ermee.tuurlijk wie vind het nou niet geweldig als je een manjefique plant hebt tot je beschikking, ook minder ervaren die er niet meer uitkomen.en kvind het een heel taboe om te gaan zeveren of iemand 1 of 10 planten heeft 100 ofzo nee dat is ind geen hobby meer volkomen eens.

                          verder mooi dat mensen je helpen en proberen de problemen te overwinnen waar je zelf niet uitkomt.
                          verder is het forum gezellig. en zeker leuk om ook de kweekjes van de mede hobbyisten te volgen. en ook verschillende soorten ziet van begin tot eind.

                          greetz

                          Comment


                            #58
                            Re: waarom kweek je ?

                            Snap niet waarom 100 planten geen hobby kunnen zijn, maar goed ja laat iedereen lekker ze ding doen ben ik het mee eens.


                            Grtz.

                            Comment


                              #59
                              Re: waarom kweek je ?

                              geen idee waarom ik kweek
                              het lijkt me wel leuk om je plant zo groot en mooi mogelijk proberen te maken. maar ik kan nu nog niet veel zeggen ben net begonnen

                              Comment


                                #60
                                Re: waarom kweek je ?

                                Nou dan kweek jij omdat je het leuk vind en dat is belangrijk toch .

                                Veel suc6 met je kweek.

                                Grtz.

                                Comment

                                Bezig...
                                X