Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wij hebben TBC van veedieren, vogelgriep van vogels, varkenspest van varkens en de werkelijke pest dankzij het rommelen met knaagdieren.
    Tal van andere ziektes zijn alleen ontstaan omdat wij die dieren in huis houden of opeten, of beide.

    Coronavirusen zijn zo oud als hun gastheren; zonder gastheer kunnen ze immers niet bestaan en vrijwel elk organisme kent honderden virussen, zo niet meer. Sinds de jaren 60 weten we dat ze bestaan, maar ze zijn ouder dan de mensheid zelf.
    Ik heb ook planten, schimmels en bacterien met virale infecties gezien. De sprong van schimmel naar mens is overigens kleiner dan de sprong van bacterie naar mens, zelfs kleiner dan plant -> mens..

    Het moest er ooit van komen. Treurig alleen dat 't (waarschijnlijk) in China moest gebeuren. Maar dat neemt niet weg dat het alsnog opnieuw zou kunnen gebeuren in een grot in Polen of Frankrijk of zelfs in je eigen slaapkamer als een setje vleermuizen of gewone huismuizen daar een rustplaats in vindt. Ik ben alleen blij dat 't zoiets 'onschuldigs' is nu, zodat we bij de volgende Ebola wel fatsoenlijk ingrijpen.

    Het probleem ligt niet alleen in het feit dat virussen ons outnumberen bij factor miljard, maar ook dat we hier in NL praktisch geen fatsoenlijke schoonmaakprotocollen hebben.
    Het openbaar vervoer is een mooi voorbeeld; tot twee weken geleden waren de consoles in de treinen nog bruin van de huidresten en smerigheid. Slechts een tiende van de Nederlanders hoest in hun hand, de rest blaft maar wat weg in de open lucht, zelfs met corona in het vizier; ik heb het de afgelopen weken eens in de gaten gehouden in het OV en het is schrikbarend.

    Je kunt de Chinezen veel verwijten, maar omgaan met ziektegevallen doen ze beter dan wij. Dat het hier zo kan woekeren is aan onszelf te danken.
    Ook het RIVM is hier schuldig aan overigens, in mijn ogen hebben ze veel te laat informatie ingewonnen en deze veel te laat verwerkt; asymptomatische verspreiding was in China al aangetoond, terwijl het RIVM hier nu nog moeite heeft om weg te poetsen dat ze het tegendeel beweerden tot eergisteren. Nu een universiteit in Texas hetzelfde heeft aangetoond, nu opeens geloven ze 't wel. Voor zover ik vluchtig kon zien, is de dataset hetzelfde. In principe is er in Texas dus niets anders gedaan dan in China, enkel bevestigd dat het de waarheid is. Dat hadden wij ook gekund.

    Ik heb niet snel kritiek op mensen in dat werkveld, maar het is bijna arrogant te noemen hoe ze zich hebben opgesteld en hoe ze zijn omgegaan met buitenlandse bevindingen. Als wetenschapper moet je soms kiezen: wachten tot de andere wetenschappers een peer-review gedaan hebben, of maatregelen nemen op basis van je eigen interpretatie van de resultaten. In pandemische gevallen lijkt 't me achterlijk om dat eerste te doen, maar dat is nu gebeurd. Er zitten daar verdomme afgestudeerde virologen, die weten best wel hoe een onderzoek werkt en hoe statistisch narekenen gedaan wordt.
    Een beetje als een brandweerman die een brand niet probeert te blussen totdat de brandweer er is. "Want stel dat het maar een klein brandje is, dan heb ik voor niks de tuinslang uitgerold." Nu fikt 't gebouw af, en nu zeggen ze: Ja, luister, we zijn zelf ook brandweer, maar we wilden geen overhaaste beslissingen maken.
    De protocollen zijn afwezig geweest en diegene die er waren zijn te laat ingezet. Dat valt te verwijten. Fuck, de basisprotocollen zijn nog niet eens gevolgd; zelfs de horeca moet aan de HAACP voldoen, het OV blijkbaar niet?! Daar eten mensen ook, daar knippen ze hun nagels, scheren ze, gaan ze naar het toilet naast een persoon die een bak friet eet.. Ik reis er dagelijks mee en ik vind nog steeds confetti van carnaval. Dat betekent dat er iets niet goed ging.
    Die hele 'flatten the curve' is te laat ingezet, die zal de komende week en de week daarna nog verder pieken. De laatste week van April de volgende piek.

    Dat er nu voor een onhandige maatregel gekozen wordt, dat had ik zelf niet anders gedaan. Maar ik wist al sinds December dat dit niet te remmen zou zijn als het Europa zou bereiken. Mensen verklaarden me toen voor gek. Nu houden ze opeens 1.5 meter afstand.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Zeg het maar?


      https://www.human.nl/medialogica/lee...Q_Io8PePLOs_XE

    • Ganjax
      Ganjax commented
      Editing a comment

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Goed punt Ganjax. Ik ben ook niet erg fan van levende diermarkten, maar het houdt de boel wel vers. Wij doen hetzelfde met vrijwel alle zeevangst.
      Of het beperken tot een of twee soorten dieren gaat werken, dat weet ik niet; er is maar een enkele gastheer nodig, of die nu tussen zijn eigen soortgenoten zit of tussen honderden andere soorten, dat maakt niet heel veel uit, lijkt mij. True, de kans dat een tussen-gastheer op dezelfde markt zit is groot, maar in de natuur komen die ook gewoon voor. De vraag is echter hoe lang zulke dieren op zo'n markt blijven, als de boel dagelijks uit verkoopt dan is het risico net zo groot als in het wild. Als de markt hetzelfde gaat als onze marktkraampjes; dagelijks aanvullen wat er verkocht is, dan zullen er dieren achterblijven die als incubator dienen.
      Ik denk alleen niet dat het veel zoden aan de dijk gaat zetten, voor zover ik begrepen heb zijn de markten gedoogd (dus niet legaal, ook niet illegaal). Da's altijd lastig. Zelfs wij kunnen niet met gedoogconstructies omgaan, en kwakkelen er al 20+ jaar mee.

    #17
    En toch op batmix blijven kweken..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ganjax
      Ganjax commented
      Editing a comment
      Beendermeel bleef men ook gebruiken bij Creutzfeld Jacob, zelf zonder masker. Ik denk dat dat gevaarlijker is dan Guano in potgrond.

    #18
    Beetje vreemd een markt in Wuhan aanduiden als uitbraakplek maar men weet niet wat de bron is. Kan evengoed van ergens anders komen dan en daar pas opgemerkt zijn.



    Scientists are still searching for the source of COVID-19: why it matters



    Comment


      #19
      Vleermuizen zijn zoogdieren, vandaar de overdracht van het dier naar mens.

      Wanneer je de oorsprong wilt achterhalen dan moet je terug naar begin december 2019 in China. Zou het virus gemuteerd zijn???

      Patient Zero vindt je nooit, maar ik zie het belang ervan evident is.

      Zolang dit virus rondwaart en het niet via de lucht verspreid wordt dan komt er een eind aan.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #20
        Geen idee waar je dat eerste gedacht haalt, maar de vogelgriep is niet eens van mens op mens overdraagbaar., zo simpel is het ni. Het virus zou ook mogelijk niet rechtstreeks van vleermuis op mens zijn overgesprongen, maar via nog een andere drager.

        Het moest daar gebeuren, of het moest daar gebeuren... Overal waar mensen met dieren in contact komen bestaat de kans dat een virus plots overdraagbaar wordt op de mens. Zij het van vleermuizen, civetkatten, kamelen of wat dan ook.

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Klopt. Die andere drager heeft dan ook wat gedaan met het virus. Vandaar dat ze patient Zero ook niet vinden, want die is er niet.

        #21
        Potverdoeme nog 1 rol wc-papier, en de enige kamerplant met groot blad is me Sanseveria...ik kan toch moeilijk



        Deze heftige discussie op vlucht van Brussels Airlines lijkt bijzonder hallucinant in coronatijden



        Als die Amerikaan dat op een Amerikaanse vlieger bij het personeel zou doen denk ik dat hij de komende 20 jaar in quarantaine zit. Zo marginaal.
        Last edited by Ganjax; 18 March 2020, 23:19.

        Comment


          #22
          Werken lockdowns wel?





          Over groepsimmuniteit en het Nederlandse coronabeleid: ‘Het virus blijft hier'











          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Wedden dat ik ne Amerikaanse website kan vinden waar beweerd wordt dat de democraten dat virus ontwikkeld hebben om trump af te zetten? Wat em zelf ook beweerd heeft een paar weken terug. Om dan later te beweren dat em het altijd al ernstig genomen heeft en geweten heeft dat het een pandemie was.

          • Ganjax
            Ganjax commented
            Editing a comment
            Dat kan goed zijn Beowulf. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat er geen mensen zijn die bewijslast afdoen als complottheorie omdat ze totaal geen argumentatie meer hebben om eronder uit te komen. Ik herinner me genoeg zaken die de revue passeerden in de jaren 90, na 2000 die men als tinfoil bullshit beschouwden en die jaren later keiharde realiteit bleken.

            En om op de democraten te komen, wat wel zo is dat ze deze situatie weer ten volle benutten om Trump te bashen, electoraal scoren is gewoon degoutant nu.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Omdat em leugens vertelt ten midde van ne crisis en niemand in zijn administratie durft em tegen spreken of ze worden ontslagen. Da's de nieuwe realiteit ginder.

          #23
          Die zien duidelijk ni wat er in Itali aan het gebeuren is.
          Last edited by Nederhigh; 14 January 2022, 15:35.

          Comment


            #24
            Wetenschappers claimen vondst antilichaam tegen COVID-19: “Ons medicijn kan er eerder zijn dan vaccin”

            Comment


              #25
              willem middelkoop
              @wmiddelkoop 5 u

              Nobody can predict what will happen the next 24 hours.
              But the bigger picture is getting clearer every day.
              #COVID19 crisis will probably lead to a monetary Reset

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ganjax
                Ganjax commented
                Editing a comment
                Dat zit verschrikkelijke Christine al te roepen of te hopen sinds de ze nog bij het IMF zat, altijd over de problemen bij banken en bedrijven en de gigantische hoop spaargeld van de Europeanen. Niet geheel verbazend dat ze haar een topjob bij de ECB gegeven hebben. We zitten op nog een grotere crisis sinds de vorige bankencrisis en Corona zal nu aangegrepen worden om heel veel plannen uit te voeren. Deze situatie is een natte droom voor dat soort volk.

                De tellers op 0 zetten zie ik niet gebeuren, maar hun ingrepen zullen zorgen dat je geld steeds minder waard wordt.
                Last edited by Ganjax; 19 March 2020, 11:05.

              #26
              Uit QnQ zijn link:



              Getting shit done the Chinese way.

              Comment


              • Ganjax
                Ganjax commented
                Editing a comment
                En sinds wanneer trekt China zich een bal aan van diepgewortelde cultuur en geloofsbeleving, kijk hoe ze de Oeigoeren in kampen steken en hervormen, hoe ze Hong Kong tegen alle wil van zijn volk willen hervormen...

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                En hier hebt ge mensen die hun in hun gezicht laten lekken door hunne hond of kat.

              • Ganjax
                Ganjax commented
                Editing a comment

              #27
              Hamsteren kan nu echt !!
              Zit je dan met je dure WC-papier.
              Nu kan je het voor de helft bij de groothandel halen.

              makroo.png
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • EasyW
                EasyW commented
                Editing a comment
                Niets aan de hand hoor..... wel eens bij de Makro en Sligro geweest? Er is maar bar weinig goedkoper dan bij de Appie hoor
                De rollen toiletpapier gaan daar normaalgesproken al per kubieke meter, dat dan weer wel

              • JFall
                JFall commented
                Editing a comment
                nee ,nooit geweest ,...maar ik vond het mooi uitkomen zo, want ik had verwacht dat het daar heel erg rustig zou zijn,....
                in tegenstelling tot de appie en de jumbo hier,.....

              • EasyW
                EasyW commented
                Editing a comment
                Ik mag toch hopen dat mensen die nog niet tot de groep "ouderen" behoren maar wel tot de risicogroep ook gebruik mogen maken van "het ouderen uurtje" bij oa de Jumbo?
                Terwijl ik bovenstaande zit te tikken bedenk ik me dat ik nu waarschijnlijk teveel vertrouwen heb in de mensheid.......... alleen al dat we deze groep mensen slechts een uurtje gunnen op een tijdstip dat we zelf toch nog in ons nest liggen is al iets om je kapot te schamen!!

              #28

              Door dat hamsteren hebben ze in Belgi elke vorm van korting verboden in warenhuizen.
              Mooi, hier tref je voornamelijk mensen die in armoede leven of het gewoon soms zuinig aan moeten doen, die zowiezo al niet hamsteren want hun budget laat dat niet toe.
              Last edited by Nederhigh; 14 January 2022, 15:35.

              Comment


                #29
                De vld staat al te springen om economische maatregelen te nemen. Ge zult snel merken welke partijen het voor de mensen opnemen en welke voor de bedrijven. Onlangs schreeuwden ze nog moord en brand voor 400 miljoen extra hulp voor de zorgsector.

                Comment


                • Ganjax
                  Ganjax commented
                  Editing a comment
                  Dat was het eerste dat over hun lippen rolde, de bedrijven, en niet de KMO's in eerste plaats dat vond ik nog het strafste.
                  Net zoals ze overhaast wilden scoren door bij een lid van hun partij overhaast een bestelling van 5 miljoen maskers te doen, zonder een degelijke backgroundcheck van de persoon en zijn handel en wandel in kwestie. Was het gelukt hadden ze er natuurlijk als held uitgekomen politek gewijs. Het is gewoon belangenvermenging, indien het geen crisis was kon hun regering goed gevallen zijn hierdoor.

                #30



                Stunning insights into the Corona-panic by Dr. Wolfgang Wodarg.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Ik respecteer jou mening die niet verder wil
                  gaan als jou gedachten en dat is jou wereld.....

                • Ganjax
                  Ganjax commented
                  Editing a comment
                  ECB heeft dadelijk besloten om 250 miljard en nog eens 750 miljard euro in de economie te pompen, net wat ik zeg.
                  Never waste a good crisis, dat zie je keer op keer gebeuren op heel veel levels.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik zeg ook niet dat jij een bekrompen mening hebt Ipie. Ik had het ook niet tegen jou, mijn comment is op bet bericht van Ganjax
              Bezig...
              X