Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet boter maken

    Korting op 420shop
    Wiet boter maken
    (THC) De werkzame stof in cannabis is hydrofiel, dat wil zeggen dat THC niet goed oplost in water. Gelukkig lost THC wel op in vetten, olies en alcohol.
    Lees meer over de Farmacologie van THC.

    IMG_1625.jpgIMG_1629.jpgIMG_1635.jpgIMG_1632.jpgIMG_1636.jpgIMG_1637.jpgIMG_1638.jpgIMG_1639.jpgIMG_1640.jpgIMG_1641.jpgIMG_1642.jpgIMG_1643.jpg

    Hoeveel wiet gebruiken voor wietboter?

    Hierover zijn de meningen verdeeld. Het is afhankelijk van hoeveel je gewend bent en de sterkte van je wiet / knipafval.
    Ik zelf ga vandaag wietboter maken van 50 gram wiet (toppen) met 250 gram boter. Een ratio 1 op 5. Een ratio van 1 op 10 is een betere verhouding voor beginners.

    Normaal gesproken zou ik er voor kiezen om knipafval te gebruiken, de toppen wiet kan je ten slotte ook oproken.
    Mocht ik knipafval gebruiken zou ik eerder een ratio van 1 op 2 of 1 op 3 hebben genomen. Afhankelijk van de kwaliteit van je knipafval.

    De wiet / hasj voorbereiden:

    Om te beginnen maak je de wiet schoon door takken en groot bladmateriaal etc er uit te halen. Verkruimel de wiet zodat de wiet en boter beter gemengd worden.
    Hier geld, hoe kleiner hoe fijner.

    Bereiding:

    1. zet een pan water op en plaats hier een kleiner pannetje in (au bain marie).
    2. Voeg de boter toe en laat deze smelten.
    3. Zodra de boter is gesmolten voeg je de wiet en of hasj toe.
    4. Laat het ongeveer 2 uur pruttelen en roer om de zoveel tijd in het pannetje.

    Wat belangrijk bij het bereiden van wiet boter is dat de THC niet wordt bloot gesteld aan een te hoge temperatuur.
    Dit i.v.m. het veranderen van de biochemisch kenmerken in cannabis. Bij een te hoge temperatuur wordt de sterkte verlaagd.
    Door de boter te verwarmen au bain marie wordt de temperatuur in het tweede pannetje niet hoger dan het kookpunt van water.
    800px-Bain-marie.JPG

    Wietboter bewaren

    Indien je de wietboter niet binnen enkele dagen gebruikt, bewaar het dan in de vriezer om de potentie optimaal te houden.
    Gebruik de boter in wietrecepten zoals spacecake, cannabis koekjes of brownies.

    Smelt de boter op een lage vuur en voeg langzaam en roerend de wiet poeder toe. Laat deze 2uur zachtjes doorkoken op het alle laagste vuur met een deksel op, af en toe roeren. Laat de boter even afkoelen, maar voordat het hard wordt, zeven door een theedoek of fijne zeef in bakjes. In de koelkast is de boter enkele weken houdbaar en bij het bewaren in vriezer enkele maanden.

    Tip:
    Deze boter is het beste te gebruiken in stevige maaltijd gerechten. Bij brownies en koekjes recepten zal de uitwerking zeer heftig zijn dus pas op bij het eten van meerdere koekjes en houdt rekening mee dat het een tot anderhalf uur kan duren om het effect te kunnen merken.
    Last edited by Jointjedraaien; 12 October 2013, 18:05. Reden: Wietboter recept aangevuld
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Wiet boter maken

    Wiet boter maken met knipafval, gebruik 50% wiet afval en 50% boter.

    Dit is een gewicht indicatie, dus, wil je 250gr boter maken, heb je 250gr wiet afval nodig.
    Klinkt een beetje raar.
    Voor 250 gram wietboter heb je toch 125 gram (gewone) boter en 125 gram wiet afval nodig?
    Correct me if i'm wrong.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Wiet boter maken

      Die 250 gram wiet afval wordt niet helemaal gebruikt he.
      Tenzij jij graag stukjes blad eet

      Comment


        #4
        Re: Wiet boter maken

        Aaah, natuurlijk. Mijn excuses
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Wiet boter maken

          als ik een eitje bak met wietboter heeft het dan nogsteeds dezelfde werking ?

          Comment


            #6
            Re: Wiet boter maken

            Thc lost op in dierlijke vetten (zoals boter). als je met wietboter een eitje bakt verhit je de boter behoorlijk en breekt je thc af. Dus niet zoon heel strak plan. verder gaat de thc niet je ei in maar blijft in de boter. die zul je dan dus moeten opeten. Niet zo heel zinvol dus. beter verwerk je de boter in cake, wafels of ander gebak.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Wiet boter maken

              Vraagje, kan dit met zojuistgeknipte weed of moet je dit eerst laten drogen?

              Comment


                #8
                Re: Wiet boter maken

                @snaaps


                Het kan met verse of gedroogde wiet.
                Alleen verse zal je niet door een grinder krijgen hahahah dus dat gaat hem niet worden, maar het kan wel als je het lekker fijn knipt.

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet boter maken

                  Je vers geknipt afval kan je direct gebruiken, goed roeren en duwen met houten lepel.
                  Op het laatst moet je toch zeven.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet boter maken

                    Heeft er iemand wel een een boterham met hagelslag gegeten, maar dan met wietboter natuurlijk

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet boter maken

                      ik hoor alleen niemand iets zeggen over de juiste kook methode

                      als je boter in een pan rechtstreeks op het kleinste pitje zet word je wietboter veels te warm waardoor de thc ook in eeh rook opgaat, maar dan in de vorm van luchtvervuiling

                      kook je de boter op z'n pannetje pannetjes manier (au bain marie met een leip woord) kan dit nooit mis gaan

                      je gooit water in een grote pan en laat daar een kleiner pannetje in drijven en doet dan de boter in dat kleine pannetje. zet die combi op het vuur en vlammen maar...

                      het water in de grote pan zal gaan koken en bereikt een temperatuur van 100 tot 120 graden.... MAX (anders kook je het water uit de pan)
                      deze temperatuur is perfect om boter te smelten maar zit ver onder het verbrand punt van thc zodat er geen kans is om de thc al voor de tijd te verbranden

                      wietboter maken rechtstreeks in de pan is net als wietboter in de prullebak gooien, tenzij je idd gr/gr gaat zitten maar das niet de bedoeling natuurlijk, en het veranderd niks aan het wiet weg gooien

                      ik maak altijd 250 gram boter met 30 a 40 gr wiet (+- 100 gr knipafval GEEN BLAD ) maar met de helft wiet gaat het ook prima, als je het op de goeie manier doet

                      EDIT: probeer eens een theelepeltje wietboter in de cup a soup kip (of de smaak die jij lekker vind),,, het zal wel niet werken qua stoned worden maar t smaakt VERDOMD GOED

                      groet
                      Attached Files
                      Last edited by king canna; 19 October 2009, 19:43.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet boter maken

                          maar wat doet dat water nou dan?? ik snap em ff niet

                          kan ook ergens anders aan liggen

                          en een half uurtje borrelen is meer als genoeg,, meer kan altijd en meestal ga ik toch ff wat anders doen omdat het niet verkeerd kan gaan dus dan staat ie er ongeveer een uur op..


                          groet
                          Last edited by king canna; 19 October 2009, 21:00.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet boter maken

                              maar het gaat er toch om dat de vlam direct op de pan te warm is en dat als je kookt met een pan in kokend water dit niet kan gebeuren...

                              volgens mij maakt het niet veel uit of je dat water er bij doet of niet, t veranderd nks aan de kook temperatuur

                              groet

                              Comment

                              Bezig...
                              X