Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coffeeshops Rotterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coffeeshops Rotterdam

    Korting op 420shop
    Beste medeblowers en medegrowers,

    Ik zag dat er nog geen enkel topic was met enige reviews over coffeeshops te Rotterdam. Ik dacht er dan maar gelijk zelf eentje te starten met alvast enkele reviews van shops te "Rottjeknor".

    Ikzelf neem hieronder enkele shops uit de Nieuwe Binnenweg onder de loep.

    #2
    www.coffeeshop-nemo.nl alvorens ik teveel tijd besteed aan het beschrijven van het interieur en vergeet te praten over wat het meeste telt, namelijk de "handelswaar".


    Persoonlijk ben ik niet echt een hasjliefhebber, ik beperk mijn persoonlijke reviews dan ook tot de weedsoorten. Er staan voldoende namen op het lijstje bij de Nemo, inclusief de goedkopere (lichtere) import weedjes zoals bijvoorbeeld Thai, Jamaica, enz...
    Verder vind je steeds de gekende namen als NL, PP, Jack Herer, Fourway... op de lijsten allen met een vergelijkbaar prijskaartje. Je krijgt op dit ogenblik 4.5 gram van deze laatst genoemde soorten voor 30 euro. Bediening gebeurd aan 2 loketten, waarvan er soms maar eentje open is, maar van lange wachttijden is er meestal geen sprake, je word vrij snel bediend.

    En dan de kwaliteit van de weed: slecht kan ik de weed hier niet noemen, zeker niet in huidige tijden waar de gemiddelde kwaliteit van de weed er zwaar op is achteruitgegaan, en de prijzen er zwaar zijn op gestegen... (ZONDE!!!). Maar ik vermeld er gelijk bij dat de kwaliteit niet eens in de buurt komt van de weed die je zo n 10-15 jaar terug kocht in dezelfde shops. Niet qua potentie en al zeker niet qua smaak. Ik testte onder meer de PP, NL en Jack Herer uit de Nemo, en allen smaakten heeeeel neutraal, quasi geen verschil merkbaar zeg maar, alhoewel dat wel bleek uit de structuur. Allen nogal een prikkende, scherpe branding in de keel veroorzakend, met slechts een heeeeel miniem aroma...

    Wel was hier de weed in tegenstelling tot sommige andere shops, netjes droog, vrij mooi geknipt en "onbewerkt" (niet verzwaard bv).

    Al zal de kwaliteit hier in de Nemo ongetwijfeld beter zijn dan in de meeste grensshops (alhoewel er daar minder en minder van bestaan en dat merk je in R'dam), je kan nou ook weer niet spreken van een "Cup Winner" of een echt lekker weedje, althans naar mijn mening.
    Als ik bijvoorbeeld de Jack Herer uit de Nemo vandaag vergelijk met de Jack Herer uit de toenmalige Sensi Smile die ik 10-15 jaar geleden kocht, tja dan is de vergelijking eigenlijk niet opgaand helaas, en komt de JH van Nemo met niks in de buurt van de JH van Sensi...

    Maar helaas is dat de algemen trend... Al bij al toch een van de betere coffeeshops op de Binnenweg - Nieuwe Binnenweg.
    Last edited by thejemghost; 8 June 2009, 19:46.

    Comment


      #3
      Re: Coffeeshops Rotterdam

      GREENHOUSE - Nieuwe Binnenweg 154

      Deze shop maakt deel uit van een keten waarvan ook THE REEFER en DE POEL deel uitmaken. De weed en hasj is in deze shops identiek en is voorverpakt in 3 soorten: per 6 euro, per 12 en per 17 euro. Uiteraard is de 17 euro zak het voordeligste. Opmerkelijk is dat alle zakjes hier een waardebon bevatten van 1 euro (ook de 6 en 12 euro verpakkingen), zo kan je die opsparen voor een gratis zakje weed! Mooi alternatief vind ik dat.
      Er is meestal keuze uit een soortje of 3 weed. Je krijgt afhankelijk van de soort tussen de 2.8 gram (Haze soorten) tot 3.8 gram (NL of PP) voor je 17 euro, plus natuurlijk nog je 1 eurowaardebon.

      De weed is netjes droog en mooi geknipt en al te grote takken vind je niet in je zakje terug. Mooi op dat vlak alvast. Ook geen geklooi met de weed hier, niet verzwaard of wat dan ook. Zoals het maar hoort zeg maar, maar zo evident is het hedendaags niet meer... helaas.

      Over naar hoe het rookt:
      Tja, niet mis eigenlijk, toch wel meer karakter en smaak dan de weed van de Nemo hier, al komt ook deze niet in de buurt van wat ik hier zo n 10-15 jaar terug kwam halen... Maar wel organischer van smaak en minstens even potent als wat ik in de Nemo kreeg. Dat in vergelijking met de prijs (inclusief de waardebonnen die je krijgt) maakt het toch interessanter kopen hier vind ik persoonlijk.

      Helaas moet ik melden dat zowel de GREENHOUSE als de POEL de deuren hebben gesloten vanaf 1 juni 2009... Lot van de Greenhouse is me bijster, de Poel echter zoe zijn overgenomen door de eigenaar van de Lachende Paus, maar wat de exacte plannen zijn weet ik ook niet precies. Zonde al bij al, de Greenhouse verdwijnt sowieso, en laat dat nou net een van de betere shops op de Binnenweg zijn geweest imho....

      Comment


        #4
        Re: Coffeeshops Rotterdam

        DESIRE - Nieuwe Binnenweg 148


        Zo n 10-15 jaar terug durfde ik hier op een zaterdagavond al eens binnenstappen. Er was luide bonkende House, t was er ruim, kon er poolen en tafelvoetballen, en wat drinken en een jointje draaien natuurlijk. Toen was de weed er gemiddeld voor die tijd, en ze hadden een soortje of 4 weed binnen toen.

        Heden ten dage even binnengestapt, nog wel House, tafelvoetbal, enz... Maar de eigenaar blijkt te zijn veranderd. Nu staat er een Oost-Europese meneer in die met een heleboel Oost-Europese bardames schijnt te werken. Even de lijst checken dus, en toch maar even vragen of ik de weed gelijk even mag bekijken. Daarvoor moest de dame de eigenaar halen, kwam de man in gebroken Nederlands uitleggen dat hij 3 soorten binnenhad, waarvan ik vroeg de NL en de White Widow even te kunnnen bekijken. Absoluut geen probleem antwoorde de man terwijl hij er nog even op drukte dat hij wel degelijk "echte" NL en WW had, hele mooie, tot hij de 2 soortjes laat zien... Sjonge, ik stond verbijsterd... Ik heb hem verbaasd aangekeken en gevraagd of hij zich niet vergiste, waarop hij van nee knikte en de weed opnieuw aanprijsde. Ik heb bedankt en ben dan maar zonder aankoop terug naar buiten gestapt... De man had me uiterst bar gekweekte kastweed onder de neus geschoven...

        Een rookrapport kan ik hierover helaas niet geven aangezien ik het bij de goden niet kon gevonden krijgen daar ook maar geld aan uit te geven laat staan de gevraagde 6 euro....

        Nou moet ik melden dat ik in tegenstelling tot de andere shops uit de reviews, hier hedentendaage maar 1 keer ben langsgeweest, of het altijd zo is kan ik dus niet melden, maar mijn laatste ervaring heeft alvast mijn honger gestild het nog eens te proberen . Ik hoor met plezier of mensen hier betere ervaringen opdeden.

        Comment


          #5
          Re: Coffeeshops Rotterdam

          SKY HIGH - Nieuwe Binnenweg 59

          Ruime shop met 1 lokket en bar, je word er snel bediend en de weed is voorverpakt. In deze shop kan je wel nog blowen, er is een rookruimte voorzien.
          3 soorten weed op de lijst: White Widow, Bubblegum en Amnesia Haze. Tot zo een drie jaar terug kocht ik er af en toe WW aan een 6 euro per gram, en dat was ook White Widow, geen twijfel over: geur,smaak,kleur, structuur, potentie, echte WW punt uit. Af en toe was ie net nog niet droog genoeg om echt perfect te zijn, maar lekker was ie zonder twijfel en authentiek al even zeer.

          Helaas moet ik melden dat dat heden ten daage wel even anders is... Wie zich daar nu White Widow aanschaft krijgt iets heel anders... Bah! Ik heb er echt geen andere woorden voor! Wat een baggerweed.... Ze zouden zich moeten schamen!
          De weed die ze nu als WW verkopen ziet donkerder dan je je ook maar kan voorstellen... Zou voor een Red Hair of zo nog veel te donker zijn... Is eigenlijk meer bruin dan groen... Structuur, tja daar kan je niet van spreken eigenlijk, maar helemaal geen WW-achtige "bolletjes" structuur, maar "fluffy" met veel takken erin. Je vind met regalmaat zaadkapsels terug in je weed, ook een leuk iets... En nog een topper is dat de weed nog ellendiger smaakt dan zijn uitzicht doet vermoeden doordat er volgens mijn mening tot de laatste dag vrolijk werd doorgemest, althans zo smaakt hij... En uiteraard moet je bij zo een weed naar potentie toe ook niet veel verwachten... Absoluut geen aanrader meer deze shop, hoe lekker ik de WW er ook ooit mocht vinden, het is meer dan sneu te noemen dat je daar nu hetzelfde vraagt in dezelfde shop, met dezelfde eigenaren bovendien, en gewoon pure troep krijgt voorgeschoteld, terwijl je daar zo een jaar of 3 terug net heel lekkere WW kocht...
          Last edited by thejemghost; 7 June 2009, 16:33.

          Comment


            #6
            Re: Coffeeshops Rotterdam

            Ben wel benieuwd naar een verslag van de Sultan & Bob Marley. Vind zelf Sultan wel fijne shop omdat ze de wiet voor je ogen afwegen en in een zakje stoppen. De wiet is ook erg goed.

            Comment


              #7
              Re: Coffeeshops Rotterdam

              PLUTO - Nieuwe Binnenweg 54

              Gisteren even langsgeweest bij Pluto. Dit is een gecombineerde head en coffeeshop, je kan er dus naast je wietje of hasje ook vloei, bongs, zaadjes enz... aankopen.
              Qua weed stonden er verschillende soorten op de lijst namelijk PP aan 7.5 euro, Bubblegum aan 8 euro en Amnesia Haze aan 10 euro, je kon ook gruis PP krijgen aan 6 euro en enkele buitenweedjes aan rond de 5 euro.
              De weed word afgewogen waar je bijstaat alhier.

              Voordeel lijkt dat alle weed hier wel Bio weed lijkt te zijn en op aarde gekweekt is.
              Ik bestelde Bubblegum, de weed was vrij mooi geknipt en mooi droog. Als je het zakje opent komt de typerende geur van Bubblegum je tegemoet, ik twijfel er ook niet echt aan of het wel degelijk BB is, volgens mij wel.

              Roken doet ie ook niet slecht, ook al moet ik hier ook weer direct vermelden dat t niet in de buurt komt van wat je een 10-tal jaar terug kocht in de gemiddelde shop, maar ja das een algemene trend natuurlijk.
              Prijzen zijn niet echt goedkoop te noemen, maar ook dat is een algemene trend en het is niet zo dat ze zo uit de band springen met de prijzen aldaar vergeleken met andere shops.

              Geen slechte shop dus, maar al bij al toch ook geen echte aanrader helaas.

              Verder moet ik ook opmerken dat er sinds 1 juni 2009 een 17-tal shops zijn gesloten in Rotterdam centrum, waaronder de eerder genoemde Greenhouse en Poel, maar ook Alpha Blondy is er niet meer op de Nieuwe Binnenweg.

              Comment


                #8
                Last edited by DaZeD; 23 July 2009, 14:24.
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment


                  #9
                  Re: Coffeeshops Rotterdam

                  Bellamy in R'dam heeft erg lekkere bubbles, vol met THC, geen idee hoe de straat heet, maar als je van de snelweg afkomt zit je al bijna in de shop

                  Comment


                    #10
                    Re: Coffeeshops Rotterdam

                    @ DaZeD: SB zal wel suikerbuik zijn denk ik. En volgende week zal ik even een review meeschrijven over de shops in Rotterdam. Om te beginnen met "The Act", mijn favoriet daaro Ik kan zovast een begin hierover maken.

                    Coffeeshop de 'the Act' zit ergens in een zijstraat vlakbij het centrum en is erg groot van binnen. Echter jammer is dat de muziek vrij luid staat met hip hop en al die meuk. Ze hebben een bar beneden waar je je consumptie kan halen en voorgedraaide jointjes. Verder is er ook nog een pooltafel, een dj-hoek (alleen tijdens evenementen word die gebruikt geloof ik, zo is er ook een van wie het snelst een x aantal jointjuhs kon draaien) en ze hebben zo'n ruime 30(?) zitplaatsen beneden.

                    Boven kun je de wiet en hasj kopen die ook voor je neus word afgewogen, per gram of per euro. Ook hier kun je rustig zitten en een drankje halen. Verder is er ook een tafelvoetbal spel te vinden Er is voor ongeveer 20 personen een zitplaats hier.

                    Het personeel is naar mijn mening vrij vriendelijk, de ruimte en sfeer (gedecoreerd met een sarcofaag hier en een schilderij daar) in Egyptische style ingericht.

                    De rest volgt nog na mijn bezoek, maar dit is mijn kennis tot nu toe die ik uit m'n hoofd weet. Ook de info over de wiet en hasj volgt natuurlijk nog!
                    Last edited by Airborne; 17 November 2009, 15:57.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Coffeeshops Rotterdam

                        Bill Bao! DE beste shop van Rotterdam.
                        Carnisselaan 20A vlak bij Zuidplein.
                        Verse, goeie, dikke toppen, voor een mooi prijsje.
                        Het maakt niet uit wat je vraagt, je krijgt altijd hetzelfde.
                        Of je nou k2 ww pp bg of wat dan ook vraagt, je krijg altijd uit dezelfde bak, wat ook telkens weer andere(altijd lekkere) wiet is.
                        Hasj, verschillende soorten, gewoon om hasj vragen, krijg je het meest.
                        Ze hebben geen weegschaal blijkbaar,
                        geven iets minder dik als je nieuwe klant bent of nog niet bekend bent bij hun.
                        Eenmaal de Sagbih(of hoe je het ook schrijft) status gekregen,
                        te herkenen aan 'Eeeey sagbih alles goed???', wanneer je binnenkomt,
                        dan loop je binnen bij 'Billy'.
                        Net verbouwd van binnen, mooi strak design, je kan lekker chillen daar.
                        Leuk om altijd te zien hoe zwervers e.d. de vastgeplakte euro en 2 euro munten bij de ingang willen oprapen.

                        Nog even een opmerking,
                        laatst ging ik de act proberen, ik kocht een voorgedraaide, een 10 zak wiet, 7 hasj.
                        De voorgedraaide opengemaakt, er zat geen(niks nee) wiet in.
                        10 zak wel te doen, minder lekker dan verwacht, hasj nagel in gevonden en haren en smaakte voor geen meter.
                        Kortom, Fuck de Act

                        Comment


                          #13
                          Re: Coffeeshops Rotterdam

                          als je echte goeie wiet wil dan moet je over twee weken naar sky high ze krijgen een nieuwe leverancier (mij dus) echt goede pp zelf gekweekt qualificatie super stoned zelf rook ik niet maar ik heb een paar profs laten testen

                          Comment


                            #14
                            Re: Coffeeshops Rotterdam

                            Bill Bao Beste shop die er is.

                            Comment


                              #15
                              Re: Coffeeshops Rotterdam

                              Volgens Ohjee zijn laatste zinnen is dat totaal niet de beste shop

                              Als ik zo'n recensie lees zal ik er ook nooit binnen stappen.
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X