Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik ben erover uit.
    Ik ga een vaporizer aanschaffen.

    Ik twijfel. HOME of PORTABLE
    Ga ik voor een HOME-model. Dan kies ik de Volcano Classic.
    Easy Valve of Solid Valve. Daar ben ik nog niet over uit.

    Ga ik voor de PORTABLE versie. Dan kies ik de Mighty.
    Volcano Classic - storz&bickel Mighty - storz&bickel
    -zuigen aan plastic ballon zakken -zuigen aan zwart hand apparaat
    -groot/lomp -klein/design
    -stabiel -fragiel
    -minder schoonmaken? -meer schoonmaken
    -makkelijker vullen? -vullen is een pielwerk
    -grotere kamer? -kleinere kamer?
    -vaste stroomaansluiting -accu/oplaadbaar
    -vanaf 369? -te koop vanaf 299?
    -tempinstelling: 9 standen
    van tot 40 - 220?
    -tempinstelling: 150 - 210?
    -extra kosten; aanschaf ballons -extra kosten vervangen onderdelen
    -duurzamer? -gaat minder lang mee? - valt gemakkelijker etc.
    -ruik je het apparaat zelf na gebruik? -apparaat stinkt misschien als je het na gebruik niet leegt?
    -tafelmodel/vaste locatie - thuisgebruik - ruimtegebonden -mobiel/draagbaar - thuisgebruik en buiten de deur - niet ruimtegebonden
    -minder verspilling van dampen? effectiever in gebruik -makkelijker in gebruik? geen gedoe met de ballon
    -ruimere/betere temp regeling?
    Eigenlijk wil ik ze allebei (proberen). Dat doet me te veel pijn in de portemonnee.
    Sommige dingen zijn me niet helemaal duidelijk. Zie de vraagtekens.
    Als ik het me goed inbeeld zijn de twee bovengenoemde vaporizers de favorieten van de forumgebruikers.

    Evert De Verdamper lijkt het af te leggen tegen de makelij van Storz&Bickel.


    Stemma
    Volstaat bij jullie thuis nog steeds de Volcano Classic of heeft zoon ondertussen ook een draagbare?
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Kies Classic vulcano

    Ongeldig , de Volcano wordt nog regelmatig gebruikt. Zelf heb ik een draagbare gekocht een Haze Dual V3. Voor mij volstaat die prima maar mijn zoon kiest voor 'outdoor' liever een joint tenzij hij stealth moet 'blowen' dan leent hij mijn Haze Dual V3 wel eens.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Simpele keuze, solid valve...

      Grootste kruidenkamer ooit. Als je wil kan daar vrij simpel 2, 3 gram wiet in. Je bent trouwens niet ruimte gebonden he, die ballon is draagbaar Denk dat ik die kamer zelf op meer dan een jaar tijd mss 1 keer proper gemaakt heb en ik gebruik die regelmatig. Het is wel tijd om ze is in de iso te leggen... Maar das simpel te doen, draagbare vapo's moet je regelmatig proper maken en dat is een prulwerk. De ballon zelf, daar zit ik aan nr twee en bijna nr drie. Al boeit dat niet dat die een beetje plakkerig wordt. Dus voor die 6 euro hoef je het niet te laten... 3 meter geeft je sowieso wel een ballon of 9.
      Volcano zelf ruik je niet he. Dat is enkel een warmte element met een fan in.

      Ik heb nu twee draagbare vaporizers en pak toch bijna 9 op 10 de volcano. Er gaat niks verloren, betere smaak, vollere damp. En je kan je wiet er twee, mss drie keer door halen. Ik kom niet aan drie, dan lig ik al lang in mijn nest.

      Enige nadeel, die kost centen. Maar je verbruik gaat sowieso dalen.

      Comment


        storz en bickel hebben nieuwe verpakkingen en stoppen met de solid valve. Alles wordt easy valve.

        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          Zou mij straf lijken dat ze dan ook zouden stoppen met die reserve ballon vulling te verkopen. Ik ga echt niet nog is meer dan 100 euro dokken voor er een easy valve van te maken. Dan ga ik persoonlijk in zitstaking voor hun deur.
          Enfin, ze zijn nog te koop. Het wordt niet slecht. 3 rollen van 3 meter kosten je 8 euro 80. Tegen dan ben je 10 jaar verder.

          Solid valve zal niet genoeg opbrengen zeker? 1 keer het toestel. 1 keer om de zoveel een rolleke zakjes van een paar euro.

          Comment


            Stemma beowulf en vaperke

            Dank voor de reacties.

            Stemma, Indoor gebruikt zoon enkel de Volcano?

            Beowulf, Een goed tafelmodel is het eerstvolgende cadeau dat ik mezelf doe!

            Vaperke, Waar vind ik deze info? Is handig om rekening mee te houden op het moment dat ik een tafelmodel ga kiezen.








            Volgt nu een verslag van mijn eerste vape adventures.

            (27-9) eigenaar geworden van Mighty Vaporizer.
            Tafelmodel wordt een cadeau voor later. Zoals gezegd wil ik ze allebei. Misschien nadat ik de kweek van 2017 geoogst heb. Extra beloning voor de moeite.
            Elektrische sigaret eerder besteld en diezelfde dag in gebruik genomen.

            IMG_20171002_143503887.jpg




            Ik wil blijvend overstappen van blowen/roken naar dampen. Ik ben klaar met tabak. En alles wat hoort bij tabak. Die factor is sterk aanwezig.
            De geur, de blikken, de aanslag op je longen. Roken is achterhaalt, een beetje dom, niet hip. Noem zelf wat vooroordelen. Je kan ook zeggen; roken is stoer. Maar die nieuwigheid is er na 17 jaar wel vanaf.
            Ik rook en blow ondertussen meer jaren van mijn leven als dat ik nuchter was. Die grens passeerde ik vier jaar geleden al.
            Oke, ik ben wel een aantal malen gestopt. Maar dat is hooguit anderhalf jaar in totaal.

            Ik rook(te) 1-3 peuken en 1-52 joints per dag.

            Niet dat ik ooit de 52 aangetikt heb. Zolang ik daaronder blijf kan je me in ieder geval geen verslaafde noemen.

            Ik kan een hele joint in een keer op. Twee, of drie. Als ik dat zo blief.
            Een volle en aangedrukte kamer is de helft van wat ik in mijn Jayoos stop.

            Vorm je eigen oordeel. Ik categoriseer mezelf als heavy blower. En ik schaam me daarvoor.
            Je ziet minder blowende vrouwen als blowende mannen. Zeker na hun 52-ste, ik bedoel 25ste.

            Die vaporizer mag dus aan het werk met mij als eigenaar. Ik heb dagelijkse cravings die dat ding moet bevredigen.
            "Het ding" heeft me 284 euro gekost met een kortingscode. Direct een glazen mondstuk erbij besteld (geen aanrader).






            Eerste dagen was ik ronduit ontevreden. "Het onding" dat geen effect had. Een dure miskoop.


            Het proces van wiet dampen is anders als een J draaien/roken. De juiste instellingen vinden. Of misschien gewoon (lichamelijk, receptoren en die shit) wennen.
            De smaak was wel een verbetering. Kruidige, pure wietsmaak. Meest vergelijkbaar met eucalyptys-wiet.
            Geprobeerd; Gruis coffeeshop, SugarHaze coffeeshop, AmnesiaHaze eigenkweek, WhiteWidow eigenkweek - smaakt in mijn optiek allemaal hetzelfde. Behalve die gruis, dat was shit. Wat had ik ook verwacht?! Vijf gram voor 26 euro. Dan kun je erop rekenen dat je opgelicht wordt. Daar kun je sowieso vanuit gaan als je coffeeshops bezoekt.
            Bestrijdingsmiddelen op je wiet, insecten, vroege oogsten, snel drogen, criminele wietboeren, afpersing, rippers, elektriciteitsdiefstal, geen kwaliteitstesten, uitbuiting. 10 euro per gram, verbrand door de lampen, kan nog wel even doorgaan.


            Zelf kweken is zoveel beter. Zo druk als de coffeeshop het heeft, zo rustig is het naar verhouding hier het forum. Dan is het duidelijk dat maar een heel klein percentage zelfvoorzienend is van de cannabis gebruikers.
            Het forum telt ongeveer 400 actieve leden. Dat lijkt me voor een coffeeshop het gemiddelde bezoekersaantal per dag.
            In 2014 telde NL 591 coffeeshops (in 103 gemeentes).
            De gedoogde kwekers zijn duidelijk in de minderheid. Voor die conclusie heb ik aan deze cijfers voldoende.

            Terug naar de Mighty.
            - Prijs/kwaliteit verhouding is slecht. Te duur voor de kwaliteit die je krijgt. Ik zet mijn vraagtekens bij het veelvuldig gebruik op de lange termijn.
            Ik verwacht dat het apparaat op de lange termijn niet goed schoon te houden is. Veel randjes en hoekjes waar vuil in kan gaan zitten. Door de elektrische onderdelen kan je hem nooit in zijn geheel wassen.
            Ik verwacht dat de levensduur van de accu beperkt is. In nieuwstaat kan de accu vier tot vijf kamers verdampen. Dan is ie leeg.
            De meeste onderdelen zijn van plastic. Zoals we weten kent plastic nadelen, het kan slecht tegen verhitting, op de lange termijn krijg je te maken met plasticluiheid. Het wordt broos.
            Voor dat geld had het best van metaal mogen zijn, waar mogelijk. En dusdanig geproduceerd dat je ook de vulkamer uit elkaar kan halen/schoonmaken.


            - De accu kent meer beperkingen, zoals dat deze niet los te koop is. Je kan geen extra accu kopen. Of zelf de batterij vervangen.
            - Een USB oplaadpunt was klantvriendelijker geweest.

            IMG_20171002_143518725.jpgIMG_20171002_143304345.jpg



            - de smaak van de wiet is de eerste drie hijzen heel sterk, de damp minder, die is vanaf drie hijzen waarneembaar.
            - na 16 kamers de eerste schoonmaakbeurt, kleverige substantie in mondstuk. Badje van schoonmaakspiritus. Had best al eerder schoongemaakt kunnen worden.
            - enorm pielwerk, niet gebouwd voor veelvuldig gebruik, op lange termijn. Slijtage schoonmaken, monteren/demonteren
            - aanslag in de vulkamer krijg ik niet volledig schoon

            IMG_20171002_154338427.jpg
            aanslag, tipje, formaat kamer



            - gaas/zeefjes vervangen lukt ook nooit zo perfect zoals de fabrikant het heeft geleverd

            IMG_20171002_154242083.jpg



            - aanschaf zeefjes en stroomverbruik zijn extra kosten

            IMG_20171002_143144557.jpg




            - ik vind de brandspiritus na het schoonmaken enorm stinken, tevoren ook al. Maar na het schoonmaken ruikt het als een blikje energy drank dat een aantal maanden in het autoportier als asbak heeft gediend. Waar je vriendin dan in een dronken bui een slok van neemt en ze daarna met je wilt kussen. Zo vies, eeeeehw. Krijg er nu weer de rillingen van.
            Echt zo ranzig. Die geur/smaak blijft dan achter op het koel/mondstuk. Gedverdemme.
            - Vreet buien. Als toen ik net begon met blowen. Niks is genoeg, alles is lekker. Alles door elkaar. Tot ik in slaap val.
            - Eten begint meer smaak te krijgen. Ik heb een uitgebreider smaak pallet en proef weer smaken die ik al jaren niet meer geproefd had. Van die witte snack crackers bijvoorbeeld, die smaakten al jaren naar niks. Als kind was ik zot op die smaak van zetmeel. Die proef ik nu weer. Dus ik knauw af en toe weer n droge cracker weg.
            - het apparaat ruikt naar verbrande popcorn na gebruik. Niet overheersend/storend.
            - Opwarmen een minuut, afkoelen ongeveer 15.
            - Trilfunctie vind ik overbodig, batterijverspilling. Uitvallen na twee min vind ik bemoeizuchtig, irritant om telkens gestoord te worden met die trilling en dan tot actie te moeten komen als ik niet wil dat hij uitvalt.
            - Tijdens afkoelen/opwarmen kun je er ook aan lurken.
            - De Mighty gebruiken voor cannabis valt buiten de opties van de gebruiksaanwijzing.
            - Hard drukken op het beeldscherm geeft inktvlekken zoals bij een rekenmachine display.
            - Veel losse onderdelen, twee vul hulp, waarvan een met stop, bodem en deksel, kwastje om schoon te maken, optionele onderdelen, gemakkelijk kwijt te raken.
            - Voor dat geld had er chique etui bij mogen zitten.
            - Lage temp, betere smaak minder stoned, minder hoesten
            Hoge temp, sneller verbrande smaak, betere high, meer hoesten
            - Temp fluctuatie van 3 graden - onder/boven ingestelde waarde
            - Schat dat batterij opgeteld maximaal 45-60 minuten meegaat. 4 kamers zeker, 5 kamers met lage temp.
            - Slechte wiet dampen, zoals fluf-gruis, geen aanrader. Tenzij je wanhopig bent.
            - Zo groot als het ding is blijft het vullen een onhandig pielwerk. Ik zou het design zo hebben gemaakt dat je het apparaat 'rechtop' kan laten staan. Aangezien het rechtop gevuld moet worden en je best twee handen vrij wilt hebben voor de vulhulp(en).
            Of ik zou het ding zo gefabriceerd hebben dat je het horizontaal kon vullen, zodat je het apparaat neer kan leggen en alsnog twee handen vrij hebt voor de vulhulp(en)

            Vulhulpen, achterlijk woord.

            IMG_20171002_142930430.jpg



            - De doseercapsule voor in de vulkamer is wel heel erg mini. Hoe je die zonder knoeien gevuld moet krijgen is mij een raadsel. Ik waag me er niet aan.


            - Hij is inderdaad zuiniger in verbruik. Verbruikt de helft minder wiet in mijn geval.
            - Op dag 4 begon ik de werking van de vaporizer te waarderen. En die van Jay werd minder en smaakte vies. Geen Jay's meer.
            - Dag 5, schoonmaken. Opnieuw ontevreden over de plastic onderdelen.
            Ontzettend gepiel.


            - Bespaard veel tijd in draaien. Takjes hoef je er niet heel nauwkeurig uit te halen.
            - Stealth smoken in het openbaar. Geen wietlucht.
            - Geen stinkend huis/haar/kleding/auto. Waar je hem ook wilt gebruiken.
            - Te gebruiken tijdens opladen
            - Betere smaakervaring, tabak wordt vies.

            - Spelen met de temp. instelling, afstellen van je high t.o.v. een hijs, drie hijzen, een hele joint.

            - Hip en modern
            - Helpt bij het rechtvaardigen van eigen gebruik, voor degenen die zichzelf graag voor de gek houden


            - gezondheid, stoppen met tabak, betere conditie, afname van andere rook-gerelateerde kwalen?



            - schoonmaken, groot nadeel
            - kamer te klein
            - vullen is pielen
            - slijtage gevoelig
            - net zo verslavend, sneller in gebruik
            - plastic mondstuk lekt damp, glazen mondstuk is zo goed als dicht

            - gaasjes vervangen, onmogelijk werk
            - de detail afwerking is niet perfect, kleine imperfecties op het product plaatje en glazen mondstuk

            IMG_20171002_142859848.jpgIMG_20171002_143238974.jpg



            Dus, leuk, tot ik de Classic aanschaf.
            Of een tafelmodel van een ander merk.
            Aangezien ik de prijs/kwaliteit verhouding van Storz&Bickel's Mighty sucky vind.

            De asbakken gaan de kliko in, mn emmertje shag geef ik aan een andere roker. Buiten staan koukleumen alleen nog voor de lol.

            Mijn advies;
            Wil je een draagbare vaporizer en je hebt het geld? Kijk gerust verder als de Mighty. Er zijn er vast die minder slijtage gevoelig zijn. Die een universele aansluiting gebruiken voor het opladen. Prijs/kwaliteit verhouding is slecht. Ik vind het apparaat maximaal 160 waard.
            Dat is eigenlijk al teveel.
            Beetje hetzelfde verhaal als met die coffeeshops, een mens is beter af wanneer ie zelfvoorzienend is. Als je dan opgelicht wordt strijk je tenminste zelf de winst op. Het is net Monopoly. Alleen dan in het echt. Storz&Bickel heeft de Kalverstraat en LeidschePlein.

            Dit moet goedkoper kunnen. Of voor dat geld een beter apparaat.
            Anderzijds, ik die mezelf in de categorie stop van wietjunkie kan met dit apparaat al twee dagen volledig in mijn behoeften voorzien terwijl ik de helft minder verbruik.
            Blijer ben ik met mijn elektrische sigaret van twee tientjes. Om heel veel redenen. Die levert voor dat geld een stuk beter werk als de Mighty die alleen in naam machtig is. Die vraag en aanbod markt is dan ook veel groter. Het interne mechanisme zal ook wel niet te vergelijken zijn.

            Einde werkstuk. Ik verdamp nog een kamer (of 52).
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              Ik ben zeer tevreden over de grasshopper. Die heeft een aantal van je nadelen niet.

              Mooie en vooral volledige review!
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                Bedankt voor je review, ik had al begrepen dat het vullen en schoonmaken pieterpeuterig werk is vandaar mijn keuze voor de Haze V3 met 2 makkelijk vulbare kamers en eenvoudig schoon te maken.
                Maar waarom gebruik je brandspiritus om schoon te maken? Ik gebruik Isopropylalcohol, ook voor de Volcano van mijn zoon. Binnnen rookt hij ook wel eens een joint wegens 'tijdgebrek'.

                Maarreh als het materiaal van de Mighty zo tegenvalt, is retourneren geen optie? Ik neem aan dat je hem 'op afstand' hebt gekocht?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Al die problemen en tegenslagen die je daar op noemt die herken ik van mijn twee draagbare vaporizers. En die zijn er niet met de classic... In dat opzicht is de classic duur maar de moeite, de mighty en de crafty gewoon te duur voor wat ze zijn. Die technologie krijg je gewoon niet in iets draagbaars. Hier haal je de wiet wel twee keer door. Smaak is zoveel beter, weinig verschil onderling, maar ik proef effectief verschil. Gaat niks damp verloren, damp is voller. Die is zijn 300+ euro waard.

                  Comment


                    Nu ik heb de classic en nog paar portables, mijn grasshopper is evengoed als de classic.
                    Ook convectie zoals de classic.

                    Dus geen probleem met schoonmaken. Snelle opwarming, en vooral dikke hijsen. Zoals de classic dus.
                    Behalve dat ik niet de classic moet opwarmen en met de ballonnen zit te klooien.

                    Vullen, klikken en hijsen. Al bij al 10 sec en je bent weg. De classic is niet opgestart in een minuut bij mij.

                    En draagbaar en stealth. Alleen de batterij duur is belachelijk laag. Daarom dat ik er 3 heb.

                    En goedkoper dan een mighty!
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      En toch geloof ik niet dat wat er in de volcano zit, en wat de volcano tot volcano maakt, dat je dat in een draagbaar toestel krijgt. Zeker in een pen model. Hoe zit het bij de lagere temperaturen, daar zie je doorgaans het grootste verschil. Ik heb nog de boundless cfv, daar komt ook vrij dikke damp uit. Maar niet op 170 graden. Wel bij de volcano.

                      Comment


                        Wel Beo, ik hoop je ooit eens te kunnen overtuigen.

                        Kan niet op tegen de smaak van de classic, maar het gemak daarin tegen en de mobiliteit gekoppeld aan een goeie convectie hijs.

                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          Ja, daar heb ik geen last van. Ik kan drie minuten wachten tot de volcano is opgewarmd Die zak ligt dan naast mij in de zetel. De laatste gaat mee naar boven. Denk niet dat ik nog iets anders wil. Zal eens kijken of de vapecritic op YouTube er een review van heeft.

                          Comment


                            En voor de mensen met een wat kleinere portemonnee is de Arizer Extreme Q er ook nog, zelfde ballonprincipe als de volcano met een wat langere opwarmtijd voor de helft de van prijs

                            Comment



                              StemmaDus mensen, tafelmodel. Budget of duur?
                              Mijn voorkeur gaat uit naar de Volcano Classic, Easy Valve. Omdat daar het minste schoonmaken bij komt kijken. Volgens de reviews.
                              Maar ik zie door de grootte keuze aan vaporizers, de vele reviews niet goed meer wat nou echt voldoet aan mijn eisen. Iedereen stelt immers andere eisen. En een paar van die schrijvers zijn ongetwijfeld omgekocht door de fabrikant om een lovend artikeltje te schrijven. En daarbij was de Mighty volgens vele reviews ook de beste, bahbah.
                              Dus mijn eisenpakket;
                              -makkelijk schoon te houden
                              -de beste damp, met de beste highs en lows
                              -ik wil het ding bijvoorbeeld gewoon een stuk of 40 keer kunnen gebruiken voor ik eindelijk aan de schoonmaak moet
                              -liever geen extra onderdelen, zoals gaasjes die met extra kosten komen
                              -als er extra onderdelen op zitten, makkelijk zelf te vervangen
                              -liever blijf ik na deze ervaring weg van S&B producten, gewoon omdat ik me opgelicht voel, maar het lijkt erop dat de Classic de beste blijft.
                              Ken jij nou een tafelmodel die gemakkelijk schoon te houden is, die niet komt met extra onderdelen die ik moet gaan aanschaffen. Waar je super stoned van wordt. Wijs me er alsjeblieft op. Dan ga ik vergelijkend onderzoek doen.
                              Al is mijn geduld niet zo groot. Ik wil al de hele week die Classic aanschaffen. Mezelf kennende duurt dat niet lang meer voor ik mezelf die vrijheid geef.
                              Heb je een review/artikel voor me (Engelstalig mag ook) met een betrouwbaar vergelijkend warenonderzoek, wijs me erop.

                              Ondertussen liggen de losse onderdelen van de Mighty te weken in een pannetje met gekookt water en een vaatwastablet erbij. Het pannetje is mijn schoonmaakpannetje, hier eet ik niet meer uit. Hopelijk bevalt deze methode me beter.

                              Bedankt voor de voorgaande reacties en alvast bedankt voor de reacties to come!
                              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                              Comment


                              • Stemma
                                Stemma commented
                                Editing a comment
                                Wij hebben toendertijd de Volcano bij Azarius gekocht en vooraf gevraagd of ik hem mocht retourneren als het gebruikbtegenviel, dat mocht. De Volcano beviel dus hebben we hem behouden. Zou gewoon even bellen en verwijzen naar de wet koop op afstand en niet vragen 'of' je hem mag retourneren maar 'hoe' je hem moet retourneren.
                                Succes!

                              • Ongeldig
                                Ongeldig commented
                                Editing a comment
                                Schoonmaakspiritus, geen brandspiritus. Excuus voor eventuele verwarring.
                                Ik ga je tips meenemen Stemma. Ook handig voor een volgende aanschaf! Thanks.
                            Bezig...
                            X