Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extreem veel wietolie gebruik om menstruatie pijn tegen te gaan?! is dat normaal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extreem veel wietolie gebruik om menstruatie pijn tegen te gaan?! is dat normaal?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Een van de redenen dat ik wietolie maak is dat mijn vrouw veel last heeft van menstruatie pijnen. Ze crepeert dan letterlijk van de pijn.
    Nu is het zo dat ze via de doc Ibuprofen 600 mg kreeg voorgeschreven, ze gebruikt dan in 3 dagen tijd 9 a 10 tabletten! Ik vind dit erg veel en dit kan nooit goed zijn ondanks dat haar huisarts zegt dat dit geen kwaad kan.
    Ik ben daarom aan het experimenteren geslagen met wietolie.
    Nu gebruikt ze wietolie maar ze gebruikt minstens 40-50 druppels per dag. Ze kan het volhouden maar moet soms toch nog een Ibuprofen 600 mg erbij nemen.
    Ik vind de aantallen wietolie druppels absurd hoog voor zoiets. Hoe kan dat?

    Zijn er mensen die ook wietolie gebruiken tegen menstruatiepijnen? en hoeveel druppels gebruiken jullie? Ondanks dat ze 40-50 druppels per dag neemt wordt ze nooit high, hoogstens een beetje duf/ suf maar dat is minimaal..
    Mijn wietolie varieert van verhoudingen CBD/THC en bestaat uit toppen en bladafval. (THC plus CBD planten)

    Ik hoor graag jullie reacties.

    Dank jullie wel

    Gr
    Ragnar

    #2
    Wiet is geen pijnonderdrukker, dat ze extreem veel nodig heeft, is ook niet zo raar met die wetenschap. Alsof je een blauwe plek probeert weg te krijgen door je teennagels te knippen..
    In sommige gevallen, met name gewrichtsproblematiek en ontstekingsproblemen (anders dan een baarmoeder die een natuurlijke schoonmaak houdt) kan cannabis verlichting geven op pijngebied, niet omdat ze de pijn onderdrukt, maar omdat ze de ontstekingsdruk vermindert. Er is simpelweg minder ontsteking/inflammatie, en daardoor pijn, en daardoor minder 'signaal van pijn'.
    Websites als mediwiet draaien dat om; die zeggen dat er minder signalen zijn, omdat juist die signalen onderdrukt worden. In menstruaties is geen sprake van ontsteking, dus ook die reactie kan niet onderdrukt worden.

    Ik ken wat vrouwen die hun pijntjes hebben proberen te verhelpen met CBD en cannabisolie, maar veelal zijn ze weer terug bij waar ze begonnen: paracetamol en ibuprofen.
    Ik weet toevallig dat durex een condoomvariant heeft die (net als trachitol doet) met lidocaine of benzocaine lokaal kunnen verdoven. Ik denk dat een tamponnetje met dat spul voor meer verlichting zal zorgen dan welke wiet-olie dan ook. Voor zover ik weet - ik weet er niet veel van - zijn er geen risico-indicaties over benzocaine. Als je het in glijmiddelvorm kunt krijgen, dan is dat ideaal. In principe breng je dan doelgericht een lokale verdoving aan. De menstruatie kan dan een dag langer duren, het lichaam krijgt immers minder 'feedback', maar als de pijn gehalveerd is, dan is dat al winst denk ik.

    Als de klachten vooral in de rug zitten, dan is Voltaren Emulgel wellicht(!) een alternatief. Maar dat bevat Diclofenac, da's een (nooit zo bedoeld) antibioticum, en een (wel zo bedoeld) pijnonderdrukker en kan bij sommige mensen huiduitslag veroorzaken. Het dringt niet diep door, dus de kans dat het effectief is, is klein.

    Veel succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Ragnar
      Ragnar commented
      Editing a comment
      Wederom bedankt voor je reactie LR2
      Alleen als ik google dan lees ik dat er in bepaalde Amerikaanse Staten een wietzetpil is ontwikkeld op basis van THC/CBD om vrouwen met menstruatiepijn te helpen. Deze pillen zijn 4 stuks a 44 USD. Daarbij lees ik ook recensies dat vrouwen er toch baat bij kan hebben, bij gebruik van wietolie.
      Maar ja 50 druppels in 3 dagen tijd lijkt mij ook niet zo gezond neem ik aan.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ik heb de zetpillen gezien, maar wiet werkt niet echt lokaal. Wiet werkt systematisch, op het hele lichaam. Of je nu een zetpil neemt of een haffel oliedruppels, dat maakt weinig uit. De zetpillen die kennissen van me getest hebben, bleken niet beter te werken dan een drietal paracetamol. Natuurlijk, als het werkt, dan is ze goed geholpen. Echter, ik hoor en lees veel verhalen dat 't weinig beter werkt dan een stevige joint of wat olie. Gezien de werkwijze van wiet (o.a. wat hierboven staat), verbaast dat me weinig.

    #3
    Deze medicijnen werken als een tierelier bij menstruatie pijn ik zweer der bij je kan ze zo bij kruidvat kopen

    Aleve Feminax bij menstruatiepijn https://www.kruidvat.nl/aleve-femina...tten/p/2030211
    Attached Files
    God was never on your side..

    Comment


    • Ragnar
      Ragnar commented
      Editing a comment
      Bedankt maar Aleve is Naproxen en werkt helaas niet bij mijn vrouw. Alleen Ibuprofen 600 mg per 6 uur.

    #4
    Ben jij nog niet in de overgang ? whistling.gif
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Wat een zeer vreemde vraag !

    #5
    Is je vrouw al eens onderzocht op endometriose? Ik zou een verwijzing vragen voor een gynaecoloog om te onderzoeken waar haar extreme pijn vandaan komt. De gynaecoloog kan ook meedenken over pijnbestrijding die beter aanslaat.

    Zelf had ik veel baat bij het plaatsen van een Mirena spiraaltje door de gynaecoloog (gynaecoloog wegens een gekantelde diepliggende baarmoeder) met z.n. naproxen via de huisarts. Naproxen is los te koop onder de merknaam Aleve.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    #6
    Het-spiraaltje-is-het-echt-zo-ideaal_img900.jpg
    Dat is een Spiraaltje geen hormonen alleen houd het jou zaadjes tegen \
    O bij Mirena spieraaltje geeft het wel hormoon af zie ik net
    God was never on your side..

    Comment


    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Ik weet waarover ik het heb, heb beide varianten gehad

    #7
    Mijn vrouw heeft ook vanalles geprobeerd, het enige wat bij haar echt goed werkt is Aleve Feminax (zoals Stemma ook al aangaf). Zowel tijdens de ei-sprong (die voor haar ook pijnlijk is) als tijdens de mentruatie slikt ze 3 maal daags 2 Aleve's. Eventueel nog een vierde keer, als ze midden in de nacht wakker wordt van de pijn).

    sterkte!
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Denk dat je ze beter kunt inruilen voor een heel exemplaar.

    • MV1977
      MV1977 commented
      Editing a comment
      Bonnetje kwijt en de fabrieksgarantie is reeds verlopen, maar nog een paar jaar en dan komt de automatische revisie, gratis en voor niks. Dus dan gaan ze weer jaren mee. Nadeel van ruilen is dat zoiets weer ingereden moet worden enzo en de kwaliteit van tegenwoordig is echt om te huilen.

    • Stemma
      Stemma commented
      Editing a comment
      Als je zorgvuldig met je exemplaar omgaat gaan ze een heel leven mee.
      Incompetente mannen zijn in staat om alles te slopen, dus kijk ook eens naar het zelf uitgevoerde onderhoud alvorens de kwaliteit af te kraken

    #8
    Kwaliteit van vroeger kraak ik ook zeker niet af. De mijne is nog zon kwaliteitspareltje, die met het juiste onderhoud nog jaren mee zal gaan.

    Maar als ik naar die nieuwe exemplaren kijk, das allemaal van die plastic meuk. Zoiets begint gelijk te piepen bij een klein beetje regen.

    Dus ik ruil helemaal niks in, gewoon even een extra onderhoudsbeurt inplannen en het komt helemaal goed.
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #9
      Poeh, als ik dit allemaal lees ben ik heel blij een man te zijn.

      Comment

      Bezig...
      X