Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT: personen documentaire wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    GEZOCHT: personen documentaire wietpas

    Korting op 420shop
    Wij van VICE

    #2
    Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

    Op mijn 14e jaar ben ik begonnen met het roken van cannabis en thans op mijn 62e rook ik het nog steeds. In de 48 jaar die ik thans blow, zit een periode van 5 jaar van niet blowen. Dat was in de tijd dat er kinderen verwekt werden en mijn vrouw borstvoeding gaf. Uit solidariteit blowde ik destijds ook niet.

    Vroeger kocht ik maandelijks voor me zelf en vrienden grotere hoeveelheden -een paar ons per keer- bij een dealer. Nadat de coffeeshops hun intrede hadden gedaan kocht ik bij de shops hoeveelheden van 30 gram, destijds de maximaal toegestane hoeveelheid. Nadat de maximale hoeveelheid was teruggeschroefd naar 5 gram ben ik zelf intensiever en serieuzer gaan kweken: ik verdom het om wekelijks een shop in mijn woonplaats te bezoeken. Als zelfstandig ondernemer heb ik liever niet dat een client mij een coffeeshop ziet binnenstappen of uitkomen.

    Voor mijn werk moet ik nog al wat reizen en in hotels overnachten. Dan bezoek ik wel eens een coffeeshop buiten mijn woonplaats, soms om de sfeer te proeven, soms om eens een ander soortje uit te proberen en soms als mijn hotelkamer geen balkon of terras heeft en ik dus naar de parkeerplaats of de hoteltuin zou moeten om een joint te roken.

    Na invoering van de wietpas en de omvorming van coffeeshops in besloten clubs is het niet meer mogelijk om een willekeurige shop te bezoeken: jammer, maar voor mij geen man overboord. Ik wil geen wietpas, omdat ik anderen daarmee benadeel. Ik heb altijd meer dan genoeg cannabis uit eigen teelt en ik vind dat ik met het aanschaffen van een wietpas anderen in de wielen rijd i.v.m. het maximaal aantal uit te geven pasjes per coffeeshop/club.

    Wellicht vinden jullie mijn reactie gematigd, maar dit is echt mijn ongezouten mening. Maar dat het een kolerezooi wordt met de wietpas is zonneklaar: de ongecontroleerde straathandel gaat gouden tijden tegemoet. Om dat niet op voorhand te onderkennen, houdt in dat je oliedom bent (of minister).

    Uiteindelijk zal de tijd zijn werk wel doen. Thans is een krappe meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen het legaliseren van cannabis. Bij de tegenstanders zijn de 65-plussers sterk oververtegenwoordigd. Dus over een jaar of twintig zal de situatie er vermoedelijk anders uit zien, maar dan ben ik zelf ook in de tachtig en in de ogen van de wetgever 66 jaar crimineel geweest.
    Last edited by Xtreme; 11 April 2012, 19:12.

    Comment


      #3
      Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

      Zoek op YouTube naar onderstroom stop met de wietpas... Voor mijn mening...
      pz

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

          Als het de minister werkelijk ging om overlast of gezondheid, dan zou hij alcohol en tabak aanpakken in plaats van wiet. Blijkbaar gaat het dus niet om overlast of gezondheid. Waar gaat het dan wel om? Volgens mij om christelijke kleinburgerlijkheid - en misschien om een mentaliteit te kweken van "wij tegen zij": het fatsoenlijke volk tegen de polen, de moslims en blowers. Dat schijnt vaker te gebeuren in tijden van recessie.

          De wietpas is een gedrocht dat geen enkel probleem oplost. De buitenlandse wiet-toeristen zijn al geen probleem (althans niet meer dan andere toeristen) en als het wel een probleem was, dan was dat op te lossen met een eenvoudige controle van paspoort of rijbewijs in de shops. Daar is geen wietpas voor nodig.

          Het hele "beleid" van dit kabinet (wietpas, 350 meter afstand van scholen, max 15% THC...) lijkt erop gericht wiet weer helemaal de illegaliteit in te drukken. Blijkbaar denkt het kabinet daarmee wiet te "ontmoedigen" of zelfs het gebruik terug te dringen - wat nogal dom gedacht is. Er is wereldwijd al 100 jaar geprobeerd om diverse drugs terug te dringen, en het is nog nooit geslaagd. Nergens.

          Het gaat mijzelf allemaal niet aan: Ik koop al jaren hasj bij een huisdealer en kweek mijn eigen wiet. Dat doe ik zonder schuldgevoel: Ik weet dat ik niemand kwaad doe. Mocht ooit de politie hier binnenvallen, mijn oogst stelen en mijn kast vandaliseren, dan zijn zij de slechterikken, niet ik.

          Comment


            #6
            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                Ik wil geen wietpas, ik ga nooit naar een shop.
                Waarom niet?
                Simpel, ik kweek het zelf, want ik wil part nog deel hebben aan het criminele gebeuren rondom cannabis, vroeger niet, nu niet en nooit niet.

                Dit terwijl ik zelf wel als semi-crimineel bestempelt word (oktober 2010, beslagname buitenplanten zonder overlast te hebben veroorzaakt), ondanks dat ik in mijn ogen geen criminele handelingen verricht.
                Want ik steun geen straatdealers, criminele organisaties en ga zo door. Ik zal wel dom zijn, maar ik snap het nog steeds niet......

                Comment


                  #9
                  Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                  Kom nooit in een shop A Ik vind shops vrouw onvriendelijk en doodeng om er binnen te gaan
                  B Ik kan dat niet betalen afgekeurd voorwerken C Ik kweek elke jaar mn eigen 2 planten en voor zie me eigen voor zo kleine 10 maanden van rook waar.

                  Ik zal ook nooit een pasje aan gaan vragen om dat ik niet mee wil doen aan die sjit en graag anoniem wens te blijven op moment dat ik zo sjop
                  binnen zou stappen met een pas weet de Portier meteen al wie ik ben en waar ik woon en ik dat zijn nu juist net de personen waar van ik niet wil
                  dat ze weten wie ik ben of waar ik woon. Tis en blijft een crimineel wereldje met of zonderpasje.
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10


                    ---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 10:26 ----------

                    Uiteraard zijn meer verhalen van harte welkom!

                    Comment


                      #11
                      Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                      vond het vroeger al niet eerlijk dat je niet zomaar een shop kon beginnen,nu kan iedereen een ambulante handel beginnen,wel zo eerlijk.niet dat ik er tijd voor heb,maar dat het nu kan vind ik prachtig,gewoon een besloten club beginnen via hyves en alles per post doen.ps wie kan er goedkoop aan postzegels komen?

                      Comment


                        #12
                        Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                        Shops vrouwonvriendelijk? Wat jammer dat mensen kennelijk maar 1 shop betreden en daar hun mening op baseren. Ik kom al 25 jaar in shops en ja, de een is nu eenmaal leuker dan de anderen maar dat hangt ook heel erg samen met wat de eigenaar van de shop wil en welke klanten hij trekt.
                        De shop waar ik kom komen vele vrouwen, er werken vrouwen en het is er reuze gezellig. En denk maar niet dat 1 van de vrouwen last heeft van klanten hoor.... de vrouwen horen erbij en de mannen komen echt wel voor de dames op indien nodig. Ik merk nav reacties dat het zelfs per stad schijnt te verschillen... zo zonde want de shop is er toch voor ons allemaal.... (en ja, bij ons mag je zelfs je eigen gekweekte wietje komen oproken hoor, als je maar wel een bakkie koffie besteld )))

                        Comment


                          #13
                          Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                          En zelfs al zou je geen bakkie bestellen zou het nog moeten mogen!
                          Ben met bella eens alleen slaat dit zeker niet op vrouwen, veel shops hebben achter de bar zo'n mannelijk haantje staan die zichzelf maar wat stoer vind, en dus vooral tof richting het andere geslacht is..
                          Zeker niet overal maar vind het popiejopie gehalte achter de bar in shops vaak zonde. Barpersoneel is in mijn ogen beter een sympatieke vent of een vrouw, komt de sfeer altijd ten goede!

                          Die laatste zin van je cannamarie is voor mij precies de reden om de hele teringzooi te sluiten; Het gaat immers niet om het roken van een jointje maar om het verdienen van geld.
                          Dat is net als al de gezeik met de wietpas dat iedereen zn eigen belangen loopt te verdedigen zonder het grote geheel dat het er om gaat dat je waar dan ook gewoon je jointje moet kunnen roken..
                          Hoor coffeshops alleenmaar zeiken dat de tent moet sluiten, plantje was er alleen al paar duizend jaar eerder.

                          Nogmaals, het gaat niet om de shop en verkoop maar om het gebruik van een plantje voor 1001 redenen en dat dat voor iedereen mogenlijk moet zijn.
                          De nadruk ligt mij beetje teveel op verkoop, het is puur een product geworden en liefde voor t plantje lees ik tussen de regels maar weinig door...


                          Suc 6 en Smookse

                          Comment


                            #14
                            Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                            Ben zoooo blij dat dat niet voor mijn shoppie geld en dat van dat bakkie koffie..... joh ga jij eens een tent in (wat voor dan ook) en ga aan een tafeltje zitten zonder te bestellen..... dat gaat nergens of wel soms.

                            Comment


                              #15
                              Re: GEZOCHT: personen documentaire wietpas

                              Sorry canamarie,
                              Wij wonen in dezelfde stad, en ja dat gaat prima!
                              Zal ook n top eigenkweek naar je kop flikkeren als je als barpersoneel mij een dergelijke opdracht geeft om iets aan te schaffen. Wees gvd blij dat je in mn rook mag zitten van goede schone wiet.
                              En ik heb het dan uiteraard niet over iemand die elke dag komt en niks koopt..

                              Overigens is er veel lekkerdere koffie dan in de willie te verkrijgen.. Ghehehe

                              Smookse

                              Comment

                              Bezig...
                              X