Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

lichte vlekken in blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichte vlekken in blad

    Korting op 420shop
    Heren, heb het forum wat afgespit maar kon deze symptomen wat ik nu heb niet vinden.

    Het gaat om wat lichte/bruine vlekken in het blad.

    Plantje is nu ong 6 weken oud
    Krijgt nu een heel klein beetje voeding en wortelstimulator en uiteraard ph water om de dag
    Ik ben afhankelijk van de zon dus geen 18 uur licht helaas
    LV en EC meten kan ik niet helaas.

    Wie weet wat ik fout doet...?

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      zal nog wat fotos posten.. het lijkt mij erop dat de plant er op zich best gezond uitziet...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Je maakt je teveel zorgen. Er is niks aan de hand.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Je maakt je teveel zorgen..
            Dat is het aard van het beestje,conclusie nog maar ff een rollen dan om wat rustiger te worden.....

            alweer dank je wel LR2 !

            Comment


              #7
              Ik merk dat veel beginnend kwekers - en oude rotten - zich soms blind staren op hun planten.
              Hou het eens in de gaten, soms kom je er achter dat je wel 35 x per dag naar die plant staat te loeren. Dan ga je dingen zien die er niet zijn, dan lijken ze niet te groeien, je vergeet dat ze vandaag al water gehad hebben en besluit nog eens te gieten, enzovoorts, enzovoorts.
              Als dat je bekend voor komt, nu of later, dan moet je jezelf dwingen om eens per dag te kijken, maximaal. Of liever eens per 3 dagen. Die plant redt het wel, ook als je niet kijkt, maar zelf kun je er best wel aan onder door gaan. Een gast hier op het forum heeft 8 weken op de bank in de keuken geslapen omdat hij bang was dat zijn haze gejat zou worden. Driehonderdzessendertig uren in erbarmelijke omstandigheden met continu kopzorgen, om een beetje wiet.
              Het levert niets anders op dan frustratie en soms zelfs nachtmerries (over gestolen planten of iets dergelijks) van nu tot aan je oogst. Als je daar overdag geen aandacht aan schenkt, ga je daar 's nachts ook minder van merken. Dat houdt het kweken leuk.

              Gezien het hoge aantal ADHD'ers, ADD'ers en anderszins 'minder standaard' mensen op het forum, die daar wat gevoeliger voor zijn (mezelf incluis), vind ik het geen overbodige tip.
              Laat die plant maar roeien, jij zorgt voor de boot en wat water.

              Houd er ook rekening mee dat buitenplanten wat minder appetijtelijk ogen dan binnenplanten. Ze krijgen wind en regen, wisselende temperaturen en LV, en nog een paar kilo insecten over zich heen. Dat kunnen ze aan, maar het zorgt soms voor wat littekens en krasjes. Zelf vind ik dat best wel hardcore, maar voor een onervaren grower lijkt het snel het einde van de wereld.

              Meer kan ik je niet meegeven op het moment, behalve het verzoek om het te onthouden, en het door te geven wanneer nodig. Want ik kan je verzekeren dat er rond juni een shitstorm aan zulke topics zal ontstaan. Het is dan wel handig dat ook een ander kan duiden waar de grote struikelblokken liggen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Deze 'levensles' zal ik onthouden, bedankt!

                Ik kijk 1 x per dag naar me plant en het meeste kijk ik dan of die vocht moet hebben ja of nee maar vanmiddag viel me op dat er wat vlekjes waren ontstaan en door het vroeg genoeg aan te geven en onderzoek naar te doen kan ik dit vroeg tijdig oplossen zodat de plant het naar ze zin blijft houden.

                En zo erg para dat ik op een bank ga slapen omdat me plant of wiet gejat gaat worden ben ik gelukkig niet of nog niet hahah dus dan valt het best mee.

                Ik wil anderen ook graag helpen en informeren waar het nodig is maar zelf is dit pas me 2e kweekje dus ik kan de mensen niet zoveel meegeven behalve deze levensles die jij mij nu verteld heb.

                Ik zit nog op 2 andere forums (niet over kweken of wiet) maar daar zijn de mensen een stuk minder behulpzaam en een stuk minder aardig als hier,zal eraan liggen dat wij op z'n tijd helemaal zen zijn denk ik haha.

                Nogmaals grote dank LR2

                Comment


                  #9
                  Geen probleem hoor!

                  Hier kunnen we ook ontzettend gemeen zijn, maar dat is vooral wanneer mensen 'hit & run' topics starten; een account aanmaken en een simpele vraag (die reeds duizend keer beantwoord is) stellen, om maar zo snel mogelijk en makkelijk mogelijk bediend te worden van een allesomvattend antwoord. Als we dan janken over dat ze zelf kunnen googlen, dan zijn wij opeens fout bezig volgens de vrager, want die heeft VERDOMME HET RECHT op een speciaal ontworpen antwoord, met alle aanknopingspunten en side-info tot in de puntjes uitgelegd. Dat ze zelf niets anders bijdragen dan forumvervuiling, dat doet er dan niet toe. We zien door de bomen het bos niet meer, juist omdat zulke mensen bomen blijven planten.
                  Vragen als: hoe ontkiem ik zaadjes, welke plant moet ik nemen, hoeveel water moet ik geven, of zulke dingen.. Die komen me wel een beetje de keel uit, daarom heb ik een handleiding geschreven over hoe je een awesome beginner bent. Maar goed, luie stoners zijn luie stoners, en die handleiding slaan ze graag over.
                  Het gaat niet altijd over rozen, dat hoeft ook niet. Maar het is goed om te horen dat we op eenzelfde lijn zitten

                  Succes met de planten!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Als men hier gemeen is dmv stomme vragen dan is dat best logisch want een beetje kweker gaat eerst zelf opzoek naar een antwoord en zeker als het gaat om een zaadje ontkiemen en dergelijke.

                    Jou quote :
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

                    Is hier een mooi voorbeeld van.

                    Ik zal in de toekomst wel uitkijken voordat ik een stomme vraag stel haha.

                    Met de plantjes komt het zeker weten wel goed

                    Dankje wel

                    Comment


                      #11
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        Dit is me andere plant, zou een purple moeten zijn maar helaas nog weinig paars te bekennen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X