Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen en anxiety

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blowen en anxiety

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen
    Ik ben nieuw op het forum!
    Aangenaam!

    heb jullie advies ff nodig.
    Het is me opgevallen sinds ik veel ben gaan blowen ik veel na denk over alles.
    Ik rare gedachten krijg en anxiety heb alles overdenk ( overthinking ) en ik het idee heb dat iedereen naar mij kijkt of over mij praat en mij uitlacht.
    ook vindt ik het moeite om in contact met mensen te komen.
    Maar ik negeerde het altijd het viel me op
    Ik probeerde het te negeren.
    Nu ben ik dus een maand ongeveer gestopt en nu komen al die dingen die ik van het blowen had op me af keer 10 met depressieve gevoelens er bij en nog meer dingen
    Sinds het stoppen zijn de rare gedachten heel erg geworden denk ik over alles na heb ik heel erg last van anxiety en nog meer en de quarantine helpt er ook niet echt bij.
    Ik heb dit eerder mee gemaakt 2 jaar terug toen blowde ik heel veel en begon ik die dingen ook te krijgen toen had ik besloten om te stoppen de eerste 3/4 maanden waren echt een hel voor mij ik draaide helemaal door.
    ik was in totaal een jaar gestopt daarna toch besloten om het weer te doen als ik het maar op afentoe hou.
    Eerst rookte ik veel sterke wiet soorten bijna altijd sativa meestal altijd haze vooral amnesia of silver.
    Toen ik weer ben begonnen ben ik altijd hasj gaan roken heb al 2 jaar geen wiet meer gerookt
    Eerst dee ik het alleen 1 keer in de 2 weken of 1 keer in de maand en had er nog niet echt zo veel last van soms had ik ff 2/3 dagen na het blowen dat me gedachten ff te keer gingen maar meer niet.
    Ik begon ook steeds sterkere hasj soorten te roken en altijd van die sativa soorten met 35% THC meestal van de boerenjongens
    En ik begon langzamerhand toch steeds vaker te blowen tot bijna elke dag en toen begonnen die effecten steeds meer op te treden van over alles heel erg na denken rare gedachtens overdenken anxiety het gevoel hebben dat iedereen naar je kijkt of over je praat.
    Maar toen ik besloot te stoppen voor een tijd begonnen al die dingen keer 10 te worden en wordt nu echt letterlijk gek van me zelf ik weet het allemaal niet meer.
    Ook zit ik nu te denken kan ik nou niet tegen blowen? moet ik stoppen want dat wil ik ook weer niet het is wel chil om het ff in het weekend te doen maar in al die rare bij effecten heb ik ook geen zin in
    Ook misschien om er bij te vermelden rookte ik het altijd met tabak ik rook geen normale sigaretten wel een ex roker.
    Sinds ik gestopt ben heb ik de tabak er uit gegooid want begon pijn aan me keel en longen te krijgen en als ik weer wil/ga blowen wil ik alleen puur nu roken licht puur wiet jointje hasj pijpje bong of vaporizer etc

    En bedankt voor iedereen die de tijd heeft genomen om deze lange text te lezen.

    #2
    Je bent gestopt met tabak roken en rookt geen wiet en/of hash? En je vraagt of het slim is af en toe een jointje op te steken met een vaporizor?

    Nee man, doe het niet. Gewoon niet. Probeer iets anders te vinden als je nu compleet schoon bent.

    Comment


      #3
      Vervelend en naar dat je dit allemaal zo ervaart. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.

      Even samenvatten en relativeren:

      Als je heel veel blowt en/of sterk spul rookt krijg je er last van.. Waarom dan heel veel blowen? En waarom niet gewoon minder sterk?
      Als je jezelf niet kan begrenzen en altijd op dit punt belandt, is de vraag of je "er niet tegen kan?"
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      #4
      Neem je een soort antidepressiva? Vele dokters schrijven maar voor maar als ze weten dat je wiet rookt, zijn mao-remmers en tri-cyclische antidepressiva zeer slecht. Ze verdubbelen bij inname van thc . Ik moet dit allemaal zelf uitdokteren want nen dokter is maar zo slim als wat ie leest en studeert, en dat is ni veel soms... het kan goed zijn dat het gewoon je serotonine opname is die verstoord is. Maar ik ben ook geen dokter.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Hiphopaddict
        Hiphopaddict commented
        Editing a comment
        Nee neem geen antidepressivas
        Heb toen ik jonger was een lichte variant ervan gekregen van de doktor voor pijn
        maar dat vondt ik toch niet zo chill en ben ik na 2 weken tot een maand mee gestopt rotzooi is het!
        ik haat medicijnen om eerlijk te zijn.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Kan ik me volledig in vinden. De meeste beginnen wel maar te werken na 3 weken fzo. Slaap ook heel belangrijk, zoals hier ook al gezegd. 3 dagen slecht slapen maakt je zeer vatbaar voor van alles. Hoef je niet voor te roken of niets. Verder ben je denkelijk niet depressief maar maakt die situatie je een beetje moedeloos gewoon, ( denk ik dan he)daarom zeg ik niet dat een serotonine heropname remmer zal helpen, maar het is mss een optie voor een tijdje. Na een goeie maand voel je wel of het goed is voor je of niet. En dan hang je daar ook niet aan vast he. Wel altijd overleggen met huisarts.

      • Hiphopaddict
        Hiphopaddict commented
        Editing a comment
        Ja daar heb je gelijk in slaap is erg belangrijk hoe je je voelt inderdaad
        Slaap ritme is beetje naar de klote op het moment
        Eigenlijk sinds begin van de quarantine is het beetje naar de klote gegaan.
        Heb de laaste jaren sowieso moeite met een vast ritme maar het ging even een tijdje goed
        sinds de begin van de quarantine ging het weer fout.
        Door de corona kan ik me huis niet uit en woon nog bij me ouders die niet een fan van blowen zijn als ik thuis ga blowen ookal is het op het balkon ga ik gezeik krijgen.
        Door de corona willen hun ook niet dat ik ff een rondje ga lopen ofzo ik mag niet eens naar de supermarkt.
        Dus ging ik maar wachten tot hun naar bed gingen mijn ouders slapen erg laat rond een uur of 2 of 3.
        Ik sliep dus meestal rond een uur of 12 of 1
        Sinds begin van de quarantine begin maart rookte ik rond een uur of 3 me eerste jointje rookte er meestal 2 rond een uur of 4 of 5 ging ik pitten.
        Dat thuis blowen heb ik een maandje gedaan het viel me toch steeds op vooral sinds ik alleen ging blowen dus zonder vrienden dat ik paranoia kreeg , over alles na denken , rare gedachten ,anxiety etc.
        Ik ben er maar mee gestopt voor een tijdje nog steeds niet geblowd.
        En ook kreeg gezondheid klachten pijn aan me longen enzo wat wel weer verdwenen is.
        Hoewel paranoia , de rare gedachtens , over alles erg na denken ( overthinking ) , anxiety etc juist erger is geworden sinds het stoppen.
        En dat ritme heb ik nog steeds.
        Laaste tijd is het wel enorm erg dat er dagen waren dat ik rond 6/7 uur pas sliep wat ik nu niet meer doe.

      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door WittiW View Post
      Je bent gestopt met tabak roken en rookt geen wiet en/of hash? En je vraagt of het slim is af en toe een jointje op te steken met een vaporizor?

      Nee man, doe het niet. Gewoon niet. Probeer iets anders te vinden als je nu compleet schoon bent.

      Nou laat ik het zo zeggen
      Ik vindt blowen chill
      maar merk de laaste jaren dat wanneer ik veel begin te blowen er heleboel bij effecten komen.
      1 Ik denk overal heel erg over na.
      2 Ik begin van die rare gedachten te krijgen
      3 anxiety
      4 paranoia/achter dochtig ik ga allemaal scenarios over denken.
      5 Het gevoel dat iedereen naar mij kijkt en over mij praat of mij uitlacht
      6 moeite met contact met de buitenwereld dus erg in mijzelf gekeerd
      en wanneer ik dan weer stop met blowen beginnen all die bij effecten opeens keer 10 op me af te komen terwijl ik gewoon nuchter ben.
      + met een enorme depressie erbij ook nog.
      hoewel als ik blow probeer ik ze dus te negeren wat soms ook een beetje moeilijk is maar het lukt meestal wel.
      Maar als ik er mee stop lukt dat niet meer en komt alles keer 10 op me af
      wat ik op het moment dus heb en quarantine helpt er ook niet bepaald bij.

      Alleen wil ik dus ook niet voorgoed met blowen stoppen en zou ik het best in het weekend afentoe nog willen doen maar de bij effecten zijn gewoon zwaar irritant

      Comment


        #6
        Als je onder de 25 ben zou ik nooit meer blowen als ik jouw was,wiet en hars kunnen geestesziekte naar boven doen komen,drank ookwat je allemaal beschrijft is niet normaal,en het blowen zeker niet waard.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ben nog onder de 25 ben nu 20 bijna 21
          met drank heb ik ook veel ervaring
          die 2 gingen maar net te goed samen
          Avondje uit was biertje bestellen jointje roken dansvloer weer biertje bestellen en jointje roken gingen vaak wel 10+ bier in en 10+ jointjes in.
          niet trots op maarja soms heb je van die dagen

        #7
        Precies dat.
        En maak even een afspraak met je huisarts en vertel dit ook allemaal
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Afspraak met huisarts nodig denk je?
          Weet van veel afspraken dat ze me toch allemaal pillen aanbieden dus daar heb ik geen zin meer in.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je langdurig klachten hebt kan het nooit kwaad he..
          Hij kan wat vitale functies testen, bloeddruk enzo, niks spannends, en het is ook voor je eigen gemoedsrust als je weet of er iets aan de hand is of dat het echt veroorzaakt wordt door de stoffen in wiet.
          Want dan is het vrij simpel om er vanaf te komen natuurlijk.
          En wat die dokter precies wil voorschrijven, mocht dat nodig zijn, kun je daar altijd mee overleggen natuurlijk, je wordt niet gedwongen.

        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ja daar heb je gelijk in misschien na de corona ff overwegen dan.

        #8
        Met alle respect, maar als je ziet dat blowen een probleem is, en je loopt na flink door blowen drie/vier maanden rond met mentale issues, dan zou het voor mij klip en klaar zijn: kappen met blowen.
        Ik ben groot fan van wiet, maar als mensen er niet lekker op gaan dan is de oplossing echt mega simpel. Ik moet kotsen van bier, of het er nu twee of 20 zijn.. Dus ik drink geen bier meer. Probleem opgelost!

        Als je lichaam aangeeft dat 't niet tof is, en je gaat toch door.. Dan maak je het jezelf moeilijk, zeker op de lange termijn. Nu kost 't 3 maanden om van dat rotgevoel af te komen, over een half jaar kan dat prima een jaar nodig hebben. Of twee jaar. Of vijf. Wil je dat risico nemen?
        Ik zou 't wel weten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ja daar heb je gelijk in het is dat blowen mij laat relaxen en dat heb ik soms nodig.
          Maar met all die paranoia , te veel na denken , rare gedachtens , anxiety etc is het ook niet niet leuk meer.
          En die worden super erg als ik ermee stop met een depressie er bij ook
          En idd dat merk ik idd ik push me me zelf soort van om te blijven blowen
          En het kost me altijd rond 3 maanden om te herstellen ervan en voordat al die bijwerkingen weg gaan.
          Twee tot 5 jaar het kan duren nee dat risico wil ik niet nemen.
          Het is gewoon moeilijk om voor altijd mee te stoppen vooral omdat het zo veel om me heen zit.
          Ik woon in amsterdam dus ik ga ff de stad in elke hoek staat er iemand wel
          met een joint en is er een coffeeshop.
          Je ziet het heel veel in de media
          In muziek komt blowen vaak ter spraken.
          Bijna al mijn vrienden blowen
          De meid die ik leuk vindt blowt
          En op 1 of andere manier iedereen die ik ontmoet blowt.

          Dit zijn ook paar van de redenen waarom ik et weer mee begonnen ben deze zomer na een jaar gestopt te zijn.

          Maar ik denk dat je idd gelijk hebt en ik blowen maar beter helemaal met rust kan laten en het beste is om definitief ermee te stoppen.

        #9
        Kweekpreek nog geen week terug.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ste-15-minuten Ben benieuwd of je dit ook herkent, en hij jou klachten wellicht ook.

        Last edited by Nederhigh; 29 April 2020, 21:25.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Dat is zeker zo als ik sterke soorten rook vooral als het een sativa dominant is heb ik er meer last van.
          En kwa vitamines het zou kunnen
          het die effecten versterkt maar dat is nog niet de reden dat ik deze klachten heb
          Want als ik goed aan me vitamines denk heb ik ze ook
          En de tijden dat ik minder blow heb ik er minder last van.
          Hoewel ze dan nog steeds aanwezig zijn.

        #10
        Nederhigh mijn probleem is voornamelijk 15 minuten even doortrekken, inmiddels heb ik het advies genomen iets meer suikers tot me te nemen en wat rustiger te roken dat werkt als een tiet!

        Hiphopaddict verder vind ik het trouwens erg vervelend om te horen waar je last van hebt, wellicht gewoon stoppen en eens langs een huisarts gaan.

        Vergeet ook niet dat blowen je gevoel versterkt!

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ja ik zelf eet altijd een maaltijd voordat ik ga blowen anders is er altijd een kans dat ik bad ga.
          En ik vindt het nooit chill om met een lege maag te blowen eet meestal voor elke joint die ik rook wat.
          En betreft die 15 min heb ik eigenlijk alleen last van als ik lang niet heb geblowd en er 1
          opsteek
          Of als ik alleen ga blowen en te snel.
          Ik had er vroeger ook wel eens last van tot dat ik langzamer ging roken.

          En ja ik denk dat het idd beter is om definitief ermee te stoppen en als het langer aanhoudt naar de huisarts te gaan.

        #11
        Hey kerel, vooraleerst sterkte met je problematiek, ik heb een vriend die net dezelfde problemen beschreef als jij net deed, wat ik denk is dat je een mentale verslaving gekweekt hebt,
        dat in combinatie met het stoppen met roken van tabak kan je rare dingen laten doen denken, dit los je niet zelf op!!
        het stoppen met roken van tabak kan je in een depressie laten terechtkomen...
        dat overdenken, anxiety, paranoia, wil zeggen dat je geen bezigheid hebt voor je geest, dat kan je al serieus verminderen door leuke hobby, sport, boek lezen.
        Maar zeker niet in de zetel gaan zitten zonder iets te doen en maar denken en malen(ben er zeker van dat je dit herkent).
        mijn raad zoek je beste vriend op, leg hem/haar je probleem uit, en ga eens praten met een psycholoog, die kan je leren hoe met die emoties om te gaan en je wapenen tegen de keren dat het nog eens voorvalt, zeker niet laten aanslepen, die vriend over wie ik het had in het begin heeft dit wel laten aanslepen en is moeten opgenomen worden.
        Ik zeg niet dat het jou gaat gebeuren maar een gewaarschuwd man is er twee waard.

        keep your chin up en neem de raad die ik geef ter harte,
        Mvg
        Kustbeest

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ja het stoppen met tabak kan rare dingen met je doen.
          Ik ben in oktober ook gestopt met normale sigaretten roken , toen blowde ik nog niet heel veel.
          Hoewel na het stoppen met roken begon mijn cannabis gebruik wel flink te stijgen.
          Maar dat stoppen met roken was zeker heftig maar na een maand was ik wel weer een beetje helder
          Met cannabis lijkt het steeds heftiger te worden hoe langer je bent gestopt.
          En na een maand heb je er nog steeds last van
          En al die side effects komen als een bom wanneer je ermee stopt.
          Iets te doen? ik heb een mini sportschool in me garage dus waar ik 5 keer per week in train toen ik net gestopt was trainde ik zowat elke dag.
          Ik kan mijn vrienden niet opzoeken of iets doen om me bezig te houden want ik zit vast in huis door quarantine me ouders willen geen risico nemen ik mag niet eens naar de supermarkt of met de hond lopen.
          Dus dat maakt de situatie er niet beter op.
          En die psycholoog is misschien nog niet eens zo een slecht idee.

        #12
        at you service buddy

        Comment


        #13
        Dus niet meer blowen is jou oplossing dan ga je meer sporten betere verzorging van je zelf je zit nu toch vast in huis stop er dan mee
        En volgende keer als je bij je vrienden en ze bieden je joint aan zeg je nee ik pas heb last van mijn longen.... kan jou het boeien het werkt voor jou gewoon niet.

        Suc6 je kom deze tijd ook wel door hoor
        God was never on your side..

        Comment


        • Hiphopaddict
          Hiphopaddict commented
          Editing a comment
          Ja sporten doe ik dus al bijna elke dag dat dee ik al toen ik blowde.
          Betere verzorging kan idd zeker zie er op het moment echt niet uit baardje kan er wel even af misschien even naar de kapper wanneer ze open gaan natuurlijk.

        #14
        Even een soort van update.
        Ik heb gemerkt dat het sinds deze week allemaal steeds erger aan het worden is.
        Ik ben nu een maand en paar dagen gestopt.
        29 april heb ik me laaste joint gerookt
        Maandag 30 april officeel ermee gestopt.
        Begin was even moeilijk maar langzamerhand ging het wel iets beter en soms had ik wel van die dingen maar als ik dan me hoofd even bezig hield ging het wel beter.
        Sinds deze week ben ik een week gestopt en begin ik me opeens enorm slecht te voelen in plaats van beter het lukt me niet meer om me hoofd even bezig te houden.
        Ik ben nu ook letterlijk elke dag in me garage met de gewichten bezig.
        Dat is ook waarom ik dit topic heb geopend want sinds deze week draai ik dood en zie ik het allemaal niet meer zitten.
        Laaste dagen wordt ik ook helemaal zwetend wakker en weet ik niet waarom ik uberhoud moet opstaan ik voel me beter wanneer ik aan het slapen ben want dan voel ik niks denk ik niks ben ik in een andere wereld.

        Comment


          #15
          God was never on your side..

          Comment


          • Hiphopaddict
            Hiphopaddict commented
            Editing a comment
            Ja je hebt gelijk.
            Alles op een vaste tijd doen probeer ik nu inderdaad te doen.
            En ja kwa de quarantine is het zeker moeilijk voor iedereen ja!
            Alleen dan stoppen met blowen erbij maakt het allemaal nog iets moeilijker.
            Ik probeer dat even te doen dingen die ik leuk vindt om me gelukshormoon aan te maken , hoewel om eerlijk te zijn ik op het
            moment niks leuk vindt en niks met plezier meer doe zelfs muziek luisteren of even op de ps4 vindt ik niet meer zo leuk
        Bezig...
        X