Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Temperatuur regelen in kweektent.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Temperatuur regelen in kweektent.

Korting op 420shop
    Toch nog maar een nieuw topic gemaakt omdat ik het zo gauw niet kon vinden.
    Nu het weer warmer weer wordt zit ik met te hoge temperaturen in mn tentje.
    Ik heb een warmte buiskachel voor kassen en nog een verwarmer van spider farmer dus warmer maken is niet het probleem.
    Het kamertje waar ik in kweek staat het raam precies op het zuiden en bijna de hele dag in de zon.
    heb het raam afgeplakt met een soort folie doek.
    zwart aan de binnenkant en wit aan de buitenkant.
    dat stoot al de nodige warmte af maar het hele kamertje warmt wel op zo.
    zag gister dat het zelfs 31,4C was in de tent.
    nou had ik wel gezien een dehumidifier met aan en afvoer slang van spider farmer maar geen idee of dat ook koelt.
    had al voor de aanzuigslang van de aanvoer van verse lucht een teil met een blok ijs gezet maar dat blok is al na 20minuten gesmolten en dan is het effect al weer weg.
    kan de afzuiging omhoog schroeven want die staat nu op ongeveer 35% maar dan trekt de hele tent vacuum en zuigt hij alsnog lucht binnen via kieren en dat is dan al te warme lucht.
    mini airco misschien maar moet eerlijk zeggen dat ik voorlopig niks nieuws meer wilde aanschaffen.
    dus als jullie een airco adviseren zal het denk als test toch eerst een tweedehands van marktplaats worden.

Nu mijn vraag, Hoe doen jullie dit?
    Dus temperatuur naar beneden halen in je tent?

Ik hoor graag de input van jullie mede growers.
    alvast bedankt.

IMG_6237.jpg

Een slang op je aanzuig zetten en deze op de vloer leggen of van n andere kamer/open raam laten zuigen.
    Afgezogen lucht is ook warm die proberen naar buiten af te laten blazen.
    Suc6

Comment

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Slang van de aanvoer ligt inderdaad al op de grond.
      Dat raam van die kamer wil ik zo veel mogelijk dicht laten omdat ernaast precies van de straat en weg naar binnen gekeken kan worden en dan zien ze de hele tent en installatie staan wat ik probeer zoveel mogelijk te weren.

nou had ik wel gezien een dehumidifier met aan en afvoer slang van spider farmer maar geen idee of dat ook koelt.
    Nope een ontvochtiger verwarmt juis! Een klein beetje maar hoor, maar het zal idd niet helpen.

Je grootste winst zit hier (Zoals Grow Co ) ook al zei in de kamer afkoelen. Bvb door de deur open te laten staan.. Het raam te openen? Of je lucht ergens weg te zuigen waar het minder warm is.
    Is het misschien mogelijk om een airco in de ruimte te plaatsen? etc...

Ik ga er vanuit de je de lucht in de kamer circuleert?
    Anders zou gewoon simpelweg harder afblazen ook moeten helpen.

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ja zeker de kweekjes die lucht circuleren hebben natuurlijk sneller last van teveel warmte en vocht.

Kun je de afvoer buis van de airco wel ergens kwijt?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan daar ook gelijk de afzuiger heen.

• ReCoil
      ReCoil commented
      Editing a comment
      Nou zag ik een airco staan met soort kap die in een kiepraam kan en die dan de kier afsluit. dus denk dat het dan toch zoiets wordt.

Ja dan kan ik ook iets fabriceren wat de warme lucht afzuigt naar buiten.

Ben alleen zo bang dat de opening toch ergens nog de warme buitenlucht naar binnen laat maar ik ga het is proberen.
      Heb nou al zoveel geinvesteerd dat een airco er ook nog wel bij kan.
      Heb op de afzuiging een geluidsdemper zitten.
      Was eerst sceptisch maar het scheelt wel.
      Die zit nu als eindstuk maar kan daar dan een slang aan naar buiten doen.

Zal het is testen en dan zal in wel zeggen of het wat is ja of nee.
      Last edited by ReCoil; 10 uur geleden.

Je kan nog iets buiten voor het raam maken, maar waarschijnlijk toch airco en aktieve in en uitlaat.

Comment

Geen optie om elders tentje te plaatsen in de zomer ? Is meestal goedkoopste optie, maar enkel indien je plaats hebt he. De planten wat natter houden, lamp wat verder, veel kan je idd niet doen anders...
      Ganja always does the trick.

Comment

• ReCoil
        ReCoil commented
        Editing a comment
        Nee die optie heb ik helaas niet.
        Woon in een flatje van 48m2 en heb nu die ene kamer ervoor ingericht.
        Heb al teveel spullen rondslingeren omdat ik geen plek heb.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ze kunnen het aan maar tzijn die hittespots wat, indien ze snel stoppen met strzkken begin bloei , zet ik de lamp hoger , en een fan, die warmte doet circuleren, kga het ook meemaken opnieuw hier, je kunt ze wat resistenter maken met bv natte voettjes constant , en die paar graden te hoog vlak onder de lamp proberen te vermijden... succes ! Ac is te duur vergeleken met rest van het verbruik he...

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij mij komt snachts altijd restwarmte vrij van de muur op het westen, daarom airco.
    Bezig...
    X