Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarom kweek je ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: waarom kweek je ?

    Ja maar er is wel een verschil tussen kweken om er winst uit te maken, en kweken als hobby. Als je 100 planten hebt kan je er enkel het forum mee schaden dat hier neer te typen. Als je er 8 ofzo hebt voor eigen gebruik, misschien het teveel aan je vrienden geeft en van dat beetje geld uw spullen onderhoud zal niemand naar kijken.

    Probeer je in te leven in het hoofd van een en dan weet je wel wat toelaatbaar is en wat niet he. Vanaf een paar kilo zullen ze wel argwanend worden.

    Comment


      #62
      Re: waarom kweek je ?

      Ohhh nou gelukkig maar ik heb er maar 5.

      Grtz.

      Comment


        #63
        Re: waarom kweek je ?

        @ lamnesial, daar heb je inderdaad gelijk in, we moeten zuinig zijn op dit forum en ik denk ook dat er zat mensen zijn die puur kweken voor het geld,
        en eigenlijk misschien niet eens liefde voor deze planten (of planten in het algemeen) hebben.
        Als ze met iets anders makkelijk veel geld konden verdienen deden ze dat.
        Maar ik ga iedere dag een poos bij mijn dames zitten, gewoon naar ze staren met een bakkie koffie
        Ik hou me aan het gedoogbeleid zover haalbaar, als je kinderen hebt kun je je geen serieus gedonder met de lange arm
        van de wet veroorloven vind ik. En als ik geen kinderen had zou ik er nog niet meer durfen hebben.

        Comment


          #64
          Re: waarom kweek je ?

          Ik ben beginnend kweker maar ik rook al van mijn 14de.
          Moest ik al het geld optellen dat ik al uit heb gegeven aan weed,zou ik electriciteit kunnen kopen voor een 10-tal jaar denk ik.
          Dus heb de stap genomen van zelf te kweken en zo ook een hobby erbij.
          Als je thuis komt van het werk is het eerste wat je doet naar de plantjes gaan zien ( na een occasionele badkamerstop) en dan worden die met "liefde" verzorgd.
          Dus als je dan vrienden langs hebt na het eindproduct en die willen van u lekkere(niet gemanipuleerd,verzwaarde,bespote,veel te dure) weed kopen is daar toch geen probleem mee. "zoals eerder vermeld" het is vanaf je kamer met 20planten hebt dat je commercieel bezigbent en het voor het geld doet.
          Maar zolang de belastingbetaler betaalt voor de winsten van de energiebeheerders(heb het niet zo voor die gasten) wil ik zoveel mogelijk geld recupereren met d..v. het eindproduct.
          Is niet dat je duizende euro's verdient eh (hehe )
          En ik vind trouwens ook, wat je in je eigen huis doet gaat niemand aan(zolang er geen kinderen zijn die eraan blootgesteld kunnen worden). Want anders zouden alle huislijke problemen (mensen met los handje,"kindervrienden",etc..) ook bestraft moeten worden (waar politie en gerecht,zeker in belgie, nu niet veel tegen doet omdat het niks van GELD voor hun binnen brengt).
          Ik hoop de dag mee te kunnen maken wanneer weed algemeen aanvaard zal worden als een verdovende manier om van het gezeik van de wereld af te geraken voor een moment( zoals alcohol ook een verdovend middel is,hardr dan weed zelfs).
          Niemand gaat u vragen stellen als je alcohol maakt voor jezelf,maar met een destilatieketel voor 100liter,dan komen er vragen boven.
          Waarom kan dit niet hetzelfde zijn met cannabis?
          In belgie bijvoorbeeld zijn ze heel stom omtrent dit.
          Je mag 1plant/persoon(+18)/huishouden hebben(dus 3universitairen mogen 3plantjes hebben in totaal in hun "kot"), en zolang deze groeit en zijn kracht laat zien geen probleem,maar vanaf dat je een tak afknipt en het dus niet iets levend-plantachtig meer is mag je er maar 3gram van bezitten.
          Waar zit de logica, wie stelt deze wetten op? Een of andere bejaarde die ze moeten aanhouden omdat ze anders een subsidie mislopen?
          Door mijn eigen kweek te houden is er per jaar ongeveer 400 a 700 euro minder geld dat naar criminelen gaat, daar zou ik een vreugdedans voor doen, moest het niet zijn dat je toch het gevoel hebt dat je iets "onwettigs" doet(om nog maar te zwijgen over het feit dat ik als je naar holland moet gaan voor weed bijvoorbeeld je een drugstoerist bent, voor 5GRAM!!, en je eigenlijk drugs vervoert, terwijl van mijn terras of tentje naar mijn living niet echt als zodanig kan bestempeld worden eh ).
          Is vreemde logica,lijkt mij...

          Dus ter conclusie, ik kweek omdat: ik dat wil en achter mijn eigen logica sta...

          Comment

          Bezig...
          X