Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslaving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verslaving

kijk je lichaam heeft zelf ook cbd blow je voedt je lichaam stop je zakt je cbd level en wil je weer meer.dus zit het zeker tussen je oren.

Comment

Re: Verslaving

@Vapoman: er is genoeg CDB in je lichaam om van rond te komen. Als je een tekort zou hebben, functioneer je totaal niet. Je spieren zouden ophouden en nieuwe informatie zou je niet op kunnen slaan. Onthoudt ook dat het je lichaam erg langzaam verlaat (1 joint duurt gemiddeld 3 weken) dus van 'meer willen omdat je lichaam het aangeeft' is geen sprake. Het is een puur mentale kwestie, dat wel.

De scheidingslijn tussen lichamelijk en geestelijke verslaving is erg groot, en geen van beide valt eigenlijk te beschrijven als 'tussen de oren' aangezien daar beide verslavingssystemen gehuisvest zijn.
      De lading die het woord verslaving draagt is tevens erg negatief. Ik zie het niet als een negatief punt om ergens verslaafd aan te zijn. Zo lang de schade minimaal blijft.

Ik vraag me nu af: wanneer gebruik je medicinaal?

Ik heb in mijn puberteit erge slaapproblemen gehad, zo erg dat ik soms letterlijk 52 uur aaneen wakker was, een halve joint loste dit op. Maar om het nu medicinaal te noemen? Ik had ook kunnen gaan sporten..
      Omdat ik niet tegen de werking van paracetamol bestand ben, rook ik bij andere klachten (hoofdpijn etc.) ook een joint, in de avond dan. Is dat medicinaal? Want ik doe 't ook als ik nergens last van heb. Je kunt het ook zien als lullig excuus. Als ik nu eens een week lang iedere dag één paracetamol zou nemen, zou ik na die week gewoon paracetamol kunnen nemen bij een pijntje. Maar dat doe ik niet..

Ik heb door de jaren heen gemerkt dat er twee kampen zijn in de medische cannabiswereld. Kamp 1: de mensen die zichzelf van hun serieuze, chronische klachten afhelpen door te blowen. En kamp 2: de mensen die zeggen dat het voor medicinaal gebruik is maar nergens last van hebben, of het maar sporadisch gebruiken om een toevalstreffer op te lossen en daarnaast recreationeel roken. Zoals ik bijvoorbeeld doe.
      Is kamp 2 nog medicinaal te noemen? Ik vind van niet. Dat het soms als een medicijn werkt, prima. Maar dat doet kippensoep met de juiste kruiden ook. Medicinaal vind ik dat gebruik absoluut niet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
      X