Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie is er van plan zaden te gaan produceren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Techniek Wie is er van plan zaden te gaan produceren?

    Korting op 420shop
    Met het oog op hoe parakweker een mooie run heeft afgerond met zaden die van mij afkomstig zijn, ligt het voortbestaan van de punisher of het JDC bij het forum.
    Zelf heb ik een mooie paarse man gevonden, die gekruisd met de Punisher # 3 die ik nog ergens had liggen (ook paars, en een groene) en heb ik voldoende zaden voor mijzelf.
    Dat was mijn hele doel dit jaar. Op de koop toe zelfs nog een laatbloeier gevonden. Mijn jaar kan niet meer stuk. Maar da's voor mezelf. Voor mij alleen.

    De winter komt er weer aan, het perfecte moment om te genieten van de buitenoogst. Maar ik kan de gedachte niet loslaten dat ik dus flink wat zaden heb uitgedeeld en dat er eigenlijk maar 1 persoon is die er iets mee gedaan heeft. Helaas geen zaden! Helemaal zelf weten natuurlijk! Het is geen verplichting.

    Zijn er eigenlijk mensen die zelf zaden willen maken? Ik heb het idee van wel. Echter heb ik ook het idee dat veel mensen denken dat het een onmogelijke opgave is. Een soort van hogere wiskunde.
    Ik wil best begeleiding verschaffen, handige tips delen enzovoorts. Maar ik zie weinig activiteit hieromtrent.

    Om een beeld te schetsen: dit jaar heb ik 6 buitenplanten gehad die vrouw waren. De selectie mannen heb ik er naast gehouden tot ze bijna bloeiden en daarna in een fles water gehouden op 8 meter afstand van mijn planten (wel in een afgesloten ruimte). Ik heb met het stuifmeel steeds 1 enkele tak bevrucht, en de rest van de wiet is gewoon te roken.
    Genoeg stuifmeel voor volgend jaar ook; beetje rijst, wat bakmeel en wat eppendorf tubes en een vriezer is voldoende. Alles gedaan in de buitenlucht qua bestuiving.
    Daar mee bedoel ik te zeggen dat het best goed kan, om zeg maar 40-60 zaden te produceren en NIET de hele plant te verliezen. Om er zelfs nog rookwaar aan over te houden.

    Eigenlijk ben ik op zoek naar de drempel. Ik wil eens weten wat mensen weerhoudt om zelf te gaan klooien. Misschien dat ik een zetje in de juiste richting kan geven. Maar ook om te bekennen dat ik oprecht wel moeite wil stoppen om mensen te helpen om zelf zaden te produceren en op die manier een solide basis te bouwen voor wat ruilhandel.
    Alleen, dat kan ik niet alleen. Iemand moet bereid zijn om wat ruimte en tijd op te offeren, dan pas kan ik tips geven natuurlijk.

    So, I guess it boils down to this.. Ik heb twee vragen:
    Wil je zaad gaan maken?
    Wat weerhoudt je?

    Voor de ontvangers van mijn zaad (pun intended) heb ik de volgende vraag: Wat ben jij er mee van plan?


    Hey Jointjedraaien als ik hashtag3 typ dan linkt hij automatisch naar Blogs. Kun je dat misschien fiksen? Blogs
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Wel ik zou me er wel willen in verdiepen, ooit. Maar een lange smalle tuin en binnenkweekjes weerhouden mij van buiten veel te zetten die teveel ruikt. Paar afjes max . Liefst volle grond zou ik willen maar voorlopig jammer genoeg niet...
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Ik ben van plan zaden te gaan produceren! Nu ik 2 tenten heb, en gezien heb wat je ermee kunt maken, durf ik het wel aan en het lijkt me een mooie uitbreiding van de hobby + een geweldige manier om dé ​smaak en hé​​t wietje te creeeren van de wietjes en smaakjes die ik zelf het lekkerst of fijnste vind. Voor de volgende ronde bestel ik reguliere zaad en geen gefeminiseerd zaad meer.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Greyvol heeft toch zaad en stuifmeel van je jdc 3 jaar geleden?

        2 jaar geleden heeft ie mijn jdc zaden gekregen, maar daar is volgens mij niks afgekomen.

        Comment


        #5
        Zodra de weckpotten vol blijven en ik echt nooit meer weedy hoef te kopen wil ik mij aan 't zaad gaan wagen.

        Dat gezegd hebbende, uw argument dat er nog steeds vrouwlijke opbrengst naast het kweken van zaad zal zijn zetten me wel aan het denken om misschien toch iets eerder de stap te wagen.

        Thanks for the good work✌️

        Comment


          #6
          De vraag die bij mij speelde was ook een van de grote aantallen. Want in de veredelaarswereld moet je werken met grote aantallen om dat type te vinden wat je helemaal geweldig vind.
          Dat is... Als je een geheel nieuwe cultivar wilt maken natuurlijk! Als je met patenten te maken hebt en copyrights enzo.

          In de cannabiswereld is het veel simpeler: die ene OG kush die lekker smaakt, die is prima! Die kun je kruisen met een Black widow die lekker smaakt, en dan heb je een combinatie van die twee. Die ook lekker smaakt.
          Het meeste werk is al voor ons gedaan, en daardoor denk ik dat het "spelen met grote aantallen" voor ons een vlieger is die niet op gaat. Ik ben zelf met complexe kruisingen te werk gegaan, dus het klopt dat ik 10-12 planten nodig had voor een selectie mannen en een selectie vrouwen. In de praktijk betekent dat echter dat ik na de 5e node een evaluatie doe: is de smaak wat ik zoek, is de geur wat ik zoek, is de groeikracht OK? Dat zorgt er al voor dat de helft af valt. Die helft gaat ook de kliko in. Opeens zit ik aardig in de buurt van het gedoogde aantal planten.
          Nog verder in het jaar kan ik zien hoe ze beginnen te bloeien; ook hier vallen er 2 dames af en houd ik slechts 1 man over. De selectie is opeens erg dun en dat is helemaal niet erg; volgend jaar heb ik 40 zaden van een mooi type.
          Toen ik begon met kruisen was het Lowryder Forum x Autoflower haze. Alles wat daar uit kwam was een combinatie van die twee. Helemaal prima! Twee prima soorten gekruist met elkaar leveren niet automatisch een soort op waar je nog op verder moet selecteren. Dat kan, maar als het resultaat naar wens is.. Dan heb je aan 2 ouders genoeg.

          Ook dat pen ik neer om een beeld te scheppen van hoe simpel het soms kan zijn. En sommige jaren heb ik ook wel eens besloten om helemaal niet te kruisen. Om gewoon te zeggen: Goh, die 4 die ik heb neergezet dit jaar om te kijken of er wat leuks uit die complexe mix komt.. Daar zit nu niks tussen. Dan gingen ze om en was daarmee de kous af. Volgend jaar opnieuw! De vriezer zit vol met zaad, dus niks verloren behalve dat de spoeling volgend jaar weer wat dunner is, en de selectie makkelijker zal gaan. Immers: als je uit 100 moet kiezen en elk jaar vallen er 20 af, dan weet je dat je na 5 jaar zeker gevonden moet hebben wat je zoekt. Dit jaar was zo'n jaar voor mij; oude genetica opduiken en kijken of ik die punisher terug kon vinden. 5x mis, 4x raak. Als het dit jaar niet gelukt was, dan wel volgend jaar.
          Stuifmeel blijft een jaar of twee houdbaar, dus ook dat kunnen we meenemen in een overweging.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            ik wil zeker en vast zaad maken, wat weerhoud mij?
            Nog kweeksystemen aan hert uittesten met feminised, om ook kweektechnieken toe te passen, zoals main lining etc.
            Maar volgende ronde, begin ik met regulier zaad!
            Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
            Jah, ik hou van planten.

            Comment


              #8
              Ik heb zojuist het eerste reguliere zaad besteld.
              10 x Silver Haze en 10 x Northern Light.

              Het plan is om zodra de huidige kweek in de tent klaar is hier eerst een paar (drie?) Haze zaadjes te planten in relatief kleine potten en snel op 12/12 te schakelen.
              Het enige doel in eerste instantie is uitsluitend om een flinke voorraad zaden aan te leggen waarmee dan later weer naar hartelust ge-experimenteerd kan worden.

              Ik was eigenlijk eerst van plan dit buiten te doen maar dat zou betekenen dat ik pas in het najaar klaar ben. Bovendien vindt ik buiten het weer, en in de kas het klimaat een te groot risico.
              We hebben een kleine kas 2x2,5 meter en die is snel te warm, en er is weinig lucht circulatie. Dat lijkt me dus niet ideaal, vandaar de keuze voor tent waar ik alles onder controle heb.

              Hopelijk geldt het aanbod om hier begeleiding bij te verschaffen nog LR2 en kun je me behoeden voor al te grote fouten.
              Is drie zaadjes in eerste instantie genoeg? Lijkt me een redelijke kans dat hier zowel een man als vrouw tussen zit?
              Ik wou buiten nog wat klooien met een Autoflower en wat collodiaal zilver en wil niet teveel plantjes tegelijk hebben om gezeik te voorkomen.

              Hoe klein mag de pot zijn? Of maakt dat niet zoveel uit als het toch om het zaad gaat? Ik moet werken in een 60x60 tentje en hou graag een beetje ruimte over om te manouvreren.

              Laatste vraag, ik deel uiteraard graag de successen en mislukkingen. Doen we dat in een regulier kweekverslag of is er een geschiktere afdeling voor?
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Nou maar hopen dat het ook goede genetica heeft!!

              • JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Het voornaamste doel is nu ervaring op doen.
                140 euro uitgeven aan tien zaadjes bij Somaseeds kan altijd nog.

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik wil best helpen. Ik hanteer aantallen van 5 als ik tenminste 1 man en 1 vrouw wil vinden. Zodra ik weet wat wat is, dan gaat de rest om.
                De pot zou ik op 1L of hoger houden, gewoon omdat je planten lang gezond moeten blijven. Je wilt wel een beetje wortelruimte overhouden maar als je ze lang in kleine potten houdt en net voor de bloei een maat ruimer geeft, dan werkt dat vaak voldoende. In kleinere potten heb je wel meer last van het fenomeen "tijd" dus je bevruchtings-tijd is wat korter dan in grotere potten. Misschien kun je een eigen threadje aanmaken, dat communiceert wat makkelijker.

              #9
              Ik ben er al jaren psychologische mee bezig geweest
              en ooit een herma gehad Die alleen vrouwelijk zaad gaf
              maar nooit de gelegenheid gehad voor expirimentjes..... tot nu😊
              de drijfveer is eigenlijk de teleurstelling in de smaken en of beschrijvingen
              En het grote verschil dat soms in de type en qualiteit van de plant of de wiet
              en omdat ik bepaalde doelstellingen wil stellen
              En ik als adhder rust krijg als ik tussen de dames bezig kan zijn
              de hele oogst wekt het een soort van geluksgevoel op
              Mijn keus is nu op nyc diesel reg gevallen
              En de somari reg ligt voor de 2e ronde klaar
              En ik wil graag een haze gebruiken in de toekomst, maar welke?!?!?!?!?!?!?!?
              ik heb een og kush het afgelopen jaar geselecteerd 6 roken naar sinasappel
              1 naar citroen ,sterkste groei met de eerste vorming van thc, deze is het geworden
              En ik ben nu een purple coockie kush aan het selecteren
              ik heb 2 ruimtes en ik wil er niet meer in dan 24 per ruimte om te starten

              Alleen na de laatste kweek en na alles schoongemaakt te hebben
              Vermoed ik dat ik weer de mozaïek besmetting heb
              Nog geen pigmentvlekken
              wel een enkel krom blad
              Sommige paarse stelen
              als dat er in zit , is het denk ik qua zaden make over en zal ik het op nieiw moeten opstarten
              Ik neem aan dat een geïnfecteerde plant
              geïnfecteerde zaden geeft
              zo begon het bij mij op 1 soort en 4 van de 10 hadden het
              royal creamatic en het is een autoflower dus die had ik niet getopt of gesnoeid

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Mozaiekbesmetting moet niet per see in de zaden belanden en als je geen pigmentvlekken ziet dan is er wat anders aan de hand.
                Mijn advies is om op een doel te richten en daar aan te beginnen: een haze korter laten bloeien, of de smaak van die NYC diesel ergens in overbrengen, bijvoorbeeld.
                Als je te veel dingen tegelijk doet, al helemaal als ADHD'er met daarmee verbonden slechte boekhouding en slechte planning en slechte uitvoering van de planning en daarmee nog slechtere boekhouding en veel van die "ah dat onthoud ik wel" momentjes.. Dan wordt het een puinzooi. Geloof me, ik kom mezelf dagelijks tegen op die manier.

              #10
              Dank je lr2
              het klopt grotendeels wat je zegt
              Herkenning is er zeker
              Maar wat voor sommigen een afwijking is
              kan voor een andere een gave worden
              Maar het documenteren ga ik nu voor het eerst doen
              ondanks ik 17jaar zzper ben
              Mijn eerste doel is een citroen zuur smakende rode soort te creëren
              de nyc diesel van soma is echt ectreem in smaak en geur
              ik vind het heerlijk
              en ik was benieuwd of het zoete van de purplecoockiekush zuurder kan maken of de zure smaak zoeter met een mooi ogende rode uitstraling
              en ik ben gek op haze
              En om thc resistentie te voorkomen
              Wil ik meerdere soorten thuis hebben liggen
              Zodat ik dagelijks kan variëren
              Maar de gedachte wasstuifmeel verzamelen
              En langzaam de komen de jaren de mooiste pheno's bestuiven en maken tot een stabiel homogeen type
              en nu mijn eerste kruising te maken

              Comment

              Bezig...
              X