Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet Ontkiemde Zaadjes en andere blunders met zaad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Amnesia Reg 3/3
    Diesel Dinafem 3/3
    Fast Bud AF Sweet Seeds 3/3
    White Widow Greenhouse Seeds 3/5
    Kera White Thunder 1/1
    Purple Haze wietzaadjes.nl 1/1
    Northern Lights wietzaadjes.nl 8/8
    Kera Critical 4/5
    Skywalker Kush 1/1
    Amnesia Lemonator wietzaadjes.nl 6/6

    Tomaten
    Paprika
    Avocado
    Last edited by ganjagast; 19 July 2018, 15:29.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #17
      Moeten we eigenlijk fuckups apart rekenen?

      Zodra een zaadje kiemt, is het prima zaad geweest. Als het daarna dood gaat, is dat onze schuld.. Met een klein aantal uitzonderingetjes die op een enkele hand te tellen zijn natuurlijk. Maar eigenlijk.. Zelfs dan is het onze schuld. We laten ze te lang te nat, we hebben het verkeerde klimaat, we zaaien te diep of te ondiep, we introduceren virussen of schimmels of bacterien..

      Hoe dan ook, ik verkloot het regelmatig. Ik hanteer ongeveer 7-12 uur per dag planten, elke dag. In de weekenden veel minder. Dan lopen de aantallen nogal flink op!
      Afgelopen jaar, los van de wiet:
      25 ginkgo biloba
      30 jeneverbessen
      150 citrus
      40 Erythroxylum Coca
      Verscheidene dennensoorten, stuk of 5 verschillende. x150 zaden.
      Libanese Ceder 45x
      Perzische slaapboom 10x
      400 magnolia
      Curcuma longa x20
      Tientallen stekken en marcots (air layers) x15
      15 schimmels
      2 kamerplanten
      200 pseudoacacia

      Allemaal verloren.

      Alsnog zit ik op een succespercentage van rond de 80-90%. Geteld in de zin van "gehaald vs. mislukt". Als ik zou rekenen met enkel zaaien, en daar tenminste 1 plant uit overhouden, dan zit het op 99%.

      De truc zit hem in het 'drievoud' van dingen. Alles zaai ik in minstens 3-voud, soms met 3 substraten, 3 behandelingen, etc. Bij wiet niet, daar is de formule simpel: potgrond, zaad en water. Dat gaat inmiddels niet meer fout, tenzij ik witte zaden gebruik (die al dood waren toen ze nog aan de plant zaten).
      Als alles aanslaat, dan heb ik 2 planten om mee te kutten, 1 om met rust te laten.
      Maar veel vaker zit ik richting het tienvoud, of veertigvoud. Of honderdvoud. Ebay, goedkoop zaad. Dikke prima om een paar cent te verliezen als ik dan 20 planten over kan houden. Zolang je daadwerkelijk krijgt waarvoor je betaald hebt tenminste..

      Als getraind plantenprofessional, heb ik geleerd dat je daar gewoon op moet rekenen. Voordat je begint al. Dus schaf alles in een veelvoud aan. En dan nog kan het tegenvallen, zoals die smerige kut Taiga#2 van Dutch Passion die absoluut geen enkele belofte heeft kunnen waar maken. Daar betaalde ik toen 10 euro per zaadje voor. Als ik naar de shop was gegaan, had ik er meer van kunnen roken. Hun reactie? Welke reactie? Ze hebben de review niet eens op hun site durven zetten.

      Op m'n werk maak ik ook menselijke fouten, dat heeft in sommige gevallen ook honderden planten gekost.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Dat zijn hele mooie planten/bomen/coniferen lijst waarvan ik zou willen dat ik zulke zaden had.

        Al met al ben ik niet de enige die zaden verliest die mooie moederplanten hadden kunnen worden.

        De manier van verpakking is ook ter sprake gekomen. Die gratis zaden Auto Mazar kreeg ik in een theezakje geleverd per pakje. Nu heb ik ze verstuurd in een buisje verstuurd.

        Ik heb zaden besteld van Dinafem en die weten van aanpakken. Een gesealed doosje, afgesloten doosje en liggend in een zacht bed. De zaden zitten in een buisje en daarvoor zit iets van schuim voor de zaden. Beter kan bijna niet als het gaat om verpakking, was trouwens de original amnesia. Waar ik wel wat van verwacht...
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #19
          Net begonnen, 4/4
          Wel leuk om op te merken is dat 1 van mijn zaadjes problemen had na het ontkiemen. Het hoesje van het zaadje kwam niet los en ik heb het iets geforceerd. Hierbij zijn de kiemblaadjes afgebroken en stond er alleen nog maar een steeltje. Ik heb het steeltje niet opgegeven en toch nog in een (te kleine) pot gezet. Het steeltje is uitgegroeid tot een plant en ziet er helemaal niet slecht uit. Alleen een beetje bleek, maar dat is waarschijnlijk gebrek aan voeding en daar ga ik niets aan doen.
          IMG_4380.JPG IMG_4792.JPG

          Comment


          • OnlineAlien
            OnlineAlien commented
            Editing a comment
            waarom zou je er niets aandoen? een flesje voeding kost niet veel geld en je laat de plant nu verhongeren. Probleem is dat dit redelijk sterk in je opbrengst snijdt.
            Je kunt natuurlijk ook een grotere pot nemen en goede aarde insteken zoals batmix, dat zal ook helpen hehe. Maar een plantje kweken en geen voeding geven is redelijk dom, sinds veel tijd wachten om dunnen topjes te kweken...

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Je hebt gelijk en toch laat ik het zo. Ik wil geen voeding geven. Ik wil dat de plant alle voeding uit de grond haalt waar ze in staat. In dit geval is dat geen rijke grond in een veel te kleine pot, dus ga ik idd een lage opbrengst krijgen. Het zal voor mij hoe dan ook genoeg zijn, want ik gebruik heel weinig.

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Volgens mij houden af'jes niet zo van bijvoeden. Correct me if i'm wrong. Ik heb niet veel autoflower ervaring maar ben dit wel een paar keer tekstueel tegen gekomen.
        Bezig...
        X