Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

    Korting op 420shop
    Volgens een nieuwe studie is er ruimte in de wet om wietteelt te legaliseren, meldt de Volkskrant. Sterker: mensenrechten kunnen overheden ertoe verplichten het kweken en verhandelen van cannabis gereguleerd toe te staan als dat misdaden als moord en mishandeling of ongelukken ten gevolge van onveilige teelt voorkomt. Mensenrechten wegen zwaarder dan de VN-drugsverdragen die wietteelt en -handel verbieden.


    Dit concluderen hoogleraar straf- en strafprocesrecht Piet Hein van Kempen en universitair docent Masha Fedorova van de Radboud Universiteit na onderzoek in opdracht van 27 grotere gemeenten. Die streven lokale wietregulering na omdat de criminaliteit rond hennepteelt volgens de gemeentebesturen onbeheersbaar wordt.
    Illegale hennepkweek leidt tot crimineel geweld en corruptie. Het is daarom goed verdedigbaar, schrijven de onderzoekers, dat regulering van de wietkweek als 'een positieve verplichting tot bescherming van mensenrechten geldt.'

    Bron: de Telegraaf
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    #2
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

      @Ganjagast. :
      Ze zeggen vaak een brutaal mens heeft de halve wereld
      Alleen weet ik niet of dat hier ook opgaat
      Stel dat je plan word niet goedgekeurd zou je dan nog een lamp kunnen ophangen ?
      Of heb je dan slapende honden wakker gemaakt door nu al actie te ondernemen
      Zelf zou ik gewoon afwachten ,we krijgen immers al genoeg waardeloos nieuws voorgeschoteld

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

          Wat een flop, ik geloof er niet in geloof ik .
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            #6
            Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

            Waarom zou de gemeente jou wel toestemming geven om te kweken?
            Waarom zou de woning bouw jou wel toestemming geven om planten te kweken in je huis?
            Als jij dat mag dan mag iedereen dat lijkt me.
            P.s zeggen ze nee dan gaan ze je van af dat moment heel goed in de gaten houden en ze weten je wonen tuurlijk
            God was never on your side..

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                Ik denk dat ganjagast wou schetsen hoe het er uit zou kunnen zien als thuisteelt gereguleerd zou worden.
                Hoe hij het zegt is nu het geval in Uruguay, dus perfect mogelijk. Het enige dat ontbreekt is goodwill vanuit politieke hoek.
                Spring niet zo snel op je paard
                Last edited by orgasmatron; 31 May 2016, 21:11.

                Comment


                  #9
                  Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                  De universele verklaring voor de rechten van de mens.... tja en dat in NL? Er staan nog meer basis rechten in en ook daar heeft de staat NL schijt aan.

                  Comment


                    #10
                    Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                    Mooi iniatief Ganjagast, de gemeente Amsterdam helpt nu iemand om ruimte te zoeken waar hij zijn plantjes mag kweken, de rechter had namelijk geoordeeld dat hij dat om medische redenen mag. (Zal kijjen of ik nieuwsbericht nog kan vinden).

                    Ik zou echter geen slapende honden wakker maken.


                    Linkje kamervragen en antwoord minister Schippers nav uitspraak rechter
                    https://www.tweedekamer.nl/kamerstuk...?id=2016D10022

                    En linkje naar artikel dat de gemeente Amsterdam zoekt naar oplossing
                    http://www.parool.nl/amsterdam/legal...-uit~a4248957/
                    Last edited by Stemma; 1 June 2016, 14:36.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                      hebben jullie nog geen vergunning dan?
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                        Alleen om regenpakken te dragen Jorem
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                          Zojuist gelezen op rolling:
                          Kabinet overweegt regulering softdrugs – voor het belastinggeld!

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                            Waarom zou de gemeente jou wel toestemming geven om te kweken?
                            Waarom zou de woning bouw jou wel toestemming geven om planten te kweken in je huis?
                            Als jij dat mag dan mag iedereen dat lijkt me.
                            P.s zeggen ze nee dan gaan ze je van af dat moment heel goed in de gaten houden en ze weten je wonen tuurlijk
                            Dat is ook de bedoeling. Ik ben voorstander dat men een micro kweekje mag onderhouden in zijn of haar (huur) huis mits je wel aan bepaalde eisen houdt/voldoet. Of biologisch in de tuin.

                            Oorspronkelijk geplaatst door orgasmatron View Post
                            Ik denk dat ganjagast wou schetsen hoe het er uit zou kunnen zien als thuisteelt gereguleerd zou worden.
                            Hoe hij het zegt is nu het geval in Uruguay, dus perfect mogelijk. Het enige dat ontbreekt is goodwill vanuit politieke hoek.
                            Spring niet zo snel op je paard
                            Precies. Kan niet wachten zodra het VVD/PvDA/PVV tijdperk snel voorbij is. Ze hebben NL immers kapot gemaakt, en eigen zakken gevuld. Op naar een echt democratisch en liberaal Nederland. Men heeft al gesproken!


                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Mooi iniatief Ganjagast, de gemeente Amsterdam helpt nu iemand om ruimte te zoeken waar hij zijn plantjes mag kweken, de rechter had namelijk geoordeeld dat hij dat om medische redenen mag. (Zal kijjen of ik nieuwsbericht nog kan vinden).

                            Ik zou echter geen slapende honden wakker maken.


                            Linkje kamervragen en antwoord minister Schippers nav uitspraak rechter
                            https://www.tweedekamer.nl/kamerstuk...?id=2016D10022

                            En linkje naar artikel dat de gemeente Amsterdam zoekt naar oplossing
                            http://www.parool.nl/amsterdam/legal...-uit~a4248957/
                            Lullig wat hem is overkomen. Ben wel blij voor hem dat de rechter en burgemeester m erbij willen helpen.. En het huis, zelfs wanneer de rechter oordeelt, dan mag de woning corporatie hem er nog steeds uitzetten?
                            Last edited by ganjagast; 1 June 2016, 20:33.
                            Ad usum proprium!

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Wet biedt ruimte voor legaliseren wietteelt'

                              Ja, dat mag de woningcorporatie. De rechter heeft immers uitspraak gedaan over het strafrechterlijk gedeelte. Het artikel in de volkskrant is daar niet duidelijk over of hij er nu uit moet of als hij blijft kweken. Als ik hem was zou ik bij huisuitzetting ook naar de rechter stappen, een positieve uitspraak heeft hij al op zak.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X