Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wiet boter maken

    het mooie aan boter maken met bladafval is dat je van afval iets bruikbaars maakt

    bij bereidingen met toppen of hash hou er rekening mee dat een deel verloren gaat en dat je per persoon toch wel iets meer nodig hebt dan gebruikelijk in een joint
    persoonlijk zou ik toch 1 a 2 g per persoon gebruiken liefst nog meer

    laat wel de mogelijkheid dat iedereen persoonlijk kan doseren
    got brainwater in my boots

    Comment


      Re: Wiet boter maken

      Wat ik nogal regelmatig deed. Verkruimel een halve gram wiet in zo'n microgolf brownie/muffin recept en klaar. Werkt perfect.

      Comment


        Re: Wiet boter maken

        Hallo,

        ben maar een beginner in het maken van thc boter, laatst geprobeerd maar mislukt.
        Toen aan het zoeken hoe het wel moet en nu lees ik veel op de Amerikaanse websites dat je eerst moet ??decarboxyleren?? zie link

        http://herb.co/decarboxylation/

        ik lees dat eigenlijk niet veel op nederlandse websites, is dit beter of maakt het niet veel uit.

        Greetzz

        Comment


          Comment


            Re: Wiet boter maken

            Zolang je ze niet in je boter of beslag laat zitten...

            En voor koekjes of spacecake hoef je niet te decarboxyleren want dat gebeurt wel door de hitte tijdens het bakken

            Comment


              Re: Wiet boter maken

              Ik heb nog een vraag,deze is al gesteld geweest maar er is geen antwoord op gekomen.
              Kan men gewoon ook (isolator)hasj gebruiken om boter te maken??Of meng je dit beter rechtstreeks door je deeg??

              Dit is namelijk makkelijker te doseren en zo hoef je niet al je bladafval in de boter te kiepen om een resultaat te behalen...

              Comment



                Hier ook eens een poging gedaan tot het maken van wietboter. Zeer lang getwijfeld over hoeveelheden want ook geen ervaring met gelijk wat.

                Na lang twijfelen, 10 g 'dicht bij de toppen' knipsel en bijkomstig 10 g wiettoppen erbij gecrushed, de fluf gedroogd en uit vriezer, de toppen gedroogd en waren nu een weekje aan het curen bij 55% luchtvochtigheid.
                Dat 2,5 uur au bain marie gezet en temp in de gaten gehouden zodat het zowat constant tussen 80 en 90 graden Celsius gehouden werd.
                Daarna iets of wat laten koelen gezeefd en de rest uitgeperst..
                108 g boter bleef over, het resterend plantmateriaal die eigenlijk goed droog was na het uitpersen. Dat zit nu terug in de vriezer, in dit topic ergens gelezen dat je de laatste THC eruit kan trekken door het min een maand moet samenvoegen met gewone olie.

                Dan terug lang getwijfeld hoeveel we zouden verwerken in de risotto (recept volgt). Heb dan herrekend dat er 0,5 g wiet per portie zat in de risotto (10 g flufafval gerekend aan 3 g wiet), anders gezegd 8 g wietboter voor de tweepersoons risotto.
                Na reeds een 20-30 min was de eerste persoon al vree happy, van mij heeft het ca 1,5 uur geduurd. MAAR WAS HET DAAR PLOTS ZEG. WOEF. Nog eens een dik uur verder was de zwaartekracht aan het stijgen, waarschijnlijk met die maaneclips, uhu..

                We kunnen dus zeggen dat de wietboter geslaagd is wel smaakt de boter extreem naar de wiet zelf en is ze ook zeer groen. Komt dat door het uitpersen van de gekookte wiet?
                Hoe halen jullie de rest van de boter er anders uit?



                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                  Is wietboter te koop? Ik mag geen wiet kweken want Belg en Maggie De Block zit dwars.
                  Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                  Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                  Comment


                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Ben het nog nooit tegengekomen

                  Ook lekker widow botertje aan het maken van het knipafval.
                  gelukkig hebben de plantjes de enorme hitte overleefd en hangen me vriendinnetjes te drogen

                  binnenkort rondje Girl scout cookies starten
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    Kan iemand mij nog wat extra informatie geven over de verhouding boter weedafval (bladeren en gruis )

                    heb namelijk wat afval gruis gekregen en ik wil popcakes gaan maken.

                    wat is bv het gemiddelde gewicht van 1 plak spacecake of cupcake aan gezien de popcakes lichter zijn dat weet ik ook of je 1 of 2 moet opeten voor een fijn resultaat .

                    Comment


                      Als je dit hele topic leest kom je dat tegen he !
                      Het gaat erom hoeveel boter je nodig hebt, dat is je basis.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        20210224_210159.jpg

                        Comment


                        • Penny123
                          Penny123 commented
                          Editing a comment
                          denk dat het niet verkeerd is? mssgn nogmaals filteren? als het bruinig is lijkt me een teken van veel amber trichomen maar kan t verkeerd hebben...

                        • TheBigDudeski
                          TheBigDudeski commented
                          Editing a comment
                          Hoop dat je gelijk hebt, Penny. Die vriendin is wat bevooroordeeld. Alles wat zij vind dat is zo en wat forummers die zich al jaaaaaren bezig houden met kweken en alles er omheen hebben het allemaal bij het verkeerde eind.

                          Ik was alweer in de veronderstelling dat ik een sloot wiet naar de knoppen had geholpen, maar het ziet er nu een stuk beter uit.

                        Na een nachtje koelkast ziet het er zo uit:
                        20210225_135903.jpg Vast niet perfect, maar in elk geval stukken beter. Binnenkort even uitproberen... Ben erachter gekomen dat mijn weegschaal verre van accuraat is (zo'n ding van de Action) dus ben bang dat er veel meer wiet in zit dan zou moeten.

                        Comment


                          Is de boter gestold? Indien ja weet uw vriendin niet waarover ze het heeft

                          Comment


                          • TheBigDudeski
                            TheBigDudeski commented
                            Editing a comment
                            Op de eerste foto niet, de tweede wel.
                            Nouja, ze heeft een bril met een sterkte van -8 geloof ik, dus dat verklaard een hoop.

                          Ziet er toch normaal uit? enkel wat aan de straffe kant. En eens met de racekak zitten is ook nie het einde van de wereld ;D.
                          Nee nee, da ziet er in orde uit ze, maar ik zou het wel vermengen met nog wat gewone boter in uw product, want kzeg het, vrij straf volgens mij .
                          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
                          Jah, ik hou van planten.

                          Comment


                          • TheBigDudeski
                            TheBigDudeski commented
                            Editing a comment
                            Straf is alleen maar goed!
                            Heb wel even het Vlaams woordenboek erbij gepakt, want ik kende het woord niet (behalve van Straffe Hendrik, weet ik ook weer waar die naam vandaan komt).

                          • TegridyRandy
                            TegridyRandy commented
                            Editing a comment
                            haha, excuses voor de vrije vertaling, even niet bij stil gestaan :p

                          • TheBigDudeski
                            TheBigDudeski commented
                            Editing a comment
                            Geen punt hoor. Het is toch 50/50 hier, leuk toch
                        Bezig...
                        X