Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Europeese Unie

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: De Europeese Unie

    Zoiets wordt ook geopperd in een intern stuk van Goldman Sachs over hoe te profiteren van een wereldwijde economische crisis Xtreme, deze week -geloof ik- gepost op ZeroHedge en vele andere sites. Ergens komt het me wat vreemd over : de echte economie op z'n gat maar wel een berg papiertjes waar je dan ...eum ... wat precies mee kan kopen ?

    De ineengestrengelde wereld van het internationaal bankieren is inmiddels zo ondoorzichtig dat die een eigen leven is gaan leiden. De ECB kan nooit het risico van een Grieks faillisement volledig op zich nemen omdat denk ik niet bekend is hoe hoog de troep is opgetast. Er wordt op economische blogs gesproken over boekhoudkundige truuks die ervoor zorgen dat bepaalde leningen niet als zodanig geregistreerd zijn maar het natuurlijk wel gewoon zijn. Elk lijk wat uit de kast komt blijkt weer geketend aan een stiekem deurtje met daarachter weer een lijk. Met een oplopend prijskaartje, wat afgewimpeld wordt op europese belastingbetalers. Dat houdt een keer op, en binnen afzienbare tijd. Groeiende weerstand in Duitsland, protesten all over the place in Zuid Europa vanwege extreme bezuinigingsmaatregelen, er is niet veel fantasie voor nodig om dat door te trekken naar Frankrijk en uiteindelijk ook ons landje.

    Wat me trouwens wel opvalt is dat het op dit moment haast uitsluitend gaat over de Europese problemen. Maar in de tussentijd is het echt hommeles in de States. Een fraai staaltje media"begeleiding" ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        http://boombustblog.com/BoomBustBlog...P-Paribas.html

        driekwart van wat die vent schrijft gaat me boven de pet, maar kennis/begrip is groeiende (al probeer ik wel al te activistische standpuntbeheerders te vermijden voor zover dat mogelijk is voor een leek).
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #19
          Re: De Europeese Unie

          Moreweed, een ieder praat voor eigen parochie. De voorzitter van het VNO vindt het een voordeel dat de knoflooklanden tot de EU behoren, want het Nederlandse bedrijfsleven exporteert voor 30 miljard naar die landen. Stel nu, dat op al deze transacties 10 % bedrijfswinst is behaald, dat is dus 3 miljard winst voor de bedrijven die exporteren. (terzijde: een winst van 10 % zal bij de internationale handel niet behaald worden, maar ik schat het hoog in omdat dat zo gemakkelijk rekent). De keerzijde van de medaille is dat Nederlandse institutionele beleggers (pensioenfondsen en banken) en de Nederlandse staat (via het noodfonds) een veelvoud van dit bedrag hebben uitstaan. Wie draait er uiteindelijk op voor het verlies dat op deze beleggingen wordt geleden: de gepensioneerden, omdat de dekkingsgraad onvoldoende wordt en de belastingbetaler. Immers als de Nederlandse banken dreigen om te vallen dan worden ze met geldinjecties overeind gehouden en het geld dat Nederland heeft ingeleend om het vervolgens uit te lenen aan griekenland zal vroeg of laat moeten worden afgelost.

          Comment


            #20
            Re: De Europeese Unie

            en dan heb je het voor het gemak nog even niet over het effect van geldinjecties op de uiteindelijke waarde van euro, dus wat we ermee kunnen kopen. Minder pensioen wat ook nog eens minder koopkracht heeft.

            we worden trouwens genoemd inmiddels.. http://www.zerohedge.com/news/here-w...ailout-will-be
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: De Europeese Unie

              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #22
                Re: De Europeese Unie

                Ik lees hier allemaal heel slechte reacties op de Europese Unie en die zijn allemaal erg goed gegrond.

                Maar heeft iemand er al wel eens aan gedacht om de unie niet zozeer te ontbinden, wat een sterke economische weerslag op alle lidstaten zal hebben, maar eerder het omgekeerde te doen, de lidstaten verder te consolideren en verder te evolueren naar een soort van Verenigde staten van Europa. Volgens mij is dit de enige manier om het op te nemen tegen nieuwe economische groeielanden zoals de BRIC. Dit heeft misschien wel een slechte invloed op softdruggebruik maar ik prefeer welvaart boven legaal drugs kunnen gebruiken, want dat kan illegaal ook wel!

                Comment


                  #23
                  Re: De Europeese Unie

                  Weg met de EU, opvretersbende..... dus nee, gewoon ontbinden en hier de grenzen weer dicht.
                  Het wordt tijd dat Nederland weer voor de Nederlanders wordt en dat de Nederlanders in enige weelde kunnen en mogen leven zonder voedselbanken en meer van die onzin. Die hardverdiende euris moeten we voor ons zelf houden en niet weg geven aan de EU.
                  Schande.......(en nu ik toch bezig ben gelijk de Royal Family onterven en de grens over zetten)

                  Comment


                    #24
                    Re: De Europeese Unie

                    Greenwing, dat is exact wat ze willen dat jij denkt.

                    Comment


                      #25
                      Re: De Europeese Unie

                      Het is gewoon echt wat ik echt het beste vind.

                      @Vale, ik hoop dat je aan het grappen bent?

                      Comment


                        #26
                        Re: De Europeese Unie

                        Tuurlijk niet, ik ben fel tegen de EU en de koninklijke familie.
                        Uitzuigers zijn het in mijn ogen, geld als water verbrassen en wij maar betalen.
                        Enough is enough..... weg ermee!

                        Comment


                          #27
                          Re: De Europeese Unie

                          Stevig standpunt. Dat van de Koninklijke familie, daar kan ik helemaal inkomen maarde EU vind ik toch echt een goed instrument dat ons inderdaad geld kost maar ook vele voordelen oplevert.

                          Comment


                            #28
                            Re: De Europeese Unie

                            Toen de EU nog "Westers" was wel, maar sinds ze er "Balkan en Mediterraanse" landen erbij begonnen te halen die geen euro hebben?
                            Nee, dank je, we geven al genoeg aan ontwikkelingshulp!
                            Ik blijf erbij: Opzouten.....

                            Comment


                              #29
                              Re: De Europeese Unie

                              De EU is vooral gemaakt om de economische verschillen tussen Duitsland en Frankrijk uit te vlakken.
                              Dat terzijde helpen we met het ondersteunen van die landen ook onszelf omdat we door het stimuleren van hun economie ook zelf minder asielszoekers moeten onderhouden.
                              Het klopt inderdaad wel dat sommige landen het verprutst hebben door met hun cijfers te knoeien maar we zitten in een unie en dat houdt in "Samen uit, samen thuis". Deze landen worden hier ook zwaar voor gestraft maar we kunnen ze nu niet zonder meer laten vallen!

                              Comment


                                #30
                                Re: De Europeese Unie

                                Nigel farage rocks al jaren..
                                Gewoon voor t smaakje;http://www.youtube.com/watch?v=zBGKoB6TjBM

                                Comment

                                Bezig...
                                X