Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslaving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verslaving

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    De ene zegt dat blowen een verslaving is, de ander zegt dat blowen iets is wat tussen je oren zit.

    Ik zelf ben van mening dat het wel degelijk een verslaving is...

    Hoe is jullie mening hier over?

    Groet Heribei.

    #2
    Re: Verslaving

    Ik ben wel verslaaf aan kweken ik kan niet zonder een plant of stek.
    En ook zeer verslaaf aan wiet maar als ik geen meer hebt dan stop ik ook.
    Ik ben geen typ die regelmatig wiet aan het zoeken is als ik niet kan vinden ik stop en dat gaat zo 3 dagen duren.
    Na 3 dagen ben ik weer beter en ik weet niet waarom maar als ik zoek kan ik soms niets vinden en als ik stop komt de wiet zo maar naar mij.

    Comment


      #3
      Re: Verslaving

      Geestelijk of lichamelijk verslaafd
      Binnen de verslaving aan een stof wordt er ook gesproken over een lichamelijke en geestelijke verslaving. Een lichamelijke verslaving houdt in dat het menselijk lichaam gewend is geraakt aan de stof die intensief gebruikt wordt, en zich heeft aangepast aan die stof. Wordt er in zo'n geval gestaakt met het gebruiken van die stof, dan ontstaan er ziekteverschijnselen zoals koorts, slapeloosheid en braken. Dit noemt men onthoudingsverschijnselen. Het steeds meer nodig hebben van een verslavende stof om hetzelfde effect te bereiken noemt men tolerantie, wat vrijwel altijd voorkomt bij een verslaving.
      Geestelijke verslaving betekent dat iemand een stof denkt nodig te hebben of denkt lekker te vinden en niet meer zonder kan. Deze vorm van verslaving is persoonsgebonden, omdat verschillende mensen verschillende dingen 'lekker' vinden. Bij geestelijke verslaving kan iemand zodanig naar een stof verlangen dat alle gedachten draaien om het gebruiken en verkrijgen van die stof. De mentale verslaving kan de chemische balans binnen de hersenen verstoren en daardoor ook een daadwerkelijke lichamelijke invloed hebben.

      bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
      Last edited by Jointjedraaien; 22 November 2013, 03:46.

      Comment


        #4
        Re: Verslaving

        Ik zie het ook als verslaving. Evenals koffie, roken en kauwgum kauwen. Met wiet kun je echter zonder al te veel problemen stoppen. De cannabinoiden verlaten je lichaam op dusdanig trage wijze dat van afkickverschijnselen nauwelijks of geen sprake is. Stoppen is dus een eitje. Maar zolang je niet stopt, blijft het een verslaving in mijn optiek. By the way; iedere verslaving zit tussen je oren, of een beetje daaronder eigenlijk. Daar wordt namelijk je hormoon en neurotransmitter afgifte bepaald. Met name dopamine speelt een grote rol.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Verslaving

          Eerder een lichte gewenning,minder erg dan tabak,zoals met alles zijn er natuurlijk altijd een paar uitzonderingen,ik vermoed dat de meeste mensen sociaal roken,gezellig samen een ""
          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

          Comment


            #6
            Re: Verslaving

            Ik vind stoppen niet zo makkelijk hoor... Ik zou wel willen minderen met blowen.

            Comment


              #7
              Re: Verslaving

              Dan moet je zorgen dat het niet zo makkelijk voorhanden is. Door het bijvoorbeeld op een lastige plek weg te stoppen. Door het bijvoorbeeld in te pakken in vijf of zes dozen in elkaar, ieder afgesloten met tape (een doos in een doos in een doos in een doos, etc.). Of gewoon eens bij jezelf denken: laat ik het nu eens niet doen. Schrijf dat ook op je tipjes en vloei, dan ben je zo geminderd. Volgens de boekjes, en uit mijn eigen ervaring, is het een piece of cake om te stoppen of te minderen. Het is echter net zo makkelijk om te beginnen als het op je nachtkastje of de keukentafel ligt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Verslaving

                Mja ik heb nu ook al niet sinds donderdag geblowt, het is er gewoon niet van gekomen, en heb daar absoluut geen last van... Maar ligt ook wel aan de hoeveelheid die je normaal gebruikt, ik blowde vroeger veel meer, nu al jaren 1 per dag dusja.... Ligt de grens bij stoppen ook dichter! Maar je moet het zelf wel willen, als je op voorhand zegt het zal wel niet lukken hoef je er zelfs niet aan te beginnen...

                Comment


                  #9
                  Re: Verslaving

                  Lr2
                  Verstoppen is geen optie
                  Of je hebt wel of je hebt niet daar gaat om
                  Anders blijven zoeken he.

                  Comment


                    #10
                    Re: Verslaving

                    Vanaf morgen blijf ik er gewoon vanaf, nog max 1 jointje per week.
                    Het is juist goed als je het hebt maar er vanaf kan blijven, dan heb je het onder controle!

                    Comment


                      #11
                      Re: Verslaving

                      ik heb 10 jaar lang non stop geblowd en ook momenten van 50 tot 75 gulden per dag, 10 jaar lang daarna niet meer geblowd en op 1 dag gestopt, nu blow ik een beetje rond het weekend en dat bevalt mij nu wel maar echt verslavend nee dat kan ik niet zeggen een leefwijze ja daar danken wij de god shiva wel voor

                      Comment


                        #12
                        Re: Verslaving

                        Heribei Succes nog
                        Ik ben benieuwd hoe lang je da ga volhouden.

                        Comment


                          #13
                          Re: Verslaving

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zenne View Post
                          Lr2
                          Verstoppen is geen optie
                          Of je hebt wel of je hebt niet daar gaat om
                          Anders blijven zoeken he.
                          Daar ben ik het niet mee eens. Als mijn oogst hoog en droog weggelegd ligt, zoek ik het niet de moeite te nemen om het te halen. Zoals vorig jaar, toen het in de schuur lag. Dan wordt er simpelweg niet geblowd.. Maar er zijn mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden, dan krijg je van die 'blijven zoeken' acties.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Verslaving

                            Volgens jou kan het wel,je wiet in de schuur verstoppen en laten staan tot dat je zin in heb.
                            Wil weten hoe veel mensen dat wel kunnen doen.
                            ik dus niet
                            Als ik auto moet rijden dan doe ik ook niet,in plaats van 1 dikke joint doe ik 2 normale.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X