Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

    Korting op 420shop
    Waarom vaporizeren?
    Dit topic zal je vast overtuigen. Maar in het kort:

    Roken is een verbrandingsproces met enorme hoge temperaturen die ook heel wat niet-wenselijke stoffen vrij maakt. THC breekt erg snel af op hoge temperaturen. In feite rook je bij een joint enkel het deel op die net achter de vuurtip zit, al de rest wordt as. Als we het wetenschappelijk uitrekenen, en dat is gebeurt, schatten ze dat slechts 20% van de gewenste stoffen effectief door de gebruiker wordt opgenomen via verbranding. Je gooit dus 80% van je dure weed in de asbak als je die verbrand.niet verbruikt als je geen dampen opzuigt, waar er bij verbranding altijd wel iets blijft smeulen. Ten tweede is ook , waardoor je dus minder nodig hebt voor dezelfde opname van werkzame stoffen. Tabletop vaporizers kunnen soms tot bijna 45% stoffen vrijgeven. Dit resulteert in een verbruiksbesparing van ongeveer 25%. Met een vaporizer zal je merken dat je per elke 3 gram je koopt je er eigenlijk bijna een gram gratis bij krijgt.

    En het is veel gezonder. Je zuigt damp op, geen rook. Damp is veel zachter, veel zuiverder ook (slechts 1 van de anders 100 schadelijke stoffen in rook), het smaakt veel subtieler dan een joint en het is ook zo warm niet, wat helpt bij irritatie van de luchtwegen en dergelijke kwalen waar wij rokers zo'n last van hebben. Sinds ik mijn vaporizer aan mijn hand heb vastgekleefd ben ik ook gestopt met roken, wat op zich ook best wat geld scheelt.

    Damp verdampt en blijft dus niet hangen. Er is dus nauwelijks geurhinder tijdens het consumeren van je kruiden. De meeste draagbare vaporizers zijn er dan ook op gebouwd om discreet te worden gebruikt. Ikzelf kies echter voor de "hoe bedoel je?"-aanpak, waarbij ik gewoon mijn vaporizer bovenhaal in publieke rookruimtes en weg begin te roken. Niet dat ik iemand aanraad om publiek voor hun gebruik uit te komen, wie niet weet niet deert, maar ik merk dat de vaporizer en de geur van vaporized cannabis zo onbekend is, dat er weinig vragen worden gesteld. En als er worden gesteld zeg ik de waarheid: dat ik een kruidenmengeling gebruik om pijnen te verzachten. Bovendien ben ik niet van plan om de rest van mijn volwassen leven "intieme plekjes" op te zoeken omdat ik moet roken. Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk

    Je kan ook natte cannabis vaporizen! Dit is zelf nog ongetest (ik heb nog geen natte weed), maar deze website is alvast overtuigd dat je met een Volcano ook gewoon in 3 keer alles kan vapen die er te vapen is.

    Je kan je high regelen!
    En dit is vaak de grootste aanpassing voor mensen. Een vaporizer is een hoogtechnologisch toestel die op hoogtechnologische manier regelt wat er precies met je product gebeurt, en dat neemt een beetje de "ah t'is goeie weed deze keer"- ervaring weg. In principe is dat net de bedoeling, want je haalt sowieso meer uit weed met een vaporizer (ook bagger weed) dan door het te roken, maar het is gewoon "anders".
    Niet iedereen vind weed op wetenschappelijke manier roken "leuk", maar eigenlijk is het gewoon een kleine mentaliteitswijziging ten opzichte van jezelf. Kort samengevat verdampen stoffen wel of niet bij hogere of lagere temperaturen. Er is niet maar 1 soort THC in weed, er zijn er minimum 4 en er zijn ook nog CBD's / CBN's enz. Zo zal je door te vaporiseren op 199 graden gegarandeerd superstoned worden, want je hebt bijna geen CBN meer die wel sedatief werkt maar ook THC afbreekt, waar je bij 177 graden dezelfde weed gewoon een superleuke high krijgt, want dan krijg je veel meer een mix van verschillende elementen die in een mix een effect bereiken.

    Ook wordt hetzelfde systeem gebruikt om stoffen vrij te maken waar je effectief medisch iets mee kanIn deze post heb ik een overzichtje gemaakt van de verschillende stoffen en settings die ik gebruik en wat ik er dan aan heb. Voor mij is het echt een oplossing. Als je longkanker en allerhande vreselijke dingen kan krijgen door opname van slechte stoffen, waarom kan hetzelfde systeem dan ook niet gebruikt worden voor opname stoffen die je helpen?

    En zelfs als je deze laatste argumenten niet gelooft kan het volgende argument je enkel nog meer overtuigen: je kan de "prut" die overblijft na het vaporiseren prima in olie of boter gooien en leeg trekken om er wietboteraankoop van een vaporizer win je dan ook op relatief korte termijn terugparty-vaporizer hebt, en je hebt vrienden met kruiden, dan kunnen zij toch ook wel een plukje missen in ruil voor het gebruikTips voor aanschaf
    Eerst en vooral, niet elke verkochte vaporizer is een vaporizer. Vooral in de goedkope dingen (pennen) heb je toestellen die eigenlijk geen verbrandingskamer hebben, en dus ook geen damp kunnen produceren (atomizers). Ze zijn meer een hi-tech versie van een aansteker, je hebt nog altijd verbranding. Die dingen zijn waardeloos en echt het geld niet waard. Let dus altijd op dat er "keramische verbrandingskamer" of dergelijke bij de beschrijving staat.

    In de vaporizers heb je de tafelmodellen en de draagbare modellen.
    - Tafelmodel (home use)
    Dit zet je op een tafel en je stopt het in een stopcontact. Uit de tafelmodellen is de Vulcano van het Duitse Storz Bickelmaar je kan ook gerust zoeken naar wat imitaties die het ook prima doen- Draagbaar model (portable)http://www.vaposhop.nl/vaporizers/po...t-2-vaporizer/ Zeer leuk ding, een echte vaporizer, zeer leuk en discreet ontwerp, maar onderaan staat er "maximum 40 puffs". Laten we dat dan maar voor het gemak halveren, en dan heb je eigenlijk veel geld gegeven aan een vaporizer die zo discreet is dat je hem constant in een stopcontact moet steken. Leg dat maar eens uit.
    2) De kwaliteit van de vapor speelt een rol. Goeie merken produceren een goeie vapor, maar ook hier geld dat het wat zoeken is. Net zoals de ene smartphone het wel goed doet en dezelfde het net minder goed voor dezelfde prijs. Sowieso is het leren roken met je eigen toestel, net zoals je ook moest leren hoe je het best een joint rolt/rookt voor het maximale effect.
    3) Ik vind het belangrijk dat ik tijdens mijn gebruik mijn graden rechtsreeks kan aanpassen. Een vaporizer waar je geen graden op kan aanpassen is waardeloos. Sommige discrete toestellen kan je op voorhand programmeren via een app, en dan een setting kiezen. Ik vind dat omslachtig en pas gewoon liever rechtstreeks op het toestel mijn graden aan, maar het ligt er aan wat je zelf wil.
    4) Hou ook rekening met onderhoud. Dat valt reuze goed mee. Elke maand of zo moet je het zuigkapje uit elkaar halen en wat plakrestjes schoonmaken. En na elke rookbeurt gewoon even het kamertje leegblazen en/of borstelen. Maar dat is het dan ook denk ik. Spaar je ook een hoop tijd mee hoor.

    Dit is mijn persoonlijk toestel, het schijnt 1 van de betrouwbaarste op de markt te zijn: de Storz & Bickel Mighty, op de foto rechts, naast zijn kleine broertje de Crafty die half zo lang meegaat en via een app wordt ingesteld.



    Hoe vaporiseren

    Vaporiseren is gemakkelijk, althans een stuk eenvoudiger dan joints toeplooien. Je weed wordt gegrind en een hoeveelheid (zoals je nodig zou hebben voor een joint of iets meer - 0,2 / 0,4 gram) steek je in je toestel. Niets af te wegen, je vult eigenlijk gewoon het reservoir, maar je drukt het niet echt aan, je moet lucht tussen kunnen. Het is gewoon kwestie van een kamertje vullen met weed en het klepje dicht draaien. Peanuts. Sommige toestellen leveren zelfs een klein vulhulpje (oranje potje op foto). Handig, maar eigenlijk helemaal niet nodig.


    Vullen, ding toe doen, aansteken en dan bepaal je de temperatuur. Hier heb je een lijst met alle werkzame stoffen in cannabis en op welke temperatuur deze verdampen. Je kan zelf bepalen welk effect je het leukste / meest nodig hebt.

    Bij de tafelmodellen zet je er de kap op met de ballon aan en laat die vullen. Bij draagbare modellen wacht je gewoon tot hij warm is (binnen de minuut), en je zuigt langzaam aan het rietje tot je longen lekker gevuld zijn. De meeste portable vaporizers trillen of geven een signaal wanneer de temperatuur bereikt is.

    Dampen is anders dan roken, meer ademen eigenlijk. Zeker de eerste trek van een je vaporizer kan wat licht of leeg smaken. Net zoals bij een waterpijp moet er eerst een trek opgezogen worden voordat je kan beginnen roken. Wees dus niet onmiddellijk teleurgesteld. Bij de 2de trek haal je gewoon langzaam adem, laat je longen zich vullen. Hou de damp gerust in, dat is net gezond bij vaporizen, en adem langzaam uit. Nu krijg je de smaak te pakken, niet? Even wennen, maar echt wel aangenaam. Hoe je die temperaturen regelt hangt af van persoonlijke voorkeur (zie gradentabel in andere post
    Last edited by LionKeeper; 11 May 2015, 23:17. Reden: opmaak

    #2
    Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

    Ja, die Mighty lijkt me een mooie vaporizer. Alleen wel een beetje duur. Heb zelf al een tijdje een Plenty en daar red ik me nog wel mee

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

      Leuk en interessant topic haha,ik heb zelf de arizer solo en extreme q ook heel fijne apparaatjes.

      Comment


      • Mickey23
        Mickey23 commented
        Editing a comment
        Oh YES i Tried that its a nice device but i broke that so i recently purchased a KINGPEN DEVICE FROM Buyruntz online Its also awesome

      #4
      Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

      REVIEW: Storz & Bickel Mighty


      URL: http://www.storz-bickel.com/shop_us/...hty-vaporizer/
      Last edited by LionKeeper; 30 April 2015, 19:30.

      Comment


        #5

        Comment


          #6
          Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

          Netjes geschreven en erg handig voor mensen die meer willen weten over vaporizers.

          Ik zelf gebruik voor thuis de arizer v tower en mijn draagbare is de davinci ascent.

          Comment


            #7
            Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

            Ik koop mij dus binnekort de davinci. Revieuw volgt volgende ergens.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #8
              Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

              Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
              Ik koop mij dus binnekort de davinci. Revieuw volgt volgende ergens.
              Via Ebay of gewoon in Nederland Thugz?
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #9
                Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                Niet via ebay. Vertrouw het niet. Liever een gewone echte shop zal trouwens de nieuwere versie worden. Na wat reviuews gelezen te hebben.
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Helemaal gelijk heb je. Ik dacht dat ik een Arizer solo had gekocht, maar toen die na een half jaar kapot ging, stuurde ik hem naar de leverancier op, en ze zeiden dat die namaak was. Hij beviel ook voor geen meter. Hierna heb ik een Arizer Extreme Q gekocht, die bevalt zeer goed. Maar ben nog opzoek naar een goede draagbare verdamper.

                #10
                Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                Ben benieuwd thugz wat je ervan vindt.
                In mijn vriendenkring hebben de afgelopen half jaar 6vrienden de davinci gekocht nadat ze het geprobeerd hadden.
                Ze zeiden alle dat de smaak veel lekkerder is en ook de stonedheid.

                Comment


                  #11
                  Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                  Ja, je hoort er meestal goeds over, heb je een link ofzo van die nieuwere versie Thugz?
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                  Comment


                    #12
                    Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                    http://azarius.nl/vaporizers/portabl...nci-vaporizer/


                    Dat is em.
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #13
                      Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                      Ziet er inderdaad goed uit, voor mij alleen wat prijzig, niet vanwege een budget ofzo, maar gewoon omdat ik niet weet of vapen mij bevalt, pfffff, moeilijk allemaal

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Weet iemand misschien al wat meer over de Storm vaporizer en of dit wat is?
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #14
                        Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                        Ook keramisch, dus je zou het kunnen riskeren. En koop er dan nog wat vloei bij ofzo, vanaf 100 euro krijg je zo'n groot cadeau

                        Comment


                          #15
                          Re: Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Ook keramisch, dus je zou het kunnen riskeren. En koop er dan nog wat vloei bij ofzo, vanaf 100 euro krijg je zo'n groot cadeau
                          Oh ja, dat heb je daar he hahaha, misschien bestel ik de Storm dan wel.
                          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                          Comment

                          Bezig...
                          X