Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Betreft bevestiging aparatuur aan stangen kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Betreft bevestiging aparatuur aan stangen kweektent

Korting op 420shop
    Beste mede forumbezoeker.
    wat mij al een tijdje dwars zit is hoe je in hemels naam die kleine karabijnhaken die aan de katrollen zitten aan de buizen van je kweek tent krijgt?
    de opening is te klein of de buis te dik.
    ook het touwtje rond de buis en dan in de karabijnhaak werkt voor mij niet zo best.
    heb inmiddels ze al vast gemaakt met ijzeren haken
    IMG_5941.jpg ,
    met van die vuilniszakbinders IMG_5943.jpg
    gewoon touw IMG_5942.jpg
    plastic clips met haak (deze scheuren en breken heel snel).
    heb nu zelfs via china een stuk of 14 van deze gehaald en heb hier nog de meeste hoop op dat deze lukken. IMG_5940.jpg
    eigenlijk voor kinderwagens bedoeld om dan tassen aan het stuur te hangen maar om de katrol van de lamp en afzuiging aan te hangen lijken ze me uitermate geschikt.

of ben ik stiekem de enige met dit probleem?

Hopelijk niet want ben wel benieuwd hoe jullie dit euvel hebben aangepakt?
    wist even niet zo goed waar ik dit moest vragen dus hopelijk zit ik hier goed in deze topic.

khaak ze simpel rond 1 of 2 buizen hou zou dat niet werken?
    En men lamp hangt op easy rollers daar ben ik wel fan van geen overtollig touw en kan hem gewoon omhoog of omlaag trekken.

IMG_7873.jpgIMG_7874.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tiewraps/zippties/kabelbinders en ketting.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ja die easy rollers doe ik dan idd vast aan de stang met zippties.. die vind ik vooral geweldig omdat er geen kabel hangt die in de weg ligt en ik gewoon men licht omhoog kan duwen of omlaag trekken zonder moeite en hij blijft waar ik hem zet. Bij de ander heb ik zelf de koord weggeknipt waar ze niet moeten bewegen, kheb er ondertussen al zoveel verzameld van die karabijntjes, en ja zo ist gewoon snel en twerkt.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En bagage spinnen die haal ik uit elkaar en de haken gaan perfect om de meeste buizen.

hier is wel een oplossing voor hoor:

Of met grotere karabijn haken:

Garden Highpro Prohanger XL - Maximaaldraagvermogen per paar 48kgMetstevige metalen clip geschikt voor het ophangen van reflectoren enkoolstoffilters.
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Ik heb inmiddels ook grote karabijnhaken geregeld maar die duren nog 2 maanden voordat ze hier zijn. Gaan per pakezel vanuit china denk ik.

Die eerste lijkt beetje op wat ik heb besteld en heb idd getwijfeld of ik zo iets als die pro cuffs moest nemen of die met klittenband.

Wat betreft die easy rolls die bevestiging ziet er plastic uit?
      Ik ken het systeem, heb zoiets wel eens gehangen in een gemeentehuis dat bij armaturen zat. (Ex electricien)
      Werkt beetje zelfde als de katrol alleen hoef je bij die rolls niet zo grof eraan te hengsten.
      In principe een verfijnd katrolsysteem en ga die ook zeker nog is aanschaffen.

Ik heb een tent van 70x140x200cm en mijn lamp is 60x120, dus best een tight fit soms. Ik heb de lamp aan 1 kant al met dubbel katrol moeten doen om de lamp goed in het midden te houden omdat die buisventilator er precies boven hangt.
      Daarom wil ik nu die lamp op elke hoek een katrol geven en dan zijn die easy rolls wel een uitkomst eigenlijk.
      Maar ook met die klittenband soort van cuffs blijft het beter hangen.
      Heb nu steeds dat het heen en weer schuift op de buis.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
      Ik ga hiermee aan de slag, laat nog wel even weten hoe get eindresultaat is

17740362057243655843836085793848.jpg 17740362275697507079168734259505.jpg

Of gebruik ik ze omgekeerd?

En anders zijn zipties, maar herbruikbare , met velcro ook gemakkelijk.

Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
    X