Toch nog maar een nieuw topic gemaakt omdat ik het zo gauw niet kon vinden.
Nu het weer warmer weer wordt zit ik met te hoge temperaturen in mn tentje.
Ik heb een warmte buiskachel voor kassen en nog een verwarmer van spider farmer dus warmer maken is niet het probleem.
Het kamertje waar ik in kweek staat het raam precies op het zuiden en bijna de hele dag in de zon.
heb het raam afgeplakt met een soort folie doek.
zwart aan de binnenkant en wit aan de buitenkant.
dat stoot al de nodige warmte af maar het hele kamertje warmt wel op zo.
zag gister dat het zelfs 31,4C was in de tent.
nou had ik wel gezien een dehumidifier met aan en afvoer slang van spider farmer maar geen idee of dat ook koelt.
had al voor de aanzuigslang van de aanvoer van verse lucht een teil met een blok ijs gezet maar dat blok is al na 20minuten gesmolten en dan is het effect al weer weg.
kan de afzuiging omhoog schroeven want die staat nu op ongeveer 35% maar dan trekt de hele tent vacuum en zuigt hij alsnog lucht binnen via kieren en dat is dan al te warme lucht.
mini airco misschien maar moet eerlijk zeggen dat ik voorlopig niks nieuws meer wilde aanschaffen.
dus als jullie een airco adviseren zal het denk als test toch eerst een tweedehands van marktplaats worden.
Nu mijn vraag, Hoe doen jullie dit?
Dus temperatuur naar beneden halen in je tent?
Ik hoor graag de input van jullie mede growers.
alvast bedankt.
IMG_6237.jpg
Nu het weer warmer weer wordt zit ik met te hoge temperaturen in mn tentje.
Ik heb een warmte buiskachel voor kassen en nog een verwarmer van spider farmer dus warmer maken is niet het probleem.
Het kamertje waar ik in kweek staat het raam precies op het zuiden en bijna de hele dag in de zon.
heb het raam afgeplakt met een soort folie doek.
zwart aan de binnenkant en wit aan de buitenkant.
dat stoot al de nodige warmte af maar het hele kamertje warmt wel op zo.
zag gister dat het zelfs 31,4C was in de tent.
nou had ik wel gezien een dehumidifier met aan en afvoer slang van spider farmer maar geen idee of dat ook koelt.
had al voor de aanzuigslang van de aanvoer van verse lucht een teil met een blok ijs gezet maar dat blok is al na 20minuten gesmolten en dan is het effect al weer weg.
kan de afzuiging omhoog schroeven want die staat nu op ongeveer 35% maar dan trekt de hele tent vacuum en zuigt hij alsnog lucht binnen via kieren en dat is dan al te warme lucht.
mini airco misschien maar moet eerlijk zeggen dat ik voorlopig niks nieuws meer wilde aanschaffen.
dus als jullie een airco adviseren zal het denk als test toch eerst een tweedehands van marktplaats worden.
Nu mijn vraag, Hoe doen jullie dit?
Dus temperatuur naar beneden halen in je tent?
Ik hoor graag de input van jullie mede growers.
alvast bedankt.

IMG_6237.jpg

Comment