Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

internet oplichters met wietzaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: internet oplichters met wietzaden

    Sorry hoor koop je zaden bij een betrouwbare persoon, het is net of je op straat wiet gaat kopen en achteraf komt klagen als het rommel is.Met een beetje gezond verstand weet je dat je op veilingsites dit soort dingen niet moet kopen... alsof het onbetaalbaar is in een seedshop.
    hehe zolang er vraag is door gebruikers zal het niet stoppen en aangifte doen voor een paar euros zullen ze er zeker prioriteit aan geven zoek maar even op internet oplichting in google...
    be wise buy reliable

    Comment


      #32
      Re: internet oplichters met wietzaden

      We zitten hier met allemaal hobbyisten, de een heeft het breder dan de ander. Ik, bijvoorbeeld, heb het niet zo breed en probeer graag voor een dubbeltje of minder op de eerste rang te zitten. Dat lukt meestal, maar soms heb je een kat in de zak. Hoe meer tijd je erin stopt om het kaf van het koren te scheiden, hoe succesvoller het wordt.
      Als je een luie kweker bent, die impulsief zijn zaad koopt dan vraag je er een beetje om. Zelfs hier op JD lopen oplichters rond, vaak onderscheid je die makkelijk. Soms niet. Gelukkig heb je hier ook genereuze mensen, die een beetje extra geven (of een handgeschreven brief!) dat doet me altijd goed.
      Toch vind ik een topic: 'bevestigd betrouwbare zaadbank/handelaar' een goede toevoeging aan dit forum. Al het andere, is dan per definitie over te slaan. Zo hoef je geen rekening te houden met verandering in naam, website, e-mail of rekeningnummer. Scheelt 010 veel werk, en wij weten -door samen een database te bouwen- waar we aan toe zijn. Eventueel met een puntensysteem (score: +1, 0, -1) door verschillende gebruikers (pas na X-aantal posts) , om vriendendienstjes te voorkomen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #33
        Re: internet oplichters met wietzaden

        Is wel een idee , als je ziet dat er 10 mensen iets netjes hebben binnen gehad besteld het wel zo lekker .

        Comment


          #34
          Re: internet oplichters met wietzaden

          Dit ging toch vooral om private verkopers ?
          Voor online shops hebben we al sinds 2008 dit topic.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35
            Re: internet oplichters met wietzaden

            Opletten met het aanleggen van database van derden en verspreiden van prive gegevens zoals banknummers( zelfs al zijn het oplichters).

            Hoe werkt zo een aangifte?
            Dag meneer de agent, ik ben opgelicht bij het kopen van 5 euro wietzaad?
            Dag meneer van de belasting, ik kocht voor 5 euro zaden op een veilingsite, ik wens aangifte te doen voor belastingontduiking want ik heb een vermoeden dat het gaat om duizenden euro's.

            Comment


              #36
              Re: internet oplichters met wietzaden

              Heb ook slechte ervaring met harry uit puttershoek; stuurde 10 zaadjes in een envelop met wc papier. enkele gebroken en gekneusd. Ontkieming 0 procent, na een paar mailtjes waarop hij niet reageert dan via de telefoon, hij was niet te verstaan. weer een mailtje en toen deze reactie:

              flikker nou es op kanker waus met je klote
              zaadjes je heb gewoon geen groene vingers nou gvd niet meer bellen of mailen flikker

              Leuke hobby he?

              Comment


                #37
                Re: internet oplichters met wietzaden

                mail hier neerzetten met naam,toenaam en telefoonnummer..

                Comment


                  #38
                  Re: internet oplichters met wietzaden

                  Even recapituleren, voor de goede orde ik ben tegen oplichters!!!!Als je dit doet "mail hier neerzetten met naam,toenaam en telefoonnummer.. " en die persoon gaat naar een jurist, pro deo of kan gratis rechtsbijstand genieten en gaat over tot dagvaarding tegen de schender(s) wat ook de beheerder van het forum zou zijn, wie is hier de klos, wat je dan gekocht hebt doet niet ter zake, het gaat om schending van de privacy.
                  Sterker nog STEL ik verkoop je iets of iets niet hier op het forum,wij onderhandelen via prive berichten, jij gaat deze prive berichten copy & paste even openbaar maken... dan is dit eveneens schending zowel door jou als door het forum en hun beheerders, jawel vanaf het moment dat er effectief gemodereerd wordt op een forum ben je mede aansprakelijk als forumeigenaar... Ik ga er hier niet te diep op in, was een paar jaar geleden ophef op een groot forum en dit hebben ze verloren bij de rechter... staat vast nog wel ergens op het net even google raadplegen jongens..
                  Beetje kras om anderen aan te sporen tot schending van de privacy.

                  Wanneer ben je opgelicht?
                  Stel ik verkoop je (k*) zaadjes, verstuur deze netjes en heb ook netjes mijn geld gehad.Ik licht je niet op, ik geef je de waar (in dit geval zaad) voor je geld wat afgesproken was, hier kom je in een discussie terecht en zal je moeten bewijzen dat het slecht zaad was en bewijzen dat de verkoper dit bewust wist.
                  Stel ik ontvang geld van je en stuur niets op, dan ben je gelicht.

                  Stel ik maak een e-book met de titel " Het ultieme geheim om succesvol wiet te kweken ". Ik vraag daar 150 euro voor en verkoop dit.
                  Voor mijn e-book sprokkel ik alles wat ik maar kan vinden op het net en stop het in een mooie jasje, cop&paste, wat bewerken en klaar.
                  Jij koopt mijn e-book en stel je vast dat alles erop en erin bewerkte copycat is, verdraaide teksten, wat ik bijvoorbeeld hier op het forum heb gevonden en vertel ik je in feite niets nieuws.Jij zal het aanvoelen dat je gelicht bent maar in werkelijkheid heb je de waar en(correcte) inhoud ontvangen en kan je mij niets maken, echter jij gaat over tot zwartmakerij dan kan ik jou wel iets maken...

                  Nogmaals ik ben zeker niet voor oplichters, enkel even waarschuwen welke gevolgen sommige acties kunnen hebben.

                  Comment


                    #39
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #40
                      Re: internet oplichters met wietzaden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Filter View Post
                      Even recapituleren, voor de goede orde ik ben tegen oplichters!!!!Als je dit doet "mail hier neerzetten met naam,toenaam en telefoonnummer.. " en die persoon gaat naar een jurist, pro deo of kan gratis rechtsbijstand genieten en gaat over tot dagvaarding tegen de schender(s) wat ook de beheerder van het forum zou zijn, wie is hier de klos, wat je dan gekocht hebt doet niet ter zake, het gaat om schending van de privacy.
                      Sterker nog STEL ik verkoop je iets of iets niet hier op het forum,wij onderhandelen via prive berichten, jij gaat deze prive berichten copy & paste even openbaar maken... dan is dit eveneens schending zowel door jou als door het forum en hun beheerders, jawel vanaf het moment dat er effectief gemodereerd wordt op een forum ben je mede aansprakelijk als forumeigenaar... Ik ga er hier niet te diep op in, was een paar jaar geleden ophef op een groot forum en dit hebben ze verloren bij de rechter... staat vast nog wel ergens op het net even google raadplegen jongens..
                      Beetje kras om anderen aan te sporen tot schending van de privacy.

                      Wanneer ben je opgelicht?
                      Stel ik verkoop je (k*) zaadjes, verstuur deze netjes en heb ook netjes mijn geld gehad.Ik licht je niet op, ik geef je de waar (in dit geval zaad) voor je geld wat afgesproken was, hier kom je in een discussie terecht en zal je moeten bewijzen dat het slecht zaad was en bewijzen dat de verkoper dit bewust wist.
                      Stel ik ontvang geld van je en stuur niets op, dan ben je gelicht.

                      Stel ik maak een e-book met de titel " Het ultieme geheim om succesvol wiet te kweken ". Ik vraag daar 150 euro voor en verkoop dit.
                      Voor mijn e-book sprokkel ik alles wat ik maar kan vinden op het net en stop het in een mooie jasje, cop&paste, wat bewerken en klaar.
                      Jij koopt mijn e-book en stel je vast dat alles erop en erin bewerkte copycat is, verdraaide teksten, wat ik bijvoorbeeld hier op het forum heb gevonden en vertel ik je in feite niets nieuws.Jij zal het aanvoelen dat je gelicht bent maar in werkelijkheid heb je de waar en(correcte) inhoud ontvangen en kan je mij niets maken, echter jij gaat over tot zwartmakerij dan kan ik jou wel iets maken...

                      Nogmaals ik ben zeker niet voor oplichters, enkel even waarschuwen welke gevolgen sommige acties kunnen hebben.
                      Ik vraag niet om een ebook enkel zaden die op zijn minst ontkiemen en die in de buurt komen van wat wordt aangeboden. Dus geen hennepzaden

                      Comment


                        #41
                        Re: internet oplichters met wietzaden

                        Begrijpen wie begrijpen kan

                        Comment


                          #42
                          Re: internet oplichters met wietzaden

                          it ging toch vooral om private verkopers ?
                          Voor online shops hebben we al sinds 2008 dit topic.
                          I know, vandaar de "zaadbank/zaadhandelaar"
                          Voor private handelaren bestaat zo'n topic nog niet, ik heb afgekeken van het feedbacksysteem hier op de marktplaats.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #43
                            Re: internet oplichters met wietzaden

                            Xactly.
                            En over gegevens of niet, en andere dingen: Als je iets doet wat de moderators niet goed vinden, dan hoor je dat vanzelf, en weet je het voor volgende keer.
                            Dus zolang je geen mod. bent zou ik me niet zo druk maken.
                            Om oplichters enigszins te kunnen identificeren zul je toch kenmerken moeten weten. Naam, of e-mail, of rekeningnummers etc.
                            Zouden die oplichters werkelijk aangifte gaan doen denk je ? Ik zou dat risico wel aandurven denk ik, maar voor een website ligt dat wellicht anders.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: internet oplichters met wietzaden

                              Onderschat je tegenstander niet hoor, je werkt beter met een mailing-list en dan nog je weet nooit wie/wat of wie iemand is,ook niet op forums, oplichters kunnen lekker meelezen, zich aanmelden op forums.Verder zal je het moeten hard maken met bewijs zoals ik eerder omschreef, kan je dit niet gaat je aangifte in de prullenbak, even kort door de bocht maar daar komt het op aan.Tegen aangifte is een fluitje van een cent, het kat en muis spel he he.
                              Verder heb je altijd slimmeriken(die er niets mee te maken hebben) op forums die dan nog even de oplichter gaan mailen, uitschelden en lekken dat hun gegevens op het net staan.
                              Ik zou het niet durven, trouwens ik zou op de eerste plaats al niet kopen bij hun.

                              A wise guy is always a step forwards
                              Last edited by exmember22700; 28 June 2012, 12:48.

                              Comment


                                #45
                                Re: internet oplichters met wietzaden

                                Aangezien oplichters zo vaak ze willen van identiteit kunnen wisselen, topics als deze
                                kunnen meelezen enz...
                                Vind ik het extra in het daglicht plaatsen en aanraden van goede growshops, zaadshops,
                                particuliere zaadverkopers, veel positiever en minder omslachtig.
                                Je weet ineens waar je moet zijn en de rest is bijzaak, variatie in prijzen is ruim aanwezig,
                                je kiest naar je budget en als je het echt goedkoop wil doe dan zelf aan zadenkweekjes.
                                Maak het niet te moeilijk en zoek het niet te ver...

                                Comment

                                Bezig...
                                X