Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

    No problemo! Thanks voor de kudo's.

    Ethylalcohol is inderdaad schoonmaakspul. Maar goed, de meeste oplosmiddelen zijn niet zo fris. Het is een kwestie van zuiverheid, maar ook van goed uitdampen. Zuivere ethylalcohol kun je prima gebruiken, mits je goed uitdampt. De werkelijke opname in je systeem ligt dan op enkele milligrammen hooguit. Dat vind je ook terug in een iets te rijpe appel.

    Wat vooral belangrijk is, is dat er geen vervuiling of ander spul bij mag zitten. 'schoonmaak' alcohol wordt vaak verrijkt met chlooramine of andere complexe moleculen voor een geurtje of vervelend smaakje. Als je die er tussen hebt zitten - of je hebt geen bewijs dat ze er NIET in zitten - dan heb je een probleem. Dat mediwiet het aanbiedt vind ik link, wederom spelen ze met zieke mensen.

    Ook met zelfgestookte alcohol is het oppassen. Zonder goede test weet je niet of je nu te maken hebt met methanol (ook een product van sommige gisten!) of ethanol (drink-alcohol). Ik heb geen idee of er een thuistest voor bestaat. Die methanol is het probleem niet, zolang je maar goed uit kunt dampen. Je moet het alleen niet (te veel) inademen of opdrinken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #32
      Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

      Klopt.
      Ik heb een potstill en weet wat ik doe. De methyl krijg je voornamelijk bij fruitvergisting dan is het algemene advies om 2x te destilleren en dan de eerste 1,5 tot 2% weg te gooien. Dan moet je niet alleen rekening houden met methyl maar ook met blauwzuur (pitten) wat zich gaat concentreren. Bij granen voor bijv een whisky of een suiker vergisting voor bijv een neutraal/wodka heb je dat minder maar ook dan gooi ik de eerste 2% weg (voorloop). Zelfgestookt is schoner dan commercieel als je weet wat je doet. Bij slijter wijn zit de methyl er bijv nog in, evenals bij bier, maar zelfs bij wodka vandaar ook de katers. Die katers heb je minder of niet als je goed bezig bent. Je kunt dan wel verrot zijn als je wakker wordt maar dat is dan mede doordat het gewoon te laat is geworden en omdat de alcohol vocht onttrekt. NOOIT beginnen zonder je eerst als een autist in te lezen en alleen stoken voor eigen gebruik. Pak maar eens een goedkope wodka en gooi die 5x door een filter met actieve kool.. je zult versteld staan hoe zacht het ineens is.
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #33
        Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

        Die actieve kool werkt voor vrijwel alles. Ik zuiver m'n stroh '80 daarmee. Het haalt een deel van die vervelende kruidensmaakjes eruit.
        Autistisch gaan zitten lezen is wel mijn ding. 't Is dat ik alcohol maar onprettig vind, anders zou ik wel een stokerijtje hebben opgezet. De spullen heb ik wel in huis, maar meer voor de sier.

        Ik hoop wel ooit mijn eigen mede te brouwen, maar daarvoor wil ik dan ook zelf gist en honing gaan vangen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #34
          Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

          Koffiefilter met kool korrels Klinkt goed. Honing smaak komt niet goed over bij het destilleren dus dat zal dan macereren worden. Ik maak wel honing kaneel likeur op die manier.
          Last edited by Eclecticon; 29 September 2016, 22:38.
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #35
            Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

            Honing kaneel likeur, dat klinkt lekker!

            Mede ook pas op en smaakt naar meer ghihi
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment

            Bezig...
            X