Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaporizers: waarom, tips voor aanschaf en gebruik. Reviews van persoonlijke toestellen.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Deze vaporizer kom ik steeds tegen op AliExpress en heb ik al een paar keer willen bestellen......
    Net als bijvoorbeeld de Arizer V-Tower wordt de wiet zelf niet verwarmd maar alleen de lucht die je er door zuigt. Zou hij in de buurt komen of zou het beter zijn de 60 euro duurdere V-Tower te kopen?

    Heeft iemand deze misschien al durven aanschaffen??

    50888E25-2A8A-49D6-B350-284CD43C57FC.png A75C11AF-CA21-41D2-8759-0359D9561FF4.png 36D85425-E2DC-41DC-A36C-A0DD4D3BC545.png E2315C6A-0941-4EED-9DE0-C8A3937742F9.png
    2e
    3e

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Daar heb je wel een punt....... maar silicone slang is alcohol bestendig, fles ethanol van de Action en na een poosje weken en goed afspoelen is ‘ie weer brandschoon.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Heb je ‘m al ?
      Zo ja, komt er ook een review in dit topic van ?

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      zijn er maar 18 van verkocht.Dat is een slecht teken. wanneer ik iets zoek op ali bestel ik altijd ergens waar het meest van verkochts zijn en welke verkoper de hoogste score heeft.
      deze werkwijze bevalt mij zeer goed. heb nog nooit miskoop gedaan op ali. ben nog aan het rondkijken kan nog wel ff duren voordat ik vaporizer koop.

    Nog wat verder gezocht kom een "met een beetje fantasie" een Chinese vulkaan tegen...... Je koop ongeveer 15 van deze voor de prijs van een echte Vulkano waarmee ik dus NIET bedoel te zeggen dat beide ook maar een beetje vergelijkbaar zouden zijn

    Schermafbeelding 2020-06-13 om 14.12.37.png Schermafbeelding 2020-06-13 om 14.12.22.png
    2e
    3e

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Hahaha, ja daar MOET je een passende Vaporizer piramide bij hebben inderdaad

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      https://www.reddit.com/r/vaporents/c...rage_10_years/ is al 10 jaar oud heb je de link nog van aliexpress ik heb wel intresse na het lezen dat deze het al 10 jaar doet hehe.

    Hallo allemaal, ik ben nieuw in het vape wereldje en vroeg me af of jullie een tip hebben voor een vaporizer? Portable lijkt me handig.. budget om en nabij de 100 euro..
    Last edited by Startertje; 26 October 2020, 15:03.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Daar is dit topic niet voor he, sterker nog als je hier vanaf het begin gaat lezen heb je antwoord op je vraag.
      Succes.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Lees de titel eens... wellicht dat dan duidelijk wordt waarom dit niet mag..... hint... het gaat over ervaringen met vaporizers... wat is jouw ervaring?

    De eerste pagina's heb ik doorgelezen alleen er zijn dingen verouderd. Je mag alleen ervaringen delen maar er niet naar vragen zodat je een goede vaporizer koopt zeer handig. Laat maar zitten vriendelijke mensen.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou doe je net of wij vervelend zijn. Maar volgens mij houden we het forum alleen overzichtelijk als we de juiste informatie in de juiste topics zetten. Dus zodoende wordt er wel eens een opmerking geplaatst en tips gegeven over hoe je toch de juiste informatie kunt vinden. Als je dit dan als kritiek ziet... tja waar ligt dan het probleem? Je zou ook een nieuw topic aan kunnen maken met as titel bijvoorbeeld: Welke Vaporizer kan ik het beste aanschaffen? En dan vervolgens uitleggen wat je doel ermee is, je budget en je verwachtingen.

    pff wordt oud. heb blz 1 gelezen en blz 23 maar wist niet eens dat er zulke rare dingen bestonden hehe. mja heb maar klein budget iemand ervaringen met vaporizers van ali ????

    wat op blz 1 stond kan ik nooit betalen hehe 500 euro voor zon apparaat pff.

    en waarom is dit gezonder dan een bong met water. water filtered toch hoop schadelijke stoffen

    groet

    eeltje

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      ik heb een gloednieuwe storm liggen, had er perongeluk 2 besteld.

      Je mag het zo overnemen voor een klein prijsje, ondingen.

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      bedankt maar heb al 1 besteld. je bent er niet zo blij mee met deze hoe komt ?

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Je verbruikt ook minder wiet.

    Wat mij betreft is vapen het net niet, de rook voelt heel droog en je blijft maar hijsen. En ook het effect is niet bijster sterk te noemen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Welk apparaat?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb meerdere geprobeerd. Een grote staande bij een kennis die er bij zwoer, maar ik vond dat enorm tegenvallen. Vervolgens een portable vaporizer geprobeerd maar ook dat deed hem niet. En toen een tafelmodel gekregen, zeg maar een ruime asbak met tuitje er aan. Het hijsen door dat tuitje ging vrij moeizaam en doordat je de rook niet ziet blijf je hijsen waardoor je een zere keel krijgt. Nee, het vapen doet het voor mij niet, dan is de lol gauw van het roken af voor mij.

    Mijn grootse bezwaren tegen vapen zijn is dat je het effect niet voldoende voelt, de rook niet ziet en daardoor blijft hijsen wat resulteert in een zere keel. En ja, ik weet dat er ook vaporizers voor honderden euro's zijn die de rook simuleren.....Die heb ik nog niet geprobeerd en als die modellen wat betaalbaarder worden wil ik dat zeker wel eens proberen.

    Mijn twee euro's.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een pure joint is ook niet te vergelijken natuurlijk. Daar gaat minstens 10x zoveel wiet in.
      Als je een vaporizer 10x leegtrekt voel je dat ook wel
      Rook uit een vaporizer is eigenlijk precies niet het doel. Rook betekent verbranding, en dat wil je juist voorkomen. (vanwege het gezondheidsaspect)
      Mja, als je een joint gewend bent, dan is het wel lekkerder om de vaporizer wat hoger te stoken, zodat er rook uit komt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Pure joints rook ik niet zo vaak, het is bijna uitsluitend the bong. En als wolken van genot niet bij vapen horen, dan is het gewoon niet geschikt voor mij.

    Portables kort samengevat: Mighty is Apple en Air 1/2 is Android?

    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Van mij mag je hoor Nederhigh maar ik hoef uw mening toch niet te delen?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Hork Zeker niet. Ik vape dan zelf ook niet eh. Ik dring niemand een mening op, geef alleen perspectief..

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ook ik geef perspectief en dat ik (nog) niet overtuigd ben van vapen betekent niet dat ik vind dat anderen dat met me eens moeten zijn.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik moet zeggen dat als ik een volcano van iemand een weekje zou kunnen lenen/huren ik dat direct zou doen. Ik heb ene goedkope Chinese vaporizer geprobeerd en dat was hem toch net niet (mijn maatje gebruikt hem nu voor DMT waar die dan schijnbaar wel weer erg geschikt voor is )

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Voor het eerst ja dat is zeker een feit, maar zomaar 500 ervoor uit doen doe ik ook niert zo 1,2,3 haha!

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      309. Wsl volgende week met black friday nog aan korting. Ik heb die nu al een aantal jaar, gewoon om de zoveel een nieuwe ballon en klaar. Onlangs vroeg er iemand 200 op marktplaats...

    heb hier de storm, merk er niks van, voel er niks van...

    ik ben er nog niet over uit, het is wel super handig voor onderweg bijv. maar verder.... de kwaliteit is ruk tot dusver.

    EN om nou 500 uit te geven om het even te proberen, dat is me iets te..
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Hork haha ja mee eens! Maar ik sta er wel voor open als iemand zo’n ding heeft en ik het kan proberen haha!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ik ben wel benieuwd geworden naar de vulcano die ter sprake kwam.

    • mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Kunnen we zon ding niet huren? Ik voel een business aankomen die vapers verhuurt om te proberen en dan 10% korting op de aanschaf haha!

    heb de pathfinder ook binnen, is erg wennen. met roken komt wiet veel harder bij me binnen. Nu krijg ik alleen rook in hoogste stand en t komt minder hard binnen dan gewone joint.

    daar ben ik wel blij mee. ben alleen bang dat de drempel om te vapen veel lager is voor mij dan een joint roken. dus alleen savonds. om te proberen komende tijd.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Alsie echt rookt heb je 'm te hoog staan. Je moet de wiet niet branden.
      Dat is het idee erachter, dat het gezonder is dan een joint roken (waarbij je ook 4-5-6 keer zoveel wiet gebruikt)
      Probeer eens 5 complete dampsessies achter elkaar, dan ben je ook wappie.

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      hehe 3 hijsjes hoogste stand en heb 3 uur lopen poetsen. thx q is nog ff uitproberen wat beste stand is hehe. fijne dag

    Review Utillian 721 vs DaVinci IQ2

    Dit wordt een review cq vergelijk zoals de titel al zegt tussen de Utillian 721 en de Davinci IQ2.

    Omdat ik nu al het idee heb dat het een lang verhaal wordt, weet ik niet of ik het in 1 keer ga redden, dus als het verhaal nog niet compleet is zal ik later verdergaan....

    Doordat het roken van jointjes of pure wiet voor mij niet langer een verstandige keus was, op zoek gegaan naar een andere manier.
    Begonnen met de Mig Vapor Dry Hurb Black op een e-smoker, verdampen op de gok zonder temperatuurregeling, regelmatig combustion en een verbrande smaak in je bek, bleek al snel dat dat het niet was. Geinig ding, als alles goed ging best ok, maar meestal niet. De smaak van een asbak in je bakkes na een vape is niet wat ik zoek....

    700b7b95047c994a4d51f6ff27d6058d.jpg
    Daarna voor familielid een Boundless CF gekocht en deze ook zelf getest. Dat was al een stuk beter. Hierna gaan zoeken in reviews etc. wat voor niet te veel geld een leuke vaporizer is, uitgekomen bij de Utillian 721. De Utillian is een volledige convectie vaporizer met niet heel veel mogelijkheden voor een goede prijs. Ik heb liever een goede kwaliteit vaporizer met wat minder mogelijkheden dan andersom. De temperatuur instellen gaat met de 721 makkelijk en is net uitgebreid genoeg. De 721 is denk ik niet meer te krijgen en inmiddels vervangen door de 722. Een 721 met wat verbeteringen. Voor een laag budget een prima vaporizer, maar had al snel het idee dat het niet te vergelijken was met een premium vaporizer en vroeg me af of met name de smaak niet beter kon. Het effect van het vapen was echter prima, dus hiervoor zocht ik geen verbetering.

    Een maat van me had nadat hij bij mij de Utillian had geprobeerd ook de smaak van het vapen te pakken en wou er ook 1, hij kocht de Zeus Arc GT. ook een heel fijn apparaat, wat mij opviel was dat de smaak cleaner was, maar de damp veel dunner. Hierdoor vond ik persoonlijk de Utillian toch net iets fijner, maar door de fijnere smaak bleef ik kijken of er ruimte voor verbetering was. Uiteraard getwijfeld over de Storz & Bickel Mighty en Crafty, maar het gebruikte plastic in zo'n duur apparaat stond mij tegen. Daarnaast kwam ik nogal verhalen tegen dat de batterij vaak al na een jaar vervangen moest worden, iets wat je bij deze 2 vapors niet zo makkelijk zelf doet. Dit valt meen ik wel onder de garantie, maar om je vaper nu steeds terug te moeten sturen naar de fabrikant om de batterij te vervangen vind ik onzin en niet van deze tijd.

    utillian-721-3.jpg

    Na heel veel zoekwerk, uiteindelijk de keus gemaakt voor de Davinci IQ2, de opvolger van de populaire IQ. Die had volgens sommigen wat nadelen, die nu opgelost zouden zijn. Ik twijfelde omdat het hier om een volledige conductie vaporizer ging en ik altijd heb gedacht dat een convectie beter is. De zeer postieve reviews haalde mij over. Hier heb ik geen spijt van.

    DaVinci IQ2.jpgAir.jpg
    Last edited by GreenBio; 20 January 2021, 08:43.

    Comment


    • GreenBio
      GreenBio commented
      Editing a comment
      Heb in mijn vergelijken ook naar Arizer gekeken, met name de Solo II. Ik vond het glazen mondstuk, wat velen als nadeel zien, juist erg aantrekkelijk. Medisch of high grade plastic of niet, ik heb het met hoge temperaturen gewoon liever niet. Ik vond de prijs van de IQ2 ook best hoog, maar ben toch erg blij met de aanschaf...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De 18650 batterij heeft max. 3500 mah.
      Ik weet niet welke jij hebt, maar bij batterijservice.nl, kan je ze kopen voor E10 per stuk.

    • GreenBio
      GreenBio commented
      Editing a comment
      Ik heb er ooit hier gekocht...

      https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size.html

    Mijn review over de Volcano (Hybrid) van Storz & Bickel....

    IMG_2217.jpeg
    Afgelopen zaterdag een Volcano Hybrid besteld bij MagicVaporizers (daar het voordeligst van alle geautoriseerde verkooppunten) incl. een berg accessoires. Ik ga proberen alles een beetje apart te benoemen maar reviews schrijven is niet mijn ding dus hier moeten jullie het mee doen.

    Als eerste de reden dat ik de Hybrid heb besteld.... Ik wil niet beperkt zijn tot het gebruik van een ballon OF een whip. Met deze kan het beide. Daarnaast zit ik al een tijdje te twijfelen over een DAB-rig en ik heb begrepen dat deze als zodanig gebruikt kan worden (al dan niet i.c.m. een bong).

    Ik had zeer beperkte ervaring met vapen (zie voorgaande review in dit topic) en vond het effect wel ok maar de smaak was niet helemaal wat ik ervan hoopte. Mike had een volcano classic en stelde voor dat ik deze eens zou proberen. Dat was gisteren... Ik heb hem getest met Jack Herer, Cookies & Cream en White Widow.... Nou dat was even compleet anders dan verwacht. De Cookies (mijn persoonlijke favoriet. als pure joint) heb ik dan ook als eerste geprobeerd. Heerlijk!! Goede damp, toch een beetje het gevoel dat je iets binnen krijgt (dat miste ik bij de portable) en een vrij snel opkomende headhigh. Toen de White Widow... Deze kwam van de kweek van mike en was er nog niet helemaal maar zat ook pas een week in de potten (nog klein beetje hooigeur). Deze had relatief weinig smaak, effect was eigenlijk al niet meer echt te beoordelen want was al high). Hierna de Jack Herer. Lekkere smaak als joint maar gewoon Jack Herer zoals ik die ken. In de volcano werd het echter gelijk een ander verhaal. Daar waar de cookies een zoetige geur verspreiden (en dit ook goed te proeven is) ruikt deze meer naar gewone wiet. Maar in de volcano... WOW! Ondanks da ik inmiddels 3 gram verder was voelde ik hem er nog steeds in komen en de smaak is gewoon zalig... hier heb ik de avond dan ook mee afgemaakt.... Conclusie...met een vaporizer gebruik je eerder meer dan minder wiet Je wordt er niet naar van, je valt niet in slaap maar ligt wel de hele avond blauw van het lachen... Zeer lang geleden dat ik zoveel lachkicks heb gehad als gisteren. Mijn afsluitende gedachte van gisteren was.. Ik houd de hybrid. Conclusie van mijn maat... Ik wil ook zo'n ding.... Nou ja heb dus de volcano voor een schappelijke prijs van Mike overgenomen en deze verkocht aan mijn maatje.

    En toen... stond UPS voor de deur (zojuist) met twee pakketjes. 1 bestelling met de Volcano en 1 bestelling met de accessoires. Ik neem de volledige lijst maar even over van mijn bestellijst want te veel om apart te benoemen.
    • Volcano Hybrid
    • Volcano Hybrid - Slijtageset
    • Volcano - Easy Valve Ballonnenset
    • Navulset voor Doseercapsules inclusief 48 Capsules
    • Volcano - Doseercapsule Adapter
    De doseercapsules lijken me gewoon handig.. Dan kan ik er vast een paar klaar leggen in verschillende smaken. Plus dat de doseercapsules maar een halve gram bevatten waar er standaard een gram in gaat. Wellicht dat ik nog een mighty erbij bestel en daar passen ze ook in was de gedachtegang.

    De slang maar ook het vullen van de doseercapsules ga ik vanavond proberen. Ik zal het verslag hiermee aanvullen (als dat nog lukt) De Volcano zelf heeft hier in ieder geval een vast plekje op het bureau gekregen.
    De Mighty komt er denk ik ook nog wel. Gisteren met het ding wezen zeulen maar het is niet echt subtiel ofzo

    Aanvullend...... Belangrijk voordeel... stekker is afneembaar. Scheelt je een volcano op een avond Verder heb ik de capsules gevuld... werkt perfect maar eigenlijk ben je min of meer gedwongen er gelijk 40 te doen. Doseerhouderadapter... past niet of ik ben te stoned (hopelijk het laatste, heb nu geen zin om te checken) Dus kleine capsules niet getest.
    Slang.... WOW ik had hem op 200 graden met een overheerlijke gelato41 en wat een smaaksensatie. Had voor de zekerheid eerst een grammetje via de ballon gedaan (nieuw apparaat, wellicht smaakverschil) en deze was al errug lekker. Maar goed, terug bij de slang. Erg handig dat deze meedraait.. je geeft hem echt eenvoudig door. De ervaring is veel meer zoals een waterpijp en wellicht kan je de smaak er ook wel enigzins mee vergelijken. Wat fijn is is dat er weinig weerstand op zit. In eerste instantie denk je dat er niets binnenkomt totdat je uitblaast. Gewoon een echt lekkere prima damp. De smaak is dan ook veel sterker aanwezig bij uitblazen dan bij inhaleren. Concentraat is om duidelijke redenen nog niet gelukt... maar bijna klaar . Wat de volcano zelf betreft. Ik heb het geluk gehad dat ik eerst de classic van mike mocht proberen. Hierdoor heb ik ook een paar belangrijke verschillen opgemerkt.
    De Classic heeft een vulstuk welke veel makkelijker is in gebruik (voelt ook meer solide). Daar houden de voordelen dan ook op. Gisteren heb ik op standje 6.5 gevapet, geen idee van de temperatuur. Vanavond heb ik op 200 graden gevapet. Meer smaak en betere damp. Echter wellicht zit hem dat dus in de temperatuur.
    Opwarmtijd.... van beide apparaten geen idee in tijd maar de hybrid beduidend sneller (4-5 keer zo snel?).
    Slang... Zeker een zeer welkome toevoeging maar ik weet niet of ik hem daarom besteld zou hebben met mijn huidige ervaring. Dat was voor mij wel de belangrijkste reden.
    Instelling.. uiteraard is het eenvoudiger als de temperatuur digitaal wordt weergegeven en ingesteld. Schijnt allemaal ook via een web-app te kunnen maar nog niet geprobeerd. (Echt niet mike)

    Nog niet helemaal af dus maar ik zal hem bijwerken zodra ik meer weet.

    Toevoeging 2: Zojuist even goed wezen lezen en van de gelegenheid gebruik gemaakt om de "app" te testen. Helaas is deze niet beschikbaar voor IOS dus moet je een app downloaden die €2,99 kost of op je pc werken. Op de pc werkt prima, op IOS... het werkt... Wat leuk is is dat er wat programmaatjes inzitten voor smaak-profielen en effecten, verder heeft het niet echt toegevoegde waarde. Moet zeggen dat ik het echt heel slecht vind van Storz & Bickel dat de app niet langer beschikbaar is voor IOS.
    Tevens ben ik me even wezen verdiepen in de doseercapsules. Retourneren is geen optie want blijken voor eenmalig gebruik. De reden dat ze niet passen is overigens vrij eenvoudig, ze hebben me de verkeerde adapter toegezonden. Kan gebeuren, heb al mailtje gestuurd en gezien de snelheid waarmee ze tot nog toe reageerden geeft me veel hoop dat het netjes opgelost wordt. Ach de capsules zijn vast voorgevend en een navelsetje kost maar 12,75. Net voor de test even een losse capsule er zo ingelegd en dat geeft al een flink effect dus daar zal het wel vandaan komen dat het zuiniger is in gebruik

    IMG_2216.jpeg IMG_2215.jpeg IMG_2223.jpeg IMG_2225.jpeg IMG_2230.jpeg

    Enige wat ik nu nog moet testen is de Wax/Shatter die ik gisteren gemaakt heb maar omdat ik straks nog even weg moet wacht ik daar even mee tot de avond.
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 28 January 2021, 14:23.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Greyvol Als je er een gram in stopt gemalen met de bijgeleverde grinder (ga straks even foto's toevoegen maar dat kwam er gisteren niet van) kan je de ballon een keer of 4-5 goed vullen. Per ballon een 4-5 flinke hijsen (mijn buurvrouw haalt er wel 12-15 hijsen uit). En dan ben je ook al wel aardig van de wereld Wat erg fijn is van de Hybrid t.o.v. de Classic is dat deze automatisch afslaat als de ballon vol is en ook dat deze na 30 minuten automatisch uitschakelt.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Thanx!
Bezig...
X